LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN Experia Box ZTE H220N portforwarden blijkbaar onmogelijk
-
KPN Experia Box ZTE H220N portforwarden blijkbaar onmogelijk
Hallo,
Wegens problemen met Ziggo ben ik overgestapt naar KPN Internet+bellen.
Dus ik krijg de KPN Experia Box type ZTE H220N binnen, zo blij als maar kon; meteen op de activeringsdag geïnstalleerd. Alles werkt! Supersnel internet, perfecte verbinding, allemaal goed!
Helaas blijkt zo te zijn, dat deze router zo geavanceerd is, dat portforwarden bijna onmogelijk is. Ik heb namelijk thuis een Xbox 360 en om online te kunnen spelen en zogenaamde 'party's' in te gaan, dien je een open 'NAT' te hebben. Ik, de techneut die ik ben vlieg meteen via de computer mijn router in via mijn ip-adres. Ingelogd en al; poorten opengezet, maar het resultaat is superslecht. Het schijnt zo te zijn dat je de poorten niet open MAG zetten van KPN. Meteen KPN gebeld, die vertellen me dat zij die informatie niet mogen geven. Xbox (microsoft) klantenservice gebeld, die sturen mij weer terug naar KPN of raadden me aan de fabrikant te bellen. Ik de fabrikant van dat apparaat gebeld en zij sturen mij ook weer terug naar KPN. Al met al een verschrikkelijke dienstverlening.
Op internet valt weinig te vinden over deze specifieke actie, want de Experia is gloednieuw en net op de markt. Kan iemand mij misschien tips geven hoe ik dit oplos? Ik ben via alle mogelijke wegen te werk gegaan, maar kom er gewoon niet uit.
Overigens; met alle routers die ik in huis heb gehad, heb ik nooit problemen ondervonden met het openzetten van poorten. In een enkel geval, heeft een techneut zelfs de poorten zelf handmatig opengezet, want dat was een 'klus voor de aanbieder en niet voor de klant'.
Bij voorbaat dank.
Natalie2111
Wegens problemen met Ziggo ben ik overgestapt naar KPN Internet+bellen.
Dus ik krijg de KPN Experia Box type ZTE H220N binnen, zo blij als maar kon; meteen op de activeringsdag geïnstalleerd. Alles werkt! Supersnel internet, perfecte verbinding, allemaal goed!
Helaas blijkt zo te zijn, dat deze router zo geavanceerd is, dat portforwarden bijna onmogelijk is. Ik heb namelijk thuis een Xbox 360 en om online te kunnen spelen en zogenaamde 'party's' in te gaan, dien je een open 'NAT' te hebben. Ik, de techneut die ik ben vlieg meteen via de computer mijn router in via mijn ip-adres. Ingelogd en al; poorten opengezet, maar het resultaat is superslecht. Het schijnt zo te zijn dat je de poorten niet open MAG zetten van KPN. Meteen KPN gebeld, die vertellen me dat zij die informatie niet mogen geven. Xbox (microsoft) klantenservice gebeld, die sturen mij weer terug naar KPN of raadden me aan de fabrikant te bellen. Ik de fabrikant van dat apparaat gebeld en zij sturen mij ook weer terug naar KPN. Al met al een verschrikkelijke dienstverlening.
Op internet valt weinig te vinden over deze specifieke actie, want de Experia is gloednieuw en net op de markt. Kan iemand mij misschien tips geven hoe ik dit oplos? Ik ben via alle mogelijke wegen te werk gegaan, maar kom er gewoon niet uit.
Overigens; met alle routers die ik in huis heb gehad, heb ik nooit problemen ondervonden met het openzetten van poorten. In een enkel geval, heeft een techneut zelfs de poorten zelf handmatig opengezet, want dat was een 'klus voor de aanbieder en niet voor de klant'.
Bij voorbaat dank.
Natalie2111
Re: KPN Experia Box ZTE H220N portforwarden blijkbaar onmogelijk
Het is inderdaad niet de bedoeling dat je zelf aan alle instellingen van de modem kunt zitten. Een deel van de instellingen is afgeschermd en daarvan is het de bedoeling dat alleen KPN daarbij kan. Je krijgt de modems ook in bruikleen, niet in eigendom, zodat ze ook juridisch kunnen volhouden dat alleen zij de instellingen mogen wijzigen.
-
- Contacteer:
kweenie schreef:Het is inderdaad niet de bedoeling dat je zelf aan alle instellingen van de modem kunt zitten. Een deel van de instellingen is afgeschermd en daarvan is het de bedoeling dat alleen KPN daarbij kan. Je krijgt de modems ook in bruikleen, niet in eigendom, zodat ze ook juridisch kunnen volhouden dat alleen zij de instellingen mogen wijzigen.
