LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unive, Meest klantvriendelijke verzekeraar van NL? ONZIN!!!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
unive1000

Unive, Meest klantvriendelijke verzekeraar van NL? ONZIN!!!

Ongelezen bericht door unive1000 »

Unive, Meest klantvriendelijke verzekeraar van NL? ONZIN!!!

Hoe ze de Customer Centric DNA Award hebben gekocht of verdiend, kunnen we niet achterhalen.

Ik heb heel andere belevenis, dat een heel andere blik op Univé werpt. Namelijk dat ze wel met winstoogmerk handelen, meer dan wie dan ook, en ook niet Klantvriendelijk zijn, zoals zij zichzelf afbeelden. Het is uiteraard een verkoopstunt om nog meer winst uit te halen.

Eerst over die Customer Centric DNA Award, zo te lezen. Deze verzonnen en mooie Engelse term staat garant voor een zeer klantvriendelijk contactcentra.
Now, I have a different story, and I can prove that:
Ik heb dit persoonlijk meegemaakt, er zitten wel genoeg rotte appels tussen die
Call-Center medewerkers, het kan zijn dat ontevreden medewerkers kwaadwillend Univé een slechte naam bezorgen, maar het kan ook zijn dat Univé zijn bedrijfsvoering zo geregeld heeft.

Ik wilde afgelopen tijd een verzekering onder te brengen bij Unive, misschien later nog meer, vanwege alle prijzen die deze verzekeraar “gewonnen” heeft, en wat wil je nog meer dan een slogan zoals: ‘Zonder winstoogmerk’ en ‘Customer Centric DNA Award 2011’?

Dus, met alle overtuiging heb ik Unive gebeld. Ik kreeg toen een vrouwelijke medewerkster aan de lijn. We hebben alles even doorgelopen via telefoon, en de verzekering was geregeld, en die medewerkster heeft ook direct voorlopige dekking gegeven. Goed, alles is goed geregeld. Althans, dat dacht ik ten minste. Dus nadat ik gedag had gezegd, hing ik op.

Even later herinnerde ik dat ik iets had vergeten te vragen, waarschijnlijk over de betaling van de premie; ik wilde dat graag per acceptgiro per jaar betalen, dus voor de zekerheid moest ik nog een keer bellen, deze keer kreeg ik een heel andere persoon aan de lijn, zij is zeker niet zo vriendelijk als de eerste, haar naam is Pxxxx, maar goed, het kan toch niet fout gaan? Of toch wel?

Gezien dat mijn huidige verzekeraar per dag opzegbaar is zonder wachttijd, wilde ik direct opzeggen, maar hoe zit het nou met de dekking op dezelfde dag dan? Als er wat gebeurt, zoals een verkeersongeluk.

Dus voor de zekerheid heb ik nogmaals Unive gebeld. Ik kreeg Pxxxx weer aan de lijn, en ik vroeg haar hoe het zat met de voorlopige dekking; en welke verzekeringsmaatschappij is verantwoordelijk voor vandaag; kan ik nu al mijn oude verzekering opzeggen of moet ik dat morgen pas doen? Haar antwoord is voor mij verbazing wekkend, want ze zei tegen mij, dat ze het gevoel kreeg dat ik al schade had, of iets anders verborg, en ze kreeg een heel raar gevoel over mijn belletje. Ze verdenkt mij van alles, dus heb ik haar nogmaals uitgelegd dat ik puur informatie nodig had om mijn huidige verzekering op te zeggen.

Maar deze zeer achterdochtig medewerkster hield vast aan haar gevoel en zegt dat er geen voorlopige dekking komt. Dat is raar, vond ik, want ik had die voorlopige dekking toch al gekregen?! Gelukkig heb ik mijn huidige verzekering nog niet opgezegd, anders stond ik nu onverzekerd.

Gezien dat de situatie heel erg vreemd voor me is, want: De ene medewerker heeft voorlopige dekking gegeven en de andere medewerker weer niet; ik voelde me toch flink in de maling genomen. Dus wilde ik de zaak per se verduidelijken bij Unive.
Ik kreeg deze keer weer een andere medewerkster aan de lijn, en ik heb aan haar gevraagd wat de status van de aanvraag is, en welke antwoord definitief geldig is over de voorlopige dekking. Deze medewerkster heeft me verteld dat zij geen antwoord kan geven en laat Pxxxx terug bellen.

