LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge Jaarnota Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Revawi
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2004 13:11

Hoge Jaarnota Eneco

Ongelezen bericht door Revawi »

"Sinds 4 jaar levert Eneco mij energie, de afgelopen 3 jaar had ik totaal geen klachten over Eneco, maar nu wordt het ons te gortig!
In oktober vorig jaar ontvingen wij de Jaarnota van Eneco, daar zijn wij behoorlijk van geschrokken.
Op de energierekening stond dat wij een totaal bedrag van € 371,29 dienen terug te betalen!
Ons energieverbruik is plotseling van 2000 kw per jaar naar 4000 kw gestegen, een verdubbeling dus! Onmogelijk lijkt ons, we hebben geen apparaten wat extra veel energie verbruikt zoals elektra kachels e.d.
Nu moeten wij dus van een Wahjong en WAO uitkering maandelijks een bedrag betalen van
€ 53,-- per maand, daarboven op ook nog eens een termijn bedrag van € 105,-- per maand!
U begrijpt dat dit niet is op te brengen.
Vanaf oktober vorig jaar zijn wij al aan het bellen met Eneco, elke keer wordt je weer af gescheept.
Dan zeggen ze dat je alle stekkers uit het stopcontact moet halen om te kijken of de meter blijft doorlopen (dat is dus het geval), dan is het weer dat je de schakelaars van de meterkast moet uitzetten…….
Tevens slaat de meter steeds op hol en gaat als een razende draaien, lijkt ons niet normaal.
Tevens word er geweigerd om een afspraak te maken om de meterkast te eiken..
Maar eerst wel brieven sturen dat het verbruik zo enorm gestegen is dat er een onderzoek ingesteld moet worden, waar blijft dat onderzoek dan????
Hoe moeten wij in hemelsnaam deze kosten opbrengen van een uitkering???
Wij eisen dat er nu naar ons geluisterd wordt en ons verzoek wordt ingewilligd.
Wij als consument staan net zo in ons recht als Eneco dat staat! Naar eigen berekening kunnen wij nooit zoveel stroom afnemen, onze berekening komt tot max. 2921 Kwh per jaar.
Mocht u ons verzoek niet inwilligen dan zijn wij genoodzaakt andere stappen te ondernemen zoals naar de media te stappen en de betalingen op te schorten krachtens artikel 6:52 en 262 van het Burgerlijk Wetboek."

Dit is een groot gedeelte van de brief die ik aan Eneco gemaild heb en nu aangetekend verstuurd word met een hele lading kopiën erbij.
Tot op heden heb ik nog geen reactie op mijn mail ontvangen.
Tevens heb ik Radar, Kassa en de Ombudsman een e-mail gestuurd, ik hoop dat zij ons kunnen helpen, want we zijn ten einde raad.
Er kloppen zaken niet, ze doen maar met je, negeren je vragen, geven nergens gehoor op, kortom een zooitje bij Eneco.
Misschien een schrale troost dat er met ons nog velen zijn met hetzelfde probleem.

Mocht er iemand nog sugesties hebben wat wie hier tegen kunnen doen, dan horen we het graag!

Groetjes,
Renate en Alwin
Laatst gewijzigd door Revawi op 17 mar 2004 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.

groen

Re: Hoge Jaarnota Eneco

Ongelezen bericht door groen »

kijk eens op www.sgc.nl. Dit is een geschillencommissie waar ook openbare nutsbedrijven ondervallen.
succes

Revawi
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2004 13:11

Re: Hoge Jaarnota Eneco

Ongelezen bericht door Revawi »

Hoi Groen,

Bedankt voor je tip!
Ik heb meteen contact opgenomen met de SGC en zij kunnen mij helpen.
Alleen moet ik eerst nog eff 4 wkn geduld hebben, gister is de brief aangetekend (met handtek. retour) verstuurd aan Eneco.
Als ze geen actie ondernemen gaat alles naar de SGC.
Tevens ben ik aan het kijken voor een Rechtsbijstandverzekering.

Grtss

Gesloten