LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OXXIO
OXXIO
Wij voelen ons opgelicht door OXXIO.
Het zit namelijk zo. We krijgen de eindafrekening van 2010, er moet worden bijbetaald. Nu is dit vrij normaal als je meer verbruikt hebt dan je betaald. Nu moet er een tussen eindtstand berekent worden vanaf augustus. Krijgen we de nieuwe eindafrekening moeten we precies hetzelfde betalen voor aug 2010 t/m dec 2010, wat we dus ook over een heel jaar moeten betalen. terwijl dus t/m augustus in de wsnp valt. Daarnaast krijgen we diverse dreigbrieven telefoontjes van intrum-justitia die dus de eindafrekening plus allerlij achterstanden doorkrijgen van OXXIO terwijl wij alles netjes betalen zwart op wit, want ja dat is een van je verplichtingen tijdens een wsnp. En toch blijven ze bellen maar alles fatsoenlijk berekenen zoals het hoort daar doen ze niet aan mee.
Tja we willen allang overstappen, maar dan komt die slimme meter weer om de hoek kijken waar je gewoon aan vast zit. pffffffff wat een gedoe. Wie werkt er nu eigenlijk bij al die instanties, hun maken de fouten en wij moeten ze opknappen hun roepen toch maar wat. Wij hebben de bewijzen. Snap niet dat ze daar nog geld aan uitgeven aan medewerkers die hun werk niet goed doen...
Het zit namelijk zo. We krijgen de eindafrekening van 2010, er moet worden bijbetaald. Nu is dit vrij normaal als je meer verbruikt hebt dan je betaald. Nu moet er een tussen eindtstand berekent worden vanaf augustus. Krijgen we de nieuwe eindafrekening moeten we precies hetzelfde betalen voor aug 2010 t/m dec 2010, wat we dus ook over een heel jaar moeten betalen. terwijl dus t/m augustus in de wsnp valt. Daarnaast krijgen we diverse dreigbrieven telefoontjes van intrum-justitia die dus de eindafrekening plus allerlij achterstanden doorkrijgen van OXXIO terwijl wij alles netjes betalen zwart op wit, want ja dat is een van je verplichtingen tijdens een wsnp. En toch blijven ze bellen maar alles fatsoenlijk berekenen zoals het hoort daar doen ze niet aan mee.
Tja we willen allang overstappen, maar dan komt die slimme meter weer om de hoek kijken waar je gewoon aan vast zit. pffffffff wat een gedoe. Wie werkt er nu eigenlijk bij al die instanties, hun maken de fouten en wij moeten ze opknappen hun roepen toch maar wat. Wij hebben de bewijzen. Snap niet dat ze daar nog geld aan uitgeven aan medewerkers die hun werk niet goed doen...
-
Re: OXXIO
Sorry hoor, maar ik begrijp hier helemaal niets van. Kun je het iets duidelijker uitleggen?Nu moet er een tussen eindtstand berekent worden vanaf augustus. Krijgen we de nieuwe eindafrekening moeten we precies hetzelfde betalen voor aug 2010 t/m dec 2010, wat we dus ook over een heel jaar moeten betalen. terwijl dus t/m augustus in de wsnp valt.
Je hebt een eindjaarafrekening, daar komt dus 100 euro uit die moet worden bijbetaald voor energie voor de maand december 2009 t/m december 2010.
Nu moeten ze een tussenstand maken dus die 100 euro opsplitsen van dec 2009/aug 2010, die moet worden ingediend bij de schuldsanering/WSNP.
En van aug 2010/dec 2010 moeten wij dus nog zelf betalen. Dus dat is dan dat bedrag delen door 12 , dat is 8,3 euro per maand.
Dus dan zou van dec t/m aug 8 maanden zijn dat is 8x 8,3 euro is 66,66 euro die moet worden ingediend bij de bewindvoerder en de resterende maanden zouden wij dus moeten betalen van aug t/m dec is 4 maanden dat is dan 4 x die 8,3 euro is 33,20.
