LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bagage "kopen" bij Transavia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Bagage "kopen" bij Transavia

Ongelezen bericht door four-eyes »

Toen ik net op de site van Transavia ging kijken hoe zwaar onze koffer mag zijn, las ik tot mijn verbijstering dat vanaf 5 april 2011 ruimbagage "gekocht" moet worden. Voor 1 koffer van 15 kg kost dat 7 euro. Een koffer van 20 kg moet 10 euro doen. Deze tarieven gelden alleen maar als je dit van tevoren aanvraagt via een call centre (1,35 euro per gesprek). Doe je dat niet dan moet je de kosten op het vliegveld voldoen en ben je veel duurder uit.
Ik heb het hier niet over overgewicht!!! Wee je gebeente als je overgewicht hebt, want dan ben je helemaal de klos.
Transavia brengt "bagage kopen" als een nieuwe service. Hun z.g. service is de laatste 2 jaar trouwens hollend achteruit gegaan. Voor alles moet je betalen in het vliegtuig en niet zo'n klein beetje ook. Een kussentje voor in je rug kan er ook niet meer af. Hebben ze niet eens aan boord!
Transavia is de allerslechtste vliegmaatschappij die ik ken. Morgen vliegen we dus weer met die club, want toen we boekten wist ik niets af van deze nieuwe regels. Maar het zal ook gelijk voor het laatst zijn. Ik heb mijn buik meer dan vol van Transavia.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Bagage "kopen" bij Transavia

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Bagage "kopen" bij Transavia

Ongelezen bericht door four-eyes »

Ja maar je kunt Ryan Air niet vergelijken met Transavia hoor. Ik betaal helemaal niet een paar tientjes. Ik betaal een paar honderdjes!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bagage "kopen" bij Transavia

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Deze nieuwe regels zijn wel nog afhankelijk van wanneer en waar je geboekt hebt. Alleen als je na 5 april hebt geboekt direct bij Transavia dan gelden de nieuwe regels. Boek je bij een touroperator dan kan het zijn dat de oude regels nog gelden

Zo hebben wij in januari geboekt voor een vlucht in mei en voor ons waren de oude regels van toepassing, nl. 1 koffer van 20 kg pp en 5 kg handbagage. Het bagagevrijdom hoort op het ticket te staan. Het leuke was dat men in de praktijd de handbagage woog op 10kg (conform de nieuwe regels). Was wel handig voor de terugweg. :wink:

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Bagage "kopen" bij Transavia

Ongelezen bericht door four-eyes »

Ik heb vorige week geboekt. Dus ik ben bang dat ik de klos ben.
Hoe het ook zij, dit is de laatste keer dat ik met Transavia vlieg. Ik vind het een verschrikkelijke maatschappij die heel erg weinig service biedt. Als ik nou een paar tientjes had betaald, oké, maar dat is niet zo.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Bagage "kopen" bij Transavia

Ongelezen bericht door four-eyes »

Trouwens, ik snap helemaal niet dat mensen steeds in de bres springen voor die club als je het waagt kritiek te hebben. Als iedereen alles maar gewoon vindt wat Transavia doet, kunnen ze ongebreideld hun gang gaan. De enige manier om ze te straffen voor hun non-service en geldklopperij is nooit meer met ze te vliegen. En dat is mijn heilige voornemen.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Bagage "kopen" bij Transavia

Ongelezen bericht door piet jagers »

[Onzin-bericht verwijderd door de moderator]

GekkeHenk
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2011 19:42

Re: Bagage "kopen" bij Transavia

Ongelezen bericht door GekkeHenk »

Even afgezien van hoe ze het nu met jou gecommuniceerd hebben, ben ik het eens met pindakaaspotje. Waarom zou je iemand zonder bagage evenveel laten betalen als iemand met een flinke koffer? En wat heb je aan een hapje en een drankje op een vlucht van 2 uur of korter?

