LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar staat de VVD voor?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Waar staat de VVD voor?

Ongelezen bericht door Piet »

De eerste V van de VVD staat voor Volkspartij.

Ik ben bij de 2 gesprekken geweest die wij gehad hebben met de VVD over de aandelenlease affaire.
Wij hebben toen, aan de hand van praktijk voorbeelden laten zijn dat dexia liegt als ze praten over het tegemoetkomen in schrijnende gevallen.
(Bruneel was daarvoor al bij de VVD geweest en had gezegd dat ze dat deden)
Onze Volkspartij beloofde toen Bruneel een brief te sturen met vragen over 4 schrijnende gevallen. Dit gebeurde pas na een herhaalde oproep van ons omdat ze het de eerste keer waren "vergeten". Achteraf bleek dat er maar 2 gevallen zijn opgestuurd en geen 4 zoals beloofd.

De brief wisseling hieronder laat duidelijk zien wat de VVD verstaat onder de eerste V , voor mij staat deze voor Volksverlakkerij.

De VVD geeft geen antwoord op onze vraag wat zij van het antwoord van Bruneel denken. Dit ondanks diverse telefoontjes van mij.


Aan: De Volkspartij voor Vrijheid en Democratie
t.a.v. de Heer van Aartsen, Partijleider.


Nieuwegein, 23 januari 2004


Geachte Heer van Aartsen,


De Vereniging Payback is zeer teleurgesteld in uw Volkspartij omdat zij haar beloften aan het volk niet nakomt.

Op 8 mei 2003 heeft een delegatie van onze vereniging een gesprek gehad met Mevr. De Vries, destijds lid van de Vaste Commissie voor Financiën van de Tweede Kamer voor uw partij. Onderwerp was het aandelenleasedrama dat toen in Nederland speelde en nu nog steeds in onverminderde mate speelt. Mevr. De Vries deed ons in het kort verslag van een gesprek dat zij had gehad met de Hr. Bruneel van Dexia. In dit gesprek had Dexia toegezegd zeer coulant te zullen omgaan met de schrijnende gevallen in dit drama. Echter, wij hebben Mevrouw De Vries er op gewezen dat Dexia haar woord niet had gehouden en hebben dit met een viertal voorbeelden aangetoond. Zij heeft beloofd die vier voorbeelden aan de Hr. Bruneel door te zenden en hem om opheldering te vragen.

Afgesproken was dat wij Mevr. De Vries begin juni, vlak voor het zomerreces, wederom zouden ontmoeten, ten einde de resultaten te bespreken. Helaas is door de kabinetsformatie onze en de politieke agenda danig overhoop gehaald. Tevens bleek aan het einde van de formatie dat Mevr. De Vries een andere functie was gaan vervullen.

Uiteindelijk hebben wij in augustus een gesprek mogen hebben met de opvolger van Mevr. De Vries, de Heer Blok. Tijdens dit onderhoud bleek dat de Hr. Blok totaal niet op de hoogte was van de inhoud van dit dossier en evenzo dat de brief van Mevr. De Vries aan de Hr. Bruneel nooit verzonden werd. De Hr. Blok beloofde ons dit z.s.m. recht te zullen trekken en ons over de uitslag te zullen informeren.

Helaas, tot op heden mochten wij nog steeds niets van hem vernemen. Ook na diverse telefoontjes onzerzijds en beloften zijnerzijds, weten we nog steeds niet meer dan in mei 2003. De Hr. Blok is ons trouwens ook nog steeds een antwoord schuldig op de vraag wat hij onder een volksvertegenwoordiger verstaat. Bij ons heerst de vrees dat, gelet op de achtergrond van de Hr. Blok, hij een bankvertegenwoordiger is.

Aangezien in onze gelederen vele VVD-stemmers vertegenwoordigd zijn, verzoeken wij u dringend de VVD een standpunt in deze affaire te doen innemen en dat standpunt luid en duidelijk naar buiten te laten doorklinken. Andere partijen komen op voor de gedupeerden van het leasedrama, maar de VVD houdt zich angstvallig op de vlakte. Leest u zelf eens de brieven van wanhopige gedupeerden die zich in het dossier van nu de Hr. Blok bevinden en laat ons dan alstublieft horen waar de VVD wel voor staat!

Hoogachtend,

J.L.N. Neefs, Voorzitter

vereniging PAYBACK




Dexia Bank Nederland

Aan Dirk Bruneel
Volkspartij voor Vrijheid en Democratie Voorzitter Raad van Bestuur