Later in die middag heeft zij inderdaad terug gebeld, zij is echt heel geïrriteerd en zegt tegen mij dat ik opnieuw een schriftelijk aanvraagformulier thuis moest invullen met een pen. Pas daarna zal ze bekijken hoe het verder gaat. Ik heb haar verteld dat ik daar niet zo veel zin in had, om het gehele formulier weer opnieuw thuis met pen in te vullen. Toen barste er iets in haar en zei toen met een intimiderende toon: Als je die niet wilt invullen, dan moet je maar naar een andere verzekeraar gaan zoeken! Goed, zei ik, stuur dat formulier maar op, dan zal ik die wel bekijken.
Maar diep van binnen was ik echt heel erg teleurgesteld.

De ochtend daarop had ik heel vroeg naar Unive gebeld, en ik heb ze toen verteld dat als Unive me niet wilt als klant, dan zal ik naar andere verzekeringmaatschappij op zoek gaan.

Rond 11 uur belde die ene Pxxxx (waarom moest het alweer zij zijn!) me weer op, en je kunt het vast al raden hoe het afloopt: Ze was woedend en al die frustratie werd afgereageerd op mij. Ze zei dat ik deze verzekering nooit meer bij Unive mag afsluiten, en dat geldig ook voor alle andere soorten verzekeringen van Unive (ik had toch al doorgegeven vanochtend, dat ik naar een andere verzekeringsmaatschappij zal zoeken, en dat wist ze toch al, waarom gaat ze dat dan nog een keer herhalen? Later wist ik het pas, dat deze uitspraak geldig is als een soort van weigering van de Verzekeraar, zodat je moeilijkheden krijgt als je naar een andere verzekeraar op zoek gaat).

Ik was in het verleden klant geweest van Unive voor meer dan 10 jaar lang,
Ik had me toen altijd fatsoenlijk gedragen bij Unive. Ik had altijd mijn premies netjes op tijd betaald bij Unive en had nog nooit een betalingsachterstand gehad. Verder had ik nooit misbruik van Unive gemaakt, en nooit een conflict met Unive gehad.
Daardoor had ik ook een heel hoge bonus opgebouwd op grond van de Bonus/Malus ladder van Unive, hierdoor kon ik mijn auto eigenlijk tegen een heel lage premie bij Unive laten verzekeren als ik dat wil, en dat wordt ook bevestigd door Unive. Alleen hieraan kunnen ze natuurlijk niet veel aan verdienen. En dat laten ze ook merken bij het laatste gesprek door bepaalde uitingen te doen. Maar goed, het doet er niet meer zo veel aan toe, want ze willen me toch helemaal niet meer als klant.

Eigenlijk wil ik het hierbij laten, maar dan voel ik me weer niet zo lekker, want zo ga je toch niet met je (ex)klant om? Dus heb ik een klacht ingediend bij een andere vestiging van Unive. En deze keer kreeg ik wel iemand aan de lijn die wel redelijk kon communiceren. Ze had mijn dossier erbij gepakt, heeft alles doorgenomen, en heeft tegen me gezegd dat alles in orde is. Ze heeft ook de notities doorgenomen die door de andere vestiging gemaakt waren van al die telefoongesprekken, en vindt wat de andere vestiging doet, echt overdreven is. Ze wilde me wel helpen, maar volgens de Unive-regels mag ze dat niet doen, want de plaats waar ik woon hoort immers bij die andere vestiging, en de beslissingen die gemaakt zijn van de plaatselijke vestigingen zijn bindend binnen het Unive concern. Maar ze wilde wel proberen om te bemiddelen, want ze zal namelijk direct contact opnemen met de leidinggevende van Pxxxx, en ik wacht maar af wat er verder zal gebeuren.

Later in die middag belt de manager van de Call-Center, waar Pxxxx werkt, terug. Ze heeft me verteld dat de redenen van de weigering puur gebaseerd waren op het niet vlot verlopen telefoongesprek, en dat ik bij Pxxxx argwaan had opgewekt. Ik heb nogmaals uitgelegd dat ik als (ex)klant helemaal niks verkeerd heb gedaan in het verleden tegen Unive, wat ze zelf ook had bevestigd. Ik heb haar ook laten merken dat ik zulke behandeling echt niet had verdiend. Ze heeft gezegd dat deze notities binnen Unive blijft en niet openbaar wordt gemaakt, maar op dit moment kan Unive niks voor mij betekenen. Tijdens het gesprek met de manager, wilde ze al een paar keer het gesprek beëindigen, en liet een zeer ongeduldige indruk achter.