Waarom zou dit niet de bedoeling zijn?? Vorige experiabox kon je gewoon inloggen en gewenste poort openzetten.
Ook het zyxel modem van Telfort kon je zo in en een en ander aanpassen.
Hier zijn tig topics te vinden op de tech forums.
Dat een deel is afgeschermd is prima, ivm firmware, loggen of wat dan ook, maar diverse standaard instellingen moeten gewoon of toegangelijk zijn voor einduser of leverancier moet standaard de poorten openzetten.
Tevens zijn niet alle geleverde modems automatisch bruikleen modems hoor, destijdfs bij telfort was het je eigendom.
KPN is tijdens de lancering van I+B behoorlijk terug geroepen om instellingen toegangelijk te maken mede vanwege users welke een alarm systeem hadden.
Als er genoeg klachten komen dat poorten niet kunenn worden opengezet verwacht ik dat KPN wel weer overstag gaat als destijds.
Helaas is deze modem compleet dichtgespijkerd, tot zover heb ik nog geen enkel bericht op internet gevonden dat het iemand gelukt is om poorten succesvol open te zetten. De oorzaak is KPN en hun tigduizend verschillende typen modem/routers, en hun onwil om er iets aan te doen.
De enigste oplossing die een creatief iemand heeft bedacht is kpn bellen en zeggen dat je internetverbinding wegvalt, terwijl de rest van je abonnement (bellen?/tv?) gewoon werkt, en dat bij een vriend/familielid/bekende dit opgelost is met een andere modem. Vraag dan om de Arcadyan, tot zover lijkt poorten openzetten met dat modem wel te lukken (maar niet bij iedereen...).
Anders blijft er alleen overstappen naar een andere provider over. Dat is de enigste oplossing die gegarandeerd werkt. Je hoeft er niet op te rekenen dat dit in de toekomst opgelost wordt, want dat belooft KPN met zowat elke nieuwe experiabox, zonder dat er wat gebeurd.
De enigste oplossing die een creatief iemand heeft bedacht is kpn bellen en zeggen dat je internetverbinding wegvalt, terwijl de rest van je abonnement (bellen?/tv?) gewoon werkt, en dat bij een vriend/familielid/bekende dit opgelost is met een andere modem. Vraag dan om de Arcadyan, tot zover lijkt poorten openzetten met dat modem wel te lukken (maar niet bij iedereen...).
Anders blijft er alleen overstappen naar een andere provider over. Dat is de enigste oplossing die gegarandeerd werkt. Je hoeft er niet op te rekenen dat dit in de toekomst opgelost wordt, want dat belooft KPN met zowat elke nieuwe experiabox, zonder dat er wat gebeurd.
-
- Contacteer:
Oepsie schreef:Anders blijft er alleen overstappen naar een andere provider over. Dat is de enigste oplossing die gegarandeerd werkt. Je hoeft er niet op te rekenen dat dit in de toekomst opgelost wordt, want dat belooft KPN met zowat elke nieuwe experiabox, zonder dat er wat gebeurd.
Das niet waar ! heb reeds geschreven dat de vorige experiabox ( Siemens ) na vele vele klachten werdt opengezet.
Kan dus wel !
Zit zelf bij UPC en ook dit modem is dichtgetimmerd maar poorten staan wel open.
Heb er een router achtergehangen voor zaken welke ik zelf beheer
Maar helaas, de siemens is niet de vorige experiabox. Na de siemens is er de thomson tg789v (antacietkleurig) en de arcadyan (wit) uitgeleverd, en nu dus een nieuwe witte, de ZTE H220N.
Het is leuk dat de siemens firmware is aangepast, maar KPN heeft meer dan eens belooft dat hetzelfde voor de thomson tg789v zou gebeuren. Helaas is ook de laatste belofte, dat dit uiterlijk Q1 2011 zou gebeuren, niet waar gemaakt. Met de arcadyan schijnt het wel mogelijk te zijn, maar er zijn ook mensen waarmee het met deze modem niet lukt.
En op geen enkel techforum is ook maar één iemand te vinden die het gelukt is om online te kunnen spelen met een xbox 360 op de ZTE H220n. Ja, je kan fijn de instellingen aanpassen, maar helaas heeft dat steeds geen enkel effect.
