LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo Wikky,

Fijne vakantie, geniet ervan.
De rest prettig weekend.

Groetjes Angela

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

wikky schreef:nog even snel reageren...
ik moet even profiteren want ik kan weer ffe op internet komen,we zijn bezig om een nieuw modem aan te sluiten en dat wil niet goed lukken,dus vandaar...
hier gaat alles oké,geen oxazepam meer en het gaat met de dag beter.
wij gaan morgen een weekendje weg,dus ik ben pas maandag weer terug en dan hoop ik op mijn eigen internet te kunnen..
jullie ook allemaal een fijn weekend en maadag dan voelen jullie je ook een dtukje beterder hè :P

groetjes en tot maandag (als het lukt om op internet te komen) :roll: :roll:
Hoi Wilma,

Lekker dat het zo goed met je gaat hoor. :)
Geniet van je weekendje weg en succes met je internet verbinding. :D

Gr, Ron

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

bastianne schreef:Hoi hoi allemaal,
Hier weer eens een berichtje van mij.
Gaat al 3 dagen erg goed eigenlijk.
Wel s ochtends opstartproblemen,maar ja.
Dat is eigenlijk snel over.
Wel met hulp van 10 mg oxazepam s ochtends,dus ik hoop dat ik daar snel vanaf ben eigenlijk.
Hebben jullie s ochtends meer last als de middag en avond?
Zit nu 2,5 weken op 30 mg,en daarvoor 3,5 weken op 20 mg.
Hopelijk blijft het de goede kant op gaan.
Ik ben nog erg vaak bang voor een terugslag,dan voel ik me weer erg onrustig van binnen daarover.
Maar dit hebben we vast!
grtjs Janneke
Hoi janneke,

Ja dat 's ochtends herken ik ook wel ja, fijn ook dat je nu ook je goeie momenten hebt.
Kan denk ik alleen nog maar beter worden toch. Ik denk dat we allemaal wel wat angst hebben voor een terugslag, maar geniet van de goede momenten.

Gr, Ron

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Hoi all,

Hier weer even een update van mij, gaat redelijk heb zo af en toe best goede momenten ertussen zitten, dus de Cipramil is denk ik wel zijn werk aan het doen nu.
Ik zit nu op de 18e dag waarbij ik opgebouwd heb volgens het schema hieronder:

Maandag 6-6-2011 begonnen met Cipramil 1druppel (2mg)
Woensdag 8-6-2011 verhoogd naar 2 druppels (4mg)
Vrijdag 10-6-2011 verhoogd naar 3 druppels (6mg)
Zaterdag 11-6-2011 verhoogd naar 4 druppels (8mg)
Maandag 13-6-2011 verhoogd naar 6 druppels (12mg)
Woensdag 15-6-2011 verhoogd naar 8 druppels (16mg)
Vrijdag 17-6-2011 verhoogd naar 10 druppels (20mg)
Woensdag 22-6-2011 verhoogd naar 12 druppels (24mg)
Vrijdag 24-6-2011 verhoogd naar 14 druppels (28mg)

Ik zet hieronder ook de vergelijkingstabel neer ten opzichte van de tablet vorm:

Tabletten: Druppelvloeistof
20 mg: 16 mg (8 druppels)
30 mg: 24 mg (12 druppels)
40 mg: 32 mg (16 druppels)
60 mg: 48 mg (24 druppels)

25% hogere biologische beschikbaarheid van de druppelvloeistof, vergeleken met de tablet, vandaar :wink: Gr, Ron

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Hoi all,

Had in mijn vorige bericht geen tekstruimte meer over :lol:

Eigenlijk vanaf de woensdag 22-6-2011 in mijn schema, begon ik in de loop van de middag en avond, iets van verbetering te bemerken.

Ook vandaag gaat het weer redelijk, de ochtend blijft wel de moeilijkste periode :? , maar ik merk toch af en toe ook hier de verbetering weer in.

Nou iedereen een fijn weekend.

Gr, Ron

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hoi Ron,

Inderdaad de ochtenden zijn het moeilijkst, maar dat word vanzelf beter.
Fijn dat je steeds meer goeie momenten gaat krijgen, hou deze vast want er komen er nog veel meer.
Met mij gaat het vandaag ook wel goed, merk dat ik al wat minder naar m'n lichaam aan het luisteren ben. Ik zit nog maar op 7.5 mg en ga maandag denk ik naar de 10mg en daar zal ik wel op blijven zitten voorlopig, want daar voelde ik me goed bij, dus hopenlijk is dat deze keer ook zo.

Nou iedereen een fijn weekend

Groetjes Angela

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Hallo allemaal

Wilma fijn dat het beter gaat, veel plezier van het weekend.

Janneke, hier hetzelfde je blijft wat angstig voor een terugval. Maar dat zorgt juist voor onrust. Ik probeer hier bewust te genieten van de goede momenten en probeer me voor te houden dat Wie dan leeft, dan zorgt. Dus zoveel mogelijk in het nu leven.

