LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
monliesuper
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jul 2011 21:26

Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Ongelezen bericht door monliesuper »

Hallo
Ik wil graag ook mij verhaal even kwijd. Ik ben het niet eens met besluiten van UWV.

Zouden jullie mij kunnen helpen? Ik probeer al vanaf 2007 terug te komen in het werk en wil een opleiding volgen. Ik ben Wajonger en UWV wil mij maar niet horen. Telkens hebben ze het over medische expertise verplicht mee werken!! :( Ik weet geen eens wat dit in houd. Het gaat met mij nu zo slecht dat ik een stap richting stichting mee heb gezet :?: . Zij kijken ook waar en hoe ze mij kunnen helpen. Maar steeds zit ik met het bang gevoel voor weer een teleurstelling. Men doet net of ze mij niet willen horen. Ik ben daarom vaak kwaad geworden ik voel mij belazerd en grof geestelijk kapot gemaakt door UWV. Ik mag telken niks. Ga ik werken moet ik alleen voordurend terug betalen. Ik hou niks over zo :evil: . Ik voel me zo in een hoekje verdrukt met mij niet er bij neer kunnen leggen op mij prive bloot moet geven aan de overheid. Vorig jaar had ik de mogelijkheid om bij een baan bij mij oudere werkgever in dienst te komen doormiddel van een contract. Toen ik moest melden dat ik Wajonger ben viel alles bijna in duigen. De werkgever vond het zeer moedig dat ik dit toch vertelde. Hij zij neem contact op met je arbeidsdeskundige. Heb dit advies gevolgd. Wat UWV deed liet mij gewoon links liggen of ik al pensioen moet volgen en stelde mij weer de eis we helpen je als je medische expertise doet. Ik heb nu duizenden malen gevraagd waarom ik dat moet doen. Antwoordt daar geven we u geen antwoordt op :?: :? wel kunnen we u zeggen dat we u medisch in kaart moeten brengen hoe wij u het beste aan het werk kunnen helpen :roll: en wat voor koop traject wij moeten kopen om u weer in het sociaal leven te krijgen. :?: waar we het potje voor moeten reserveren. :?: Ik voel mij zo bedondert telken denk ik dat ik geholpen wordt en er weer hoop is. :evil: Heb nu al twee maal bezwaar gemaakt en een 1 keer beroep gehad. :( Daar kwam alleen uit het zelfde als wat de arbeiddeskundige heeft gezegd had werk mee aan medische expertise of wij helpen u niet verder of verklaar u dat u gezond bent het zal wel een risico voor u uitkering :twisted: zijn :twisted: dat u dan niks meer krijg :?: . Ik ben bang door UWV met deze woorden. :? Ze willen mij maar niet horen. Ook heeft mij partner hun een brief geschreven en gezegd dat dit zo niet langer kan :!: Het heeft niks geholpen. Ja toch wel iets dat mij relatie bijna kapot hier door gaat. Hij is mee geweest naar UWV door dat ik loonbeslag heb gehad door dat ik niet op tijd had gemeld dat ik samen woonde. Niks heeft geholpen. Mijn Partner is nu ook zat alles. Dat ik niks mag en niet wordt geholpen. :evil: Ik draag de vraag nog steeds bij me waarom ik in de Wajong zit eigenlijk. :?: :? Ik weet niet wat ik mankeer alleen dat ik iets langzamer ben dan een normaal mens. :( en daar kan ik niks aan doen. Nu leer ik heel veel en nog steeds heel veel. Kan niet rustig tv kijken of lachen meer of van mij vakantie of weekend genieten.

Het was een lang verhaal maar hoop dat u mij kunt helpen en een goed sterk advies kunt geven.

Ik voel me zo vereenzaamd door UWV en krijg moeilijk hulp van buiten af het enige wat ik heb is dat mijn gezin mij steunt en de familie

Alleen weten zij ook niet meer wat ze voor mij nog kunnen doe zo dat UWV luistert naar mij vragen. Dat ze mij medewerking bieden zonder dwarsbomens gevoel of teleurstellingen geven waar van ik zo moe ben geworden. Dat mijn gezin de schuld in de schoenen geschoven krijgen onterecht. :evil:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

U vraagt zich af waarom u in de Wajong zit, neem aan dat je daar zelf
ooit voor getekend hebt en die aanvraag door iemand is ingediend, Wajong
krijg je niet vanzelf hoor.

