LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NTI Relatiecounselling
Re: NTI Relatiecounselling
Beste Angel,
over de wijze waarop het vergoedingenbeleid jaarlijks wordt vastgesteld heb ik al eerder een bericht gestuurd. Ook ontving ik gisteren bericht dat de directie van Stichting Counselling Nederland je een brief heeft gestuurd. Ik verwacht dat de reactie van de Stichting bij jou alle twijfel over de waardering van de opleiding zal wegnemen.
Overigens is het bericht over uw medestudent niet juist, maar dat hebt u ook uit zijn verklaring al kunnen vernemen.
Vriendelijke groet,
Els Beltman, hoofd Klantenservice
over de wijze waarop het vergoedingenbeleid jaarlijks wordt vastgesteld heb ik al eerder een bericht gestuurd. Ook ontving ik gisteren bericht dat de directie van Stichting Counselling Nederland je een brief heeft gestuurd. Ik verwacht dat de reactie van de Stichting bij jou alle twijfel over de waardering van de opleiding zal wegnemen.
Overigens is het bericht over uw medestudent niet juist, maar dat hebt u ook uit zijn verklaring al kunnen vernemen.
Vriendelijke groet,
Els Beltman, hoofd Klantenservice
De brief van SCN heb ik ontvangen. Maar daar kom ik niet verder mee. Het blijft een feit dat er informatie is achtergehouden. Ik blijf daarbij. En ik niet alleen, er zijn veel meer studenten die met deze opleiding stoppen. We zijn allemaal erg teleurgesteld en ook kwaad. Dus, nogmaals, geef ons dan gewoon het cursusgeld terug.
-
Beste Mevrouw Beltman,
Is het nou afgelopen met dat geheimzinnige gedoe
en geef Angel1972 haar geld terug.
Is het nou afgelopen met dat geheimzinnige gedoe
en geef Angel1972 haar geld terug.
Beste NTI, blijft er nu omheen gedraaid worden ?
Krijgt Angel haar lesgeld nu terug of niet ?
Krijgt Angel haar lesgeld nu terug of niet ?
Els Beltman/NTI problemsolver,
Blijkbaar heeft u niet in de gaten dat uw bedrijf in eigen vlees snijdt. Zo'n topic op een openbaar toegankelijk forum kost u honderden potentiële klanten en dus omzet en winst. De beste reklame is nog altijd de mond tot mond reklame, maar dat gaat uw petje blijkbaar te boven. De konklusie moet dan ook zijn, dat mondige consumenten in zee moeten gaan met bedrijven die naar mijn mening geen informatie achterhouden. De bedrijfscultuur moet gericht zijn op transparantie en niet op het optrekken van mistgordijnen.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Note: alleen al dit bericht scheelt u op korte termijn een tiental klanten!
Blijkbaar heeft u niet in de gaten dat uw bedrijf in eigen vlees snijdt. Zo'n topic op een openbaar toegankelijk forum kost u honderden potentiële klanten en dus omzet en winst. De beste reklame is nog altijd de mond tot mond reklame, maar dat gaat uw petje blijkbaar te boven. De konklusie moet dan ook zijn, dat mondige consumenten in zee moeten gaan met bedrijven die naar mijn mening geen informatie achterhouden. De bedrijfscultuur moet gericht zijn op transparantie en niet op het optrekken van mistgordijnen.
Note: alleen al dit bericht scheelt u op korte termijn een tiental klanten!
-
Ook ik ben van mening dat E** Belt***, hoofd Klantenservice om de hete brei heen blijft draaien. Doordat er wel degelijk informatie ontbrak over het doen van een aanvullende opleiding zonder welke de cursus van het NTI minder/geen waarde heeft is het ''Not Done'' om zo met klanten om te gaan.Angel1972 schreef:De brief van SCN heb ik ontvangen. Maar daar kom ik niet verder mee. Het blijft een feit dat er informatie is achtergehouden. Ik blijf daarbij. En ik niet alleen, er zijn veel meer studenten die met deze opleiding stoppen. We zijn allemaal erg teleurgesteld en ook kwaad. Dus, nogmaals, geef ons dan gewoon het cursusgeld terug.
De aanleiding voor dit alles
Ik ben al bijna 2 jaar bezig met de opleiding Relatiecounselling van het NTI.
