LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Onder de noemer klein leed het volgende.

Bij de Sligro kunt u bij de slager onverpakt en verpakt vlees kopen.

Het onverpakte vlees wordt normaal gewogen en hierna wordt de prijs bepaald.

Het voorverpakte vlees bevat reeds het gewicht wat de leverancier heeft gewogen. Dit staat op het etiket. Meestal betreft het hier vlees wat vaccuum verpakt is.

Bij de de slager in de Sligro wordt dit voorverpakte vlees opnieuw gewogen, wat in principe helemaal niet nodig is.
En, alsof de duvel er mee speelt het is altijd ongeveer 100 gram zwaarder dan wat op het etiket van de leverancier staat.

Volgens de slager ligt dit aan het plastic wat om het vlees zit, maar dit is een BS verhaal. Een plastic zakje weegt zeker geen 100 gram.

Enfin, Het is maar 2-3 euro per keer , maar is gewoon een irritante werkwijze

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal?

Ongelezen bericht door masterslave »

Leo The Emperor schreef: Bij de de slager in de Sligro wordt dit voorverpakte vlees opnieuw gewogen, wat in principe helemaal niet nodig is.
En, alsof de duvel er mee speelt het is altijd ongeveer 100 gram zwaarder dan wat op het etiket van de leverancier staat.
Op het etiket staat toch ook de prijs van het artikel, en dit doe je toch zo in de bosschappenkar, of hoe werkt het bij deze Sligro?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Nee, op de verpakking staat alleen het gewicht en de houdbaarheidsdatum.
De prijs per kilo staat alleen voorop het schap.

De totaalprijs moet nog worden bepaald, maar daarvoor hoeft het product niet opnieuw te worden gewogen

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal?

Ongelezen bericht door masterslave »

De totaalprijs moet nog worden bepaald
Jij als consument, mag toch het artikel opnieuw laten wegen.
Dus op de weegschaal en de prijs voor aan het schap intoetsen, en voila, rolt de prijs er zo eruit, zoals bij ieder product, wat je wil kopen.
Een plastic met 100 gram, dat is echt BS!
Voor mij was het al opgelost, dit artikel koop ik dus niet!

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Weeg voor de grap maar eens diverse voorverpakte zaken na op bv de weegschaal van de agf afdeling.....je staat versteld van de verschillen.

Weegschalen dienen een zogeheten tarra stand te hebben als nulpunt.
Verschillen worden vaak veroorzaakt door vocht van het product.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Jij als consument, mag toch het artikel opnieuw laten wegen.
Dus op de weegschaal en de prijs voor aan het schap intoetsen, en voila, rolt de prijs er zo eruit, zoals bij ieder product, wat je wil kopen
Het gebeurt ook ongeveer zo.

Er staat op het gedrukte etiket van het vaccuum verpakte vlees bijvoorbeeld 1400 gram, en dan weegt de schaal bij de Sligro ruim 1500 gram. Dan zeg ik dat ik maar 1400 gram koop, want dat staat op het etiket en dan zegt de slager, dat het toch echt 1500 gram moet zijn, vanwege het zakje wat niet meegewogen zou zijn bij de leverancier.

Efin, is geen groot drama, maar wel irritant

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

bespottelijk, je behoort niet te betalen voor je verpakking. (qua gewicht dan) Dan geeft hij het maar zo in het handje, pak je het zelf wel in. Dat mag volgens mij zelfs wettelijk niet. Daarvoor wordt bij een slager normaal de nulstand ingetoetst na het plaatsen van het bakje, of zou hij zijn eindgewicht moeten corrigeren voor de verpakking.
Punt is dat het vlees al volledig ingepakt is. Het etiket zit ook aan de binnenkant van de vaccuumverpakking, en is er duidelijk door de leverancier opgeplakt. ( Anders had de Slager het waarschijnelijk wel verwijderd)
Doordat het vacuum verpakt is is er ook geen sprake van vochtverlies of iets dergelijks.
Het vlees wordt ook niet opnieuw ingepakt bij de Sligro . Het wordt gewoon zonder bakje of wat dan ook op de schaal gelegd en er komt alleen maar een nieuw etiket op.
Welke verpakking ik ook pak, het is op de weegschaal altijd ongeveer 100 gram zwaarder dan het etiket aangeeft

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Dan is dus of de weegschaal fout, of de leverancier geeft een te lage waarde. dat is eenvoudig te checken door je vlees zelf te wegen lijkt me zo. Kom je er vanzelf achter of dat dat ding goed geijkt is.
Dat klopt. Het is een van beiden.

Ik heb ook de prijs betaald die door de Sligro gevraagd is, maar het blijft irritant dat dit iedere keer bij voorverpakt stuk vlees het gewicht afwijkend is.

Ik kan me toch ook niet voorstellen dat de leverancier constant 100 gram voor niks weggeeft. Dit kost hem echt veel geld.

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal?

Ongelezen bericht door mje »

En mevrouw mag het een onsje meer zijn zo ging het toch altijd :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

masterslave schreef: Jij als consument, mag toch het artikel opnieuw laten wegen.
Dus op de weegschaal en de prijs voor aan het schap intoetsen, en voila, rolt de prijs er zo eruit, zoals bij ieder product, wat je wil kopen.
De Sligro is eigenlijk wel een groothandel en geen detailhandel. Er zijn natuurlijk wel veel consumenten die een pas hebben of met iemand anders meegaan en als consument inkopen doen, maarja de consument hoort er eigenlijk niet te komen oftewel de Sligro hoeft er eigenlijk geen rekening mee te houden dat een consument er inkopen doet.