Natuurlijk is het goed dat UWV een medische expertise wil laten doen, dat is om in kaart te kunnen brengen wat je eventueel wel zou kunnen en wat juist niet, wat je beperkingen zijn etc etc etc.
Begrijp dus ook niet dat je daar niet aan mee wil werken.
Uit die medische expertise komt duidelijkheid voor jezelf en voor het UWV, hoeveel uur je eventueel zou kunnen werken etc etc etc.

Die potjes voor opleidingen enzo die zijn erg leeg bij het UWV en bij veel mensen is een reintregratieproject gestopt omdat het geld op was uit dat potje.

En dat je loonbeslag hebt is rot voor je maar l*llig gezegd wel je eigen schuld natuurlijk, je bent verplicht omdat te melden.

Als jou partner het nu zat is dat jij niets mag of kan van het UWV dan moet jij jezelf denk ik gaan afvragen of het wel de geschikte partner voor je is, die persoon wist toen hij ging samenwonen met je dat je een Wajong uitkering had dus moet nu niet 'zeuren'.

Je kan mischien ook iets betekenen in verzorgingshuizen/ziekenhuizen/verpleeghuizen als vrijwillergswerk, is dat niets voor je ?

monliesuper
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jul 2011 21:26

Re: Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Ongelezen bericht door monliesuper »

Het laaste stukje ben ik met u eens. :D Ik heb mijn partner dat heel duidelijk gemaakt. Hij blijft mij ook steunen nu deze bom los is gebarst bij mij. Ik heb hem gezegt dat hij kon kiezen. Hij wist vanaf beging dat ik in de Wajong zit.

Eerste deel:

kan ook oke zijn. Ik was vroeger met anders partner getrouwd. Kwam in scheiding te liggen. Heb alles nettjes op tijd door gegeven. Toen zat ik nog niet in de Wajong. Ik was verkeerd beoordeeld door het UWV. Tijdens mijn echtscheiding waren er zoveel papierwerk waar van ik nooit een papier heb getekend voor in de Wajong. In deze periode kon ik niet werken dat heb ik toen wel nettjes door gegeven om ik overal alleen voor stond in 2002. Dit is de reden dat ik het niet kan begrijpen waarom ik juist in de Wajong zit!

Twee de deel: Dat het potje op is bij het UWV voor reintergratie of opleiding dat klopt ook.


Derde dee:l

Als een Medische Expetise nodig is om in kaart te brengen om te zien wat mijn beperkingen zijn en voor hoeveel uur dan wel kan werken. Vind dat ze dit mij duidelijk hadden kunnen vertellen.

Waarom dat dan nodig is? Inplaats daarvan maken zij mij boos en keren ze mij de rug toe.

Dat is ook niet een respect hebben voor de mens. :evil:

Zo kijk ik met een verwoeste blik tegen hun nu op. Daar ben ik echt niet mee geholpen om aan het werk te komen.

Ik ben van mening dat je dan moet oprecht cominiseren. Als men krijg te horen. Ik begrijp het niet waarom dat juist moet doen.

Dan vind ik juist dat UWV mij verwaarloost door hun eigen fouten.

Door het niet goed cominiseren met een mij. Als hun wel deels weten !!!

Waarom en waardoor ik in de Wajong zit.
Waarom zij zo moelijk blijven doen nu al zeker 6 jaar lang.

Alleen maar om het potje dan leeg is. Dat zij ook moeten luisteren naar de mensen die boven hun staan die ook juist heel veel fouten hebben gemaakt :evil:

Dat ik als oprecht over eens kom om alles tocht nettjes optijd moet door geven. Dat zij alles telaat verwerken om ze achterstanden hebben met heel veel mensen in het zelfde schuitje

Zelfs de mensen met echt ziekte zo als Kanker, Asma, Me b.v.

Ook betreur ik dat heel erg

Ik vind dat er wat aan gedaan moet worden.

Ja dit raakt mij heel erg om het mee maak in mij naaste familie


Mijn gevoel zegt het telkens wie niet cominiseren wil is halstarig blind en leid zelf ook aan een ziekte beeld. Toe durfen geven en oprecht eerlijk zijn dat is wat vele mensen nog moeten leren om goed te kunnen cominiseren.

