LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek uit 2007

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
San1983

Hypotheek uit 2007

Ongelezen bericht door San1983 »

Beste allemaal,

Misschien kunnen jullie mij helpen, want ik weet echt even niet wat ik moet/kan doen.

In janauri 2007 ben ik na veel te veel enthousiasme gaan samenwonen in een koopwoning, dit ging al heel snel slecht en ik ben weer weggegaan en heb het smenlevingscontract laten ontbinden. Maar goed, ik bleef mijn ex iedere maand netjes de helft van de hypotheek overmaken. Deze woning heeft tot vorig jaar april (2010) te koop gestaan en is eindelijk verkocht, wél met schuld. Nu belde mij toendertijds de makelaar dat de hypotheekschuld nog hoger is dan voorheen omdat mijn ex schijnbaar zelden of nooit de hypotheek heeft overgemaakt naar de bank (of ze konden niet afschrijven). Hij zegt dat hij nooit post hierover heeft gehad (maar erkende uiteraard wel zijn schuld in het geheel). De hypotheek stond op onze beide naam.
Ik was dus al voorbereid op het ergste..

Maar sinds april vorig jaar hoor ik niks, maar dan ook echt niks meer! Ik krijg gewoon reclame van de bank op mijn nieuwe adres, maar ik hoor niks meer over die schuld of iets dergelijks (volgens mij echt heel raar want normaal moet deze 2 maanden na het passeren van de akte bij de notaris binnen zijn geloof ik). Ook heb ik afgelopen januari/februari geen overzicht gekregen ivm belastingaangifte. We zijn dus nu bijna anderhalf jaar verder...

En heb de man van mijn leven ontmoet. En wil graag weer samenwonen (koop).
Hoe en wat kan ik nu het beste doen?

Alvast bedankt voor het mee denken!

kroezeder

Re: Hypotheek uit 2007

Ongelezen bericht door kroezeder »

hoi,

dat een leuke situatie of weer niet ?

was de hypotheek toevallig met NHG?
dan kan het zijn dat zij de restschuld hebben voldaan aan de bank.

let op nieuwe hypotheek kan dan ook alleen met NHG en niet elke bank doet dit.

maar wie heeft er het bedrag bij de notaris toen voldaan ?

graag wat meer info

mvg

eric

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Was bij het passeren van de verkoopakte aanwezig? Heb je papieren van de makelaar ontvangen?

Bel anders de bank met je vraag.

San1983

Kroezeder: zover ik kan terug vinden was de hypotheek zonder NHG. Ik weet ook eerlijk gezegd niet of ik het een leuke situatie vind. Vind het in ieder geval een erg lastige situatie. Van de ene kant ben ik bang dat zodra ik de bank ga bellen, ik misschien slapende honden wakker ga maken (omdat ik écht geen flauw idee heb wie de restschuld heeft betaald). Die hadden wíj zelf moeten betalen. Afrekening daarvan heb ik thuis liggen. De makelaar zei toen dat er iemand van de bank contact met me zou opnemen, maar dat is nooit gebeurd.
Zodoende dat ik het zo'n raar verhaal vind...
Misschien eens beginnen met mijn eigen bkr registraties opvragen en kijken of hij daar tussen staat of zoiets?

(sorry, maar ben echt een leek hierin en weet gewoon niet waar ik moet beginnen...).

Fiesiekus: ik was erbij en heb ook moeten tekenen bij het passeren van de akte. Er werd toen ook gezegd dat de schuld binnen 2 maanden voldaan moest zijn (dus 29juni 2010), maar wij hebben dat niet gedaan en nooit meer iets over gehoord...

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Is er ergens een polis van een kapitaalverzekering "blijven hangen"? Bijd e bank of bij je ex, waar jij aan hebt meebetaald?

Btw, pas op met mannen en financiën!!!

San1983

Ja Kroezeder, die fout maak je 1 keer (vertrouwen op iemands goedheid), dat kan ik je garanderen.

Misschien dat ik toch de bank maar moet bellen inderdaad... dan hoor ik het wel.
Maar een beetje angst heb ik toch wel hoor...

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Dit soort dingen, zoals restschuld, hebben nog wel eens de vervelende eigenschap ineens weer op te duiken.

Wellicht is het inderdaad verstandig om bij het BKR navraag te doen of je er vermeld staat en hoe. Dit kun je bij iedere bank doen.. daarvoor moet wel een formulier ingevuld worden en de kosten betaald. Je kunt het ook bij het BKR zelf doen, maar dan betaal je nog steeds kosten en moet je het zelf gaan ophalen in Tiel met legitimatie, nadat je eerst 10 werkdagen van tevoren telefonisch een afspraak hebt gemaakt. Het is niet mogelijk inzage te doen via telefoon of internet, aldus de website van het BKR.

Indien de restschuld nog niet betaald is, hou er dan rekening mee dat beide partners hoofdelijk aansprakelijk zijn voor de volledige restschuld. Ze kunnen dus de hele restschuld op jou verhalen.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Van de ene kant ben ik bang dat zodra ik de bank ga bellen, ik misschien slapende honden wakker ga maken (omdat ik écht geen flauw idee heb wie de restschuld heeft betaald).
Als er slapende honden zijn, worden deze altijd wel een keer wakker.
Je kunt ze dan toch beter zo snel mogelijk wekken en de boel op orde brengen

San1983

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer. Heb de afgelopen weken wat diverse acties uit gezet.
Ten eerste heb ik bij BKR mijn registraties opgevraagd, die ik dus dankzij mijn ex heb opgelopen.
De code staat als volgt geregistreerd: code A (geen cijfer erachter) bedrag € 0,00.
Weet iemand wat dit betekent?

Ik heb al bij de ING aangegeven of zij mij eens willen bellen.
Ik vraag mij namelijk af of het mogelijk is om de oude schuld op de een of andere manier in een andere hypotheek mee over te nemen (ik heb er echt helemaal geen verstand van voor de rest, sorry :shock: ), maar vraag me dus af of ze dat doen met de BKR registratie zoals bovenstaand, en het feit dat het de schuld van mijn ex is dat ik geregistreerd sta :roll: (ik heb namelijk altijd de helft van de hypotheek naar mijn ex overgemaakt in plaats van naar de bank, hij heeft nooit iets naar de bank overgemaakt :cry: )

Iemand die me nog 1 keertje wilt helpen of advies wilt geven?
Alvast mijn dank!

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Lees deze eens voor uitleg over de BKR-coderingen.
http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=67

De adviseur zal ook wel kunnen aangeven wat de consequenties kunnen zijn.

Dat de ex dit veroorzaakt heeft en niet heeft betaald terwijl jij dit wel hebt betaald aan ex, heeft de bank weinig mee te maken om het even cru te stellen. Indien de ex dit nog steeds niet betaald heeft, kun je hooguit een civiele zaak tegen ex beginnen.

Fleura

Ongelezen bericht door Fleura »

Bij een achterstand in de hypotheekrente kun je geen A codering in BKR verkrijgen, je zult dan de code HY of RO zien in het overzicht.
Zaak ik dus om uit te zoeken waar de A code vandaan komt...op je overzicht zie je meer informatie over de aanmelder. Ik zou daar even contact mee opnemen.
Daarnaast is het voor een hypotheekaanvraag belangrijk dat de achterstand in ingelopen... anders wordt het niets. Dit betekent in de praktijk dat er achter de A een H codering is vermeld... ook dit zou ik bij de betreffende aanmelder navragen.
Succes.

Gesloten