LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veranderziekte bij Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door four-eyes »

Tot mijn grote frustratie verandert Albert Heijn om de haverklap het assortiment. Gisteren stootte ik mijn neus weer toen ik een paar Oosterse maaltijden wilde hebben (rode en groene curry) die onlangs geïntroduceerd zijn. Weg! Uit het assortiment gehaald. Waarom? Konden ze me niet vertellen. Dat beslissen ze in Zaandam, kreeg ik te horen. Waarschijnlijk is er onvoldoende vraag naar, zei de jongeman. En daar kon ik het dan weer mee doen. Dit is maar een voorbeeld, maar ik maak dit elke maand wel een paar keer mee. Dan is weer het pesto bak- en breekbrood eruit, 1 maand later er weer in. Of het maaltijdsalade-assortiment wordt overhoop gehaald waarbij de lekkerste salades er steevast uitgegooid worden en de salades met grofstoffelijke sla en penen erin blijven. Ik kom ook bij andere supermarkten zoals Jumbo en Dekamarkt, maar die lijden veel minder aan de veranderziekte. Keer op keer laat ik AH weten wat ik ervan denk. Ik krijg altijd een obligaat verhaaltje terug, maar daar heb ik natuurlijk niks aan. De enige remedie is dat ik er niet meer naar toe ga, want vandaag of morgen krijg ik nog een hartstilstand van kwaadheid! Zo. Dit wilde ik even kwijt.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door masterslave »

De enige remedie is dat ik er niet meer naar toe ga, want vandaag of morgen krijg ik nog een hartstilstand van kwaadheid!
Het is met iedere winkel zo, niet tevreden, niet meer gaan, heel simpel!
Succes

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door kweenie »

AH is nu eenmaal de winkel die de meeste nieuwe dingen introduceert, ook vaak expliciet tijdelijk. Dan is het logisch dat er daar ook de meeste dingen weer verdwijnen.

Ik vind het in elk geval leuk dat ze regelmatig nieuwe dingen proberen. Meer dan de andere supermarkten.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

@ four-eyes. Zolang je je maar realiseert dat je een luxe probleem hebt, mag je best even mopperen.
:)

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door sephora30 »

Het is wel logisch dat producten die niet goed verkocht worden uit de schappen verdwijnen, maar het is natuurlijk irri als dat net die producten zijn die jij gebruikt.

Ik heb het ook bij onze Appie. De knorr satehsaus en botergoud knoflookboter zijn verdwenen :evil: en laat ik die nou altijd gebruiken.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door mihoen »

in nederland is nu een super die in de schappen legt wat de klant wil kopen of het voor je besteld. ik zou JUMBO eens proberen...

MAXIEM

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door MAXIEM »

four-eyes

Wat mij opvalt bij AH is, dat ze naar mijn mening veel produkten verkopen waarvan de kwaliteit inferieur te noemen is. Na klagen krijg je wél je geld terug, maar uiteindelijk ga je dan toch wel je boodschappen bij de concurrent halen. Neem nu als voorbeeld de stoommaaltijd biefstuk, groenten en aardappeltjes van 5,49 euro. NIET TE VRETEN!!! en ronduit schandalig dat ze daar zo'n prijs voor vragen. Ook het kontakt opnemen met het centrale servicecenter leidt tot niks is mijn ervaring. De slechte produkten blijven vrolijk in de schappen staan.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 24 jun 2011 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Beetos
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2011 17:41

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Beetos »

De produkten van het eigen merk AH Excellent zijn anders prima. Topkwaliteit. Als wij niet uit gaan eten halen we regelmatig ah excellent in huis.

MAXIEM

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Beetos

Ik beweer ook niet dat alle produkten een inferieure kwaliteit hebben. Mijn standpunt is, dat AH uitsluitend produkten moet verkopen die van goede kwaliteit zijn en dat is de laatste jaren zeker niet meer het geval.

Maxiem.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door masterslave »

MAXIEM schreef:Beetos

Ik beweer ook niet dat alle produkten een inferieure kwaliteit hebben. Mijn standpunt is, dat AH uitsluitend produkten moet verkopen die van goede kwaliteit zijn en dat is de laatste jaren zeker niet meer het geval.

Maxiem.
Dan volg mijn advies op:
masterslave schreef:
Het is met iedere winkel zo, niet tevreden, niet meer gaan, heel simpel!

