LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] korting kado met aanbeveling consum. bond

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Oude Essink
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2004 15:46

korting kado met aanbeveling consum. bond

Ongelezen bericht door Oude Essink »

Ik heb o.a. een legiolease contract (10 halen, 3 betalen); toevallig bewaarde ik de folder daarover en daar staat een stikker op afgedrukt van een "onderzoek consumentenbond": goede resultaten met kans op hoog rendement en laag risico .
heeft iemand eenzelfde folder en zo ja, heb je de consumentenbond daarover benaderd? en hoe liep dat af? :?: :?:

johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

Re: korting kado met aanbeveling consum. bond

Ongelezen bericht door johanmulder »

Even een reactie op je oproep. De aanbeveling van de consumentenbond die ken ik niet, maar dat het een product zou zijn met een laag risico is absoluut niet waar. Ik heb ook 2 contracten korting kado en het is zo dat als de 1e 3 jaar ongunstig verlopen het contract over de hele 10 jaar volledig kansloos is. Dit wordt veroorzaakt door de boete die dexia berekent over de nog niet verstreken termijnen. Indien je na 3 jaar het volledige maandbedrag moet doorbetalen is het niet meer realistisch om aan te nemen dat het contract over de gehele looptijd nog ooit winst kan opleveren. Een zeer hoog risico dus omdat vrijwel alles van de 1e 3 jaar afhangt. Dus eigenlijk een korte looptijd met zeer hoog risico. Bovendien moet je dus in de folders en de contracten van het product het woord korting kado ook interpreteren als een boete voor de klant. Zeer interessant is echter een brief van dexia die ik kreeg waarin zij schreven dat korting kado een optieproduct is, waarvoor de klant premie moet betalen. Zoals je zelf weet staat hierover geen letter in de contracten en heb je dus eigenlijk gedwaald bij de koop. Om deze reden heb ik mijn betalingen dan ook gestopt en ben ik bereid om bij de kantonrechter deze dwaling bij de koop overeind te houden. Waarschijnlijk heeft Dexia op onze contracten put-opties geplaatst en op die manier nog verdiend aan de dalende koersen waarvoor wij nu nog 7 jaar lang de premie mogen ophoesten. Dit alles kun je als klant nooit weten ook al laat je de contracten door een deskundige bekijken. Pas 3 jaar na begindatum heeft dexia mij bekend dat korting kado op een optieconstructie berust.

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: korting kado met aanbeveling consum. bond

Ongelezen bericht door rust »

hadden ze het dan niet beter boete kado kunnen noemen.

Het is wel duidelijk dat deze producten nooit verkocht hadden mogen worden.

Daar zijn geen onderzoeken of commissies voor nodig.

Ik heb ook zo'n waardeloo kkkado.

Oude Essink
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2004 15:46

Re: korting kado met aanbeveling consum. bond

Ongelezen bericht door Oude Essink »

hartelijk dank Johan! Ik heb twee van die contracten speciaal voor legioklanten! zijn beide ouder dan drie jaar! dat is doorbetalen tot 2009 en 2010. :oops:

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: korting kado met aanbeveling consum. bond

Ongelezen bericht door rust »

laten vernietigen die contracten, ik ga ook stoppen met betalen aan die oplichters.

dennisito
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 nov 2003 16:14

Re: korting kado met aanbeveling consum. bond

Ongelezen bericht door dennisito »

hallo,

weet iemand of er all een passende concept brief gepost omtrent Kording kado. Ik ga de betaling van kortingkado ook stopzetten maar wil wel een brief naar dexia sturen om mijn motivatie toe te lichten.
(heb ik ook gedaan voor de winstverdriedubbelaar, 2 maanden geleden, en heb tot dusver alleen een brief teruggekregen dat ze mijn brief hebben ontvangen en in behandeling zullen nemen...........)
Ik ben ook van mening dat een brief aan dexia met je motivatie in je voordeel speelt als het tot een rechtszaak komt

iemand ideen/adviezen

bedankt alvast
dennisito

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: korting kado met aanbeveling consum. bond

Ongelezen bericht door Hans A »

Ik heb van Legio-Lease indertijd bij het contract een brief ontvangen met de volgende tekst:
"het unieke leaseplan van Legio-Lease, warmee u volgens de Consumentenbond (Consument Geld Gids nov. '99) kans heeft op een hoog rendement en een laag risico.

Hieruit blijkt wel hoe misleidend het informatie materiaal was.
Zelfs de Consumentenbond zag destijds kennelijk de onmetelijk diepe valkuilen niet en is er ook in getrapt.

Legio-lease maakte daar dankbaar misbruik van.
Hopelijk laat de Consumentenbond dit niet zomaar over zich heen komen en pakken ze via de stichtingen Dexia net zo hard terug.

HHans
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 jan 2004 17:22

Re: korting kado met aanbeveling consum. bond

Ongelezen bericht door HHans »

het unieke leaseplan van Legio-Lease, warmee u volgens de Consumentenbond (Consument Geld Gids nov. '99) kans heeft op een hoog rendement en een laag risico.
Is er iemand die toevallig de Consumenten Geld Gids nov. '99 nog ergens boven op zolder heeft liggen?
Dat artikel zou ik wel eens willen lezen. :roll:

Groet, Hans
Laatst gewijzigd door HHans op 25 feb 2004 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: korting kado met aanbeveling consum. bond

Ongelezen bericht door JOOST1 »

In de Volkskrant van 23 april 2003 heeft een artikel gestaan over Dexia en de consumentenbond Er wordt gewezen door de consumentenbond in een overzicht dat de gemiddelde opbrengst van 66 procent en een risico van nul. maar er wordt door de bond bij vermeldt dan een en ander is gebaseerd op resultaten in het verleden enz.


Joost

Kelly
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jan 2004 15:24

Re: korting kado met aanbeveling consum. bond

Ongelezen bericht door Kelly »

Dankje wel Johan voor je uitleg. Ik heb ook een korting kado product afgesloten in 2000. Ik weet op dit moment nog steeds niet wat ik moet doen.

Ik heb talloze brieven geschreven naar Dexia, maar als je hun reactie ziet dan merk je gelijk dat ze echt niet weten wat ze terug moeten schrijven.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: korting kado met aanbeveling consum. bond

Ongelezen bericht door croosjes »

gedupeerde,geloof mij een advocaat geeft je rust.vrgr.andre de croos

john.elsewhere
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jan 2004 12:59

Re: korting kado met aanbeveling consum. bond

Ongelezen bericht door john.elsewhere »

Ik heb de Consumenten Geldgids van nov/dec 1999 met het bewuste artikel. Mail to [email protected]

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: korting kado met aanbeveling consum. bond

Ongelezen bericht door Hans A »

Kun je het niet scannen en plaatsen, of is het te lang?

john uit goirle
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 feb 2004 23:46

Re: korting kado met aanbeveling consum. bond

Ongelezen bericht door john uit goirle »

hoi, ik ben ook zo door dat zelfde product genaaid maar ik ben sinds januarie gestopt met betalen en heb mijn machtiging bij de bank laten blokkeren. nu pas een brief van dexia of ik wist dat ik achter liep met betalen. nou ik heb de laatste afschrijving door hun ongedaan laten maken.

en er brand nog geen lampje bij hun....

ik bteaal gewoon niet meer en laat voorlopig dexia maar schrijven.
ze zoeken het maar uit. als het zover is dan horen ze het wel via mijn advokaat..

mvg, john
trouwens een goede zaak om zoveel mogelijk gegevens bij elkaar te krijgen en folders dat ze gewoon er onder uit gaan met al hun praatjes.
suc6

Gesloten