LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
witte angora

Re: Waarom stelt UWV mijn verplichte medische expetise te doe ?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus als u mij wil helpen dan graag alleen antwoorden op mij vragen die ik stel daar heb ik behoefte aan Advies is altijd welkom als het mij verder kan helpen in de toekomst
Kijk, met je laatste bericht komt de aap uit de mouw.

Je zegt wel dat je wilt werken, maar ondertussen loop je alles tegen te werken.

Als ik naar je schrijfwijze kijk, kom je van oorsprong niet uit Nederland. En dan snap ik, denk ik, wel waar je tegen aan loopt. Hier in Nederland is het al heel wat jaren de regel dat iedereen zijn eigen zaken regelt. Zelf overal achter aan gaat. Zelf informatie inwint. Zelf stappen zet om dingen te veranderen. Hier is niemand die je hand vast houdt, die het wel even voor je gaat regelen.

Waar je, denk ik, mee moet beginnen, is leren anders te denken. Niet denken: 'wat kan een ander voor mij doen', maar 'wat kan ik zelf doen'.

Dat betekent dat je dus zo snel mogelijk opvang voor de jongste gaat regelen. Of het nu bij familie, vrienden, of de kinderopvang is. Verder zul je zo snel mogelijk achter een baan aan moeten. Niemand geeft je een baan; je zult zelf moeten zoeken.

Wat de UWV betreft: ik snap wel waar je tegen aanloopt. Op het moment dat je een medisch onderzoek krijgt, is het einde verhaal met je uitkering. Want daar heb je geen recht op. Dat is volgens mij de reden dat je niet mee wilt werken. Want geen baan en geen uitkering, waar moet je dan van leven? Wel, er zijn nog andere mogelijkheden, zoals WW (je hebt al gewerkt) en bijstand.

Maar dat je voor jezelf kunt besluiten nog even 4 jaar in de Wajong te blijven, dat is natuurlijk van de zotte. Maar zover zal het ook niet komen, denk ik. Immers, jij wilt niet meewerken aan een medisch onderzoek, dus dikke kans dat eerdaags je uitkering gekort of stopgezet wordt.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vogels schreef:
Immers, jij wilt niet meewerken aan een medisch onderzoek, dus dikke kans dat eerdaags je uitkering gekort of stopgezet wordt.
Inderdaad, je mag geen (her)keuring weigeren.

En terecht ook vooral als ik lees dat TS besloten heeft de eerste 4 jaar maar niet te gaan werken, maar alleen stage wil lopen.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ga ik werken moet ik alleen voordurend terug betalen. Ik hou niks over
Dit simpele gegeven is de kern van het hele lange huilverhaal.

TS wil niet gaan werken omdat ze dan verwacht zelf kinderopvang te moet regelen en betalen, geen uitkering meer krijgt, en dus aan het einde van de maand financieel niks is opgeschoten ten opzichte van de situatie nu.

Vervolgens probeert ze te voorkomen dat ze uit de Wajong wordt gezet, door niet mee te werken met het Uwv. Tevens werkt ze niet mee aan de reintegratie, want deze is in 2008 daarom gestopt.

Ze wil op dit forum alleen maar weten wat haar rechten zijn om het medisch onderzoek te weigeren, zodat ze die kan gebruiken om het Uwv verder onder druk te zetten.

Het is niet het Uwv die het haar kapot maakt, maar zij zelf belemmert het Uwv door alle kansen die ze heeft op normaal werk stelselmatig te boycotten.

Chocomelk

monliesuper schreef:Hahah ik zie verschillende meningen over wat ik schrijf :D

*Ik wil geen vechter meer zijn maar juist verder komen :oops:

*Tot heden geeft het mij alleen maar tweifels aan de wetten :( van protecol als vrouw en moeder te zijn :evil: .

*Ik wil graag! Jammer dat UWV zo moeilijk doet.

