LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

hey wikky ik denk als ik het tegen de psy zou zeggen dat hij zegt Tja dat is een depressie :( en dat heeft de tijd nodig om andere gedachtes te krijgen ,,heel haar denk vermogen moet opniew ingesteld worden.

angela fijn dat je het herkent hihi anders denk ik steeds dat me moeder wel een hele apparte is . en ook fijn dat het bij jou over is gegaan .

me moeder gaat vandaag wel naar de kapper , maar dan zegt ze ook ba naar de kapper ik ben alleen blij als me haar weer goed zit maart ze geniet niet als ze bij de kapper zit 8)

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

san,ik denk dat ik het verkeerd begrepen had..
ik dacht dat je bedoelde of ik nu nog somber was,maar dat is niet zo,maar in het begin natuurlijk wel,toen was ik zo somber als een zombie ppffff

angela,wat fijn dat jij je nu al een stukkie beter voelt,dat is een goed teken hè..

met de anderen ook alles oké?

fijne dag vandaag

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

wikky schreef:san,ik denk dat ik het verkeerd begrepen had..
ik dacht dat je bedoelde of ik nu nog somber was,maar dat is niet zo,maar in het begin natuurlijk wel,toen was ik zo somber als een zombie ppffff

angela,wat fijn dat jij je nu al een stukkie beter voelt,dat is een goed teken hè..

met de anderen ook alles oké?

fijne dag vandaag
hihi oke wikky , en hoelang duurde die somberhied bij jou ? weet je dat nog ? en heb jij ook gesprekken met iemand ?

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hey dochter38,

Nee je moeder is geen aparte hoor :lol: , dat hoort er allemaal bij helaas.

Wikky,

Ja goed hé, voel me een stuk beter dan vorige week pfff, toen dacht ik echt dat ik weer van voren af aan kon beginnen, maar dat is gelukkig niet zo.
Ik denk dat ik ook gewoon op 10mg blijf zitten, als ik me goed blijf voelen, een onderhoudsdosis zullen we maar zeggen
Wat is het warm zeg, dit hoeft van mij echt niet hoor.
Hou jij echt van de herfst Wikky, pff ik niet hoor, geef mij maar de lente.

Nou een fijne dag allemaal.

Groetjes Angela

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hoi hoi,san,ik heb zeker gesprekken hoor,ik kom bij de huisarts en psycholoog..
ik kan nou niet zeggen dat je bij de psycholoog fijne gesprekken hebt,ik voer diezelfde gesprekken ook met anderen hoor,ze kan hooguit wat tips geven..

maar het gaat zeker de goede kant uit met iedereen,omdat het hier zo stil is haha
en zo hoort het ook,als je je goed voelt ga je vanzelf minder hier komen..
ik voel me nog steeds goed!
ik ben wel benieuwd hoe het met jullie gaat?

fijne avond wilma

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hoi Wilma,

Hier ook alles goed hoor en inderdaad het is erg rustig hier.
Maar dat is alleen maar goed, want als je je beter gaat voelen word het inderdaad minder dat je hier komt

Jij ook een fijne avond, al is die al bijna weer om.

Groetjes Angela

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Hallo,
Hier weer eens een berichtje van mij.
t Gaat eigenlijk best wel goed al een paar dagen.
Alleen s ochtends die onrust!!!
Als ik wakker ben moet ik er gelijk uit dan heb ik geen rust meer,herkent iemand dat?
Komt ook wel door de angst voor braken denk iik.
Soms hang ik kokhalzend over de toilet heen ,van stress en misselijk zijn.
Maar dat gaat ook al een tijdje goed, en toch blijft die angst ervoor.
Tot twee keer heeft de huisarts gezegd dat die misselijkheid en stress bijwerkingen zijn,maarja als ik er bang van blijf wordt je ook niet echt rustig.
Overdag gaat het beter en s avonds ook.
Eet weer wat meer enz.
Maar ik blijf een rare want soms tegen etenstijd schiet ik al in de stress of ik wel genoeg eet enz.
Kom je in zo n fijn cirkeltje en blijf je maar piekeren.
Zal mn hypochonder neiging wel zijn denk ik.
Misschien herkennen jullie het wel.
Maar er zijn ook genoeg dingen waar ik weer van geniet.
Een stuk wandelen een verjaardag.
Alleen denk ik nog teveel aan mn kwaaltjes en schiet de stemming dan ineens naar beneden :(
Heb ik zin om iets te doen een uurtje later heb ik geen zin meer.
Maar de omstanders zeggen dat het in de lift zit dus ik blijf hopen dat het op een dag goed komt.
en tja misschien blijven sommige bijwerkingen wel wat langer hangen.
Hoe is het met jullie allemaal?
Ik heb mn verhaal weer gedaan en hoop dat jullie weer gezellig reageren.
grtjs Janneke

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

PS.
K voel me soms best een zeurpiet hoor.
Vooral toen ik hoorde dat mn vriendin hier 5 maanden last van had en het duurde 3 mnd voor ze zich weer echt top voelde.
Dan heb ik nog niks te klagen eigenlijk.