Maar goed ook ik zou het product bij dergelijke handelswijze gewoon lekker laten liggen bij de Sligro.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal?

Ongelezen bericht door masterslave »

Punt is dat het vlees al volledig ingepakt is.
Als je het vlees koopt, kan jij niet het vlees laten uitpakken, uit het plastiek, en laten wegen?

bayer112
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 jun 2011 17:39

Re: Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal?

Ongelezen bericht door bayer112 »

Dus heeft Emmy het goed verwoord. De Sligro is net zoals de Macro niet
bestemd voor particulieren.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal?

Ongelezen bericht door 53o »

Ben het met deze reactie eens:
De Sligro is eigenlijk wel een groothandel en geen detailhandel. Er zijn natuurlijk wel veel consumenten die een pas hebben of met iemand anders meegaan en als consument inkopen doen, maarja de consument hoort er eigenlijk niet te komen oftewel de Sligro hoeft er eigenlijk geen rekening mee te houden dat een consument er inkopen doet.
Een normale klant bij de Sligro let niet op een paar ons. Daar en tegen let een normale klant bij de Appie wel op elke gram. Bij de Sligro kom je voor de goedkope kilo prijs bij een grote inkoop, niet voor een goede prijs voor een paar ons als je hier als consument met een pasje aan komt zetten.

Lijkt mij dat als je überhaupt bij de sligro komt en iets koopt wat op een weegschaal past, je hoe dan ook niet binnen hun dioelgroep hoort en vindt het niet raar dat je dan iets meer teveel moet afrekenen.

Sorry, maar TS lijkt mij net als iemand die bij de macro een electronica product koopt en achteraf zeurt dat de consumentenkoop rechten niet worden nageleefd.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal?

Ongelezen bericht door masterslave »

bayer112 schreef:Dus heeft Emmy het goed verwoord. De Sligro is net zoals de Macro niet
bestemd voor particulieren.
Off topic, het onderwerp is:
Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal -

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal?

Ongelezen bericht door 53o »

Wij zijn niet off topic. De gemiddelde klant koopt er per pallet. Dat ze de uitzonderingen naaien die per ons kopen doordat ze een pasje lenen lijkt mij niet zo erg. Ze betalen nog steeds minder dan bij de concurrent, maar verspillen wel een hoop tijd voor de serieuze klanten waar de Sligro van afhankelijk is.

Sorry, maar TS is net als een consument die bij de macro een TV koopt met een geleend macro pasje en zeurt over de slechte service/korte garantie.

TS moet niet bij de Sligro naar binnen stappen en het probleem is opgelost.

Als een gemiddelde klant bij de sligro 5 kilo vlees koopt per soort (compleet uit de lucht gegrepen, ik denk dat het veel meer is), dan hoort iemand die zeurt over 100 gram verpakking niet binnen hun doelgroep. Geijkt of niet.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal?

Ongelezen bericht door WillemV »

Wat is dit nu weer voor flauwekul. Omdat er consumentenrecht bestaat mag een ondernemer dus blijkbaar wel belazerd worden. :roll:
53o schreef:Als een gemiddelde klant bij de sligro 5 kilo vlees koopt per soort (compleet uit de lucht gegrepen, ik denk dat het veel meer is), dan hoort iemand die zeurt over 100 gram verpakking niet binnen hun doelgroep. Geijkt of niet.
Dan moet de Sligro maar geen voorverpakt vlees in eenheden van 1500 (of 1400?) gram verkopen. Het lijkt de omgekeerde wereld wel. Een drogreden is dit. :wink:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

masterslave schreef:
bayer112 schreef:Dus heeft Emmy het goed verwoord. De Sligro is net zoals de Macro niet
bestemd voor particulieren.
Off topic, het onderwerp is:
Heeft de slager bij de Sligro wel een geijkte weegschaal -
De offtopic redenatie kan ik wel enigszins volgen.... zoals ik al stelde is Sligro (idd net als Makro) een groothandel. Deze zaken zitten toch anders in elkaar dan een consument-bedrijfsrelatie, ook omdat het hele consumentenrecht hier niet van toepassing is.
Als we dan al puristisch gaan oordelen, zouden we eigenlijk moeten concluderen dat het geen consumentenkwestie is en zou het hele topic al niet op dit forum thuishoren.

Back-on topic... (had ik ook ergens geschreven) ben ik het eens met masterslave en zou ik het product ook niet willen kopen op deze wijze en mogen ze het houden. Ook als me dit als ondernemer zou gebeuren, want je voelt je toch enigszins belazerd...

Het vlees uitpakken en het zuivere gewicht wegen, lijkt me ook geen optie.. Lijkt me niet dat ze daar akkoord mee gaan en als ze dat ook wel zouden doen, zit je nog met het volgende euvel. Deze producten zijn meestal vacuüm verpakt dan wel onder beschermde atmosfeer. Door deze verpakkingswijze zijn de producten langer houdbaar.. door het uit te pakken wordt de houdbaarheid drastisch verkort. Denk niet dat dat de bedoeling is.

Gesloten