*Ik zie open ogen verbaast reageren waarom ik dan niet wil mee werken aan de plicht. :oops: :?:

*In 2010 heb ik gewerkt zonder hulp van UWV en reintergratie bij mij oude werkgever op voorbehoud zolang ik nog geen kinderopvan heb en mij zoontje 3 nachten moet missen om terug te komen in de maatschappij de baas dit acepteerde na 3 weken werken kreeg ik kontract aan geboden ik kon niet tekenen wat de kinderopvan van voorschoolse en na schoolse opvang ik wist niet hoe en waar ik dat moest regelen. Ik heb aan de bel getrokken bij UWV maar kreeg geen hulp. Als gevolg dat ik dus ontslag kreeg inplaats van kontracht voor een jaar dat voelt echt k.l. en ik voelde mij weer tegen de grond geslagen ik heb nu zoveel teleurstellingen dat ik heb bepaald voor mij zelf en gezondheid ik ga 4 jaar niet werken op contract. wil wel stage doen maar met behoud van uitkering zo dat ik weet dat de kinderopvang kan betalen. Ik niet finaceel in de problemen kom door UWV dat ik weer terug kan betalen.

UWV is niet aansprakelijk voor de opvang van je kinderen daar
ben je zelf aansprakelijk voor.
Waarom wil je 4 jaar niet meer gaan werken op contract ?
Ik weet dat je bijvoorbeeld met een ww uitkering max. 3 mnd op proef mag werken bij een werkgever met behoud van uitkering.
Jij hebt je kinderen gewild, UWV heeft daar niet om gevraagd.

*Mijn antwoord wil ik niet keer op keer herhalen. :D

*Ik vroeg alleen hier Wat houd medische expetise in. Waarom wordt dat verplicht :( :?:
Is puur alleen om te kijken wat je eventueel nog wel zou kunnen, hoe het met je gezondheid is gesteld etc.
Mensen bij een herkeuring krijgen dat ook, niets mis mee.

*Ik heb mijn tweifels dat ze mij willen keuren op wat ik wel kan en niet kan :?:. Ik denk dat ze mij eerder uit de wajong willen zetten en de uitkering stoppen dan helpen naar een baan. Dat is wat ik heel erg mee beleef met nog meer wajongers met het zelfde probleem :evil:
Als je gewoon kan werken dan behoor je ook niet in WAJONG en hoort inderdaad de uitkering gestopt te worden.

*Ik moet zelf soliciteren logies vind ik dat.
Alleen als je meer dan 10 jaar er uit ligt is het zeer moelijk als 36 jarige vrouw en moeder te zijn.
Sollicitatie voorbeelden genoeg op het internet te vinden hoor, heeft niets te maken met moeder zijn.

*Ook als je niet weet wat nu eigelijk de beberkingen van je zelf zijn behalve dat je langzamer en laag geschoolt bent en nederlans schrijven middelmatig is.
Dan is een medische expertise super toch.

*Je alles er aan doet om terug te keren naar werk en je totaal geen hulp krijgt. Waar, Wanneer en Hoe je moet beginnen.
Iets terug schrijf je dat je de eerste 4 jaar helemaal NIET wil gaan werken alleen stage wil gaan lopen.
Iedereen die zonder werk zit moet ergens beginnen, solliciteren, sollicitatiegesprekken etc etc etc.

*Daar staat een reintergratie buro voor dat heb ik in 2008 gehad en werd beeinigt om ze dachten dat ik niet mee wilde werken. Ik was er op tegen beeindiging van reintergratie.
Als je daar zo gepraat hebt zoals je hier schrijft kan ik me voorstellen dat ze dachten dat je niet mee wilde werken.
Afijn je hebt de kans gekregen om te leren solliciteren etc, dat leer je oa daar.

*Heel fout altijd te snel concluderen op alles wat tegen draait .

*Ik maar denken dat ze me echt wilde helpen.
Waar moet het UWV je mee helpen dan, UWV kan je niet helpen aan een baan etc.

*De geen die mij hielp was geen klik op de zelfde weg van denken naar een baan.