En OXXIO zegt gewoon dat wij dus die 100 euro dienen te betalen over de die 4 maanden tewijl is de bewijzen heb liggen dat die 100 euro eerst voor 12 maanden was
Nu moeten ze een tussenstand maken dus die 100 euro opsplitsen van dec 2009/aug 2010, die moet worden ingediend bij de schuldsanering/WSNP.
En van aug 2010/dec 2010 moeten wij dus nog zelf betalen. Dus dat is dan dat bedrag delen door 12 , dat is 8,3 euro per maand.
Dus dan zou van dec t/m aug 8 maanden zijn dat is 8x 8,3 euro is 66,66 euro die moet worden ingediend bij de bewindvoerder en de resterende maanden zouden wij dus moeten betalen van aug t/m dec is 4 maanden dat is dan 4 x die 8,3 euro is 33,20.
En OXXIO zegt gewoon dat wij dus die 100 euro dienen te betalen over de die 4 maanden tewijl is de bewijzen heb liggen dat die 100 euro eerst voor 12 maanden was
-
Ok, het is mij helder waarom het gaat.
Ik weet echter niet zeker of wat je beweert helemaal klopt.
Natuurlijk is het zo dat het energieverbruik het hele jaar heeft plaatsgevonden, en de kosten geleidelijk over alle maanden is ontstaan.
Echter de jaarrekening wordt pas opgemaakt in dec 2010 dus op een moment waarin je al lang en breed in de WSNP zit.
In dec 2010 wordt ook pas bepaald dat er 100 Euro extra betaald moeten worden, en ook dan pas krijg je factuur hiervoor.
Het lijkt me sterk dat facturen die ontstaan nadat je in de WSNP bent beland, maar die gedeeltelijk op de voorgaande periode betrekking hebben mag overhevelen naar de voorliggende periode.
In dat geval wordt namelijk de schuld, waarover (kwijtscheldings)afspraken zijn gemaakt met de schuldeisers, alsnog verhoogd, zonder dat de schuldeisers hier goedkeuring aan kunnen geven.
Dus logischerwijs zou ik zeggen dat je de 100 euro moet betalen, maar ik zeg erbij dat ik hier geen relevante regelgeving van ken
Ik weet echter niet zeker of wat je beweert helemaal klopt.
Natuurlijk is het zo dat het energieverbruik het hele jaar heeft plaatsgevonden, en de kosten geleidelijk over alle maanden is ontstaan.
Echter de jaarrekening wordt pas opgemaakt in dec 2010 dus op een moment waarin je al lang en breed in de WSNP zit.
In dec 2010 wordt ook pas bepaald dat er 100 Euro extra betaald moeten worden, en ook dan pas krijg je factuur hiervoor.
Het lijkt me sterk dat facturen die ontstaan nadat je in de WSNP bent beland, maar die gedeeltelijk op de voorgaande periode betrekking hebben mag overhevelen naar de voorliggende periode.
In dat geval wordt namelijk de schuld, waarover (kwijtscheldings)afspraken zijn gemaakt met de schuldeisers, alsnog verhoogd, zonder dat de schuldeisers hier goedkeuring aan kunnen geven.
Dus logischerwijs zou ik zeggen dat je de 100 euro moet betalen, maar ik zeg erbij dat ik hier geen relevante regelgeving van ken
De eindafrekening heb ik dus in dec 2010 gekregen dus de rekening hebben ze pas gemaakt en opgesplitst in februari 2011 omdat ze toen pas op de hoogte waren gesteld door de bewindvoerder. Ik heb dus de bewijzen liggen dat eerst het bedrag over die 12 maanden berekent is, over het verbruik van 12 maanden en daarna minder verbruik dus over 4 maanden maar evengoed datzelfde bedrag wat ook over 12 maanden is berekent met meer verbruik. Ik heb het zwart op wit dus.
Of de medewerkers kunnen niet rekenen of ze willen ons bewust oplichten.