Ik zit hier nu voor de 11e dag op 20 mg en gisteravond ben ik over gegaan op 0,5mg Alprazolam (Xanax), vanochtend om 7.00 weer 0,5 mg en dan straks rond 13.00 en dan weer voor de nacht 0,5 mg. Dan kom ik uit op 1,5 mg per dag uit ipv van 2 mg. Dit moet ik een week volhouden en dan mag ik die van 13 uur weglaten. Ik moet zeggen dat het me tot nu toe meevalt, ik hou jullie op de hoogte.

Ook heb ik in eerste instantie thuisbegeleiding toegezegd gekregen, 10 uur per week. Ik weet nog niet goed wat ik daar mee aan moet. Dat is 2 uur per dag. Of te wel de mantelzorg blijft eerst nog hard nodig.

Succes allemaal!

Groetjes Nanda

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Klinkt goed Angela. Jij ook succes!

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Dat heb je mooi gezegd Nanda, houd die gedachte vast.
Fijn dat het met jou ook iets beter gaat.
Je ziet we komen er wel, duurt alleen een tijdje

Groetjes Angela

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Nou hier weer een beetje balen, ik word zo zat van dat nerveuze gevoel de hele tijd (nou ja de hele tijd, zo lijkt het soms).
Ik begrijp nu wat jullie bedoelen met dat trillerig zijn 's ochtends, dat heb ik nu ook, nu ik voor de nacht 0,5 mg Alprazolam slik. Met de 2x daags gereguleerde afgifte had ik die dips niet. Nu met deze gewonen wel, ik merk dat het op den duur weer tijd word voor 1.
Dus hier schommel ik nu ook meer. Aankomende dinsdag slik ik 2 weken 20 mg cita, dan moet het toch wel al een klein beetje makkelijker worden toch??? Please???
Vrijdag zou er dan weer een Aprazolam af mogen, maar dan moet ik me beter voelen dan nu.
Morgenochtend alleen met de kids, voor het eerst weer een hele ochtend alleen met ze, sinds ik ben ingestort. Ik heb wel achtervang voor het geval dat het echt niet lukt. (voor de nieuwen hier, ik heb 2 dochters van 3,5 en een zoon van 1, energie vreters dus)

Ik hoop dat het jullie allen beter vergaat.

Groetjes Nanda

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Hoi allemaal,
Wat rustig zeg op dit forum.
Is dat een teken dat het goed gaat met jullie?
Nanda,ja heel vervelend he die opstrartproblemen s ochtends ik ben blij dat ik ook nog oxazepam erbij mag.

Hoe gaat het met de anderen,Ron, San enz.
Ben wel benieuwd hoor..
Wicky hoe was je weekendje weg?

Met mij gaat het wel redelijk.
Alleen de ochtendstart.
Heb vorige week als ik net uit bed was moeten braken/kokhalzen.
Zat ik gelijk weer over in de war bang enz.
Maar dat is de hele week weggebleven.
Aleen gistrenochtend wel weer iets.
Maar voor de rest gaan de ochtenden goed na 7 u ben ik weer opgeknapt.
Hebben jullie ook wel last van minder eetlust.
Want daar zit ik nu weer over in de war pfff.
t Is altijd wat he met mij.
Ik ben dan zo bang om teveel af te vallen dat ik me er helemaal op focus.
Hopelijk herkent iemand dit?
Er zij ook tijden als ik genoeg afleiding heb dat ik wel goed eet rara...

Ik hoor jullie wel weer.
grtjs janneke

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

Hoi Allemaal.

Nanda dat nerveuse gevoel is heel herkenbaar daar heeft me moeder het ook over dat noemt zij onrust.

Janneke weinig eetlust ook herkenbaar daar heeft me moeder ook last van en die is veel afgevallen en daar focus me moeder zich ook veel op . ze weegt zich bijna elke dag . en daar maakt ze zich ook zorgen over .

verder heeft me moeder een paar dagen een erge terug slag gehad ( terwijl het nog niet eens optimaal was)
we waren weer even terug bij af .
ze slikt nu vandaag 3 weken de 30 mg . in totaal 8 weken bezig met de citalopram . ik zie nu wel weer wat verbetering maar het gaat zo langzaam ,
maar ik probeer positief te blijven . en me moeder ook .

Ik zelf ben een boekje aan het lezen voor familie leden die met iemand om gaan die depresief is ( even geleend uit de bieb) en dat is voor mij een leerzaam boekje .

nou dat was het weer even , het is inderdaad rustig op het forum .

en het word vandaag heel warmmmmmmmmmm

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Hoi dochter San,
Die terugslag had ik 1,5 wk geleden.
Ik dacht echt yes t gaat goed en toen kwam dat.
Maar als het goed is komen er steeds meer goede periodes.
Maar dat je het zo lang vindt duren daar heb ik ook last van hoor!!
Elke keer denk ik wanneeer stopt dit nu eens en wil ik me gewoon weer happy voelen.
Ben vorige week naar psycholoog geweest en die zei dat ik pas vanaf dat ik 30mg slikte moest tellen en dan 8 weken erbij voordat het optimaal werkt.
Maar door die angsten werk je het ook nog eens tegen.
Dus ik heb nog 4,5 weken te gaan.
Blehh..
Verder voel ik me redelijk stabiel de laatse dagen.
grtjs Janneke