Amsterdam, 25 september 2003

Geachte

Naar aanleiding van uw brief van 11 september 2003 hebben wij de dossiers van ******* bekeken.
In de bijlage treft u een overzicht aan van ons contact met beide families. Gelet op de inhoud van de dossiers zijn wij van mening dat Dexia Bank Nederland, binnen haar mogelijkheden, er alles aan heeft gedaan om tot een oplossing te komen en dat wij ook richting hen op een juiste wijze invulling hebben gegeven aan onze maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Zoals u weet heeft Dexia al haar cliënten begin 2003 het Dexia aanbod gedaan als vrijwillig gebaar omdat wij ons realiseerden dat onze cliënten werden geconfronteerd met dalende beurskoersen.
Indien de persoonlijke situatie van de cliënt van dien aard is dat de verruimde mogelijkheden van het Dexia aanbod niet voldoende uitkomst bieden, kan de cliënt in aanmerking komen voor de Hardheidsclausule. Op basis van een beoordeling van de persoonlijke financiële situatie kunnen wij cliënten een maatoplossing aanbieden. Voor uw informatie hebben wij ook enige achtergrondinformatie over de Hardheidsclausule bijgevoegd.
Mochten de cliënten alsnog in aanmerking willen komen voor een beoordeling onder de Hardheidsclausule dan vernemen wij dit graag.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

D. Bruneel




Volkspartij voor Vrijheid en Democratie

Aan het bestuur van de vereniging PAYBACK

Den Haag, 4 februari 2004

Geachte leden van het bestuur,

Hartelijk dank voor de brief d.d. 23 januari, die ik via de heer Aartsen heb mogen ontvangen.
Het spijt me dat, om nu niet meer te achterhalen redenen, de brief van Dexia betreffende de door ons opgestuurde dossiers u niet heeft bereikt. Hierbij alsnog een kopie van de brief.
Voor wat betreft uw vraag over het standpunt van de VVD-fractie inzake de aandelenlease wil ik u, als woordvoerder van de VVD-fractie op dit terrein, het volgende antwoorden.
De VVD-fractie heeft het voorstel van de minister van Financiën tot het instellen van de Commissie Geschillen Aandelenlease van harte gesteund. De VVD-fractie wenst vooralsnog de uitkomst van de werkzaamheden van deze commissie af te wachten.
Het is voor mij, als kamerlid, onmogelijk de vele verschillende individuele dossiers te beoordelen. Ik heb daar de tijd en de medewerkers niet voor, maar ik kan u verzekeren dat ik uw zaak met veel aandacht zal blijven volgen.

Met vriendelijke groet,

Stef Blok
Lid VVD-fractie Tweede Kamer


Aldus Stef Blok, onze Volksvertegenwoordiger van de VVD.
Mijn conclusie is duidelijk en ik zal ook geen moeite meer verspillen aan deze partij.

In maart hebben wij een gesprek met de PvdA, dit zal een duidelijk beter gesprek zijn.
Begin maart is er ook weer een gesprek met de CGA.

Groeten,
Piet

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Waar staat de VVD voor?

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden dat het "aanbod" van de Dexia en de z.g. tegemoetkoming van Bruneel bij schrijnende gevallen echt helemaal niets voorstelt.
Dat Bruneel de media en de VVD belazert.
Dat wij niet wachten op een fooi van Bruneel maar op een schuldigverklaring van Dexia met alle bijbehorende consequenties.
Zie mijn voorstel in onderwerp "Spijtoptanten ......".

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Waar staat de VVD voor?

Ongelezen bericht door Dubio »

VVD en WVD, maar één lettertje verschil.

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Waar staat de VVD voor?

Ongelezen bericht door Dubio »

Dus waar staat de VVD voor?

Verlies Verdrie Dubbelaar.

dennisito
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 nov 2003 16:14

Re: Waar staat de VVD voor?

Ongelezen bericht door dennisito »

scherp dubio!!!

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Waar staat de VVD voor?

Ongelezen bericht door Piet »

Ik zag vandaag Minister Zalm lachend op TV.

Waarom is mij onduidelijk, hij kondigde aan dat wij extra moeten gaan bezuinigen op de extra bezuinigingen van de bezuinigingen die hij had ingesteld.
Want WIJ moeten dit doen omdat ZIJ te veel geld hebben uitgegeven.
Daarom lachte hij, hemt treft dit niet.

En van welke partij is hij......juist , van de VVD

Onze VOLKSPARTIJ

En denkt deze partij dat wij op dit soort mislukkelingen gaan stemmen, niet dus!!!

Ik heb Zalm ook glimlachend zien antwoorden over de uitspraken van het DSI, ja dit was een basis voor de CGA om verder te gaan......

Nederland is toe aan de waarheid omtrent de bedoelingen van politici en het woord volksvertegenwoordiger, een woord wat de VVD onbekend voor komt, gezien het uitblijven van een reactie op onze vraag.

Goh, ik wou dat er dit jaar weer verkiezingen waren.

Groeten,
Piet

Harry
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:17

Re: Waar staat de VVD voor?

Ongelezen bericht door Harry »

Piet, dit alles heeft te maken met stand en klasse verschil, de meeste mensen denken dat dit niet meer bestaat,maar geloof mij dat het nog wel degelijk bestaat.Op de miljonairs beurs j.l. in Amsterdam werd in 3 dagen tijd 250 miljoen euro omgezet, deze mensen lachen gewoon om ons.Daarom is het weer tijd geworden dat de gewone man weer eens flink van zich afbijt, anders is 50 jaar vakbond in Nederland een verloren strijd geweest.

groetjes Harry

prutvogel
Berichten: 112
Lid geworden op: 09 feb 2004 21:58

Re: Waar staat de VVD voor?