-
Ik begrijp wat je zegt, maar weet niet of het wel zo werkt.Naatjepet schreef:De eindafrekening heb ik dus in dec 2010 gekregen dus de rekening hebben ze pas gemaakt en opgesplitst in februari 2011 omdat ze toen pas op de hoogte waren gesteld door de bewindvoerder. Ik heb dus de bewijzen liggen dat eerst het bedrag over die 12 maanden berekent is, over het verbruik van 12 maanden en daarna minder verbruik dus over 4 maanden maar evengoed datzelfde bedrag wat ook over 12 maanden is berekent met meer verbruik. Ik heb het zwart op wit dus.
Heb je dit ook met je bewindvoerder besproken, en wat zegt hij ervan ?
Jep, dat word allemaal uitgelegd door BW tijdens het huisbezoek, daarnaast diverse mailtjes hierover met de BW verstuurt. Het is namelijk zo dat gas,water, stroom in tweeen gesplitst word het jaar dat je in de WSNP komt. Dus alles wat voor die data valt vervalt in de wsnp, dus ook de eindafrekening vandaar dat die dus word opgesplitst in tweeen.
dus ik weet dat ik in mijn recht sta en heb zoals ik al zei alles op papier en mail staan. De eindafrekening toen die nog niet opgesplits was
en de eindafrekening toen die wel opgesplitst was.
Dus is dan wel erg bizar dat het bedrag hetzelfde blijft terwijl de maanden minder worden en energie over 4 maanden is natuurlijk vanzelfsprekend minder dan over 12 maanden hahaha.
Dus dacht OXXIO och we maken er gewoon een beetje meer van, zodat we toch gelijk het hele bedrag vangen...Oplichting??????
dus ik weet dat ik in mijn recht sta en heb zoals ik al zei alles op papier en mail staan. De eindafrekening toen die nog niet opgesplits was
en de eindafrekening toen die wel opgesplitst was.
Dus is dan wel erg bizar dat het bedrag hetzelfde blijft terwijl de maanden minder worden en energie over 4 maanden is natuurlijk vanzelfsprekend minder dan over 12 maanden hahaha.
Dus dacht OXXIO och we maken er gewoon een beetje meer van, zodat we toch gelijk het hele bedrag vangen...Oplichting??????
-
- Contacteer:
Beste Naatjepet,
Uw forumbericht van 15 juni jl. maakt duidelijk dat er onduidelijkheden zin over uw WSNP aanvraag. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Met vriendelijke groet,
Laila
De Oxxiomedewerker
Uw forumbericht van 15 juni jl. maakt duidelijk dat er onduidelijkheden zin over uw WSNP aanvraag. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Met vriendelijke groet,
Laila
De Oxxiomedewerker
Er is niks onduidelijk over mijn WSNP er is een verkeerde berekening gemaakt van de eindafrekening, daarnaast worden we erg lastig gevallen door intrum-justita die beweren dat we diverse maanden niet betaald hebben en daarnaast ook de eindafrekening niet betaald zou zijn aan OXXIO.
Terwijl wij meerdere mailen/telefoontjes enz naar OXXIO en Intrum-justita gestuurd hebben met bewijs daarnaast heeft OXXIO en intrum-justita een brief van de bewindvoerder gehad.
Is het nu echt zo moeilijk voor de medewerkers
Terwijl wij meerdere mailen/telefoontjes enz naar OXXIO en Intrum-justita gestuurd hebben met bewijs daarnaast heeft OXXIO en intrum-justita een brief van de bewindvoerder gehad.