*Ik was er ook vel op tegen weer alleen over oude koeien te moeten praten dan leiden mij niet naar werk.
UWV zal wat moeten weten hoe het met je ging in het verleden en waarom je in een WAJONG uitkering beland bent.

*Waarom vel op tegen om het voordurend over mij ex ging en niet over mij zelf of nieuw partner of kids.

*Ik heb ook nog zoontje van 4 en dochter van 13. Je wilt graag goede voorbeeld geven :D

* Als UWV alleen maar stres wil leveren aan mij en geen hulp dan waarom ik nog niet naar werk soliciteer. Logies alle regels zijn verandert na zoveel jaar en ik weet ook niet alles. kinderopvang regelen is ook een punt waar ik tegen aan hang. :?
Lees uit je verhaal nergens dat het UWV je stress oplevert, dat ze een medische expertise willen uitvoeren en dat is alles.

* Wat heeft UWV Bij mij bereikt mij demotiverend maken en juist niet motieverend blijven dat houd een keer op!!!!!!!!
Onbegrijpelijk !
Moet het UWV je motiveren om aan het werk te gaan ofzo ?
Dat kunnen ze doen door je uitkering te stoppen.

*Altijd maar vechten maakt je gezin ook kappot vind ik om voordurent negatieve reactie van uwv te krijgen
Waar ben je aan het vechten tegen, dat je geen medische expertise wil, als je wilt dat je uitkering gestopt wordt moet je vooral op deze manier doorgaan !

Dus als u mij wil helpen dan graag alleen antwoorden op mij vragen die ik stel daar heb ik behoefte aan Advies is altijd welkom als het mij verder kan helpen in de toekomst Alleen als u mij zegt mee werken aan de plicht zeg dan ook waarom en waarvoor en of het zekerheid bied en niet je uitkering kwijd raakt maar wel terug leid naar de maatschappij dat is heel erg belangrijk voor mij om ik me vereenzaamt voel en socialecontacten om me heen wil bouwen
Heb het gevoel dat je helemaal niet wil werken en wel je WAJONG uitkering wil behouden maar waarom je die hebt weet je zelf niet, zal het UWV waarschijnlijk ook niet weten en vandaar de medische expertise die je zelf erg graag wil tegenhouden, wat daar de reden van is dat is me erg onduidelijk.

witte angora

Ze wil wel werken, maar alleen op haar voorwaarden.

- UWV zorgt voor kinderopvang
- UWV zorgt voor een baan
- UWV mag geen eisen stellen
- UWV mag vooral niet keuren
- UWV mag eigenlijk helemaal niks om haar werk te kunnen doen.

Eigenlijk is de opdracht aan de UWV vergelijkbaar met: 'bak een lekkere appeltaart voor me, maar je mag geen oven, geen bakblik, geen meel, en geen appels gebruiken'.

En vervolgens klagen dat de bakker stress oplevert als die daar niet aan mee wil werken. :lol: :lol:

monliesuper

Ongelezen bericht door monliesuper »

Heer of Mevrouw Chocomelk

Code: Selecteer alles

Ik ben u zeer dankbaar om duidelijke antwoorden in het rood te schrijven.
Het maakt mij duidelijk dat ik ook fouten heb.Daar geef ik me ook aan over.

*UWV had mij in 2009 toen ik om herkeuring vroeg ook moeten herkeuren vind ik.Om het mij niet duidelijk is waarom ik in de wajong zit. Helaats is dat niet gedaan :( daarom is mijn boosheid ook terecht :oops:

Daarom snap ik het UWV ook niet goed meer wat ze dan willen? Hier door weet ik niet of ik terecht of onterecht een uitkering ontvang.
* Ik ben gewoon een Nederlander
Heb hierdoor een behoorlijke faalangt in me. Om dat door mijn schrijven iedereen denkt dat ik buitenlander ben. Ik heb vroeger met een buitelander samen geleeft.