Ik schrijf dit allemaal om dat ik dit zolang heb verkropt en schrijven en niemand willen beledigen is ook een doel bij cominiceren

Wie zou mij kunnen helpen en zeggen wat ik dan juist wel kan doen Zo dat UWV mij hoort en toch duidelijk maakt waarvoor alles zo lang duurt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Staat de medische expertise al gepland ?
Zo nee dan daar vaart achter laten zetten.

monliesuper
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jul 2011 21:26

Re: Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Ongelezen bericht door monliesuper »

Waarom dan vaart achter laten zetten? Als het mij niet duidelijk is wat dit echt in houd. Er wordt juist gezegt geen medische expetise te laten doen. Dat het weg gegooide tijd is en dat vind ik zonde.

Ik heb mijn doel wat ik graag zou willen doen en hoe al voor gelegd. Per slot staat dat zeker vast anders kom ik niet verder. In september ga ik opleiding volgen. Hoef niet speciaal stage te doen maar is wel handig. Daar vraag ik hulp voor bij UWV en daarom houden ze mij tegen.


Dat is niet motiverend naar werk vind ik. Ben van mening dat ze mensen moeten motiveren om aan het werk te krijgen.

Dus u denkt als ik hun vaart laat zetten er achter dat ze dan wel alles voor mij doen.

Ik heb daar weinig vertrouwen in na 6 jaar lang het zelfde te vertellen en weer te moeten vechten

Per slot hebben ze mij gedemotieveerd. Na zoveel jaren wettjes en regeltjes

Dat is moeilijk om mij bij neer te leggen en dan toch maar die medische expetise te gaan doen.

Wel ik denk zelf nu ook ben beter af van ze dan met ze

Dat is alleen niet rechtvaardig tegen over de wet waarom je dan zon verzekering heb als Wajonger en mij niet uitgelegt wordt waar mij rechten op zijn en wel de plichten wat zo mooi wordt bescheven op de website van het UWV als je werknemer bent en alleen de uitkering ontvangt voor 100% afgekeurd.

Wat mag je dan nog wel hier tot je 67 jaar en waar wordt je mee beloont een leeg potje van het UWV om de hogere mensen boven de arbeidsdeskundige en de verzekeringsarts fouten maken en personeel die lager zijn dan hun vals voor gespiegeld worden en teleustellingen telkens moeten geven aan de mensen. Die je eigelijk liefst een baan aan bieden net als hun zelf dat zij gedwongen ontslag er tegen over krijgen.

Laat hier een mening maar over horen wat recentelijk is om geholpen te worden!!!

en door wie het wel zou kunnen zonde dat je verplicht wordt aan een medische expetise werken

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat is in hemelsnaam je probleem met een medische expertise ?
Dat begrijp ik dus totaal niet.

Jij wilt toch van je wajong uitkering af dan zal je er ook iets voor moeten
doen.

UWV zelf kan je geen baan aanbieden want die hebben ze niet dat zal je helemaal zelf moeten doen.
Hou er wel rekening mee als je Wajong uitkering beeindigt is dat je ook geen inkomen meer hebt en met de huidige arbeidsmarkt. :shock:

Al met al succes.

dch
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jun 2011 01:15

Re: Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Ongelezen bericht door dch »

De mensen van het UWV solliciteren zichzelf te pletter.

monliesuper
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jul 2011 21:26

Re: Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Ongelezen bericht door monliesuper »

Ik begrijp heel goed wat jullie bedoelen

Werk zoeken moet je zelf dat klopt!!! Alleen snap ik dan niet dat de overheid
wilt dat UWV mensen stimuleert.


Hoe zouden ze dat dan volgens jullie alle maal moeten aanpakken?Helpt het om mensen te verplichten. Ik vind van niet :D Daar werken ze juist mij en vele andere mensen mee tegen.

Kwestie voor de overheid om na te denken over de fouten die ze maken bij heel veel mensen en hun zelf. Ze hoefden dan ook zelf zicht niet te pletter soliciteren. Als ze nu een mensen leren waderen en in eigen waarde laten dan zijn er duizende mensen die vandaag een baan hadden en zich fijn voelen bij wat zij willen doen.

Dat vind ik er van er zijn zoveel discussies over UWV daar wordt geen een mens vrolijk van dat zien ze niet. Dat willen ze niet zien juist alleen hun eigen belangen :evil:


Nu zijn we allemaal aan het duscuseren maar is er niemand die voor elkaar klaar wil staan dan. Het valt niet mee allemaal als vele mensen blijven denken alleen aan hun eigen waarde ik vind samen denken en uit werken veel belangrijker dan. Vechten en maar blijven vechten daar wordt je ook niet vrolijk van.