Is het nu echt zo moeilijk voor de medewerkers
Ik heb helaas dezelfde ervaring deze afgelopen maand met OXXIO en mijn buren eveneens. Er zijn bedrag van mijn rekening gehouden waar ik nooit een schrijven van heb gehad dus die heb ik terug gevorderd. Vervolgens neem je contact op met OXXIO om verhaal te halen maar een duidelijk antwoord krijg je niet. Het eerste jaar kreeg ik veel geld terug en het jaar daarop zeggen ze opeens dat ik heel veel moet bijbetalen terwijl ik zelf mijn maandbedragen veel hoger had gezegd. Een jaar later dreigen ze met intrum justitia en afsluiting. Dan als het te laat is geven ze antwoord op je vraag maar zeggen wel dat als je binnen 1 week een regeling hebt met intrum justitia de eerste betaling hebt verricht en zwart op wit de overeenkomst hebt annuleren wij de afsluiting. Als je dat vervolgens hebt gedaan en je neemt opnieuw contact met hun op krijg je te horen dat er verkeerde informatie is gegeven de afsluiting kan niet meer tegen gehouden worden. Na veel bellen en klachten insturen krijg je opeens antwoord, geven ze de fouten toe, stellen je in het gelijk maar zetten toch de afsluiting door. Prima, ik ben nu blij dat ik er vanaf ben, maar de registraite achter je naam, de ellende die ze verorzaken en de moeite die je zelf telkens weer moet doen eisen wel hun tol. Ook daar doet OXXIO niks mee. Nu maken ze er een klacht van en hopen dat er een volgende keer beter gecommuniceerd wordt met de klanten. Daar is het voor mij en vele andere al te laat voor. En de registraite moet je ook maar zelf oplossen. Contract beeindiging houd bij OXXIO in niks meer doen geen klant meer van ons, wel het geld innen waar ze helaas recht op hebben. Ik zit dan niet in de WSNP maar heb een uitkering van de gemeente. Het draait zich bij OXXIO steeds om jaarafrekeningen, daar kunnen ze niet mee omgaan. Daar gaat het steeds mis. En dan de schuld maar bij de klanten leggen.Mooie boel is dat!!!!!
Juist, OXXIO heeft in 2009 bij mij twee keer 400 euro afgeschreven zomaar ineens, inplaats van de gewone maandelijkse rekening. Ik heb dit uiteraard gelukkig terug kunnen boeken bij de bank, maar dit duurd een aantal dagen dus je snapt het al, weekend geen boodschappen kunnen doen. maar och dit soort instanties zal daar echt niet mee zitten de medewerksters gaan vrolijk naar huis en hebben gewoon hun eten op tafel hoor.
Nu krijg ik zo'n mooi berichtje hier van de oxxiomelddeskmedewerkster. We zullen zo speodig mogelijk contact met hu opnemen geeft even u klantnr door.
Nou tot op heden niks vernomen, nog op een klachtenforum mijn verhaal gedaan (is inbehandeling). Wel gek he dat ze dan niet zo vlug zijn. maar als ze denken geld te kunnen vangen dan krijg je intrum justita al op je nek voor dat je uberhaupt een herinnering hebt ontvangen. Nou mooie bedrijven zijn het en maar gek vinden dat steeds meer mensen geldproblemen hebben en dat er steeds meer wanbetalers zijn.
Weet je wat het is, als je je best doet om alles netjes te regelen en betalen krijg je net zoveel **** en brieven van dergelijke instanties, dan dat je gewoon bewust wanbetaler bent. Het maakt gewoon niet meer uit. ze maken zoveel fouten en veel mensen die denken dan van och het zal wel kloppen dus ik betaal maar. Maar mensen geloof me, je hebt vaker gelijk dan je durft te denken. En vaak klopt het gewoon niet wat ze berekenen of verrekenen. Dus ik kan alleen maar zeggen let op je bankrekening en ben geen dief van je eigen portemonee.
En Oxxio wederom bedankt voor de slechte service
Nu krijg ik zo'n mooi berichtje hier van de oxxiomelddeskmedewerkster. We zullen zo speodig mogelijk contact met hu opnemen geeft even u klantnr door.
Nou tot op heden niks vernomen, nog op een klachtenforum mijn verhaal gedaan (is inbehandeling). Wel gek he dat ze dan niet zo vlug zijn. maar als ze denken geld te kunnen vangen dan krijg je intrum justita al op je nek voor dat je uberhaupt een herinnering hebt ontvangen. Nou mooie bedrijven zijn het en maar gek vinden dat steeds meer mensen geldproblemen hebben en dat er steeds meer wanbetalers zijn.