*Ik ben door mijn scheiding in een Wajong beland in 2003. Ik heb echt niks getekent aan papieren :( . Zover ik mij kan herinderen.

*Dat ik alles zelf moet doen is terecht :D . Alleen zoek echt hulp om ik echt niet weet hoe ik alles moet aan pakken vind het zeer moelijk :oops: om mijn schrijven niet iedereen begrijpt en mij vergelijkt met een buiterlander is mij niet onbekent.

Als kleinkind zat ik op

speciaal onderwijs
. Of dit ook met mijn gedrag heeft te maken van schrijven weet ik niet :?: [/b]

[u][b]*Ik ga vandaag  na het UWV en vraag ze zo spoedig mogelijk mij te helpen aan medische expetise on geacht of ik de uitkering kwijt raak of niet. [/b][/u]

[b]*Is het terecht als ik ze wijs op het feit dat ze mij in 2009 gewoon hadden moeten goed keuren om het onterecht is dat ik in de wajong zou zitten zo als vele mensen hier schrijven om mij het duidelijk te maken :?: [/b]

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Als u in 2009 vond dat u kon werken, had u uw uitkering op moeten zeggen en een baan moeten zoeken.
Niet het UWV om een herkeuring vragen, want dat kost hen veel geld.
Die dokter moet ook betaald worden.
Het is niet aan u om te bepalen of u gekeurd moet worden of niet, dus uw boosheid is helemaal niet terecht!
Als u niet weet waarom u een uitkering heeft, dan had u de aanvraagformulieren (of kopie) moeten opvragen bij het UWV.
En het kán gewoon niet, dat u vanwege een scheiding in de Wajong zit.
Een scheiding is geen beperking.
Het kan ook absoluut niet, dat u een Wajong krijgt, zonder dat u iets getekend heeft.
Nederland zit soms raar in elkaar, maar het is nog steeds zo, dat de overheid je geen uitkering komt brengen zonder aanvraagproces.
Daar komen papieren en negen van de tien keer een keuring bij kijken.
Fijn dat u nu wel mee gaat werken aan een medisch onderzoek.

witte angora

Monliesuper, ik vind het verhaal steeds vager worden.

Stond je indertijd onder curatele of iets dergelijks? Dan worden dit soort beslissingen buiten je om genomen. Dan zou je heel goed een Wajong kunnen hebben, zonder dat je ooit één papier hebt gezien. Is daar soms sprake van (geweest)?

Wajong krijg je namelijk in principe vanaf je 18e, niet pas na een scheiding. Tenzij je inderdaad al die tijd onder curatele stond, en nadat je trouwde, je man jouw zaken behartigde, en je na de scheiding het zelf op moest lossen, omdat hij dat vanaf dat moment niet meer mocht.

Chocomelk

monliesuper schreef:Heer of Mevrouw Chocomelk

Geen dank.

Fouten maken doet ieder mens.

*UWV had mij in 2009 toen ik om herkeuring vroeg ook moeten herkeuren vind ik.Om het mij niet duidelijk is waarom ik in de wajong zit. Helaats is dat niet gedaan :( daarom is mijn boosheid ook terecht :oops: Daarom snap ik het UWV ook niet goed meer wat ze dan willen? Hier door weet ik niet of ik terecht of onterecht een uitkering ontvang.
Nee je boosheid in onterecht, je kan niet verlangen van het UWV dat ze je gaan herkeuren waneer jij dat wil en waneer jou dat uitkomt, daar krijg je vanzelf een oproep voor.

Heb hierdoor een behoorlijke faalangt in me. Om dat door mijn schrijven iedereen denkt dat ik buitenlander ben. Ik heb vroeger met een buitelander samen geleeft.
Doordat je Nederlander bent heb je faalangst !?
Dat je vroeger met een buitenlander hebt samen geleeft is volgens mij helemaal niet van toepassing en heeft niets met jou schrijfwijze te maken.