Het is leuk dat de siemens firmware is aangepast, maar KPN heeft meer dan eens belooft dat hetzelfde voor de thomson tg789v zou gebeuren. Helaas is ook de laatste belofte, dat dit uiterlijk Q1 2011 zou gebeuren, niet waar gemaakt. Met de arcadyan schijnt het wel mogelijk te zijn, maar er zijn ook mensen waarmee het met deze modem niet lukt.
En op geen enkel techforum is ook maar één iemand te vinden die het gelukt is om online te kunnen spelen met een xbox 360 op de ZTE H220n. Ja, je kan fijn de instellingen aanpassen, maar helaas heeft dat steeds geen enkel effect.
Nee, niet alle ooit geleverde modems van alle aanbieders zijn automatisch bruikleen... Dat beweer ik ook niet. Maar de modems die KPN op dit moment levert (en waar het hier over gaat) zijn wel bruikleen modems.Teunbosseman schreef: Tevens zijn niet alle geleverde modems automatisch bruikleen modems hoor, destijdfs bij telfort was het je eigendom.
-
- Contacteer:
kweenie schreef:Nee, niet alle ooit geleverde modems van alle aanbieders zijn automatisch bruikleen... Dat beweer ik ook niet. Maar de modems die KPN op dit moment levert (en waar het hier over gaat) zijn wel bruikleen modems.Teunbosseman schreef: Tevens zijn niet alle geleverde modems automatisch bruikleen modems hoor, destijdfs bij telfort was het je eigendom.
Fair enough....maar dan moet KPN wel datgene openzetten wat o.a. TS zou moeten kunnen aanpassen naar eigen wens.
-
Lieve mensen, het is me gelukt!
KPN nog eenmaal gebeld, even goed kwaad geworden en alle voorgaande internetproviders genoemd die er geen punt van maakte en hoppa: ik kreeg mijn zin. Zij hebben handmatig iets aangepast in het signaal, ik heb hierop het modem gereset en de N.A.T. restrictie stond ineens op 'open'. Probleem opgelost!
Ouderwets confronteren met feiten en dreigen over te stappen helpt toch het beste haha.
Dank voor de info!
Groet,
Natalie2111
KPN nog eenmaal gebeld, even goed kwaad geworden en alle voorgaande internetproviders genoemd die er geen punt van maakte en hoppa: ik kreeg mijn zin. Zij hebben handmatig iets aangepast in het signaal, ik heb hierop het modem gereset en de N.A.T. restrictie stond ineens op 'open'. Probleem opgelost!
Ouderwets confronteren met feiten en dreigen over te stappen helpt toch het beste haha.
Dank voor de info!
Groet,
Natalie2111
-
- Contacteer:
natalie2111 schreef:Lieve mensen, het is me gelukt!
Dank voor de info!
Groet,
Natalie2111
Ziejewel, ze kunnen het wel......hopelijk verschijnt dit bericht asap in allerlei andere forums zodat andere dit ook weten.....toppie voor je.
-
Had het binnen 2 minuten zelf geregeld.
Eenmaal ingelogd op je router, ga naar Application.
Vervolgens naar UPnP IGD en vink Enable aan.
Even Submit klikken en heb verbinding met Xbox Live.
-
- Contacteer:
trompet-smurf schreef:Had het binnen 2 minuten zelf geregeld.
Is toch wel ff anders dan de NAT restrictie welke TS had.
http://kpn-customer.custhelp.com/app/an ... g-and-play
Als je bv uploadt en je bent niet verbindbaar doordat poorten dichtstaan en andere partijen de poorten ook dicht staan dan kunnen ze als het ware niet bijelkaar komen.
Dit zal vaak niet werken. ZTE modems worden vrijwel alleen opgestuurd naar mensen met een VDSL verbinding. De Arcadyan werkt niet op VDSL, alleen op ADSL.Oepsie schreef: De enigste oplossing die een creatief iemand heeft bedacht is kpn bellen en zeggen dat je internetverbinding wegvalt, terwijl de rest van je abonnement (bellen?/tv?) gewoon werkt, en dat bij een vriend/familielid/bekende dit opgelost is met een andere modem. Vraag dan om de Arcadyan, tot zover lijkt poorten openzetten met dat modem wel te lukken (maar niet bij iedereen...).
.
Hallo,
ik ben een van de 50 eerste gebruikers van de H220N, tester van KPN, en speel al vanaf de eerste dag dat ik hem heb, althans mijn zoon, met de XBox op internet via XBox Live. Ga naar Application, Pot Forwarding, vul het ip-address in, kies XBox Live en toets ADD. Geen probleem dus
ik ben een van de 50 eerste gebruikers van de H220N, tester van KPN, en speel al vanaf de eerste dag dat ik hem heb, althans mijn zoon, met de XBox op internet via XBox Live. Ga naar Application, Pot Forwarding, vul het ip-address in, kies XBox Live en toets ADD. Geen probleem dus
-
Oke, maar staat je NAT open !!!!, ik krijg deze modem aankomende vrijdagrdijkhof schreef:Hallo,
en ik hoop dat ik mijn poorten open kan zetten...........ben namelijk ook een fanatieke Call of Duty speler.