Weet je wat het is, als je je best doet om alles netjes te regelen en betalen krijg je net zoveel **** en brieven van dergelijke instanties, dan dat je gewoon bewust wanbetaler bent. Het maakt gewoon niet meer uit. ze maken zoveel fouten en veel mensen die denken dan van och het zal wel kloppen dus ik betaal maar. Maar mensen geloof me, je hebt vaker gelijk dan je durft te denken. En vaak klopt het gewoon niet wat ze berekenen of verrekenen. Dus ik kan alleen maar zeggen let op je bankrekening en ben geen dief van je eigen portemonee.
En Oxxio wederom bedankt voor de slechte service
Laila, Waar blijft dat snelle contact
Met vriendelijke groet,
Laila
Met vriendelijke groet,
Laila
Ben je in Augustus 2010 toegelaten tot de WSNP zoja dan wordt een tussentijdse afrekening gemaakt en die wordt bij de bewindvoerder ingedient, je staat zeg maar op nul. De nieuwe afrekening Augustus tot en met December kan wel eens kloppen want er zit een gedeelte stook seizoen in die vang je middels de termijnen niet op.
Hoi Ronald
dus jij denkt dat 4 maanden meer kosten dan 8 maanden en daarbij is jan -febr-maart ook erg duur geweest aan stookkosten in 2010, dus dat zal wel loslopen, daarbij heb ik de afrekeningen allemaal thuis liggen en daar is wel een verschil tezien aan stookkosten, maar niet aan geld bedragen raraaa hoe kan het??????
dus jij denkt dat 4 maanden meer kosten dan 8 maanden en daarbij is jan -febr-maart ook erg duur geweest aan stookkosten in 2010, dus dat zal wel loslopen, daarbij heb ik de afrekeningen allemaal thuis liggen en daar is wel een verschil tezien aan stookkosten, maar niet aan geld bedragen raraaa hoe kan het??????
Stel dat je 8 maanden lang 150 euro betaald is 1200 euro daar zit 3 maanden stookseizoen in moest je al bijbetalen toch?. Nu komt een tussentijdse afrekening dus de boel staat op nul. In de vier resterende maanden betaal je 4 maal 150 euro dus 600 euro en daar zit ook 3 maanden stookseizoen in. Logisch is dan dat je bij moet betalen en het bedrag zal om en nabij het zelfde zijn.
luister er word een jaar afrekening van 100 euro gemaakt over 12 maanden, daarna word die zelfde jaarrekening gesplitst'. ook al zit er stookostenverschil in kan dat nooit zo veel afwijken hoe je het ook bekijkt. 100 euro :12=8.33 pm x 4 is 33.33. Dan kan ik toch nooit 100 euro moeten betalen, dan hebben ze toch niks opgesplitst.
Dat kan dan toch nooit hetzelfde zijn ook al heb je meer gestookt, daarbij heb ik chronisch zieke kinderen dus ik stook altijd hetzelfde, Behalve dan als het hoogzomer is niet. Dus daar kunnen nooit geen grote vershcillen inzitten. daarbij heb ik allebij de jaarafrekeningen hier liggen, dus eentje over 12 maanden en eentje over 4 maanden met presies dezelfde bedragen.
Dus hoe je het ook bekijkt het klopt niet, tenzij ze natuurlijk gewoon maar wat gedaan hebben bij de afrekeningen
Dat kan dan toch nooit hetzelfde zijn ook al heb je meer gestookt, daarbij heb ik chronisch zieke kinderen dus ik stook altijd hetzelfde, Behalve dan als het hoogzomer is niet. Dus daar kunnen nooit geen grote vershcillen inzitten. daarbij heb ik allebij de jaarafrekeningen hier liggen, dus eentje over 12 maanden en eentje over 4 maanden met presies dezelfde bedragen.