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

Hoi allemaal.

Bastianne je bent geen zeurpiet hoor.
het is gewoon vervelend als je je zo rot voelt en het duurt zo lang.
hoe zou het met ronv zijn met het opbouwen?

bij me moeder zijn er nu wel veel bijwerkingen weg , de onrust heeft ze nog een klein beetje ,de ochtenden zijn nog een ellende.
en ze heeft nog steeds last van somberheid , nog steeds niet blij en nog steeds niet kunnen genieten.
dus nog steeds depresief zoals ze zelf zegt.
ze onderneemt wel iets meer , de kapper, boodschapjes ,wandelen park maar verder nog niks.

ik schrijf hier nog maar weinig omdat ik steeds maar het zelfde te melden heb ..dus niet om dat het nou zo fantastich goed gaat . het is wel beter als een aantal weken geleden hoor dat wel ( en mischien moeten we ook wel meer geduld hebben :(

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Dochter gebruikt je moeder nog iets bij de cytalopram?
Ik neem s ochtends 10 mg oxazepam.

Ja ik heb ook al een tijd niks van Ron gehoord.
Hopelijk gaat het goed?

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Hoi all,

Dinsdag 28-6-2011 verhoogd naar 16 druppels(32mg) dit is volgens de lijst gelijk aan de 40mg tablet.
In de week van 22-6-2011 zat ik op 12 druppels(24mg) en had ik een goede week met goed slapen en wakker worden goed de dag aankunnen.

Nu met de ophoging is het weer ff kl*t* rusteloos, duizelig, veel wakker snachts.

Ga maandag ff weekje naar bungalowpark toe hoop dat het dan beter gaat.

Gr, Ron

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

ha ron,wat een ellende is dat ophogen toch hè,je krijgt gewoon weer last van bijwerkingen ppff
maar er begint toch al schot in de zaak te komen als ik zo lees dat je toch al een goede week hebt gehad.
die week naar een bungalow zal je goed doen,ik ben vorig weekend geweest en ik heb ook een paar fijne dagen waarop ik terug kan kijken.

bij mij gaat het ook gewoon goed,ik slaap weer beter en ben weer vrolijker aan het worden..
LANG LEVE DE CITA`S :lol: :lol:

ik wens jullie allemaal een fijn weekend toe,liefs wilma

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

wikky schreef:ha ron,wat een ellende is dat ophogen toch hè,je krijgt gewoon weer last van bijwerkingen ppff
maar er begint toch al schot in de zaak te komen als ik zo lees dat je toch al een goede week hebt gehad.
die week naar een bungalow zal je goed doen,ik ben vorig weekend geweest en ik heb ook een paar fijne dagen waarop ik terug kan kijken.

bij mij gaat het ook gewoon goed,ik slaap weer beter en ben weer vrolijker aan het worden..
LANG LEVE DE CITA`S :lol: :lol:

ik wens jullie allemaal een fijn weekend toe,liefs wilma
Hoi Wilma,

Dus dat herken jij ook na het weer ophogen dat het dan weer slechter gaat, ik begon alweer te twijfelen dat het al weer over was met de goede werking :(
Wel erg fijn dat jij er weer van kan genieten toppie hoor, als de citaatjes werken is het idd heerlijk dat ze er zijn.

Gr, Ron

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

ja hoor ron,ik herken dat zeker dat ophogen..
ik heb net even gekeken en ik zit morgen 5 weken op 20mg en nog voel ik me soms trillerig.
en ik ben afgelopen week bij de psycholoog geweest en zij zei dat het nog wel een tijdje kan duren eer ik me helemaal goed zal voelen,het gaat goed hoor,maar toch nog niet helemaal..
maar ik ben wel een heel stuk opgeknapt,gelukkig wel zeg..
dus ik stop er nooit meer mee hè dat begrijp je wel,moet je zien wat je er allemaal voor over moet hebben om weer te starten met de citalopram :!:

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Hoi all,

Nu 6 dagen op de 16 druppels(32mg) nog steeds duizelig, moe kan nog niet zeggen dat ik vrolijk ben :( slapen gaat ook slecht steeds wakker worden snachts..
Toen ik 22-6-2011 op 12 druppels(24mg) zat heb ik een goeie week gehad wat gevoel en dingen ondernemen betreft.

Aanstaande woensdag 6-7-2011 ben ik 1 maand bezig vanaf 1druppel(2mg) tot nu 16 druppels(32mg).