En heb je eventueel screen hoe je de poorten hebt open gezet in de modem.
Deze modem is helemaal nieuw voor mij, heb wel wat ervaring met poorten open zetten, maar alleen in de Speedtouch 780.
Bedankt alvast,
D de Kruif
Zie http://kpn-customer.custhelp.com/app/an ... /a_id/7259kruifdesign schreef:Oke, maar staat je NAT open !!!!, ik krijg deze modem aankomende vrijdagrdijkhof schreef:Hallo,
en ik hoop dat ik mijn poorten open kan zetten...........ben namelijk ook een fanatieke Call of Duty speler.
En heb je eventueel screen hoe je de poorten hebt open gezet in de modem.
Deze modem is helemaal nieuw voor mij, heb wel wat ervaring met poorten open zetten, maar alleen in de Speedtouch 780.
Bedankt alvast,
D de Kruif
Er zitten vaste voorinstellingen in, je kiest Xbox Live en de juiste mappings worden ingesteld. Heb geen klachten van mijn zoon. Je kunt ook handmatig instellen. Wacht maar tot je hem hebt, wordt het wel duidelijker.
-
Hierbij een update van de installatie van KPN:
De monteur was netjes op tijd, heeft alles gemonteerd en uitleg geven hoe de modem in elkaar
zit, vervolgens hebben wij samen de poorten open gezet, en ja NAT Staat open
Het was heel simpel, de monteur zei wel dat KPN een update had uitgevoerd voor alle game-consuls.
Gewoon de UPnP aanvinken hierbij gaat je NAT open.
Nogmaals bedankt allemaal voor jullie reactie's
Met vriendelijke groet,
Danny de Kruif
De monteur was netjes op tijd, heeft alles gemonteerd en uitleg geven hoe de modem in elkaar
zit, vervolgens hebben wij samen de poorten open gezet, en ja NAT Staat open
Het was heel simpel, de monteur zei wel dat KPN een update had uitgevoerd voor alle game-consuls.
Gewoon de UPnP aanvinken hierbij gaat je NAT open.
Nogmaals bedankt allemaal voor jullie reactie's
Met vriendelijke groet,
Danny de Kruif
-
Hallo,
Wij hebben sinds een week bovengenoemd modem van KPN. Na enig zoeken hebben wij XboxLive aan de praat gekregen. Wij hebben UPnP IGD op enable staan en via Application - Port Forwarding XboxLive aan een vast IP adres gekoppeld en ditzelfde IP adres in de networksettings van de Xbox ingevoerd, waarop XboxLive werkte en het NAT type open stond. Met een automatisch IPadres werkte het niet.
Echter hebben wij nu het volgende probleem. Wij zitten nu met een laptop, tv, xbox en 2 telefoons op ons netwerk en de router pakt elke keer een ander ipadres voor een toestel. Waarop XboxLive slomer wordt en het NAT type weer op moderate staat. Is het mogelijk om in het modem dit zodanig aan te passen dat elk toestel zijn vaste ipadres krijgt?
Wij horen graag van jullie.
Jonathan en Alianne Pruijs
Wij hebben sinds een week bovengenoemd modem van KPN. Na enig zoeken hebben wij XboxLive aan de praat gekregen. Wij hebben UPnP IGD op enable staan en via Application - Port Forwarding XboxLive aan een vast IP adres gekoppeld en ditzelfde IP adres in de networksettings van de Xbox ingevoerd, waarop XboxLive werkte en het NAT type open stond. Met een automatisch IPadres werkte het niet.
Echter hebben wij nu het volgende probleem. Wij zitten nu met een laptop, tv, xbox en 2 telefoons op ons netwerk en de router pakt elke keer een ander ipadres voor een toestel. Waarop XboxLive slomer wordt en het NAT type weer op moderate staat. Is het mogelijk om in het modem dit zodanig aan te passen dat elk toestel zijn vaste ipadres krijgt?
Wij horen graag van jullie.
Jonathan en Alianne Pruijs
Ja, dat kan. Via Network, LAN, DHCP-binding kun je elk MAC-adres een eigen IP-adres toewijzen. Deze komen dan met een Lease-Time van Infinity in de lijst te staan.