*Ik ben door mijn scheiding in een Wajong beland in 2003. Ik heb echt niks getekent aan papieren :( . Zover ik mij kan herinderen.
Door een scheiding kan je NIET in een WAJONG uitkering terecht komen !

*Dat ik alles zelf moet doen is terecht :D . Alleen zoek echt hulp om ik echt niet weet hoe ik alles moet aan pakken vind het zeer moelijk :oops: om mijn schrijven niet iedereen begrijpt en mij vergelijkt met een buiterlander is mij niet onbekent.

Nogmaals vraag ik je WAT wil je aanpakken, je schrijf dat je de eerste 4 jaar niet wil werken dus wat wil je nu eigenlijk dat is me geheel onduidelijk in je verhaal.
Leg het nogmaals uit aub.

Als kleinkind zat ik op speciaal onderwijs. Of dit ook met mijn gedrag heeft te maken van schrijven weet ik niet :?:
Gedrag heeft niets met schrijfwijze te maken.

*Ik ga vandaag na het UWV en vraag ze zo spoedig mogelijk mij te helpen aan medische expetise on geacht of ik de uitkering kwijt raak of niet.
Jij denkt dus echt dat jij naar het UWV kan gaan en vragen om een medische expertise, normaal doe je zoiets per brief ofzo, weet niet wat je met UWV nu werkelijk bedoelt.
Bedoel je soms het UWV werkplein ?

*Is het terecht als ik ze wijs op het feit dat ze mij in 2009 gewoon hadden moeten goed keuren om het onterecht is dat ik in de wajong zou zitten zo als vele mensen hier schrijven om mij het duidelijk te maken :?:
Heb je in 2009 wel een keuring gehad ?
Heb je toendertijd gesprekken gehad met het UWV ?

Ik begrijp nog steeds je hele verhaal niet, WIL je nu wel werken of wil je
NIET werken want dat schreef je namelijk een tekst eerder.
Je verwacht dat UWV je kinderopvang regelt, dat gebeurt dus echt niet, dat moet je allemaal zelf regelen.
Wat als je uit de WAJONG gezet wordt en je vindt geen werk, ga je
dan naar de bijstand toe ?
Wat wil je eigenlijk voor een werk gaan doen, heb je daar al over nagedacht ?

monliesuper

Ongelezen bericht door monliesuper »

Chocomelk schreef:
monliesuper schreef:Heer of Mevrouw Chocomelk

Geen dank.

Fouten maken doet ieder mens.

*UWV had mij in 2009 toen ik om herkeuring vroeg ook moeten herkeuren vind ik.Om het mij niet duidelijk is waarom ik in de wajong zit. Helaats is dat niet gedaan :( daarom is mijn boosheid ook terecht :oops: Daarom snap ik het UWV ook niet goed meer wat ze dan willen? Hier door weet ik niet of ik terecht of onterecht een uitkering ontvang.
Nee je boosheid in onterecht, je kan niet verlangen van het UWV dat ze je gaan herkeuren waneer jij dat wil en waneer jou dat uitkomt, daar krijg je vanzelf een oproep voor.

* Ik krijg geen oproep om ik telang wajong ben. Dit is bepaald door mijn ectscheiding en dat mij dochter toen onder toezicht stond.Ik was in behandeling met haar.Denk ook dat jeugdzorg of verzekeringsarts deze papieren hebben getekend.mijn expartner mocht dat toen niet meer doen mij bij staan.

Doordat je Nederlander bent heb je faalangst !?
Dat je vroeger met een buitenlander hebt samen geleeft is volgens mij helemaal niet van toepassing en heeft niets met jou schrijfwijze te maken.

* Nee zo niet :( alleen ik mocht niks en nu nog steeds niks.

Door een scheiding kan je NIET in een WAJONG uitkering terecht komen !

* Wel door mijn scheiding. Ik stond onder toezicht met me dochter toen.Sinds 2007 mei door mij nieuw partner steun. Ex beeindigt zelf toezicht en liet dochter in de steek. Hij zach in dat vechten geen zin had.Ze leeft nu vlolijker dan ooit ze was. Is nu 13 jaar en gaat naar de brugklas.

