LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Proxisazur.be boekenzaak België zijn dieven!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Pura

Proxisazur.be boekenzaak België zijn dieven!

Ongelezen bericht door Pura »

Zij daar nemen het niet zo nauw met bestellingen die al betaald zijn, beloven van alles maar er gebeurt niks.
Nu na vele weken van steeds hen mailen en vragen wanneer mijn bestelling geleverd zal worden komen ze met een smoesje aan dat er door te veel zieken zij achterstand hebben in levering. Dus ik ben het zat meer dan zat en vraag hen NU mijn geld terug te storten: krijg mail terug dat ze geen rekening nummer hebben dus zij mij een tegoed bon die ik in HUN ZAAK kan inwisselen kan krijgen! Ik wil geen te goed bon vna een zaak die niet te vertrouwen is, ik wil mijn geld dus stuur ik hen mijn gegevens en dus ook rekening nummer! Maar zij willen geen geld terug storten.....en ik krijg dus mijn geld niet terug.

ziek, zijn ze daar allemaal! Maar ik noem het dieven en bedriegers, nergens hebben zij zich aan gehouden, wel geld innen en niet gelevereren...smoesjes allemaal smoesjes weken lang.

Dieven en bedriegers die lui daar bij proxisazur.be boeken!

pas op voor deze zogenaamde grootste winkel in België
proxisazur zijn DIEVEN

Davros

Re: Proxisazur.be boekenzaak België zijn dieven!

Ongelezen bericht door Davros »

Inderdaad, het zijn oplichters daar. In het verleden heb ik meerdere malen naar tevredenheid bij Proxis besteld. In november 2010 bestelde ik een boek bij Azur.be. Dit boek zou op 8 december worden uitgebracht. Eind december had ik nog steeds niets ontvangen. Ik heb meerdere malen het contactformulier op de website ingevuld en geen enkele reactie ontvangen. Een emailadres of telefoonnummer is op de site niet te vinden. Uiteindelijk heb ik bij Becommerce (waar ProxisAzur bij aangesloten is) een klacht ingediend. Dat is inmiddels alweer anderhalve maand geleden en ook daar heb ik geen enkele reactie van ontvangen. Weg ruim 50 Euro. Ik ga aangifte doen bij de politie.

Pura

Ben blijven mailen, heb ze bestookt met mailtjes en uiteindelijk een mail terug gekregen met daarop het bericht dat zij binnen 30 dagen! het geld terug zullen storten. Heb ze uiteraard wel weer even laten weten dat zij alsnog dieven zijn omdat ze de rente behouden die zij innen over het gestorte bedrag gedurende vele maanden. Bovendien hebben zij veel stress veroorzaakt en dat kan je niet bepaalt service gericht noemen. Dieven en bedriegers blijven het, bovendien zou er iets ondernomen moeten worden tegen dit soort zaken doen, waarvan niets klopt.
De mails van TEVREDEN klanten die zij op hun site hebben, is ook een nep, ik geloof daar geen woord van. Als ik, en dat heb ik wel 20 x gedaan een bericht achter laat wordt hij namelijk niet geplaatst!

Blijf ze bestoken, uiteindelijk zullen ze geen kant op kunnen. Laat ze weten dat je stappen onderneemt en zelfs op forums zit, en meerdere meldingen over hun werkwijze hebt gevonden en dat we allen onze handen in één zullen slaan om ons recht te halen....daar zijn ze gevoelig voor.....bewaar al hun antwoord mails!

succes laat mij weten van hoe en wat....ik idem dito!

justme66

Ongelezen bericht door justme66 »

ik lees net deze berichten en heb meteen een boze mail naar proxis gestuurd! mijn bestelling zou begin deze week de deur uit zijn gegaan, maar er is niets hier aangekomen! heb nu mijn geld terug geclaimd en gezegd dat ik hier contact heb en bij mijn rechtsbijstand (wat overigens nog niet waar is) hopelijk krijg ik of mijn boek snel of mijn geld terug.

Pura

Blijf ze bestoken met mails anders nemen ze een loopje met je en kan je nog lang wachten op je geld of boek, ze hebben meerdere smoesjes: personeel ziek te weinig personeel, te druk...etc.etc. trap daar niet in, ook op hun site een en al lovende reacties over hun...uiteraard zelf daar neer plaats, ik heb meerdere boze reacties geschreven maar die zie je niet.
Nog een tip schrijf hen dat er op meerdere forums geklaagd wordt over hun en dat wij met zijn allen onze krachten gaan bundelen en radar/opgelicht etc. hebben aangeschreven met deze boel **** van hun werkwijze.....ik heb mijn klacht allang bij radar liggen en zij verzamelen alle klachten zelfs klachten die jaren geleden al bij hen binnen kwamen worden mee genomen.
Geld krijg je niet of je moet blijven aandringen, ze bieden je een bon aan zodat je weer bij hun een nieuw boek kan kopen, hoe dom zijn ze en hoe dom denken ze dat wij zijn? succes met alles....