Wbt de communicatie: de laatste keer dat ik rechtstreeks een vlucht bij transavia geboekt heb, stond er gewoon vermeld dat bagage tot 20 kg bij de prijs inbegrepen was. Je zou verwachten dat er nu wel vermeld staat dat je los moet betalen voor je eventuele koffer (zo niet dan zijn ze inderdaad nogal fout bezig). Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat je bij het boeken niet meteen je koffer kunt 'bijkopen', want dat telefoongesprek van € 1.30 kost hen meer dan dat het ze oplevert.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Bagage "kopen" bij Transavia

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

transavia heeft dit geloof ik een mnd of 3 geleden bekent gemaakt.
het zou 14 euro per koffer worden.maar de ticketprijs zou naar beneden gaan...nou dat wil ik nog wel eens zien en dat is nooit na te gaan natuurlijk...
ja sorry je kan boos worden op transavia maar bij elke maatschappij is er wel wat....
ryanair moet je ook betalen,easy jet ,nou als je dat op tv ziet dan ga ik nog liever helemaal niet,klm heeft ook zijn problemen...martinair gaat niet meer of je moet tussen de bloemen enz willen zitten(doen alleen nog cargo)
dus ja?wat blijft er over.....dat we wel moeten,we zijn overgeleverd...

ik had heell wat jaren terug een hele nare ervaring met klm en ik zei ,ik vlieg er nooit meer mee...maar ja..aangezien alles klm is..... :evil: zal ik wel moeten wil ik niet te voet moeten... :mrgreen:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bagage "kopen" bij Transavia

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Dat dit soort dingen worden losgekoppeld bij vluchten naar steden e.d. kan ik me best wel voorstellen, veel mensen verblijven hier maar een paar dagen.
Maar op vakantievluchten waar de meeste naar toegaan voor al gauw een weekje heb je toch meestal wel een koffer nodig. Dat zou m.i. inbegrepen moeten zijn, net zoals een drankje op een vlucht van 4 uur. Op 'n vlucht van 1 a 2 uur kan ik me nog voorstellen dat het niet inbegrepen is.
Ok je mag dan wel meer handbagage meenemen, maar zolang bijvoorbeeld de vloeistoffenregel nog geldt, moet je al vaak een koffer meenemen en ook voor andere spulletjes die niet in de handbagage mogen.

Een paar jaar geleden is de hele reisbranche op de vingers getikt door allerlei zaken uit de "aanbiedingsprijs" te halen welke er later nog allemaal bijkwamen. Nu zijn ze weer andere dingen aan het verzinnen om de prijs zo laag mogelijk te laten lijken. Op vakantievluchten moet gewoon een koffer inbegrepen zijn.

@TS, je zou ook een koffer kunnen inpakken met heel veel oude kleren en een oude reistas. Laat je die kleding achter na het gedragen te hebben. Alleen de dingen die je mee terug wilt nemen stop je in de handbagage. Scheelt alweer een enkele reis en minder was na terugkomst.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Bagage "kopen" bij Transavia

Ongelezen bericht door Dirkie »

Maar op vakantievluchten waar de meeste naar toegaan voor al gauw een weekje heb je toch meestal wel een koffer nodig.
Even voor alle duidelijkheid. De nieuwe regels gelden alleen voor direct bij Transavia geboekte vluchten. Voor zogenaamde pakketreizen (en dat zijn de meeste vakantie vluchten) gelden andere regels. Daar mag je nog gewoon 20 kg per peroon + handbagage meenemen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Bagage "kopen" bij Transavia

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@emmy

hiihi als ik naar een stedentrip ga is het meestal vor 8 a 10 dg door alles wat ik heb..op het gemakkie...nou ik krijg het voor elkaar om 20 kgmee te nemen hoor.... :D stel dat het dit weer wordt of dat....oh erg he..
en je raad het al....12 kg niet nodig gehad...
maar ja....
bij pakketreizen zou het dus ook gaan gelden...nou ik ben benieuwd?
ik ga dit jaar niet weg.....helaas :evil:

maar wat emmy zegt neem oude kleding mee...doen we als we shoppen in londen...dan laten we de oude kleding daar en nw nemen we mee....nou ja..moeilijk afstand doen bij mij,maar goed...man doet het wel. :lol:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Bagage "kopen" bij Transavia

Ongelezen bericht door GJvdZ »

rozemarijntje schreef:@emmy

hiihi als ik naar een stedentrip ga is het meestal vor 8 a 10 dg door alles wat ik heb..op het gemakkie...nou ik krijg het voor elkaar om 20 kgmee te nemen hoor.... :D stel dat het dit weer wordt of dat....oh erg he..
en je raad het al....12 kg niet nodig gehad...
maar ja....
bij pakketreizen zou het dus ook gaan gelden...nou ik ben benieuwd?
ik ga dit jaar niet weg.....helaas :evil:

maar wat emmy zegt neem oude kleding mee...doen we als we shoppen in londen...dan laten we de oude kleding daar en nw nemen we mee....nou ja..moeilijk afstand doen bij mij,maar goed...man doet het wel. :lol:
20kg??? Een tijdje terug had ik een koffer waarvan ikzelf vond dat 'ie best wel zwaar was. Gaan ze 'm wegen, is het maar 14 kg (waarvan achteraf nog de helft overbodig was meegenomen).

