Twee weken geleden heb ik via Groupon voor 149 een zeiltocht gekocht met een Lemsteraak op elke dag naar keuze in 2011. Na mijn aankoop heb ik de schipper gemaild om een datum door te geven, daarop kreeg ik een respons dat er door een miscommunicatie te veel vouchers verkocht waren en dat ik mijn geld terug kon krijgen.
Het blijkt dat er maar 150 plaatsen waren voor de vaartocht maar dat verantwoordelijke bij Groupon ten tijde van de actie ope vakantie! was en dat daardoor de teller is blijven doorlopen. Met als gevolg meer dan 200 gedupeerden. Groupon heeft geen enkele actie ondernomen om dit probleem op te lossen, sterker nog: na twee keer mailen en drie dagen bellen (waarom hebben jullie dat telnr als je er niets mee doet!) kreeg ik een mail (zonder excuses) of ik mijn geld terug wilde hebben of een tegoed op mijn account (hilarisch:natuurlijk niet!). Ik ben benieuwd of ik mijn geld terug krijg en zeer teleurgesteld hoe Groupon dit heeft aangepakt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Groupon: Onprofessioneel en Onbereikbaar: tocht Lemsteraak
Re: Groupon: Onprofessioneel en Onbereikbaar: tocht Lemsteraak
Nou, ik kan me twee dingen voorstellen:
1. Groupon verdient per verkocht 'deal';
2. Er wordt door Groupon, noch door aanbieder gekeken wat maximaal aantal deelnemers is.
Zodanig krijg je dat bijvoorbeeld een rijschool 350 'deals' maakt, terwijl ze duidelijk van te voren weten dat ze maximaal 100 aan kunnen (in de gegeven looptijd van de actie). Maar, zowel Groupon als rijschool verdienen hiermee extra - dus laten ze dat ook gebeuren.
Vind ik jammer, want uiteindelijk is de klant er dupe van.
1. Groupon verdient per verkocht 'deal';
2. Er wordt door Groupon, noch door aanbieder gekeken wat maximaal aantal deelnemers is.
Zodanig krijg je dat bijvoorbeeld een rijschool 350 'deals' maakt, terwijl ze duidelijk van te voren weten dat ze maximaal 100 aan kunnen (in de gegeven looptijd van de actie). Maar, zowel Groupon als rijschool verdienen hiermee extra - dus laten ze dat ook gebeuren.
Vind ik jammer, want uiteindelijk is de klant er dupe van.
-
We vinden het heel vervelend dat een gedeelte van onze klanten niet terecht kan bij Lemsteraak. We overleggen natuurlijk altijd met de partner wat het maximum aantal deelnemers is, maar hier is helaas vanwege miscommunicatie tussen de partner en ons een fout gemaakt.
In zo'n geval krijg je natuurlijk altijd het aankoopbedrag teruggestort en verdient Groupon hier niets aan, om deze reden is er voor ons (en de partner) ook geen voordeel te behalen als we geen limiet stellen. We hopen snel een soortgelijke deal aan te bieden zodat iedereen alsnog van een leuke zeiltocht kan genieten en onze excuses voor het ongemak!
In zo'n geval krijg je natuurlijk altijd het aankoopbedrag teruggestort en verdient Groupon hier niets aan, om deze reden is er voor ons (en de partner) ook geen voordeel te behalen als we geen limiet stellen. We hopen snel een soortgelijke deal aan te bieden zodat iedereen alsnog van een leuke zeiltocht kan genieten en onze excuses voor het ongemak!
Zoveel verdienen de aanbieders bij Groupon niet.
Een pakket wordt voor minstens 50% goedkoper dan de normale prijs aangeboden - de bieder is verplicht om hem voor deze prijs af te nemen (dat is ook het probleem niet).
Daarnaast haalt Groupon van dat bedrag 19% BTW af. Van dat uiteindelijke bedrag haalt Groupon weer 50% af en dat is wat Groupon overhoudt.
Voorbeeld:
Originele prijs pakket 60€
Groupon biedt het aan voor 29€
19% van 29€ = 5,51€
29€ - 5,51€ = 23,49€
50% van 23,49€ =11,745€
Dit is nog minder dan 20% van de originele prijs.
Een pakket wordt voor minstens 50% goedkoper dan de normale prijs aangeboden - de bieder is verplicht om hem voor deze prijs af te nemen (dat is ook het probleem niet).
Daarnaast haalt Groupon van dat bedrag 19% BTW af. Van dat uiteindelijke bedrag haalt Groupon weer 50% af en dat is wat Groupon overhoudt.
Voorbeeld:
Originele prijs pakket 60€
Groupon biedt het aan voor 29€
19% van 29€ = 5,51€
29€ - 5,51€ = 23,49€
50% van 23,49€ =11,745€
Dit is nog minder dan 20% van de originele prijs.
Wat de aanbieders overhouden, sorry!