patty4you

Ongelezen bericht door patty4you »

Half april een bestelling geplaatst en direct betaald. Nog niks ontvangen en krijg geen reactie op mail of via het contactformulier. Na speuren 2 telefoonnummers gevonden maar die zijn niet in gebruik. Ik wil ook graag mijn klacht bij Radar indienen, waar kan ik dat doen?

lor1

Ongelezen bericht door lor1 »

Nou, ik dus ook.. Begin april besteld & uiteraard gelijk betaald.. Niks gehoord van ze, zelfs geen bevestigings mail waar ze het over hebben! Ik heb al verschillende e-mails gestuurd, en uiteindelijk 1 reactie: de bestelling werd opnieuw geplaatst en zo spoedig mogelijk gestuurd. Verder nog steeds niks gehoord.... Dan nog maar even blijven emailen.. Hoop dat het gaat werken & dat ik mijn geld, of mijn boek krijg!!
Ohja, ook zo fijn dat je nergens maar dan ook helemaal nergens iets van klachten kan indienen. Je bestelling annuleren kon ik ook al niet vinden, fijne verkopers.......

Geometrix

Ongelezen bericht door Geometrix »

Bij mij zelfde ervaring. Geschiedenisboek besteld, en betaald ca 46 euro.
Daarna bericht dat 't niet geleverd kon worden, en dat ik een tegoedbon zou krijgen. Via mail terug gemeld dat ik het geld op mijn giro terug gestort wil zien, en geen tegoedbon wil. Netjes nummer IBAN en BIC mee aangeleverd, en alle informatie betreffende de aankoop.
Het terugbetalen, daar wacht ik nu al twee maanden op.
Op mailtjes wordt niet gereageerd. Wat mij betreft een fraudezaak!

Een creatieve hacker zou die site plat moeten gooien, om andere mensen te beschermen tegen dit soort louche praktijken!

Groet Geometrix.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Geometrix schreef:Bij mij zelfde ervaring. Geschiedenisboek besteld, en betaald ca 46 euro.
Daarna bericht dat 't niet geleverd kon worden, en dat ik een tegoedbon zou krijgen.
Volgens mij mag dat helemaal niet.
Tijd om aangifte te doen van oplichting.
Jammer alleen dat het in Belgie is - misschien zijn de regels daar anders.

Geometrix

Ongelezen bericht door Geometrix »

Ik weet dat dat niet mag, maar mensen moedwillig bedriegen vindt ik een zeer kwalijke zaak. En als je dan machteloos staat, komen zulke "ontoelaatbare" gedachten wel een spontaan boven drijven.

lor1

Ongelezen bericht door lor1 »

Ik heb eindelijk geluk.. Mijn geld is teruggestort na lang mailen en niets horen..
Tip voor jullie, Blijf mailen!! Betrek erbij dat je aangifte gaat doen, heeft bij mij geholpen.

Séraphine

Ongelezen bericht door Séraphine »

Helaas is dat ook mijn ervaring met Prozisazur in België. Een aantal jaren geleden bestelde ik iets in december. Betaald via ideal en het duurde en duurde maar en de bestelling (1 boekje) kwam nooit. Mails van mij werden niet beantwoord. Ze hadden toen een blog, weet niet of ze die nog hebben, en daar kon je reakties achterlaten. Maar reakties over bestellingen kregen een antwoord wat nergens op sloeg. Ik ben blijven mailen en reakties op het blog blijven schrijven. Het duurde 4 maanden en toen werd mijn geld opeens teruggestort. Geen mail, sorry of brief gekregen van deze bende. Ze nemen klanten niet serieus en het is zonde van de tijd en geld om hier te bestellen.

vwkevertje

Ongelezen bericht door vwkevertje »

zijn inderdaad dieven!!

zakelijk een bestelling gedaan, was maar 25 euro maar toch..
nu eindelijk reactie dat we teggoed bonnen krijgen maar dat wil ik niet! willen gewoon geld terug.
daar zijn we nu al 3 weken mee bezig.

bellen, mailen enz wordt niet op gereageerd. zooo irritant

Jaylijpekay

Ongelezen bericht door Jaylijpekay »

Een tijd terug heb ik een boek bij deze site besteld, dit bleek later niet meer leverbaar te zijn. Daarop heb ik een tegoed bon gekregen; deze heb ik aan mijn vriendin gegeven die daar mee deels een boek betaald heeft.

Dat liep het fout; ze heeft niets meer van de site gehoord & als ze inlogde was de bestelling nergens meer te vinden. Daarop ben ik erachter aangegaan.

