LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Migrainepraktijk

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
ecva
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:50

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door ecva »

@Hans Visser,
Quote: Ik ben intussen al bezig met het afbouwen van de behandelingen bij Nieland. De tijd ertussen wordt nu steeds verder opgerekt. Hij schat in dat ik in totaal 10 tot 12 behandelingen nodig zal hebben.

Hoeveel kost het in totaal?

PJVisser
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mei 2011 13:21

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door PJVisser »

Goedkoop zijn de behandelingen bepaald niet. Ik dacht dat ik al een keer de prijs ergens vermeld had ?!?!?
Het vooronderzoek kostte mij 375 euro en elke behandeling kost 165 euro.
Mijn verzekering vergoed (slechts) 300 euro.
Groeten, Hans

ecva
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:50

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door ecva »

Behandelt hij niet goed geld terug garantie?

PJVisser
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mei 2011 13:21

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door PJVisser »

Nee, voor zover ik weet niet en garanderen kunnen ze natuurlijk ook niets.
Ik heb wel van hem te horen gekregen dat ik rond de 5e behandeling wel wat zou moeten merken en dat was in mijn geval al na de 2e en zeker na de 3e behandeling.

Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door Akarrenman »

Er zijn talloze voorbeelden, van mensen bij wie het niet hielp.
waar blijven we dan met zijn theorie? Migraine is te genezen?

Experimenteel wordt Botox ook gebruikt bij pijn syndromen van de nek en de rug. Door het opheffen van lokale spierspanning kan een gunstig effect ontstaan. In de VS is uit een studie gebleken dat injecties in het voor hoofde met Botox een gunstig effect zouden hebben op migraine en misschien ook andere vormen van chronische hoofdpijn.Het zou kunnen zijn dat Botox ook werkt bij sommige gevallen van whiplash. Er lopen wetenschappelijke studies naar de effecten van Botox bij chronische hoofdpijn en nekpijn ook, de effecten hiervan zijn niet wetenschappelijk bewezen, en wisselen sterk van patiënt ( lichte vorm) tot aan patiënt ( met een zware vorm) van --> Reguliere hoofdpijn!, echter bij migraine ligt deze oorzaak anders, en hierop word momenteel wel onderzoek gedaan

Stukje van deels LUMC en deels Leyenburg.

Mijn vrouw werd vandaag ( na drie goede dagen) weer geveld, en ze heeft ook alles geprobeerd.

IK vind het alleen maar prettig dat u geen pijn meer heeft, maar ik ben het niet eens met de manier waarop, Nieland zich zelf verkoopt. Ik begrijp dat u hier niet zit om mensen kwaad te maken. Maar het komt alleen zo commercieel over.

Groetjes Anton.

Miekje85
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2011 18:40
Locatie: Well (Limburg)

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door Miekje85 »

@ Anton; ik heb nu enkel hormonaal eens per 2 weken een mini aanval van een dag. Dat is dus te verwaarlozen, als ik dan een fromirex pil neem kan ik goed vooruit. Ik wil wel met Dokter Dellemijn overleggen of dat niet op een andere manier kan.

Verder zou ik aan elke migraine patiënt adviseren om vraagtekens te zetten bij de Nieland praktijk te zetten. Het is naar mijn idee niet vanzelfsprekend dé juiste methode. Anders zou elke huisarts, neuroloog hiervan op de hoogte zijn en elke migraine patiënt doorsturen naar Nieland. Sterker nog; vergoeden door de verzekering. Bovendien heb ik mensen gesproken die er geen baat bij hadden en mensen die er al een jaar (!) lopen en bijna geen verbetering ervaren.

Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, maar voor mij gaf het te veel onduidelijkheid om het niet te doen. Uiteindelijk heb ik veel baat bij de reguliere methode. Bij een neuroloog die werkt in een privé kliniek in Veldhoven en écht de tijd voor je neemt ...

ecva
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:50

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door ecva »

Quote Akarrenman:
Er zijn talloze voorbeelden, van mensen bij wie het niet hielp.
waar blijven we dan met zijn theorie? Migraine is te genezen?

- Daarom gaat het om theorie en praktijk. Dan is Migraine wel te genezen.

Quote Miekje85:
Het is naar mijn idee niet vanzelfsprekend dé juiste methode.

- Klopt.