Dus hoe je het ook bekijkt het klopt niet, tenzij ze natuurlijk gewoon maar wat gedaan hebben bij de afrekeningen
(Stel dat je 8 maanden lang 150 euro betaald is 1200 euro daar zit 3 maanden stookseizoen in moest je al bijbetalen toch?. Nu komt een tussentijdse afrekening dus de boel staat op nul)
Volgens mij snapt u er helmaal niks van beetje rare berekening en daarbij moet ik nooit bijbetalen dit is de allereerste keer
rara hoe kan het, ik verbruik altijd hetzelfde daar begint het al mee.
een jaar heeft daarbij 12 maanden en geen 8 maanden. Dus als je een jaarekening hebt en die moet opgesplitst worden en er zit eenaar euro verschil in zal dat nooit hetzelfde bedrag kunnen zijn als 12 maanden, dus 4 maanden is geen 12 maanden.
Volgens mij snapt u er helmaal niks van beetje rare berekening en daarbij moet ik nooit bijbetalen dit is de allereerste keer
rara hoe kan het, ik verbruik altijd hetzelfde daar begint het al mee.
een jaar heeft daarbij 12 maanden en geen 8 maanden. Dus als je een jaarekening hebt en die moet opgesplitst worden en er zit eenaar euro verschil in zal dat nooit hetzelfde bedrag kunnen zijn als 12 maanden, dus 4 maanden is geen 12 maanden.
-
@Ronald
Het is inderdaad lastig te volgen. at ik denk dat er is gebeurd is het volgende.
a. Ten tijde dat TS in de WSNP is beland (augustus 2010 )zijn er geen meterstanden opgenomen.
b. Wel zijn de voorschotbedragen over de eerste 8 maanden, welke tenminste nog niet waren betaald, in de boedelschuld verwerkt.
c. De laatste 4 maanden is het voorschotbedrag voor de energie betaald door de bewindvoerder.
d. In december 2010 komt de jaarrekening van Oxxio waarbij TS een bedrag van 100 euro moet bijbetalen, betrekking hebbende op het volle jaar 2010.
TS wil nu dat deze 100 euro voor het grootste gedeelte in de boedelschuld verdiwjnt om dat deze immers betrekking heeft op het gehele jaar, dus ook voor de periode toen TS nog niet in de WSNP zat.
Echter ik weet niet of het zo werkt. De rekening dateert immers van december 2010 en de totale boedelschuld is al in augustus vastgelegd, en kan volgens mij later niet meer verhoogd worden. Enfin, ik weet niet of relevante regelgeving op dit gebied bestaat.
Het is inderdaad lastig te volgen. at ik denk dat er is gebeurd is het volgende.
a. Ten tijde dat TS in de WSNP is beland (augustus 2010 )zijn er geen meterstanden opgenomen.
b. Wel zijn de voorschotbedragen over de eerste 8 maanden, welke tenminste nog niet waren betaald, in de boedelschuld verwerkt.
c. De laatste 4 maanden is het voorschotbedrag voor de energie betaald door de bewindvoerder.
d. In december 2010 komt de jaarrekening van Oxxio waarbij TS een bedrag van 100 euro moet bijbetalen, betrekking hebbende op het volle jaar 2010.
TS wil nu dat deze 100 euro voor het grootste gedeelte in de boedelschuld verdiwjnt om dat deze immers betrekking heeft op het gehele jaar, dus ook voor de periode toen TS nog niet in de WSNP zat.
Echter ik weet niet of het zo werkt. De rekening dateert immers van december 2010 en de totale boedelschuld is al in augustus vastgelegd, en kan volgens mij later niet meer verhoogd worden. Enfin, ik weet niet of relevante regelgeving op dit gebied bestaat.
Bij ingang WSNP dient bij het eerste bezoek van de bewindvoerder de meterstanden doorgegeven te worden, deze schrijft de energieboer aan en de boel gaat op nul. Heb je in de periode van voor de WSNP te veel aan voorschot betaald vloeit de terugbetaling naar de boedel moet je echter bijbetalen komt dat bedrag op de schuldenlijst. Je begint dus als het ware opnieuw met een aangepast voorschot tot in dit geval December want vindt de nieuwe meteropname plaats. Logisch toch dat dan een tekort aan voorschot betaald.