De maatschappij van nu doet dit zich zelf aan hoe hard het ook klinkt dat is de waarheid om ze geen respect voor elkaar kunnen en willen tonen.


Levens moto is

SAMEN WERKEN, SAMEN DELEN, SAMEN HUILEN, SAMEN LACHEN
Op gedeeld in catgorie samen leven met gezond verstand

Als iemand dit niet alleen kan waarom helpen mensen elkaar dan zo slecht

een groot woord

JALOESHEID VAN DE MAATSCHAPIJ VAN NU OM SAMEN TE DELEN WAAR NODIG IS EN SAMEN TE LACHEN EN TE HUILEN.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Zouden jullie mij kunnen helpen? Ik probeer al vanaf 2007 terug te komen in het werk en wil een opleiding volgen
Als je nu een begint met een opleiding ""Schriftelijk Communiceren"
Dan heb je in ieder geval kans dat je verhaal begrepen wordt.

Kerstster
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2011 13:49

Re: Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Ongelezen bericht door Kerstster »

Goedemiddag,

Vermoedelijk snap ik het niet, kan gebeuren, maar waarom zou U geen medische 'expertise' willen ondergaan? Wellicht komt daaruit dan als resultaat wat U
wèl kunt ? en wellicht kunt U dan wèl hulp en ondersteuning van het UWV
krijgen om een baan te krijgen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Ongelezen bericht door Jolijn »

@monliesuper. Ik heb het idee dat je koste wat kost vasthoudt aan het idee dat je geen medische expertise wilt. Het waarom niet of waarom wel lijkt niet eens belangrijk. Jij hebt ooit besloten dat je dat niet wilt en blijft dat zeggen, zonder naar argumenten van anderen(UWV) te luisteren. Nu kun je je wel blijven verzetten, maar wat schiet je daar mee op ? Niks. En dat verzet komt bij mij niet prettig over. Het lijkt mij dat jij en een eventuele toekomstige werkgever goed van te voren moeten weten wat jij kunt......en wat niet.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Kerstster schreef:Goedemiddag,

Vermoedelijk snap ik het niet, kan gebeuren, maar waarom zou U geen medische 'expertise' willen ondergaan? Wellicht komt daaruit dan als resultaat wat U
wèl kunt ? en wellicht kunt U dan wèl hulp en ondersteuning van het UWV
krijgen om een baan te krijgen.
Daar krijgt men helaas geen antwoordt op, is allemaal erg onduidelijk allemaal.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Mijn mening: Ik snap niet dat het UWV u nog een uitkering geeft, als u niet wilt meewerken aan een medische keuring.
En dat u zelf niet eens weet wat u mankeert (een beetje langzaam zijn is geen diagnose en geeft geen recht op Wajong) en waarom u een Wajong heeft is helemaal vreemd.
Als u graag wilt werken en een baan kon vinden, waarom heeft u dat dan niet gewoon gedaan?
Waarom niet gewoon baan aannemen en uitkering stopzetten?
Uw verhaal is erg, erg vaag.

superklaver

Re: Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Ongelezen bericht door superklaver »

ik vind het ook erg vreemd allemaal. als u vind dat u kunt werken, moet u gewoon gaan werken. ik heb sinds vorig jaar ook een volledige wajong uitkering. maar werk wel parttime. dit wordt natuurlijk verrekend met mijn uitkering. het uwv is er echt niet op tegen hoor als u toch gaat werken. ze vonden het juist goed. ik had al werk (ook parttime en een gedeeltelijke wajong), maar ben wel minder gaan werken.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoi Monliesuper, wat is nu precies je probleem? Je wilt geen medische expertise, maar waarom niet?

Je bent bang dat, als je gewoon gaat werken, je je rechten op de Wajong kwijt raakt. Maar raak je die rechten wel kwijt? Ik ben daar niet zo zeker van.

En dan nog, wat is dan het probleem? Normaal gesproken komen jongeren van school af, en gaan werken. Dan is er ook geen recht op Wajong als ze zonder werk komen te zitten. Dus als je inderdaad geen rechten meer op Wajong houdt dan kom je in dezelfde situatie terecht als de meeste andere jongeren.