Quote PJVisser:
Nee, voor zover ik weet niet en garanderen kunnen ze natuurlijk ook niets.
Ik heb wel van hem te horen gekregen dat ik rond de 5e behandeling wel wat zou moeten merken en dat was in mijn geval al na de 2e en zeker na de 3e behandeling.
- Iemand die weet de theorie en praktijk behandeling van Migraine durft niet goed geld terug garantie geven. Ik weet wie hij is.

Een van de oorzaak. Galblaas blokkade.
http://www.hvandervet.nl/pag110.html
Galblaasmeridaan, anatomie volgens de klassieke chinese acupunctuur. De meridiaan zit aan beide zijden van het lichaam.
Belangrijkste punten: Gb1, Gb2, Gb14, .Gb20, Gb21, Gb25, Gb26, Gb30, Gb34, Gb39, Gb40, Gb41, Gb43

Linker kant blokkeren dan krijg je de linker kant migraine.
Rechter kant blokkeren dan krijg je de rechter kant migraine.

Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door Akarrenman »

:roll: Gaan we weer, wat is mijn Vrouw toch dom, en wat zitten al die Artsen toch eigenwijs te zitten hé, al die jaren?

Extra, extra, extra! NIEUWSFLITS!!
Galblaasmeridaan, anatomie volgens de klassieke chinese acupunctuur. De meridiaan zit aan beide zijden van het lichaam.
Belangrijkste punten: Gb1, Gb2, Gb14, .Gb20, Gb21, Gb25, Gb26, Gb30, Gb34, Gb39, Gb40, Gb41, Gb43

Linker kant blokkeren dan krijg je de linker kant migraine.
Rechter kant blokkeren dan krijg je de rechter kant migraine.

en al die domme geleerde artsen, met spinoza's premies maar zwoegen, terwijl het zo makkelijk is! U ziet het het ligt aan uw blaas!

En als het daar niet aan ligt? dan kopen we toch gewoon de cefaly? dat ook zo'n revolutionair product dat uw migraine als sneeuw voor de zon laat verdwijnen!

http://www.cefaly.nl/

Oh George tell me more! Well nu hebben wij ook nog de Migracap

http://www.migracap.co.uk ( ook nog eens handig als uw in de goot terecht komt, en ooit nog eens voor overvalletje wens te spelen)

U kunt echter natuurlijk ook, speciale geitenkeutels van mediterende geitjes uit Tibet kopen, kruidnagels in uw oren stoppen, gember drinken, en op saliebalderen gaan slapen, of een zooitje bloedzuigers de pijn uit uw hoofd laten zuigen, en als uw dan nog hoofdpijn heeft? Ja..dan zit het tussen uw oren ( letterlijk en figuurlijk)

Schiet mij maar lek.

ecva
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:50

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door ecva »

Voor alle duidelijkheid.
Het ligt niet aan de blaas. Galblaas meridiaan is een meridiaan van het hoofd naar de teen waar de Galblaas een beheerder treedt.

Ik geef hier een voorbeeld. Pak een kaart van Nederland.
Nederland = Lichaam.
Galblaas = Amsterdam.
Galblaas meridiaan = een snelweg tussen Leeuwaarden en Maastricht.
Hele snelweg vrij voor verkeer = migraine vrij.
File in Eindhoven = kans op migraine
File in Utrecht = kans op migraine.

Migraine patiënt A heeft file in Eindhoven
Migraine patiënt B heeft file in Eindhoven en Utrecht
Migraine patiënt C heeft file in Maastricht, Weert, Den Bosch en Leeuwaarden.

Dat is ook de verklaring waarom bij dhr. Nieland ene wel helpt en de andere niet. Een standard behandeling is niet genoeg.

Ieder patiënt moet op maat behandelen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door puma73 »

Dat is ook de verklaring waarom bij dhr. Nieland ene wel helpt en de andere niet. Een standard behandeling is niet genoeg.
Het hele verhaal van die manier is gestoeld op testimonials, nergens, maar dan ook nergens op internet is er enige wetenschappelijke onderbouwing te vinden voor de methode van deze meneer.

riekt naar kwakzalverij

Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door Akarrenman »

Dat is het ook Puma! Vind je van dit dan?:
Migraine patiënt A heeft file in Eindhoven
Migraine patiënt B heeft file in Eindhoven en Utrecht
Migraine patiënt C heeft file in Maastricht, Weert, Den Bosch en Leeuwaarden.
Ach, dan kopen we toch een goede filemelder? Op deze onzin ga ik echt niet verder in!!!

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Ik wil even reageren.