MAXIEM

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Beetos

Het consumentenrecht in dit kikkerland geeft ondubbelzinnig aan, dat een verkoper produkten MOET verkopen die een goede kwaliteit hebben. Feitelijk ben je als verkoper strafbaar als je produkten verkoopt die kwalitatief gezien slecht zijn. Zo simpel ligt dat.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 24 jun 2011 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door masterslave »

Feitelijk ben je als verkoper strafbaar als je produkten verkoopt die kwalitatief gezien slecht zijn. Zo simpel ligt dat.
Heeft Maxiem /Read gezegd, of kunnen wij het ergens lezen?

bayer112
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 jun 2011 17:39

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door bayer112 »

Feit is wel dat eigenlijk geen één levensmiddelen bedrijf zich kan meten met AH.

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Radar »

Off-topic berichten zijn verwijderd door de moderator

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door kweenie »

MAXIEM schreef: Het consumentenrecht in dit kikkerland geeft ondubbelzinnig aan, dat een verkoper produkten MOET verkopen die een goede kwaliteit hebben. Feitelijk ben je als verkoper strafbaar als je produkten verkoopt die kwalitatief gezien slecht zijn. Zo simpel ligt dat.
Klopt, maar smaken verschillen. Dat je iets niet lekker vindt, is wat anders dan dat het geen goede kwaliteit heeft. Kwaliteitseisen slaan puur op bruikbaarheid en bv. bacteriologische toestand.

Dus AH mag best vieze spullen verkopen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door ronald g »

Ook maar een duit in het zakje, als de appie alle producten die nieuw door de fabrikant geintroduceert worden in de schappen moet houden ben je lang bezig om het te vinden, de appie wordt dan zo groot dat je brood mee moeten nemen om bij de kassa te geraken. Als iets niet verkoopt is het einde oefening. Helaas AH pindakaas.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Miepje1 »

De Jumbo legt ook niet in de schappen waar je om vraagt hoor. Onlangs is onze favoriete smeerkaas (Slankie sambal) bij het ene filiaal uit de schappen gehaald en vervangen door Eru (Slankie kostte 55 cent, Eru 85). Bij een ander filiaal is de Slankie nu ineens wel verkrijgbaar maar mag het 69 cent kosten.
En zo ken ik er nog wel een paar.
Helaas... klant is beslist niet altijd koning meer!

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door pima »

MAXIEM schreef:four-eyes

Neem nu als voorbeeld de stoommaaltijd biefstuk, groenten en aardappeltjes van 5,49 euro. NIET TE VRETEN!!! en ronduit schandalig dat ze daar zo'n prijs voor vragen. Maxiem.
Als je zoiets koopt , ben je oerdom of je hebt geen smaak. Moet er niet aandenken gestoomde biefstuk.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Miepje1 schreef:De Jumbo legt ook niet in de schappen waar je om vraagt hoor. Onlangs is onze favoriete smeerkaas (Slankie sambal) bij het ene filiaal uit de schappen gehaald en vervangen door Eru (Slankie kostte 55 cent, Eru 85). Bij een ander filiaal is de Slankie nu ineens wel verkrijgbaar maar mag het 69 cent kosten.
En zo ken ik er nog wel een paar.
Helaas... klant is beslist niet altijd koning meer!
Klant is waarschijnlijk nog wel koning, je kan alleen moeilijk 16 miljoen klanten tevreden houden. Ik zou blij zijn als mijn supermarkt ERU ipv Slankie gaat verkopen, omdat ik Slankie niet lekker vind. En omgekeerd zullen er ook wel producten zijn waar ik niet blij van wordt en jij weer wel. Kortom, je kunt niet iedereen tevreden houden.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Veranderziekte bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Jumbo heeft - gelukkig voor ze - geen 16 miljoen klanten maar ik begrijp je opmerking wel hoor.
Het is alleen dat ze altijd adverteren dat je kan vragen wat je wil en dat ze het dan inkopen. Dat is dus niet zo.
Ze hebben ook de Oude Beemster uit de schappen gehaald. En ook vers kan je die niet meer krijgen.
Goed alternatief is dan wel Jumbo Pittig Belegen maar bij elke wisseling denk ik altijd: hoe lang voordat ook dit weer uit de schappen gaat?

Gesloten