Mocht je alsnog zonder werk komen te zitten, en je hebt inderdaad geen recht meer op Wajong, dan wordt het gewoon WW, en daarna bijstand.

Als je van jezelf weet dat je kunt werken, en je kunt een baan krijgen, ga dan lekker aan de slag.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Ongelezen bericht door seconds-out »

monliesuper schreef:Het laaste stukje ben ik met u eens. :D Ik heb mijn partner dat heel duidelijk gemaakt. Hij blijft mij ook steunen nu deze bom los is gebarst bij mij. Ik heb hem gezegt dat hij kon kiezen. Hij wist vanaf beging dat ik in de Wajong zit.
Dat is het belangrijkste..een partner die je wilt blijven steunen..is echt niet zo vanzelfsprekend hoor...mensen en vooral de mannen maken geen schijn van kans op een relatie als ze een uitkering hebben (geen dikke vette wao uitkering dan).

Voor de rest snap ik het ook niet helemaal>>>wil/kan je werken of moet je van het UWV weer aan de slag en is die verplichte medische expertise een onderdeel daarvan?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

seconds-out schreef:
monliesuper schreef:Het laaste stukje ben ik met u eens. :D Ik heb mijn partner dat heel duidelijk gemaakt. Hij blijft mij ook steunen nu deze bom los is gebarst bij mij. Ik heb hem gezegt dat hij kon kiezen. Hij wist vanaf beging dat ik in de Wajong zit.
Dat is het belangrijkste..een partner die je wilt blijven steunen..is echt niet zo vanzelfsprekend hoor...mensen en vooral de mannen maken geen schijn van kans op een relatie als ze een uitkering hebben (geen dikke vette wao uitkering dan).
[/quote]
Voor een vrouw (met een beperking) in de Bijstand staan ze ook niet in de rij hoor! :wink:
Laatst gewijzigd door VioletPrue op 04 jul 2011 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Ongelezen bericht door witte angora »

(geen dikke vette wao uitkering dan)
Dikke vette WAO? Waar dan? Hier in ieder geval niet. :?

monliesuper
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jul 2011 21:26

Re: Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Ongelezen bericht door monliesuper »

Hahah ik zie verschillende meningen over wat ik schrijf :D

*Ik wil geen vechter meer zijn maar juist verder komen :oops:

*Tot heden geeft het mij alleen maar tweifels aan de wetten :( van protecol als vrouw en moeder te zijn :evil: .

*Ik wil graag! Jammer dat UWV zo moeilijk doet.



*Ik zie open ogen verbaast reageren waarom ik dan niet wil mee werken aan de plicht. :oops: :?:

*In 2010 heb ik gewerkt zonder hulp van UWV en reintergratie bij mij oude werkgever op voorbehoud zolang ik nog geen kinderopvan heb en mij zoontje 3 nachten moet missen om terug te komen in de maatschappij de baas dit acepteerde na 3 weken werken kreeg ik kontract aan geboden ik kon niet tekenen wat de kinderopvan van voorschoolse en na schoolse opvang ik wist niet hoe en waar ik dat moest regelen. Ik heb aan de bel getrokken bij UWV maar kreeg geen hulp. Als gevolg dat ik dus ontslag kreeg inplaats van kontracht voor een jaar dat voelt echt k.l. en ik voelde mij weer tegen de grond geslagen ik heb nu zoveel teleurstellingen dat ik heb bepaald voor mij zelf en gezondheid ik ga 4 jaar niet werken op contract. wil wel stage doen maar met behoud van uitkering zo dat ik weet dat de kinderopvang kan betalen. Ik niet finaceel in de problemen kom door UWV dat ik weer terug kan betalen.




*Mijn antwoord wil ik niet keer op keer herhalen. :D

*Ik vroeg alleen hier Wat houd medische expetise in. Waarom wordt dat verplicht :( :?:

*Ik heb mijn tweifels dat ze mij willen keuren op wat ik wel kan en niet kan :?:. Ik denk dat ze mij eerder uit de wajong willen zetten en de uitkering stoppen dan helpen naar een baan. Dat is wat ik heel erg mee beleef met nog meer wajongers met het zelfde probleem :evil:

*Ik moet zelf soliciteren logies vind ik dat.
Alleen als je meer dan 10 jaar er uit ligt is het zeer moelijk als 36 jarige vrouw en moeder te zijn.