De zorg in Nederland is ook commercieel. Mede door de invoering van de DBC wordt dit gestimuleerd. Het is dus nergens voor nodig om de natuurgenezer die steeds genoemd wordt, af te kraken. Artsen in reguliere ziekenhuizen doen precies hetzelfde echter, de massa heeft nog altijd het idee dat een ziekenhuis geen winstoogmerk heeft. Dat is een misverstand. Ik denk dat iedere patient zelf moet beoordelen waar hij of zij het meest bij gebaat is en soms is dat de natuurgeneeskunde. De heer Karreman lijkt zelf wel een arts zo voelt hij zich aangevallen! Ik kan mij voorstellen dat hij baalt dat zijn vrouw steeds ziek is maar zijn reacties zijn wel wat overdreven.

PietjeBelhamel
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jun 2011 00:47

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door PietjeBelhamel »

Boertje heeft gelijk. Als migrainepatiënt loop je bij de reguliere artsen tegen een hoop onbegrip op. Volstoppen met pillen. Als de ene niet helpt, dan maar weer een andere soort. Nog nooit heeft een arts tegen mij gezegd dat het minderen met suiker al zo'n positief effect kan hebben. Terwijl in het alternatieve circuit dat al heel lang bekend is. 4 jaar geleden ben ik daarmee begonnen en heeft mijn leven een stuk draaglijker gemaakt. Met 3 a 4 relpaxpilletjes (daarvoor 10-12) per maand kon ik mijn leven op een redelijke manier voortzetten, totdat het gebruik van deze triptanen medicijnafhankelijke hoofdpijnen opriep. Dat was ook dan de reden dat ik 3 weken geleden ook maar de stap gezet heb naar Heino Nieland. Inmiddels 5 injectieseries gehad, vanaf nu met grotere tussenposen. Nu maar hopen dat het aanslaat.... Voel me wel al duidelijk beter, maar eigenlijk nog te kort tijd om al een oordeel te geven. Wel veel goede ervaringen gehoord in de wachtkamer (heel veel goede, 1 mindere). Dit stemt mij wel optimistisch..
Pietje

ecva
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 okt 2008 23:50

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door ecva »

http://www.migrainepraktijk.nl/heb-je-m ... aar-heino/
Na de 7e behandeling kreeg ik weer problemen met de gal.
Ik heb afgelopen zondag (14 febr.) wel weer mijn eerste migraine aanval gehad (sinds juni vorig jaar!),
-Binnen 1 jaar zal de klachten terugkomen.


http://www.migrainepraktijk.nl/oorzaak/
Hier grijpt de EMT in door een balans in de hormoonhuishouding te bewerken.Het feit dat vrouwen in de vruchtbaarheidsperiode (van puberteit tot overgang) vaak meer migraine hebben als mannen (voor de puberteit hebben meer jongens dan meisjes migraine) vormt het wetenschappelijk bewijs voor de oorzaak voor migraine in de hormoonhuishouding ligt.
Hormoon behandeling is een van de oplossing, maar niet compleet.
Hormoonhuishouding is maar een van de oorzaak.

http://www.migrainepraktijk.nl/video/
Verdoving is symptomen behandelingen. Bijwerking: vergeetachtig en concentratie probleem.
De voornaamste oplossing voor Migraine is blokkade vrijmaken.
Dr. Nieland spuit verdoving in plaats van bloedbanen vrij te maken.
Binnen 1 jaar zal de klachten terugkomen.

De eerste en de laatste stuk van deze video toont een behandeling met bloedzuigers.
Dat is een goede behandeling om de blokkade vrij te maken. Deze arts deed het met bloedzuigers op Gb1, Gb11 en Gb 20.
De klacht was voorlopig geholpen maar na een tijdje komt de klacht terug. Want de oorzaak wordt niet bestrijd.

http://www.hvandervet.nl/pag110.html
Gb1: migraine, oogontsteking, sinusitus.
Gb20: zeer belangrijk punt bij hoofdpijn en migraine, oorsuizen, meniere, duizelingen, sinusitis, neusbloeding, sympatisch zenuwstelsel, psychische problemen.

http://www.iocob.nl/Migraine.html
Migraine en acupunctuur

Er is veel onderzoek in de literatuur te vinden die ook aanduiden dat acupunctuur bijmigraine heel zinvol kan zijn; in 2004 werd het grootste onderzoek tot nu toe gepubliceerd in het vooraanstaande tijdschrift British Medical Journal. Het ging in deze studie om een goed opgezette, prospectieve studie bij 401 patiënten bij huisartsen, die of behandeld werden met reguliere zorg, of met acupunctuur; de studie was gerandomiseerd en pragmatisch qua design.