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Bagage "kopen" bij Transavia

Ongelezen bericht door Dirkie »

bij pakketreizen zou het dus ook gaan gelden...nou ik ben benieuwd?
Ik ook, want ik kan dit nergens vinden..... :mrgreen:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Bagage "kopen" bij Transavia

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou het stond in de televaag...nee dit keer geen schrijffout :D en op tv??dus pin me er niet aan vast...

maar ja echt....mijn man zet ze voor me op de weegschaal en meestal 19.80 hoor....en ja ik pak die van hem ook in...dus uh.....2x :roll: ja ik weet het,ik ben een mafketel zeg het zelf wel ihihihiihi,maar ja?je weet nooit wat je nodig hebt...
nou moet ik ook zeggen dat ik veel dingen mee moet noemen voor mijn handicaps dus...dat weegt ook zwaar even serieus... meen ik echt

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Bagage "kopen" bij Transavia

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ja ik neem ook altijd teveel mee.. Ligt er soms ook aan waar je naar toe gaat, hoe lang en wat je gaat doen.

@GJvdZ,
Met 14 kg zou je nog steeds een bagagestuk moeten kopen in het vliegtuig. Of je zou 4 kg thuis moeten laten. Maar dan heb je nog eventueel de spullen welke niet in de handbagage mogen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Bagage "kopen" bij Transavia

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee maar er is hoop! ze zeiden iets van een half jaar terug dat ergens in 2015 er weer vloeibaar meemag in de handbagage?waarom zolang van te voren aankondigen??het zal wel...

je bent idd zo verplicht om als je ver vliegt je drankje wel te kopen ,maar meestal vlieg je dan ook wel met een maatschappij die het aanbied...
althans als ik al met klm naar londen en rome vlieg bv dan krijg ik al eten en drinken,transavia niet....maar ach dat korte stukkie..eten koop ik niet dat is niet te.......drinken ,ja dorst is dorst helaas...
ik moet toch ook mijn medicatie innemen....

nou emmy ben dus blij dat ik niet de enige ben,...
ja rome dan denk je...ja het kan warm zijn,maar stel nou dat het gaat regenen en het fris wordt en dan...ja ik weet het :D 42+ hadden we...is dat wta...
maar goed dat hoorde helemaal niet in die mnd maar ja je kan ook tegenwoordig niet echt meer van het weer op aan he?ook niet in die landen...
volgend jaar weer rome...neem nu minder mee.....denk ik...maar ja wil toch ook elke dag schone kleding :roll: en als ik me opgefrist heb en geslapen heb(ja ben een oudje hoor lichamelijk ihihihiih :oops: )en uit eten ga wil ik er toch wel weer leuk uitzien..moeilijk moeilik moeilijk...
maar dan zeg ik ook eerlijk,dan moet ik niet zeuren als ik moet bijbetalen!

we hebben een keer mzzl gehad...we gingen 10 dg naar londen met (2jr terug)klm,meestal worden die vluchten door zakenlui gebruikt haast geen bagage..
ik stond op heatrow en ik zocht mijn vlucht,ik zeg vast van te voren...we waren ook wel echt daar om te shoppen!ook...we zijn er al zo vaak geweest,meestal ochtend kijken,dan ff bijkomen,dan shoppen...winkels zijn ook later open.
maar dat terzijden,maar dan snap je het..
en mijn vlucht was dus anders als op het ticket het toestel vertrok 10 min eerder die tijd bestond helemaal niet,nou ja boeiend wij zijn altijd op tijd..
dus ik zoeken en die klm man in het engels kan ik u helpen...ja zus en zo nou hij uitgelegd...ik zeg hoe laat mag ik de koffers afgeven enz...nou nu al hoor...
niet schrikken nu he......ik had ahum 29.3 en mijn man 28.7 ja ik vergeet het nooit meer,ik had al rekening ermee gehouden,dus ik keek mijn man aan van dat wordt kassa..niks noppes.....alleen een label zware bagage ihihihihiii(dde heb ik bewaard als aandenken ,ja echt!!)
ja als je mij een esprit store in laat gaan...foute boel.even off topic is dit..maar ik bedoel toen heb ik dus gewoon mzzl gehad....misschien omdat ze niet veel vracht hebben aan bagage door de zakenlui,die hebben een kleine troley als handbage ....thats is..dus misschien dat ze het compenseren...of mijn lieve lach????????oeps...
en wat ik zeg...anders betalen,ik ben fout...dus?
toen naar mexico mochten we 30 meenemen.d
toen wij nog gingen was de kleding heel goedkoop,bv levi de dollar was heel laag....
ja we kwamen terug met 2koffers en twee sporttassen....30 kg de man...
maar dat schijnt geloof ik ook veranderd te zijn..
nou ja als ik volgend jaar weer ga en ik boek altijd pakketreis....dan vraag ik het echt goed na wat nou hoe en wat is...
maar ja ligt ook weer aan de maatschappij waarmee je vliegt....
ik vlieg niet met ryanair enz...
meestal klm of trans....vlm wil ik oo nog wel doen,die komt hier ook op rdam airport..maar liever andere niet...is min mening hoor!!!

