LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet oplossen van problemen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
renatebak

Niet oplossen van problemen

Ongelezen bericht door renatebak »

Bij van Manen in Barneveld hebben wij in 2007 een open haard gekocht ter waarde van 14000 euro. Nadat de open haard was gemaakt kregen we al problemen, er kwam rook binnen. Van Manen kwam keurig langs en heeft wat zaken geprobeerd maar het probleem kon niet helemaal verholpen worden.

Uiteindelijk hebben we de bak waar het hout op ligt hoger gezet, niet zo mooi maar de rook kwam niet meer binnen. Vervolgens hadden we aan de achterzijde van de haard een gietijzeren plaat. Dit was een optie en we vonden het wel leuk dus hadden we deze plaat ook aangeschaft. Achteraf bleek dat bij het stoken er door deze plaat er zoveel hitte werd afgegeven dat het geen doen meer was, je kon niet eens een haardblok erbij doen want je kon niet meer zo dicht bij de haard komen, zo heet was het.

Nadat de plaat eruit was begaven de voegen het. Wederom van Manen gebeld en uiteindelijk kwamen ze, maar dit duurde wel weken/maanden. Vervolgens daarna weer voegen eruit, na maanden kwam van Manen uit Barneveld weer. Maar in februari bleek dat ze onder surseillance van betaling stonden. Dus vreselijke pech. Vervolgens las ik dat ze een doorstart hadden gemaakt. Dus wederom contact opgenomen met van Manen met de vraag wanneer ze nu eens de problemen kwamen oplossen.

Het schokkende antwoord: Ga maar weer stoken met de ijzeren plaat. Een andere oplossing is er niet. Met vriendelijke groeten, van Manen uit Barneveld.

Met andere woorden, ze gaan het probleem niet oplossen. Ik laat het natuurlijk hier niet bij zitten en ga me eens beraden via welke wegen ik van Manen kan dwingen om een oplossing te zoeken voor ons probleem met de Open Haard. Toen ik mijn geld bij hun kwam brengen waren ze wel thuis, maar nu trekken ze gewoon hun handen er vanaf. Schandalig.

Waterlelie

Re: Niet oplossen van problemen

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Juridische stappen ondernemen tegen een failliete bedrijf word moeilijk. Ik zou zeggen, neem contact met de curator: mr. P.M. Gunning, Postbus 88 6880AB Velp Gld, tel. 026-8811177.

sterkte.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Waterlelie schreef:Juridische stappen ondernemen tegen een failliete bedrijf word moeilijk. Ik zou zeggen, neem contact met de curator: mr. P.M. Gunning, Postbus 88 6880AB Velp Gld, tel. 026-8811177.
sterkte.
zijn ze failliet dan? aan de website te zien is er toch minstens een doorstart geweest (of de curatoren slapen en halen de website niet offline)

//edit: doorstart zo te zien http://www.barneveldsekrant.nl/page/Lok ... 16929.news

Waterlelie

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Op rechtspraak.nl staat dat dit bedrijf per 19 maart 2010 failliet is verklaard. Of de curator aan het slapen is weet ik niet, misschien is deze druk bezig met de overname/doorstart te regelen wat ook weer geld oplevert voor de boedelrekening.

kdekker83

Ongelezen bericht door kdekker83 »

volgens mij is deze tent al een tijdje failliet maar als je deze website leest dan krijg je ook wel een idee waarom. Als ik ook zie wat er met ITs gebeurt pas ik op om bij een dergelijke tent iets te kopen... :evil:

http://vanmanenleed.wordpress.com/

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

kdekker83 schreef:volgens mij is deze tent al een tijdje failliet maar als je deze website leest dan krijg je ook wel een idee waarom. Als ik ook zie wat er met ITs gebeurt pas ik op om bij een dergelijke tent iets te kopen... :evil:

http://vanmanenleed.wordpress.com/
Plaats je zomaar iets of lees je ook de ander bijdragen in dit topic?

renatebak

Ongelezen bericht door renatebak »

Ik kijk inderdaad niet vaak op de site. Daarnaast was het zo dat bleek dat van manen inderdaad een doorstart heeft gemaakt.

En een nieuwe start betekent nieuwe kansen.... voor hun... Het blijkt dan dat ze de klachten van klanten van de "vorige eigenaar" niet hoeven te behandelen.

Al met al komen we niet verder en het gaat ook niet om geld terug, dus...

Intussen hebben we zelf de boel maar een beetje opgelapt.

Gesloten