LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door Wim2007 »

MoneYou heeft voor z'n produkten nieuwe algemene voorwaarden opgesteld. Daarbij stelt Moneyou ook een opmerkelijke nieuwe voorwaarde: namelijk verplicht 1x per 10 dagen inloggen. In het bericht waarin Moneyou de verandering van de algemene voorwaarden aankondigt staat daarover het volgende:

"MoneYou vindt het belangrijk dat je als klant regelmatig, met een tussentijd van maximaal 10 dagen, inlogt op je Persoonlijke pagina om de eventueel aanwezige berichten te lezen en de boekingen te controleren. Daarom heeft MoneYou dit als verplichting in de voorwaarden opgenomen. Hiermee draag je ook zelf bij aan de bescherming van je Persoonlijke gegevens."

Voor zover mij bekend is MoneYou de eerste bank die een verplichting instelt met betrekking tot het minimum aantal keren dat moeten worden ingelogd. Het is naar mijn mening een vreemde en klantonvriendelijke voorwaarde. Of is het juist wel zinvol wat MoneYou doet?

climber
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2011 10:28

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door climber »

Ook ik heb deze mail ontvangen en hier zeer verbaasd over. Ik kan dan ook niet aan deze voorwaarden voldoen. wat als ik 3 weken op vakantie ga?
Ik heb MoneYou gevraagd deze voorwaarden te herzien of anders mijn spaarrekeing per 5 sept. op heffen. Tevens aangegeven het onderwerp op dit forum neer te leggen.

Je was me net voor. :D
Laatst gewijzigd door climber op 05 jul 2011 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door aaten »

eerlijk gezegd lijkt mij dit een onredelijke voorwaarde. Je zou bijvoorbeeld niet eens op vakantie kunnen aangezien je dan wellicht niet elke 10 dagen kunt inloggen.
Het is voor de klant een onredelijke inperking van de bewegingsvrijheid. Zou even een vraag aan de klantenservice stellen met de vraag hoe ze met dergelijke gevallen omgaan.

Eva369
Berichten: 109
Lid geworden op: 17 mei 2011 13:53

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door Eva369 »

Ergens snap ik het wel, op die manier kun je zien of de mutaties kloppen. maar 10 dagen is wel heel kort. en wat nou als je in het ziekenhuis ligt. kun je niks aan doen. maar 10 dagen niet inloggen en dan heb je pech?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vind het een belachelijke eis. Vergeet niet dat het hier niet om een betaalrekening gaat, maar om spaarrekeningen. (Trouwens, ook voor een betaalrekening zou ik het een overdreven eis vinden.) En zo'n spaarrekening heeft een vaste tegenrekening, er kan niet zomaar iemand geld naar een andere rekening overmaken. Er is dus geen risico dat iemand je geld jat.

En als ze zulke belangrijke berichten hebben, dan kunnen ze die net zo goed naar je mailen in plaats van op een persoonlijke pagina te zetten.

PaulMoeskops
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 dec 2007 18:36

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door PaulMoeskops »

Met die rukrente van Moneyou heeft het toch geen zin om om de 10 dagen in te loggen. Het gras groeit nog sneller! :evil:

pietvlam
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2011 12:18

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door pietvlam »

In de oude voorwaarden (art. 20) werd een termijn van een maand genoemd.
Vraag is waarvoor zo'n eis dient.
Je wordt er natuurlijk alleen aan gehouden als er wat fout gaat zodat ze kunnen zeggen: "Te laat! Je had eerder moeten zijn".

Het probleem ligt waarschijnlijk in de vraag: "Heeft de bank jou als klant op tijd en op juiste wijze geinformeerd".
Als 'oplossing' legt de bank het probleem bij jou!
Reeds in de oude voorwaarden stond in Art. 20 o.a. :
" ..De Bank kan ook andere voor de rekeninghouder bestemde mededelingen of
kennisgevingen doen door deze als bericht voor hem op
de personal site te plaatsen. Een bericht voor de rekeninghouder
geldt zodra dit op de personal site is geplaatst als
door hem ontvangen."

De bank is dus helemaal niet verplicht je via Email te benaderen!
Grappig is dat als ze dat inderdaad niet hadden gedaan met deze nieuwe voorwaarden, ik ook nooit tijdig had kunnen reageren. Want inderdaad ik kijk zelden naar die rekening!

Dus eigenlijk zou er in de voorwaarden moeten staan dat de bank je via Email waarschuwt wanneer er een bericht voor je is in plaats van je te dwingen steeds in te loggen.

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door courier »

<MoneYou sluit dus impliciet de eigen aansprakelijkheid uit van mutaties langer dan 10 dagen geleden! Niet pikken dus en weghalen dat geld daar.

PaulMoeskops
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 dec 2007 18:36

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door PaulMoeskops »

En dan nog op hun website durven zetten: "MoneYou. Geen gedoe." :lol: :lol: :lol:

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Eva369 schreef:Ergens snap ik het wel, op die manier kun je zien of de mutaties kloppen. maar 10 dagen is wel heel kort. en wat nou als je in het ziekenhuis ligt. kun je niks aan doen. maar 10 dagen niet inloggen en dan heb je pech?
De verplichting om in te loggen om de 10 dagen is ook van toepassing op spaarrekeningen met een vaste looptijd. Mutaties zijn in dergelijke gevallen niet aan de orde en de voorwaarden worden bij het openen van dergelijke rekeningen vastgesteld.

gurby28
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jun 2009 12:32

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door gurby28 »

Ik spaar daar ook en ik kreeg die mail met die belachelijke voorwaarde vanochtend ook. Heb ze net via de site ook een bericht gestuurd dat als ze dat niet ongedaan maken en nieuwe voorwaarden communiceren, ik vertrokken ben.

