In meerdere zaken heb ik ervaren dat Paypal een super geheimzinnig en lastige organisatie is.
Natuurlijk wil niemand ervanren te maken hebben met Pay pal. Het gaat heel soepel om een rekening te openen. Je opent rekening omdat je klant paypal saldo heeft waarmee hij graag wil betalen en je wilt je klant zeker niet verliezen.
Doe wat moeite en zoek een andere payment-provider. Er zijn veel. Pay pal is soepel alleen tot het openen van een rekening. Zodra je geld ontvangt op je paypal rekening begint de nachtmarie. In veel gevallen heeft paypal limiet van ontvangen, opnemen bedragen die je kunt opheffen door bankrekening te verbinden met paypal. Maar word je niet blij hiermee. Zodra je geld ontvangt, wordt je rekening beprekt voor geldopname etc., al ben je super geverifieerd, maakt niet uit.
Banken zijn concreet en professioneel. Zij legitimeren 1 keer maar paypal verdeknt dat iedereen illegaal doet en dat iedereen crimineel is. Het verschil tussen bank en pay pal is dat bank is efficient en werkt professioneel maar pay pal is niet efficient. Als je ervaring hebt, kan je paypal niet makkelijk bereiken. Antwoord krijg je zeker niet snel. Wel automatische emails dat je rekening is beperkt en bla bla..
Stukken en legitimatie kan paypal in 1 keer niet begrijpen. Dus je moet blijven verzenden. In 8 van 10 gevallen wordt paypal rekening niet direct of helemaal niet gedeblokkeerd. Waarschijnlijk gebruikt paypal je geld voor haar eigen uitgaven en wanneer het haar uitkomt en als je nog geduldig en levende bent, kan zij je rekening weer deblokkeren. Maar dit gebeurt zeldom. dit is teven ook niet eenmalig. Als vandaag niet een dief bent, kan je morgen wel zijn. Daarom misschien paypal blijft je rekening(en, ja ik weet dat je een andere rekening opent maar daar breng je nog meer problemen) beperken. Paypal zegt miljoenen rekeningen te hebben. Vraag eens hoe veel zijn niet geblokkeerde rekeningen ? Ik heb geen probleem met legitimatie maar als iemand dat dagelijk doet dan vind ik wel erg. Nog erger is als je grotere transacties heeft en paypal heet je rekening beperkt. Dan moet je zeker de overheid lening gaan vragen. Want als je geen service geeft dan wordt de verkoop teruggedraaid en je krijgt slechte reputatie als bonus.
Met meer dan 5 jaar ervaring met paypal heb ik besloten paypal weg te goeien en iets goeds in te schakelen die betrouwbaar is. Je kunt niet afhankelijk zijn van paypal.
Ook voor kopers, is pay pal niet makkelijk. Je koopt met zelf-vertrouw maar na de koop als je een probleem heeft, kom je in 90% gevallen niet in aanmerking voor kopersbescherming want dit was fout en dit te goed was.
Voor kopers is paypal ook niet zeker. Vandaag betaalt de klant en morgen draait hij de betaling terug na de ontvangst van je product. Je kunt jaren hieraan besteden maar je kunt niet bewijzen dat de klacht je service toch ontvangen heeft.
Paypal biedt soms mogelijkheid om het geblokkeerde geld na 6 maanden op te nemen (rekening blijft beperkt, dus geen geld ontvangen van klanten) Maar niet altijd. Dus pech blijft door. Maar dat gebeurt vaak niet en de rekening blijft permanent bevroren.
Ik zou iedereen adviseren om een les te geven aan paypal. Zij moeten begrijpen dat zo kan niet lang door. Maak zelf een dagvaarding en dagvaard paypal bij de kantonrechter. Dit kost ongeveer Eur 100 maar dan heb je je geld terug. Als je hulp nodig heeft voor dagvaarding dan mail me. Je kunt zelf dagvaarding maken en door een deurwaader laten bezorgen. De deurwaarder zal Eur 80 of zo nemen.
Het adres van paypal in Nederland is –
Paypal Nederland BV
Wibautstraat 224
1097 DN Amsterdam
Fax – 0900 2658951
De heer Christopher Theodore Erwin Hobson Coonen (wonend in het buitenland) is de directuer.
Ik stap binnenkort naar de kantonrechter. Wie heeft slechte ervaring met paypal en wil mee doen ? Stuur gewoon een email naar -
denhaag2010@gmail.com.