Nogmaals vraag ik je WAT wil je aanpakken, je schrijf dat je de eerste 4 jaar niet wil werken dus wat wil je nu eigenlijk dat is me geheel onduidelijk in je verhaal.
Leg het nogmaals uit aub.

* Wil juist graag werken. Ook wil graag duidelijkheid wat mijn beperking dan zijn.Wil gaan werken en savonds naar school. Opleiding bloemschikken bij Welland Colege in houten. Sávonds is mij partner thuis. Overdags zoek ik voorschoolse opvang en na schoolse opvang voor mij zoontje van 4. Tussen de middag blijft hij al over. Dat is wat ik echt wil. Wil niet meer belemmert worden met Ex veleden of dochter dat heb ik afgesloten voor mij zelf. UWV Arbeidsdeskundige en verzekerings art weten dit. Heb vele gesprekken gehad na dat IRO stop werd gezet. Waar ik het niet mee eens bed als ik vroeger in wwg heb gewerkt is ook niet voor niet geweest denk ik dat heet nu wmo als ik goed heb.

Als kleinkind zat ik op speciaal onderwijs. Of dit ook met mijn gedrag heeft te maken van schrijven weet ik niet :?:
Gedrag heeft niets met schrijfwijze te maken.

*Ik ga vandaag na het UWV en vraag ze zo spoedig mogelijk mij te helpen aan medische expetise on geacht of ik de uitkering kwijt raak of niet.
Jij denkt dus echt dat jij naar het UWV kan gaan en vragen om een medische expertise, normaal doe je zoiets per brief ofzo, weet niet wat je met UWV nu werkelijk bedoelt.
Bedoel je soms het UWV werkplein ?

* Ik bedoel UWV Werkplein arbeidsdeskundige hij verplicht mij dit anders werkt hij niet mee verder. Ik heb dit gelezen bij een website die ik nog niet kende was ook vebaast dat daar een afspraak stond met werkchouc bleek arbeidsdeskundige te zijn. Niet de mijn vaste arbeidsdeskundige uit nijmegen. Op website http://www.werk.nl inloggen met digicode was voor mij totaal nieuw geen officele brief gekregen toen nog dat kwam drie weken later pas binnen na dat de afspraak was. Alles voor mij dus ook een groot raadsel

*Is het terecht als ik ze wijs op het feit dat ze mij in 2009 gewoon hadden moeten goed keuren om het onterecht is dat ik in de wajong zou zitten zo als vele mensen hier schrijven om mij het duidelijk te maken :?:
Heb je in 2009 wel een keuring gehad ? JaHeb je toendertijd gesprekken gehad met het UWV ? Ja een verzekerings art in nijmegen die mij zij wees zuinig op je Wajong !! Ik ga je niet goedkeuren. Ik was stom verbaast zelf. Heb hem ook gevraagt reden gaf mij geen duidelijkheid hier over. Ben in bezwaar en beroep gegaan om de iro gestopt werd door Arbeidsdeskundige ,Verzekeringsarts en irobegleider Zij dachten voornamelijk ik wil niet mee werken terweil ik zij plaats me dan bij de gedetineerde die mogen wel werken. Ik snap echt niks meer hier door wat willen ze nu van mij dat ik ga werk zoeken of in de wajong blijf DAAROM WIL IK NU OOK WETEN WAT VOOR BEPERKINGEN IK HEB. IN HET DOSSIER STAAT HEEL VEEL MAAR IK SNAP ER NIKS VAN ALLEMAAL GESCHRIFTEN DOCKTERS TWEE MAPPEN VOL

Ik begrijp nog steeds je hele verhaal niet, WIL je nu wel werken of wil je
NIET werken want dat schreef je namelijk een tekst eerder.
Je verwacht dat UWV je kinderopvang regelt, dat gebeurt dus echt niet, dat moet je allemaal zelf regelen.
Wat als je uit de WAJONG gezet wordt en je vindt geen werk, ga je
dan naar de bijstand toe ?
Wat wil je eigenlijk voor een werk gaan doen, heb je daar al over nagedacht ?