*Ook als je niet weet wat nu eigelijk de beberkingen van je zelf zijn behalve dat je langzamer en laag geschoolt bent en nederlans schrijven middelmatig is.

*Je alles er aan doet om terug te keren naar werk en je totaal geen hulp krijgt. Waar, Wanneer en Hoe je moet beginnen.

*Daar staat een reintergratie buro voor dat heb ik in 2008 gehad en werd beeinigt om ze dachten dat ik niet mee wilde werken. Ik was er op tegen beeindiging van reintergratie.

*Heel fout altijd te snel concluderen op alles wat tegen draait .

*Ik maar denken dat ze me echt wilde helpen.

*De geen die mij hielp was geen klik op de zelfde weg van denken naar een baan.

*Ik was er ook vel op tegen weer alleen over oude koeien te moeten praten dan leiden mij niet naar werk.

*Waarom vel op tegen om het voordurend over mij ex ging en niet over mij zelf of nieuw partner of kids.


*Ik heb ook nog zoontje van 4 en dochter van 13. Je wilt graag goede voorbeeld geven :D

* Als UWV alleen maar stres wil leveren aan mij en geen hulp dan waarom ik nog niet naar werk soliciteer. Logies alle regels zijn verandert na zoveel jaar en ik weet ook niet alles. kinderopvang regelen is ook een punt waar ik tegen aan hang. :?

* Wat heeft UWV Bij mij bereikt mij demotiverend maken en juist niet motieverend blijven dat houd een keer op!!!!!!!!

*Altijd maar vechten maakt je gezin ook kappot vind ik om voordurent negatieve reactie van uwv te krijgen

Dus als u mij wil helpen dan graag alleen antwoorden op mij vragen die ik stel daar heb ik behoefte aan Advies is altijd welkom als het mij verder kan helpen in de toekomst Alleen als u mij zegt mee werken aan de plicht zeg dan ook waarom en waarvoor en of het zekerheid bied en niet je uitkering kwijd raakt maar wel terug leid naar de maatschappij dat is heel erg belangrijk voor mij om ik me vereenzaamt voel en socialecontacten om me heen wil bouwen

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Het is heel simpel: u krijgt een gesprek en zo nodig een lichamelijk onderzoek bij een arts van het UWV.
Deze gaat kijken wat u wel en niet kunt.
Hij/zij kijkt of u wel recht heeft op een uitkering.
Of u wel en niet kan werken en daarna krijgt u een traject aangeboden om u, indien mogelijk, weer aan het werk te krijgen.
Want matig Nederlands schrijven en 'langzaam zijn' is geen reden om een Wajong te krijgen.
Dit is verplicht, omdat er gekeken moet worden of u recht heeft op een uitkering.
Want iedereen kan wel roepen dat hij wat mankeert, dit moet echt gecontroleerd worden.
Daar is die keuring voor.

U stelt zelf dat u er voor wat betreft de kinderopvang niet uitkwam en daarom een baan bent misgelopen.
U rekent dit het UWV aan, maar dit is niet hun probleem.
U heeft een kind, u moet de opvang regelen, niet zij.
Zij hoeven u niet uit te leggen wat u moet doen en hoe het werkt.
U heeft duidelijk beschikking over internet, dus u kunt Google gebruiken om op de site van de Rijksoverheid te kijken hoe de regeling voor kinderopvang in elkaar zit.
U heeft ook een pertner die informatie kan inwinnen.
Dat dit niet gelukt is, is geen reden om het UVW de schuld te geven, of om een Wajonguitkering voort te zetten.

U geeft ook aan dat u niet wilt meewerken aan een keuring en dat u zelf besloten heeft om nog vier jaar niet te gaan werken (terwijl u zelf stelt dat dit een mogelijkheid is voor u), maar enkel stage te gaan lopen, omdat u een kind heeft.
Dit is dus GEEN reden om een Wajong (of welke andere uitkering dan ook) te hebben.
En dit alles omdat u (onterecht) boos bent op het UWV.

Ik persoonlijk hoop dat u snel goedgekeurd wordt en lekker aan het werk gaat.
Een kind is geen beperking, dus heeft u geen recht op Wajong.
U kunt werken, u wilt werken, lekker doen en de uitkering uit.
Een uitkering is een VOORrecht, geen recht.
Een VOORrecht kan je afgenomen worden, een recht niet.

Gesloten