LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overlast van kinderdagverblijf

Discussieer hier over kinderopvang.
seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door seconds-out »

MAXIEM schreef:centrum,

Je kaart hier een onoplosbaar probleem aan. Althans, er is wel een uitweg: het huis verkopen en ergens anders een ander huis kopen.

Maxiem.
Ik woon ook vlakbij een school en hoor geregeld kinderen spelen en joelen, met name als het speelkwartier is...
Spelende kinderen maken nu eenmaal lawaai, ik zou het niet eens willen missen, het maakt me zelfs blij..in heel veel landen kunnen/mogen kinderen niet eens buiten spelen...
Het geluid van spelende kinderen doet me altijd weer herinneren dat het Vrede is. :D

Maar ja, als je dat niet op prijs stelt kan je beter verhuizen....

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door Jolen »

Zoals mijn buurman van 90 zegt als mijn hele tuin weer eens vol kinderen zit (inclusief de mijne) "Kinderen die geen herrie maken zijn ziek".

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Wat ook nog een mogelijkheid zou kunnen zijn.. Ik zeg er wel meteen vooraf bij dat het geen goed advies is!

Nodig samen met de buurvrouw enkele ouders eens uit als die hun kind komen brengen of halen voor een gesprek over de gang van zaken en dan met name dat eindeloos naam roepen en he enzo. Het is verstandig dt gesprek niet buiten voor de deur van het kdv de voeren, maar nodig ze desnoods uit voor een bakkie leut ofzo..

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door crazyme »

MAXIEM schreef:centrum,

Je kaart hier een onoplosbaar probleem aan. Althans, er is wel een uitweg: dit huis verkopen en ergens anders een ander huis kopen.

Maxiem.
Kinderdagverblijf kopen en sluiten is nog een optie.

Zo ziet ts maar: wij zijn niet te beroerd om oplossingsgericht mee te denken ! :mrgreen:

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: overlast van kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Ik denk dat er een groot verschil zit tussen kleuters (waar u ervaring mee heeft) en peuters, dreumesen en baby's. Op de kleuterschool worden kinderen bezig gehouden, ze zijn bezig met het leer proces. Een kinderopvang is verzorgend, kinderen spelen daar het grootste deel van de dag met al het lawaai wat daarbij hoort.

Uit ervaring weet ik dat er zelfs al een groot verschil zit tussen een peuterspeelzaal en kinderopvang.

Ik ben van mening dat je het probleem onderschat hebt, en dat je dit nu wil afschuiven op de kinderopvang zelf. Ik kan me ook goed voorstellen dat een kinderopvang niet zit te wachten op jouw pedagogisch verantwoord commentaar. De kinderopvang zal een vergunning hebben, jij bent ernaast gaan wonen. Dus een beetje vette pech in dit geval.

Gesloten