Ik ben er pas achter gekomen dat bijna alle zorgverzekeraars niets vergoeden, terwijl dit wel door NTI wordt gezegd.
De NFG heeft de samenwerking met het NTI opgezegd. Om nu lid te mogen worden, moet ik een extra opleiding gaan doen.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling! De NFG vertelde me dat het NTI heel goed wist dat zij niet tevreden waren over hen. Dit is ons natuurlijk niet verteld.
Dus wil ik mijn opleiding beëindigen EN het lesgeld terug. Dit omdat het misleiding is!
Ik heb inmiddels van een mede-student gehoord dat hij het lesgeld terugkrijgt!
Hier heb ik dan ook recht op, maar ik heb nog geen toezegging. Het NTI heeft mij gemaild, dat ze mijn klacht doorsturen naar De Stichting Counselling. Maar aan hen betaal ik toch niet het lesgeld!
Ik wacht nog steeds op een antwoord. Krijg ik mijn lesgeld terug?
Ik ben nog steeds in "gesprek" met het NTI. Hieronder een mail die ik net verstuurd heb.
Hallo mevrouw Beltman,
U probeert mij te overtuigen van het feit dat de consulten voor vergoeding in aanmerking kunnen komen. Dit is nu bij ABvC het geval. Maar hoe lang nog? De medische basiskennis is niet voldoende in de opleiding. Dat zal de ABvC ook snel inzien. De NFG heeft het al ingezien. En dat wisten jullie al sinds 2009.
Als ik had geweten dat het aanmelden bij beroepsverenigingen zo aan veranderingen onderhevig zou zijn, was ik nooit aan deze opleiding begonnen. Dit had vooraf gemeld moeten worden!!!! Daar is geen excuus voor.
U heeft het over een brief, deze heb ik niet ontvangen. Maar u praat alles goed. Daar heb ik geen behoefte aan. De feiten staan hierboven!! Feiten die ervoor gezorgd hebben dat meerdere studenten met deze opleiding stoppen.
U kunt mij niet overtuigen. Ik ben al gestopt met deze opleiding. Nu is het belangrijk dat ik hiervoor een compensatie krijg. Ik ga uitzoeken hoe ik die krijg.
Hallo mevrouw Beltman,
U probeert mij te overtuigen van het feit dat de consulten voor vergoeding in aanmerking kunnen komen. Dit is nu bij ABvC het geval. Maar hoe lang nog? De medische basiskennis is niet voldoende in de opleiding. Dat zal de ABvC ook snel inzien. De NFG heeft het al ingezien. En dat wisten jullie al sinds 2009.
Als ik had geweten dat het aanmelden bij beroepsverenigingen zo aan veranderingen onderhevig zou zijn, was ik nooit aan deze opleiding begonnen. Dit had vooraf gemeld moeten worden!!!! Daar is geen excuus voor.
U heeft het over een brief, deze heb ik niet ontvangen. Maar u praat alles goed. Daar heb ik geen behoefte aan. De feiten staan hierboven!! Feiten die ervoor gezorgd hebben dat meerdere studenten met deze opleiding stoppen.
U kunt mij niet overtuigen. Ik ben al gestopt met deze opleiding. Nu is het belangrijk dat ik hiervoor een compensatie krijg. Ik ga uitzoeken hoe ik die krijg.
Laatst gewijzigd door Angel1972 op 13 jul 2011 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus nog steeds geen oplossing.
Beste Mevrouw Beltman,
Het wordt nu echt wel tijd om het lesgeld aan Angel1972 terug te betalen. Hoe langer u hiermee wacht, hoe meer het handelen van het NTI op diefstal gaat lijken. Het lijkt me toch erg belangrijk, dat over het NTI als een bonafide bedrijf wordt gesproken en niet over een malafide bedrijf.
Het wordt nu echt wel tijd om het lesgeld aan Angel1972 terug te betalen. Hoe langer u hiermee wacht, hoe meer het handelen van het NTI op diefstal gaat lijken. Het lijkt me toch erg belangrijk, dat over het NTI als een bonafide bedrijf wordt gesproken en niet over een malafide bedrijf.
@Angel1972, het is verstandig je echte naam weg te halen. Deze is straks voor iedereen op te zoeken.
Dank je Kuklos!!
Relatiecounseling; ik snap nu waarom NTI deze opleiding niet zelf verzorgt.