BELASTING HEEFT MIJ GEZEGT GA SOLICITEREN ZODRA JE WERK HEB MELD HET ONS EN UWV EN DAN REGELEN WE DE KINDEROPVANG VERGOEDING

NOU STOND IK DAAR VORG JAAR

HELP HELP

IK KRIJG CONTRACT WAT NU

NIEMAND STEUNDE MIJ

ALLEEN PARTNER STEUNDE MIJ. HIJ DACHT ALLES WAS OKE EN WAT KREEG IK KEIHARD STANK VERDANK alleen werkgever vertelde mij dat ik langzamer dan andere mensen was vergelijkbaar wet werk voorziening

Heeft hij ook bevestigt op schrift uiteindelijk door geen hulp baan en contract verloren om Baas wilde dat ik UWV om begeleiding ging vragen

*DAAR HEB IK NU NOG SLAPELOZE NACHTEN VAN WAT VOOR STRES LEVERDE MIJ HET UWV DAN ? WAANHOOP EN FALSE HOOP wAAR KUN JE DAN NOG OP BOUWEN IN DEZE MAATSCHAPPIJ ALS IK EEN BEPERKING ZOU HEBBEN HEEFT BAAS RECHT OP MEER DAN 7 DUIZEND EURO VOOR BEGELEIDENT WERKEN MET TOEKOMST GERICHT AAN HET WERK TE BLIJVEN EN KUNNEN ZE OOK NOG VERGOEDING KRIJGEN VOOR OMSCHOLING VAN EEN WERKNEMER

******SNAPT U NU HET VERHAAL

WANT VOOR MIJ HEEL VEEL SCHRIJVEN KOMT WEL ALLES LOS MAAR TYP ALLES MET DIKKE TRANEN OVER MIJ WANGEN ROLLENT

WAAROM NU ALLES ZO MOELIJK MOET GAAN EN NIET DUIDELIJK UITLEG ZOU KUNNEN WORDEN

MIJN ANTWOORD: JA ZE MOETEN OOK ZELF SOLICITEREN BANEN GAAN VERLOREN DOOR VERKEERD POTJE GEBRUIKT OM ZE NIET WETEN HOE WANNEER LOGIES GEBRUIKEN EN IN ZETTEN EN WEL ALLES NA JAREN ECHT VERPLICHTEN OM HUN FOUTEN GEEN ECHTE FOUTEN ZOUDEN KUNNEN ZIJN

ALS IK HET NIET SNAP EN IK DAAR OM VRAAG DAT IS TOCH MEER ALS LOGIES DAN DAT IK HET VRAAG WAAROM WAARVOOR EN HOE VERDER KOMEN ZONDER ELKE KEER TELEURSTELLINGEN VALSE HOOP EN WANHOOP EN ANGST TIJDENS GESPREKKEN

witte angora

Monliesuper, je hebt deze vraag:
Stond je indertijd onder curatele of iets dergelijks? Dan worden dit soort beslissingen buiten je om genomen. Dan zou je heel goed een Wajong kunnen hebben, zonder dat je ooit één papier hebt gezien. Is daar soms sprake van (geweest)?

Wajong krijg je namelijk in principe vanaf je 18e, niet pas na een scheiding. Tenzij je inderdaad al die tijd onder curatele stond, en nadat je trouwde, je man jouw zaken behartigde, en je na de scheiding het zelf op moest lossen, omdat hij dat vanaf dat moment niet meer mocht.
nog niet beantwoord. Zou je aan willen geven of je al dan niet onder curatele gesteld bent geweest, vroeger? Dan worden dingen een stuk duidelijker.

