LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vouwgordijnen van V&D blijven stuk gaan

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
noog

Vouwgordijnen van V&D blijven stuk gaan

Ongelezen bericht door noog »

Precies 3 jaar geleden kochten wij voor ons nieuwe huis 7 vouwgordijnen.

Ondertussen zijn er al 3 voor reparatie teruggeweest. Dat is bijna 40% defect binnen de garantie termijn. En die is nu afgelopen.

Afgelopen maand de 3e defecte vouwgordijn, het oprolmechanisme loopt vast, naar V&D gebracht.
Dit was binnen de garantieperiode van 3 jaar CBW.
Dit is niet leuk, maar zolang het netjes wordt opgelost geen probleem.

Bij ophalen, V&D had gebeld dat het vouwgordijn gerepareerd klaar lag, bleek dat ik opeens 45,- moest betalen.
Hier ben ik het niet mee eens, want bij aanname van het defecte product werd aangegeven dat indien er kosten zouden zijn dat dit vooraf besproken zou worden. V&D heeft geen contact opgenomen dus verwachtte ik ook geen kosten.

Ik moest 45,- betalen om mijn eigen vouwgordijnen terug te krijgen!
Toen duidelijk werd dat ik het hier niet mee eens was, meldde men dat het dan uitgezocht zou gaan worden en dat ik dan teruggebeld zou worden.
Ondertussen is de garantieperiode wel verstreken, omdat het repareren ca 4-6 weken in beslag neemt.

Ik vind het prima dat ze dit intern gaan uitzoeken, maar daarvoor hoef ik toch niet nog een keer terug te komen? Ja, zo werkt dat wel bij V&D.
Dus de vouwgordijnen die ik 3 jaar geleden betaald heb krijg ik niet terug totdat V&D haar eigen interne communicatie heeft nageplozen.

V&D geizelt nu mijn eigendom, terwijl ze erkennen dat het intern niet goed is gegaan.....

Voldoende reden om nooit meer bij V&D iets te kopen waarvan je een normale garantie-afhandeling mag verwachten!

Robert

Leo The Emperor

Re: Vouwgordijnen van V&D blijven stuk gaan

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Je had toch ook onder protest kunnen betalen? Dan kun je in ieder geval het gordijn meenemen, en kan de verdere afhandeling schriftelijk geschieden.

noog

Ongelezen bericht door noog »

Dank voor je reactie, heb ik heel kort overwogen maar als ik betaal ga ik akkoord met de kosten, dat is nou net het hele probleem. En welke zekerheid heb ik dan dat V&D dit alsnog goed uitzoekt?

ik heb voorgesteld een briefje te maken waarin ze mijn gegevens incl kopie paspoort + afspraak kunnen vastleggen en als het alsnog terecht zou zijn om de onaangekondigde 45,- 'terugkrijgkosten' in rekening te brengen.
Helaas mocht ik alleen maar 45,- extra betalen om mijn 300,- kostende vouwgordijn terug te krijgen. Dat hadden ze gewoon bij het inleveren 4 weken geleden kunnen aangeven, niet onaangekondigd achteraf.
Dat heet machtmisbruik!

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Dank voor je reactie, heb ik heel kort overwogen maar als ik betaal ga ik akkoord met de kosten, dat is nou net het hele probleem. En welke zekerheid heb ik dan dat V&D dit alsnog goed uitzoekt?
Onder protest betalen geeft nu aan dat je niet akkoord bent met de kosten, maar alleen betaalt om de gordijnen terug te krijgen.
Enfin, je vertrouwt dan wel op de betrouwbaarheid van V&D, maar dat doe je nu in wezen ook.
Laat je de gordijnen definitief achter als V&D vasthoudt aan haar standpunt ??

Webcare V&D-La Place

Ongelezen bericht door Webcare V&D-La Place »

Beste Robert,
Bedankt voor dit bericht.
Consumentenzaken zou graag met u in contact willen komen om te helpen. Zou u hen een mail willen sturen op [email protected]?
Alvast bedankt!

Gesloten