Via het Kvk nummer, ben ik eerst via de vereniging van Belgische KvK's achter het telefoonnummer van de site aangegaan. Er blijken 13 kvk's te zijn in Belgie (lekker makkelijk, maar wat verwacht je van dat verdeelde land), en de site stond in Brussel in geschreven. Na 7 keer doorgezet te zijn (niemand sprak Nederlands of Engels... mijn god) heb ik het telefoon nummer opgespoord;

0032 22154911.

Dit is het nummer van het moederbedrijf van Proxisazure.be, en met keuze twee in het keuzemenu krijg je de vriendelijke klantenservice aan de lijn, die het probleem voor me opgelost hebben.

carolienk

Ongelezen bericht door carolienk »

Ook ik heb een nare ervaring met proxis.
Gedeeltelijk was het mijn eigen schuld, omdat ik per ongeluk geld naar ze over had gemaakt.
Dit was voor een ander bankrekeningnummer bedoelt en toen ben ik er gelijk achter aan gegaan.
Eerst via mijn eigen bank maar die konden niks betekenen.
Net als jullie heb ik daarop volgend de proxis gemailt en proberen te bellen (wat overigens niet lukt). Na veel mails met meerdere malen hetzelfde moeten opsturen (IBAN/ kopie afschrift) werd ik doorverwezen.
Toen kreeg ik vlot antwoord en dacht ik dat het snel zou worden opgelost, niet dus.
Vandaag weer een mail gestuurd met de mededeling dat ik stappen zou ondernemen, kreeg ik binnen 5 min.,als reactie terug dat ik het bedrag eindelijk terug krijg. (eerst zien dan geloven).
Ik vind het ongelofelijk dat je als "klant" constant er achter aan moet gaan en geen iniatief ziet van hun kant.

Conclusie: klantvriendelijkheid is zwaar onder de maat, niet bereikbaar en het onnodig lang vast houden van geld waar ze geen recht op hebben.

boekje

Ongelezen bericht door boekje »

Re: Enige maanden geleden een boekje besteld bij proxisazur. Kreeg na enkele dagen bericht, dat het betreffende boekje niet meer geleverd kon worden. Het inmiddels overgemaakte geld zou bij hen blijven, totdat er een nieuwe bestelling gedaan zou worden. Dan zou het verrekend worden.
Ander boekje besteld. Nooit meer iets gehoord van die lui. Diverse mailtjes naar hen verzonden.
Ik kan het alleen maar eens zijn met mijn lotgenoten. Proxisazur.be boekenzaak Belgie zijn dieven.

Tiger Jo

Ongelezen bericht door Tiger Jo »

Mag het ook eens positief zijn? :o
Ik ben al enkele jaren geleden klant van Proxisazur en moet zeggen dat ze beter en beter worden.
Ik ben tevreden en ben altijd blij dat ik m'n boeken wat goedkoper kan bestellen :D

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Tiger Jo schreef:Mag het ook eens positief zijn? :o
Ik ben al enkele jaren geleden klant van Proxisazur en moet zeggen dat ze beter en beter worden.
Ik ben tevreden en ben altijd blij dat ik m'n boeken wat goedkoper kan bestellen :D
Misschien kan je dan aan hen eens vragen , aangezien je kennelijk een bevoorrechte positie hebt, waarom ze anderen wel belazeren, en de wet aan hun laars lappen (niet kunnen leveren betekent terugbetalen, wat ze kennelijk niet doen).

Enneh - de laatste reactie was van November 2011..
Speciaal geregistreerd alleen maar om reclame te maken?

LaWa

Ongelezen bericht door LaWa »

Op 26 april 2012 schreef ProxisAzur mij dat ze het geld dat ik had betaald voor een boek dat ze niet konden leveren binnen maximaal 6 weken zouden terugstorten. Ondanks herhaalde verzoeken heb ik na 9 weken nog steeds niets ontvangen. Ik zal blijven aandringen en, zo nodig, gerechtelijke stappen ondernemen.
Voordat Proxis met Azur fuseerde heb ik nooit problemen gehad. Blijkbaar is ook hier een fusie op een mislukking uitgelopen.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Heel veel succes.
Ik had een cadeau voor iemand besteld (dvd) en die kreeg hij dubbel.
Dus contact opgenomen en ik mocht hem terugsturen en zou mijn geld terug krijgen.
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb hem op 30 december retour gestuurd en pas in juni had ik mijn geld terug.
Hij was niet ontvangen, ze hadden mijn IBAN niet (die hadden ze wel), vergeten, ziekte....
Alle smoezen/aantoonbare leugens kwamen voorbij.
Je moet er inderdaad bovenop blijven zitten en elke week mailen met de klanten'service'.
Erg jammer, want voor de fusie was het inderdaad een prettig bedrijf.
Ik zal dus ook nooit meer iets bij hen bestellen.

Gesloten