TheFonzz
Kijk, dat noem ik nu humor met een grote K!!! Prachtig.
Maxiem.
Kijk, dat noem ik nu humor met een grote K!!! Prachtig.
Maxiem.
-
Ik begrijp deze ophef niet goed eerlijk gezegd. Deze vraag heb ik inderdaad ook gesteld tijdens de eerste praktijkdag van de opleiding en hier is een bevredigend antwoord op gegeven door SCN. Daarnaast, omdat de zorgverzekeringen steeds hogere eisen stellen (niet vanwege de beroepsverenigingen, want bij de ABvC kun je je inschrijven zonder MBK), ben ik toch ook de medische basiskennis op HBO niveau gaan volgen en ik kan jullie zeggen dat ik nu echt begrijp waarom dit meer en meer geëist wordt.
Het is gewoon super leerzaam (en behoorlijk pittig, heel wat studie-uren en lesdagen), als counsellor heb je er heel veel aan en je kunt gewoon beter communiceren tussen de verschillende partijen (cliënten, artsen, andere therapeuten), het heeft een gedegen meerwaarde. Niet meer dan normaal eigenlijk dat je hoort te weten hoe een lichaam functioneert en reageert in normale omstandigheden en wat bepaalde medicijnen doen, hoe hormonen werken en noem maar op. Ik vind het prima dat niet elke therapeut vergoed wordt en dat er een goede basis moet zijn.
Ook ik baalde behoorlijk in het begin toen ik dit las, maar praat er eens over op een praktijkdag en het zal je duidelijk zijn, aan jou de keuze. Het moet niet, maar met die kennis is er wel meer mogelijk.
Nu nog de declaraties van psychotherapeuten wat kritischer bekijken (want wat die declareren zonder dat er gecontroleerd wordt willen jullie niet geloven, dat kost pas echt onnodig geld!) en dan komen we ergens. Als we als counsellors serieus genomen willen worden moeten we inderdaad ook behoorlijke kennis in huis hebben vind ik.
Het is gewoon super leerzaam (en behoorlijk pittig, heel wat studie-uren en lesdagen), als counsellor heb je er heel veel aan en je kunt gewoon beter communiceren tussen de verschillende partijen (cliënten, artsen, andere therapeuten), het heeft een gedegen meerwaarde. Niet meer dan normaal eigenlijk dat je hoort te weten hoe een lichaam functioneert en reageert in normale omstandigheden en wat bepaalde medicijnen doen, hoe hormonen werken en noem maar op. Ik vind het prima dat niet elke therapeut vergoed wordt en dat er een goede basis moet zijn.
Ook ik baalde behoorlijk in het begin toen ik dit las, maar praat er eens over op een praktijkdag en het zal je duidelijk zijn, aan jou de keuze. Het moet niet, maar met die kennis is er wel meer mogelijk.
Nu nog de declaraties van psychotherapeuten wat kritischer bekijken (want wat die declareren zonder dat er gecontroleerd wordt willen jullie niet geloven, dat kost pas echt onnodig geld!) en dan komen we ergens. Als we als counsellors serieus genomen willen worden moeten we inderdaad ook behoorlijke kennis in huis hebben vind ik.
-
Onlangs heb ik de opleiding stress counseling gedaan bij de NTI. Hiervoor heb ik een HBO beachelor vepleegkunde gedaan, dus ik voldoe aan het criterium medische basiskennis. Echter bij de NFG kan ik me niet meer inschrijven, terwijl ik toch echt van de nti zwart op wit heb dat ik me daar in kan laten schrijven als ik voor 01-11-2011 gestart ben. En ik ben inderdaad voor die datum gestart. De medische basis kennis wordt goedgekeurd maar ze zeggen dat ik een aanvullende opleiding stress counseling moet volgen. Kan iemand mij vertellen hoe ik hier mee om moet gaan?
Voel en Ervaar
Advies:
Neem eens kontakt op met de voorzitter van de NFG, dhr. Rick Denkers 06-22035895.
Sukses, Maxiem.
Advies:
Neem eens kontakt op met de voorzitter van de NFG, dhr. Rick Denkers 06-22035895.
Sukses, Maxiem.
-
Voel en ervaar: Het zal toch niet waar zijn? Wil je laten weten hoe dit verder gaat?