LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nationaal Spaarfonds termijn afkoopwaarde terug betalen

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
anton 01
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2011 10:59

Nationaal Spaarfonds termijn afkoopwaarde terug betalen

Ongelezen bericht door anton 01 »

Na 14 jaar toch maar zoals velen, vanwege teleurstellende resultaten van het Nationaal Spaarfonds besloten om af te kopen.
Telefonisch kenbaar gemaakt, er zou per brief vertelt worden welke documenten er nodig zijn, nu na een week of 3 nog niets ontvangen, maar weer gebeld, en blijkt dat ze het erg druk hebben duurt 4 tot 6 weken, en als alles binnen is nogmaals een week of 6
Om toch nog het rendement via een andere bestemming te verhogen, mag ik ongeveer 3 maanden op m'n geld wachten.
Vraag me dan ook af is dit normaal, mag dit?

vrgr.
Anton

djpatje
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2010 11:50

Re: Nationaal Spaarfonds termijn afkoopwaarde terug betalen

Ongelezen bericht door djpatje »

Beste Anton,

Interessant verhaal; ik zit in vrijwel dezelfde situatie;
Sinds 1/1/99 ben ik in het Nationaal Spaarfonds Beursspaarplan gestapt
(getrapt) en ben voornemens morgen telefonisch contact
te zoeken met Nationaal Spaarfonds/Delta Lloyd voor afkoop
(na een tweetal(!) schijnbaar mislukte verzoeken via e-mail).

Ik concludeer uit je bericht dat je nog geen afkoopberekening hebt
ontvangen? ...en dat dat op z'n minst 4-6 weken gaat duren voordat
je mogelijk überhaupt weet wat dit financieel voor consequenties heeft...
en daarna nog een financiële verwerking van 3 maanden??

Fijne organisatie hè...

Ik houd dit topic even in de gaten.

Vr.gr.
Patrick

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Nationaal Spaarfonds termijn afkoopwaarde terug betalen

Ongelezen bericht door kweenie »

Ja, dat is normaal. Heeft enerzijds te maken met dat je i.h.a. maar eens per maand kunt uitstappen, anderzijds heeft het te maken met verzekeringsregels, dat je na opzeggen nog een x-bedenktijd hebt. Dus voordat er iets gedaan wordt, moet die tijd voorbij zijn. Overigens zou je dan wel over die tijd natuurlijk nog gewoon rendement of rente moeten ontvangen.

anton 01
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2011 10:59

Re: Nationaal Spaarfonds termijn afkoopwaarde terug betalen

Ongelezen bericht door anton 01 »

Beste Patrick,

De verzekering welke ik bij het Nationaal Spaarfonds heb is afkomstig van Young Life, wat na faillissement overgenomen is door Delta Lloyd.
Wat betreft de afkoopberekening deze heb ik in mei al ontvangen, en eind mei aangegeven vanwege het teleurstellende rendement ermee te stoppen, nu blijkt dat de info over de benodigde papieren niet pas na 4-6 maar na 8 weken komt.
Het is inderdaad een fijne organisatie, omdat er veel meer Young-Life gedupeerden zijn, wat blijkt uit 2 eerdere/veel oudere discussies vroeg ik me af heeft iedereen zo lang moeten wachten?
Ga toch eens kijken of er bij mij niet ergens een schade of opstal verzekering loopt die bij Delta Lloyd ondergebracht is, reden genoeg om daar mee te stoppen.
Wat Kweenie verondersteld dat in de wacht periode het rendement door zal lopen, is een illusie, sorry.

Gesloten