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Hier ook zorgen om mijn eetlust en gewicht.
Ik moet 64 kilo wegen bij 1.78 lang en ik weeg nu net 56 kilo...
Als ik alleen ben eet ik erg moeizaam, als ik afleiding heb, dus samen met anderen of lezen of computer, dan gaat het beter.
Maar ik heb een voordeel ontdekt, ik kan mijn leuke zomerkleren van voor mijn zwangerschappen weer aan (tienerkleding zou je het haast kunnen noemen). Ik ben blij dat ik het nooit weg heb kunnen doen. Oude bh's weer aan... Das weer minder. :wink:
Gister heb ik veel alleen gedraaid met mijn kids en ik ben best trots op hoe het is gegaan en hoe ik me nu voel. Ik was bekaf, maar ik heb niet veel gepiekerd, dus weinig nerveus geweest. Goede nacht gehad en ik voel me nu redelijk. Vandaag even weinig kids. Dus genieten van de zon!!!
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die met ondergewicht kamd. Meestal lees je over aan komen bij anti depressieva. Maar mijn psychiater gaf ook aan dat piekeren en nerveus zijn heel veel energie vraagt, daarom kun je soms ook beter wat ondernemen dan stil zitten en nerveus zijn. Maar zo moeilijk om de balans te vinden tussen actieviteit en rust, want als je te veel doet komt het bij mij ook niet goed.
Morgen bloedprikken, ben benieuwd.
Kampen jullie ook met lage bloeddruk? Ik heb van mij zelf geen hoge bloeddruk, maar sinds ik cita slik komt mij bloeddruk niet meer boven de 100. En dat is soms best heel vervelend.

Ik hoor graag weer van jullie! Geniet van het mooie weer!

Groetjes Nanda

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Hier duurt het mij ook veeeeel te lang hoor!! En ik zit nog maar net op 2 weken de juiste dosis. Toch herken ik me zelf af en toe even terug, maar van het weekend wel weer even flink uithuilen bij mijn man.
Ik ben er zoooo zat van. Ik wil gewoon mezelf terug!!!!!!!! Maar goed proberen positief te blijven en stapje voor (grrr ieniemienie) stapje.

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo allemaal,

Ik ben in het begin ook veel afgevallen, maar ben nu in ruim 2 jaar tijd 14 kilo aangekomen :twisted: , dus ik hoop voor jullie dat dat niet gaat gebeuren.
Ik ben echt niet anders gaan eten, maar kom nu veel makkelijker aan.
Die dipdagen zullen nog regelmatig terugkeren, alleen zullen de goede dagen steeds meer gaan overheersen, dus hou je daar aan vast.
En met dat mooie weer zal dat best gaan lukken, alleen mag het van mij wel een paar graden koeler zijn :roll:

Groetjes Angela

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

ha vriendjes,ik ben ben weer thuis :!:
we hebben een heel leuk weekend gehad,jonge jonge wat hebben we gelachen zeg,dat was weer lang geleden dat ik zo veel plezier heb gehad..
ik ben niet een keer angstig of paniekerig geweest,ik had nog wel last van trillen zo af en toe..
oh ja en ik heb 2 keer een migraineaanval gehad,dat is minder.. :x
ook gebruik ik helemaal geen oxazepammetjes meer :P
de troep is weer uitgepakt en nu ga ik mijn 1e wasje maar eens buiten hangen..
kom later wel terug,fijne dag allemaal

liefs wilma

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

welkom terug wikky fijn dat je het zo leuk gehad heb dat is een goed teken en kunnen we ons weer aan vast houden .

bij me moeder is de onrust nu wel weg maar nog steeds het hele negative denken :( dat vind ze zelf ook ..ze zegt het maakt niet uit of de zon nou schijnt of het regent ik voel me gewoon somber :(
dus ik hoop dat haar negative kijk ook verbeterd , herkenen jullie dat ook ?

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

nee san,dat herken ik niet,ik voel me helemaal niet somber.
ik zou het toch nog eens met de psyc overleggen hoe dat zou kunnen.
ik ben nu weer helemaal mijn eigen zal ik maar zeggen..
ik ben alleen niet zo blij met dit warme weer pppfff,geef mij het weer van vorige week hoor,met lekkere regenbuien whahaha
nee,dat meen ik echt,ik ben echt een herfstmens :lol:

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hey allemaal,

Zit nu 3 dagen op 10mg en voel me al een stukkie beter, ben nniet meer zo onrustig en het trillen is ook al weg gelukkig.
Wikky, fijn dat je weer terug bent en dat het zo leuk is geweest.

Dochter38,
Dat sombere heb ik ook gehad hoor, ik werd nergens blij van, had nergens zin in, en heel de wereld kon me gestolen worden. Als ik binnen zat had ik echt gedachten van, als nou het dak inzakt interesseerd het me niks. Dit gaat over, althans bij mij alleen dat heeft ook weer tijd nodig.

Groetjes Angela

Gesloten