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Bagage "kopen" bij Transavia

Ongelezen bericht door four-eyes »

Ik ben terug van vakantie. We hadden de reis geboekt via Primavera (goeie club overigens!). Transavia heeft een contract met Primavera en daarom hoefden we niet te betalen voor de baggage. Dat was dus meegenomen.
Maar vorig jaar zat ik naast een Nederlandse wandelgids die op een van de Canarische eilanden woont. Zij was met haar man op bezoek geweest bij hun wederzijdse ouders in Nederland. Ze had alleen de vlucht geboekt bij Transavia en klaagde erover dat die zo duur was. Niks geen paar tientjes zoals hier steeds gesuggereerd wordt! Eerder een paar honderd! Deze mensen krijgen dus van nu af aan te maken met "ruimbagage kopen" - belachelijke uitdrukking trouwens! Vooral ook omdat Transavia het brengt als zijnde een extra service. Een extra service aan me hoela! Dus een reisje via Transavia boeken wordt wel heel erg duur voor ze.
Gedurende deze vlucht (3 uur) heb ik niks gekocht. Een piepklein flesje water kost € 2,50 bij Transavia. Over andere drankjes en etenswaren heb ik het maar niet. Maar al zou ik sterven van de dorst dan nog kocht ik niks bij Transavia. Die gun ik geen ene cent. Het is en blijft een waardeloze club.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Bagage "kopen" bij Transavia

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Maar al zou ik sterven van de dorst dan nog kocht ik niks bij Transavia. Die gun ik geen ene cent. Het is en blijft een waardeloze club.
En volgens eigen zeggen krijg je een hartaanval van kwaadheid als Albert Heijn weer een product uit het assortiment haalt.
De enige remedie is dat ik er niet meer naar toe ga, want vandaag of morgen krijg ik nog een hartstilstand van kwaadheid! Zo. Dit wilde ik even kwijt.
Doe eens wat minder opgefokt. Het betreft hier allemaal klein leed.

En dit schreef je op 27 februari j.l. al :
Ben ik ook niet van plan. En ik vlieg ook niet meer met Arke Fly, Transavia of andere chartermaatschappijen die zich als geldwolven gedragen. Het gaat niet alleen om het reserveren van een stoel. Ze hebben hun mond vol over service, maar die bestaat gewoonweg niet. Een kussentje voor je rug hebben ze niet. Al zou je willen betalen ... gewoon niet aan boord. Glaasje water om medicijnen in te nemen: kan niet. Je moet gelijk flink dokken. En als het nou zo spotgoedkoop was: oké, maar dat is het ook niet. Nee, ik ben inderdaad beter gewend. Dus nog 1 x vliegen met die lui en dan is het afgelopen. Mij niet meer gezien in die veevervoer-vliegtuigen.
Niet erg consequent

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Bagage "kopen" bij Transavia

Ongelezen bericht door four-eyes »

Ik ben nog steeds van mening dat het om veevervoer gaat. Maar je kan vaak niet om Transavia heen. Als je naar La Palma wil vliegen en je wil niet met Transavia dan heb je het nog moeilijker. Vliegen naar Madrid, overstappen naar Tenerife met een flinke wachttijd, en dan van Tenerife met een binnenlandse vlucht naar La Palma. En de binnenlandse vluchten gaan vaak van een ander vliegveld. Dus dat is geen optie. Het is dat mijn man graag naar die bestemmingen wil. Ikzelf doe dat liever helemaal niet meer. Ik haat Transavia.
Ja, en wat dat andere kleine leed betreft, is waar. Maar dit forum staat vol met klein leed. Dus waarom mag het mijne er niet bij?

Gesloten