LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EAG

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Martjola
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:16

EAG

Ongelezen bericht door Martjola »

op 1 mei had ik mijn bromfiets verzekering moeten betalen, helaas staat mijn bromfiets met een defect achter huis stil.
ik heb op dat moment dan ook niet betaald door omstandigheden en heb dat pas na 2 aanmaningen gedaan.
mijn betaling is 25 juni geweest.
op 29 juni stuurt EAG een 3e aanmaning met 2 euro extra.
ik heb op 25 juni het openstaande bedrag echter al betaald, nu willen ze 29 juni nog eens 2 euro hebben omdat die nog open staat, het andere bedrag hebben ze al afgeboekt.
ik heb betaald voor de 3e aanmaning.
ben ik nu verplicht om 4 dagen na mijn betaling de 3e aanmaning te betalen die ze op 29 juni hebben opgesteld?
mogelijkheid is dat ze mijn kenteken gaan afmelden bij RDW waardoor ik misschien wel een bekeuring zou kunnen ontvangen ook al staat de bromfiets achter mijn huis en niet op de openbare weg.

angel1978
Berichten: 11135
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: EAG

Ongelezen bericht door angel1978 »

op 1 mei had ik mijn bromfiets verzekering moeten betalen, helaas staat mijn bromfiets met een defect achter huis stil.
ik heb op dat moment dan ook niet betaald door omstandigheden en heb dat pas na 2 aanmaningen gedaan.
Het feit dat je bromfiets defect achter het huis staat betekent niet dat je niet hoeft te betalen.. Die zaken staan los van elkaar.
mijn betaling is 25 juni geweest.
op 29 juni stuurt EAG een 3e aanmaning met 2 euro extra.
Deze hebben elkaar dus gekruist.
ben ik nu verplicht om 4 dagen na mijn betaling de 3e aanmaning te betalen die ze op 29 juni hebben opgesteld?
Die hebben ze niet op 29 juni opgesteld, maar die heb je op 29 juni binnen gekregen. Hij is dus eerder opgesteld.

Vraag even aan de verzekeraar hoe dit zit met gekruiste betalingen. Wellicht laten ze het erbij.
mogelijkheid is dat ze mijn kenteken gaan afmelden bij RDW waardoor ik misschien wel een bekeuring zou kunnen ontvangen ook al staat de bromfiets achter mijn huis en niet op de openbare weg.
Dat niet alleen. Wellicht royeren ze je ook nog ( als wanbetaler ).
Dan ga je heel veel moeite krijgen bij de volgende verzekering die je af wilt sluiten en wellicht dat de meesten je dan gaan weigeren.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: EAG

Ongelezen bericht door manondoris »

ik zou als een speer die 2 euro betalen om erger te voorkomen!!!! betaal op tijd de volgende keer ,het word er nooit beter of gemakkelijker op als je niet op tijd je rekeningen betaald. :roll:

Martjola
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:16

Re: EAG

Ongelezen bericht door Martjola »

die brief is op 29 juni opgesteld en ik heb hem op 30 juni ontvangen.
volgens de verzekeringsmaatschappij stond er alleen nog een bedrag van 2 euro open, de rest was al betaald.
mijn betaling is volgens de bank op 25 juni geweest dus voor 29 juni door hun ontvangen, dat klopt ook, dat zeggen ze zelf als er nog maar 2 euro herinneringskosten open staan.
echter hadden ze die 3e aanmaning niet hoeven te sturen al op 25 juni het bedrag al is betaald.
er staat nu alleen nog 2 euro open van de 3e aanmaning.

en ja ik heb het maar betaald

Gesloten