PJVisser
Re: Migrainepraktijk - 23 mei 2011 21:12

Ik was er zelf nooit heen gegaan als het alleen aan mij gelegen had. Ik had immers al heel wat geprobeerd in het alternatieve circuit. Accu-puntuur, craneo-sacraal, manuele therapie, fysio, paragnost ..... Niets hielp.

Puur acupunctuur is ook een tijdelijke oplossing. Want de oorzaak wordt niet bestrijd. TCM is beter geweest.

Dr. Nieland, Bloedzuigers en acupunctuur bieden wel een tijdelijke oplossing, maar geen 100% en levenslang.
Er is nog een onzichtbare oorzaak van migraine. Wie de antwoord weet zal de Spinozaprijs winnen. :idea:

PietjeBelhamel
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jun 2011 00:47

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door PietjeBelhamel »

Bij deze een oproep aan mensen die na behandeling door Heino Nieland langer dan een jaar geleden nog steeds migrainevrij zijn....
Gr. Pietje

Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door Akarrenman »

Insinuaties, want die Spinoza-prijs is al binnen gehaald door M Ferarri.

Ook goedemorgen! En ook op de andere belachelijke redeneringen, moet ik smakelijk lachen, dus wil je poen uitgeven aan iemand die beweerd dat hij het kan genezen( wat dus niet kan) ga er vooral heen, en steek je kop verder in het zand.

Astrid78
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 feb 2005 21:49

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door Astrid78 »

Hoi!

Ik heb ook al sinds jaar en dag migraine, geen gewone hoofdpijn nee,
Je wordt gek van de pijn, kan alleen maar liggen, veel overgeven
bij mij helpt bij een zware aanval niks meer, ook niet de speciale migraine tabletten. Heb ook die smelttabletten, maxalt.
Heeel af en toe als ik een 'lichtere vorm' heb wilt het helpen.
Maar goed.

Ik kan mij goed vinden in de opmerkingen van dhr Karrenman.
Ook de frustraties. Ik heb me er eindelijk bij neergelegd dat ik (valt misschien nog mee) nu gemiddeld 1x inde maand twee dagen ben uitgeschakeld door migraine,
Laatst 36 uur aan een stuk op bed gelegen zonder eten/drinken. Nou ja uiteindelijk wat thee naar binnen kunnen werken met suiker.
Ik realiseer me dat het nog erger kan en ben er soms ook bang voor.
Maar ik accepteer het en RUST is mijn enige medicijn.
Als ik dan lees over zo praktijk krijg ik gemengde gevoelens.
'Zou er dan toch iets zijn wat wel helpt nadat ik ook van alles heb geprobeerd'?
Het geeft ook onrust, want ik had/heb het geaccepteerd er is geen medicijn.

Ik heb hier ook de info van de praktijk en geeft me dus onrust.
Ik weet dat Menzis blijkbaar vergoed maar daar zit ik niet meer bij
zelf betalen is sowieso geen optie. Ik lees ook dat ze mensen met reuma kunnen helpen, mijn moeder heeft dat. Even krijg ik hoop voor haar want ze heeft altijd pijn en niks helpt bij haar en veel medicijnen verdraagt ze niet. Maar ja misschien ook valse hoop...

Pfff al met al weet ik het niet meer, nu ik dit zo lees denk ik maar, dat ik gewoon maar 1x in de maand moet accepteren een dag of 2 op bed te liggen. Waarbij ik wel moet zeggen dat ik daarbuiten ook heel veel 'gewone' hoofdpijn heb. Daar loop ik mee door zeg maar,
Karrenman, sterkte voor uw vrouw.

gr Astrid

PietjeBelhamel
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jun 2011 00:47

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door PietjeBelhamel »

Astrid,

Ik kan me heel goed voorstellen dat het je onrustig maakt. Ik ben uiteindelijk tot de beslissing gekomen om die stap naar Nieland te maken omdat ik 10 tot 22 dagen per maand migraine (en soms hoofdpijn) telde. Zaten lichte dagen, maar ook veel zware dagen tussen. Relpaxen (triptaan) slikte ik vroeger heel veel, maar zeker de laatste tijd relatief weinig. Officieel mocht ik er maximaal 4 a 6 per maand naar binnenwerken, dus de rest van die dagen moest ik de pijn letterlijk ondergaan. In jouw geval, dat je 'slechts' 2 dagen per maand last heb, zou ik ook nooit tot die stap gekomen zijn. De behandeling is ook zo jammerlijk duur.