Ik vind de titel van de “Meest klantvriendelijke verzekeraar van Nederland” dat op hun website staat, nergens opslaan. In vergelijking met een aantal andere grote verzekeraars, maken ze zichzelf ten schande om zich als de meest klantvriendelijk verzekeraar te beschrijven.
Laatst gewijzigd door unive1000 op 09 jul 2011 20:56, 12 keer totaal gewijzigd.

harley68

Re: Unive, Meest klantvriendelijke verzekeraar van NL? ONZIN!!!

Ongelezen bericht door harley68 »

Beste Unive1000,

Het valt tegenwoordig inderdaad niet mee om ook maar iets gedaan te krijgen van een callcenter maar helemaal onlogisch is het niet. Als ik je mail lees dan kan ik mij voorstellen dat bij de medewerkster alle alarmbellen afgingen. Je geeft nogal wat fraude-indicatoren af. Als iemand fraude wil of gaat plegen dan is een hele belangrijke dat de klant vaak belt. En dat heb je gedaan. Ook gaat het vaak om een nieuwe klant die onbekend is bij het bedrijf. Ook dat is het geval. Dus ik begrijp wel een beetje waarom er enige argwaan was.

Neemt niet weg dat het je ook gewoon op een normale manier kan worden verteld.

Overigens ben ik zelf heel tevreden over Unive, maar ik bel dan ook niet met het callcenter.

Succes.

uvit webcare

Ongelezen bericht door uvit webcare »

Hallo,

Mijn naam is Melvin en ik ben medewerker van het webcare team van Univé.

Graag willen wij met u in contact komen om uw klacht te bespreken. Helaas hebben wij geen gegevens van u. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw telefoonnummer te sturen? U kunt een email met deze gegevens sturen naar [email protected] Wij nemen uw klacht dan in behandeling. U ontvangt daarna zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie van ons.

Met vriendelijke groet,

Univé webcare team

Martijn T

Ongelezen bericht door Martijn T »

tja, dat krijg je bij een direct writer.
Altijd naam, dag en tijd noteren bij een dergelijk gesprek.
Ik kan mij vinden in harley68 inzake de fraudeindicatoren. Dat zijn er sowieso al twee. (veel bellen en belangrijk vinden vd voorl. dekking (laatste is zeer logisch))
Wel is het vreemd dat blijkbaar uw eerste gesprek niet genoteerd is onder uw klantgegevens, dat moet toch nagezocht kunnen worden...
Ik zou een tussenpersoon zoeken, vaak goedkoper en met advies, want keuze. Als het goed is ook veel klantvriendelijker omdat u voor hem belangrijk bent.

Wat dat zonder winstoogmerk betreft... als het te goed klinkt etc...
de accountmanagers bij Univé spelen zelfs landje pik onder elkaar om maar zoveel mogelijk binnen te halen. Ze verkopen het leuk maar het kan niet natuurlijk
schadetak unive:
in 2010 slechts € 150 miljoen winst (2009 € 292 miljoen)
zorgtak:
€ 149 (€ 233 miljoen)

(ter vergelijk ASR € 317 miljoen)

Wubo

Ongelezen bericht door Wubo »

Ik ga weg bij Univé, mijn partner neem ik gelijk mee.

Heb ze gebeld voor een autoverzekering, deden ze niet, moest minimaal 2 polissen hebben voordat ze dit zouden doen.

Belde ruim voor 17:00uur
Wordt 3 maal doorverbonden, word de haak erop gehangen

4e maal de telefoniste aan tel, zegt dat ik morgen maar even terug kan bellen.
Ik bel je verd@%$* ruim voor 17:00uur en je zorgt maar dat je snel doorverbind, Ik wil naar huis met die auto.

Krijg ik uiteindelijk die Univémiep aan de tel die dan het heugdelijke nieuws vertelt dat ik niet verzekerd kan worden. En dat terwijl ik al jaar en dag klant ben.

Geen klachtenafhandeling en geen retentie.
Flutbedrijf, ik stap z.s.m. over naar een ander.
Wil ook niets meer met ze te maken hebben.

Gesloten