Ongelezen bericht door prutvogel »

En hoe kunnen wij zoiets bewerkstelligen???

Lid worden van PAY-BACK.

Waarom langer wachten?? Of moeten zij eerst de kastanjes uit het vuur halen en daarna pas lid worden??

Nee nu of anders nooit.

Ik ben die politiek alllang strontzat.

Dikdoenerij van onze centen.

Samen gaan we ervoor en wordt nu eens lid.



De echte Prutvogel..

Harry
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:17

Re: Waar staat de VVD voor?

Ongelezen bericht door Harry »

En daarom moeten de oppositie partijen in Nederland zich krachtiger verzetten tegen de heersende struisvogelpolitiek in Nederland,want als je bang bent kun je niet regeren, uitzondering is onze defensie minister Kamp die tenminste doet wat hij zegt en zich niet laat intimideren door hoge pieten in militaire kringen.

groetjes Harry

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Waar staat de VVD voor?

Ongelezen bericht door Hollander »

Beste Piet,

Je schrijft:
Mijn conclusie is duidelijk en ik zal ook geen moeite meer verspillen aan deze partij. In maart hebben wij een gesprek met de PvdA, dit zal een duidelijk beter gesprek zijn.
.


Hééééél jammer. Van de week zag ik Wouter Bos op TV, die erkende dat je als oppositiepartij niet zo heel veel voor elkaar kan krijgen. Daarom had volgens hem de VVD het moeilijk onder het kabinet Lubbers 3, had het CDA het moeilijk onder paars, en heeft nu de PvdA het moeilijk.

De VVD, dát is nu de partij die echt wat voor ons kan betekenen. (hoe vervelend het ook is: ik heb nooit VVD gestemd, en nooit van ze gehouden). De PvdA, tja, mooie woorden, maar echt iets voor ons doen kunnen ze niet als oppositiepartij.
(alhoewel bekend is dat ik slechts in de rechter geloof: niet in de politiek - want die mag niet ingrijpen in zulke conflicten - en niet in de CGA).

Kortom: Payback gaat liever voor de fijne praatjes met iemand die niks kan doen, dan met tegenzin vechten voor de gedupeerden. Ook in 2004 laat Payback de gedupeerden dus weer op een belangrijk moment stikken ten behoeve van de eigen lol. Dat kennen we.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Waar staat de VVD voor?

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Hollander, soms twijfel ik echt of je niet toch een Belg bent :?

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Waar staat de VVD voor?

Ongelezen bericht door Hollander »

Waarom zou ik Belg zijn? Omdat ik vind dat de restschuld kwijtgescholden moet worden, en omdat ik vind dat payback daar serieus aan moet werken (en niet alleen lollige pretpraatjes moet maken?)

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Waar staat de VVD voor?

Ongelezen bericht door croosjes »

hollander,wat doe je zelf""NIETS""""""""""""""""""""""

vrgr.andre de croos""schadeloosstelling""

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Waar staat de VVD voor?

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

'is heel simpel.

De vvd is nog steeds alleen voor de rijken.
En met de aandelenleaseconstructie dreigde de gewone man ook een graantje van de beurs mee te pakken.
Dat was niet de bedoeling van de vvd, aandelenwinsten waren alleen voor HEN, Jan met de Pet moet gewoon werken voor zijn geld, verschil moet er blijven !!!.
En nu heeft JmetP verloren, haha, daarom lacht onze minister Zalm op TV.
Jammer dat hij niet om Agnes Kant heen kan, dan was CGA nooit gekomen. (was mischien ook wel beter geweest, dan waren de rechters nu al aan het werk geweest).
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 01 mar 2004 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Waar staat de VVD voor?

Ongelezen bericht door Hollander »

Dus dankzij Agnes Kant zitten we nu met de CGA opgescheept? Daar nooit meer op stemmen dus.

(Ik kan niet wachten tot ik voor de rechter sta: laat de CGA maar zitten.)

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Waar staat de VVD voor?

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

pas op, de SP heeft gezegd dat de minister iets moest doen, dat zijn oplossing (nog) niet naar onze zin uitpakt, daar kan Agnes ook niets aan doen.

issy
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 nov 2003 16:25

Re: Waar staat de VVD voor?

Ongelezen bericht door issy »

we moeten 2 miljard bezuinigen Zalm lacht tuurlijk het gaat over de rug van armen zijn dag kan niet stuk

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Waar staat de VVD voor?

Ongelezen bericht door learner »

Als Zalm een vent is, maakt hij nu zijn excuses aan Duitsland en Frankrijk, dat hij te vroeg met het vingertje gewezen heeft en gaan 'wij' ook over het begrotingstekort heen en laat hij 'de kleine man' nu eens met rust . . .

Maar nee hoor, zegt met een stalen gezicht glashard dat 'hij nog ruimte ziet' om nog meer te bezuinigen...

Bij de 'kleine man' dus . . .

'Zij' zullen er niet minder van worden . . .

mvg, learner . . . :wink:

Gesloten