Hoop dat het snel beter zal gaan pffff, heb nu 3 weken vrij en wil zo graag leuke dingen gaan doen met mijn gezinnetje :cry:

Hoe gaat het met jullie :?:
Gr, Ron

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hoi ron,1 maandje is eigenlijk nog niet zo heel lang hè,maar ga zo door hoor want ook bij jou gaat het goed komen..
ik heb vanmorgen even terug gekeken in mijn agenda en ik ben begonnen op 5 mei met 5mg en op 7 mei naar 10mg gegaan.
op 19 mei naar 15mg en op 28 mei naar 20mg gegaan en daar zit ik nu 5 weken op en ik kan nu eigenlijk pas zeggen dat ik weer helemaal de oude ben,maar volgens de psycholoog kan het nog enkele weken duren eer het helemaal goed werkt,dus ik ben nu al heel blij dat het zo goed gaat.
ik heb geen angst meer en dat was bij mij het belangrijkste :!:
je moet wel in de gaten houden dat je bij iedere ophoging weer bijwerkingen krijgt.
achteraf gezien hadden we het beste in een keer naar 20 mg kunnen gaan,dan waren we nu al veel langer goed geweest.
dan hadden we maar 1 keer last gehad van die bijwerkingen,maar dat is weer een goede leer voor als er nog ooit een volgende keer zou komen..
ga maar lekker van je vakantie genieten en ga leuke dingen doen met jullie gezinnetje,want ook zij hebben recht op een fijne vakantie..
het zal af en toe niet mee vallen om iets leuks te gaan doen,maar ik zou je toch aanraden om het echt te doen,neem zonodig een oxazepammetje erbij.
als je ergens naar toe gaat dan geeft dat toch wel de nodige ontspanning,daar ben ik zelf nu achter gekomen.
heel veel plezier met jullie gezinnetje :wink:

en hoe zou het met de rest gaan,geen bericht is goed bericht denk ik :P

liefs wilma

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Hoi allemaal,
Hier gaat het wel aardig.
Ben net bij de dokter vandaan.
Al 3 keer naar de dokter geweest elke keer een andere.
Soms bij een paniekaanval gooi ik mn eten eruit.
En dan blijf ik in paniek,want overgeven is voor mij het teken dat er iets vreselijks aan de hand is...
Dus nu heeft 3 keer!!!! elke keer een ander dokter!!!! gezegd dat ik mn stress eruit gooi.
Ben ik wel een super eigenwijze omdat niet te geloven he???
Zal dat mn hypochonder aard zijn??
Verder heb ik vorige week een hele goede week gehad.
Dus de dokter zei dat de pillen aan beginnen te slaan.
En dat ik het overgeven moet accepteren bij een paniekaanval en niet gelijk het ergste denken.
Nog even volhouden zeiden alledrie de dokters want echt het komt goed.
Maar bij de een duurt het langer als de ander..
Herkent iemand dit (het eigenwijze gevoel van de dokter heeft geen gelijk)
IK ben een zeur he???
grtjs Janneke

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Hallo

Vanaf hier ook maar even een update. Het gaat hier eigenlijk best heel erg goed. Ik ben druk bezig de alprazolam af te bouwen en vandaag zit ik voor het eerst op maar een halve mg (ik zat op 2 mg)! Dus ik doe het vandaag al de hele dag zonder kalmeringsmiddel. Ik ben wel iets trillerig en af en toe wat nerveus, maar het blijft keurig binnen de perken en haalbaar. Ik ben benieuwd hoe morgen gaat, in ieder geval pakt vandaag niemand me meer af.

Verder krijg ik deze week elke dag 2 uur iemand van de thuisbegeleiding. Het zijn 2 personen die elkaar afwisselen en met beide kan ik het wel vinden, dus ook goed!
Wat me nog wel erg dwarszit is mijn lage bloeddruk, dat is vooral erg lastig.

Lekker gaan genieten Ron, een vakantie is ook een mooie periode om partronen te doorbreken en nieuwe (goede) ervaringen op te gaan doen.
Fijn Wilma dat het zo goed gaat!
Janneke ik geef ook over bij paniek, maar sinds ik weet dat dat een onderdeel van de angst/paniek is, kan ik het beter relativeren. Ook het feit dat ik af en toe zo'n brok in mijn keel heb kan komen door de cita, dat maakt dat ik het kan plaatsen en er niet bang van word.
Wat ik ook heb gemerkt de afgelopen week, is dat op drukke bezige dagen (dus weinig piekeren) mijn gewicht stabieler is dan op piekerdagen, dan val ik af. Hoe meer afleiding hoe minder je met je lijf bezig bent, tenzij het een stressvolle bezigheid is natuurlijk... :wink:

Ik slik nu 3 weken 20 mg en ik kan toch echt zeggen dat het de goede kant op gaat en qua bijwerkingen valt het me nu mee op de bloeddruk na.

Groetjes!!

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo allemaal,

Heb eigenlijk weinig te melden, maar hier gaat eigenlijk ook alles goed.
Voel me weer de oude :D , dus dat is super natuurlijk.
Fijn dat we allemaal in die stijgende lijn zitten, dat moeten we vast zien te houden.
Wens jullie allemaal een hele fijne dag.

Groetjes Angela

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

het gaat hier ook nog steeds goed :lol:
ik weet eigenlijk weinig nog te schrijven als het zo goed gaat,maar ik blijf up to date :roll:

Gesloten