Toevallig gister een mail gehad van LeasePlanBank dat je daar weer mag registreren voor een spaarrekening. Nog hogere rente ook.

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door WilWil »

courier schreef:<MoneYou sluit dus impliciet de eigen aansprakelijkheid uit van mutaties langer dan 10 dagen geleden! Niet pikken dus en weghalen dat geld daar.
Dit is niet waar, staat in hetzelfde artikel. Als klant dien je een betwiste transactie binnen 13 maanden te melden aan Moneyou.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door SJZ »

't Is al teruggedraaid, kreeg om 17.15 een mail:
Vanochtend heb je een e-mailbericht van ons gekregen over onze nieuwe voorwaarden. Wij betreuren het dat de daarin genoemde verplichting om voortaan iedere tien dagen op de Persoonlijke pagina van MoneYou in te loggen (in plaats van eens per maand), tot verwarring heeft geleid. Wij hebben daarom besloten dat de oude termijn van eens per maand blijft gelden. Onze excuses voor de ontstane onduidelijkheid.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door SJZ »

LeasePlanBank dat je daar weer mag registreren voor een spaarrekening. Nog hogere rente ook.
Zeker, Moneyou biedt 2,7%, Leasplanbank 2,72%

alfatrion
Berichten: 22024
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door alfatrion »

pietvlam schreef:De bank is dus helemaal niet verplicht je via Email te benaderen!
Grappig is dat als ze dat inderdaad niet hadden gedaan met deze nieuwe voorwaarden, ik ook nooit tijdig had kunnen reageren.
Dat lijkt me inderdaad waar dit op uit komt.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door aaten »

MoneYou draait strenge inlogverplichting terug
Laatste update: 5 juli 2011 17:17 info
DEN HAAG - MoneYou zal de maatregel dat klanten elke tien dagen verplicht moeten inloggen, terugdraaien.
''Volstrekt onhandig en onduidelijk gecommuniceerd'', noemt financieel dienstverlener MoneYou de mededeling aan spaarders dat zij eens in de tien dagen verplicht moeten inloggen op de persoonlijke pagina.

Na alle ophef die dinsdag door de oproep ontstond, heeft de ABN Amro-dochter besloten de beslissing terug te draaien.


Oude regel

Klanten van MoneYou krijgen dinsdag opnieuw een e-mail van de onlinebank. Daarin staat dat de oude regel dat klanten de eigen rekening eens per maand dienen te checken, blijft gelden.

Volgens een woordvoerder van MoneYou hebben de meeste onlinebanken deze regel opgenomen in hun algemene voorwaarden. Al lijkt die regel in de praktijk meer op een advies neer te komen.

''Voor alle duidelijkheid: niet inloggen eens per maand betekent niet dat je geen klant meer bent bij MoneYou'', aldus de e-mail.

MoneYou blijft benadrukken dat het verstandig is als klanten geregeld op hun persoonlijke pagina inloggen, om de berichten te lezen en de boekingen te controleren. Op die manier kan fraude beter voorkomen worden.

climber
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2011 10:28

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door climber »

Zojuist nog een persoonlijke mail ontvangen (in antwoord op mijn klacht) van MoneYou waarin nogmaals werd bevestigd dat de oude voorwaarden blijven gelden.

Waar ik mij in dit soort mailberichten overigens groen en geel aan erger is dat gejij en jou.
Ik verwacht van een professionele financiële instelling dat zij hun klanten met de nodige beleefheid benaderen en niet ongevraagd tutoyeren.
Ikzelf werk bij een financiële instelling en door onze klanten wordt dit ook niet gewaardeerd.
Gelden er voor internetbanken opeens andere normen?

Misschien ben ik wel heel ouderwets.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door kweenie »

Als u zich aan getutoyeer ergert, dan moet u zeker niet klant worden bij Moneyou. Het zit hem namelijk al in de naam: Moneyou. Daarom worden de klanten ook benaderd met 'you'/jij.

(In Nederland wordt 'you' nl. voornamelijk met 'jij' geassocieerd, vooral door reclamemakers die er 'jouw bank' mee willen uitdrukken.)

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door SJZ »

Als u zich aan getutoyeer ergert, dan moet u zeker niet klant worden bij Moneyou. Het zit hem namelijk al in de naam: Moneyou
Nou, you betekent zowel jij als u, maar als je je eens verdiept in de herkomst van dit woord dan zou je zien dat het eigenlijk "u" betekent.
Waar ik mij in dit soort mailberichten overigens groen en geel aan erger is dat gejij en jou.
Maar DAT vind ik van climber nou weer een rare opmerking. Vanaf het eerste moment dat je kennismaakte, nog vóórdat je klant werd, wist je dat het een organisatie was met populair taalgebruik, met ge-jij en ge-jou. Er zijn ook oudere mensen die vallen over de naam "Moneyou" (met die rare e), maar dat hoort bij hun marketing.

Als je dit irritant vindt kun je gewoon naar de ABN-AMRO gaan. (Moneyou is een soort populaire ABN-Amro)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: MoneYou: verplicht om de 10 dagen inloggen

Ongelezen bericht door kweenie »

SJZ schreef: Nou, you betekent zowel jij als u, maar als je je eens verdiept in de herkomst van dit woord dan zou je zien dat het eigenlijk "u" betekent.
Weet ik, vandaar mijn toelichting over de marketingmensen die een heel concept bouwen om 'jouw bank'. Vergelijkbaar met dat je bij Ikea altijd met jij en jou wordt aangesproken. Ergert iemand zich daaraan, dan had diegene niet bij dat bijdrijf moeten komen.

Gesloten