A.s. vrijdag moet ik weer een prikserie (6e) halen. Het is nu weer 4 weken geleden dat ik de 1e haalde. Op slechts 2 lichte migrainedagen na (in begin) ben ik verder alle dagen pijnvrij. Ik herken de verhalen van de heer Visser goed. Je voelt je gewoon beter. Nu alweer 16 dagen pijnvrij, ongekend!
Tegen zon kon ik sowieso nooit goed; maar zelfs mijn vrouw viel het op dat ik gewoon in de zon stond te werken in de tuin. En dat was voor mij normaal gesproken 'not done'.

Ook ik hoor allemaal goede verhalen uit de wachtkamer, maar bedenk wel dat mensen, die het gevoel hebben dat het niet helpt, die komen natuurlijk niet meer; dus die tref je in de wachtkamer niet...! (Ook lijkt het soms inderdaad allemaal een beetje lopende bandwerk, maar dat kan ook positief zijn: veel mensen helpt het klaarblijkelijk wel).

Aan de andere kant: het feit dat Ziektekostenverzekeraar Menzis een deel vergoedt (tot € 1000,- bij duurste aanvullend pakket) na een positief verlopen pilot onder 40 patiënten is niet uit te vlakken. Als je toch overweegt om de stap naar Nieland te nemen zou je wat dat betreft wellicht eerst contact kunnen opnemen met Dhr. H. van den Berg (afd. Zorg) van Menzis.
Mijn verzekering vergoedt helaas niets, maar ik kan wel via de belasting wat terughalen (opvoeren ziektekosten).

Twee dagen helse pijn in de maand kan overigens heel vervelend zijn, ik wens je dus veel sterkte met je beslissing en laat je keus niet alleen leiden door die negatieve verhalen. Want ook ik maak nu een ongekende periode mee, eigenlijk geloof ik het zelf nog steeds niet. Twee nadelen, naast dat het een hoop poen heeft gekost, hou ik ineens ontzettend veel tijd over in het weekend... Wie had dat gedacht?

Pietje (man van 59 jaar, woonachtig te Almere)

Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door Akarrenman »

@ Astrid, ja het sleept zoiets he? erg is dat hoor als je doodziek op bed ligt! ik begrijp je gevoel heel goed, dat hadden we dus ook. en een beetje verstandig mens, begrijpt ook dat Nieland geen oplossing bied.

Dat roept hij wel en heeft een leuke deal gesloten met een zorgverzekeraar, maar daar klopt niets van, een beetje placebo effect en in dit geval kunnen wij twijfels zetten bij die mensen, die beweren migraine te hebben gehad, lees daarvoor maar eens de stukken door die zijn gepubliceerd door het LUMC, waarvoor zeer veel migraine patiënten zich ook hebben ingezet.

Iedereen veel sterkte, en stop met onzin te vermelden want dat is echt nonsens .

Gr Anton.

Astrid78
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 feb 2005 21:49

Re: Migrainepraktijk

Ongelezen bericht door Astrid78 »

@ Pietje
Bedankt voor je reactie, jij ook veel sterkte.
Ik heb trouwens ook gelezen over een nieuw migraine middel.
Maar is nog niet op de markt. telcagepant Iemand bekend mee?

@ anton jij ook bedankt voor je reactie..

ik heb trouwens besloten niet naar de praktijk te gaan, mijn verzekering vergoed niks. Dus zelf betalen is sowieso geen optie.
Ik wil opzich best geloven dat het voor sommige mensen de migraine (tijdelijk)minder heeft gemaakt. Maar in echte genezing geloof ik ook niet. Ik heb ook periodes gehad dat ik maanden migraine vrij was.. :) bijna niet meer voor te stellen. En pats boem tegenwoordig weer heviger dan ooit.
Kan bij mij ook hormonaal zijn, deels, vanwege de pil maar die MOET ik slikken vanwege een andere aandoening, endometriose. Dus kiezen uit twee kwade..
altijd maar weer zoeken naar oplossingen om het iets minder te hebben en verder aan overgeven (letterlijk en figuurlijk in dit geval)!

gr Astrid

ps welk stuk van het UMC? Of staan die hier al ergens vermeld en heb ik niet goed gelezen ;) ik kijk en googel wel even!

Gesloten