VioletPrue

Als u bij het UWV net zo duidelijk bent als in uw posts hier, dan snap ik ook wel dat ze er niet uitkomen met u.
U wilt kennelijk maar niet snappen dat noch de balstingdienst, noch het UWV verantwoordelijk zijn voor uw kinderen of voor hun opvang.
U heeft kinderen, u wilt wereken, dan bent u verantwoordelijk voor hun opvang.
En die fijne baas die u een baan aanbood, begint nu te klinken alsof hij enkel geïnteresseerd is in de extra centjes die hij zou kunnen krijgen door een Wajonger aan te nemen.
En ook wil het er bij u maar niet in dat, enkel omdat u zegt dat u niet weet waarom u een Wajong uitkering heeft, dit géén reden is voor het UWV om u te gaan keuren.
Nogmaals, dit kost heel veel geld, en u beslist niet of het UWV dat gaat uitgeven of niet.
Het kán gewoon niet dat u niet weet wat u heeft en toch Wajong krijgt, en dat het UWV al jaren tegen u zegt: 'welke beperking u heeft kan ons niet schelen en gaat u niets aan, wij zeggen lekker niets'.
Als u heel duidelijk heeft gevraagd op welke gronden u Wajong heeft, dan kunnen zij u dat echt wel duidelijk uitleggen.
Ik vind het heel vervelend voor u dat u zo overstuur raakt, maar u bent zó ontzettend onduidelijk, dat er gewoon geen chocola van uw verhaal is te maken.
Neem gewoon hetvolgende advies ter harte:
- werk mee aan de keuring
- leg uw zorgen gerust uit aan de keuringsarts. Wees duidelijk en kom niet te boos en verwijtend naar het UWV over. Uw verwachtingen van het UWV zijn een beetje te hoog, u verwacht echt dat zij u dingen uit handen nemen, wat niet zo is. Zo kunt u rustig uiten dat u zich zorgen maakt over de kinderopvang. Maar het verhaal 'toen ik gekeurd wilde worden werkte het UWV niet mee, en dus wil ik 4 jaar niet werken' zou ik voor me houden.
- schrijf vragen alvast van te voren op, zodat u daar niet zit met het idee 'ik wilde iets vragen, maar nu weet ik het niet meer'.
- neem iemand mee die, ook onder stress, een gesprek goed kan volgen. Mocht u dan overstuur raken, kan deze persoon blijven luisteren en u zo nodig na afloop alles nog eens uitleggen.
- betrek uw partner hier meer bij. De instelling 'alles komt wel goed' heeft dus niet geholpen. Vertel hem dat als u weer gaat werken, er kinderopvang moet komen, dat u er niet uitkomt, en vraag hem u te helpen alles uit te zoeken.
Ik wens u heel veel succes en hoop dat u snel een leuke, passende baan kan vinden.

Chocomelk

@ monliesuper,

Het is je nu al vaak uitgelegt dat het UWV en Belastingdienst niet aansprakelijk zijn voor jou kinderopvang.
Dat moet jij helemaal zelf regelen, dat doet geen UWV of Belastingdienst voor je.
Je zal er dus voor moeten zorgen dat je kinderen ingeschreven staan, geen idee hoelang de wachtlijsten zijn als die er zijn.
Je moet niet denken dat je meteen op bijvoorbeeld 1 september werk hebt en dat je dan ook meteen op 1 september je kinderen naar de kinderopvang kan brengen.
Zodra je kinderen op de opvang zitten dan kan je een tegemoetkoming aanvragen bij de belastingdienst voor de kinderopvang en niet eerder.

Je moet dus helemaal zelf naar werk zoeken, kinderopvang zoeken, niemand die dat voor je doet, moet iedereen zelf doen.
*Dat ik alles zelf moet doen is terecht . Alleen zoek echt hulp om ik echt niet weet hoe ik alles moet aan pakken vind het zeer moelijk om mijn schrijven niet iedereen begrijpt en mij vergelijkt met een buiterlander is mij niet onbekent.
Je vindt het terecht dat je alles zelf moet doen maar toch eis je hulp.
Zoek sollicitatievoorbeeldbrieven op het internet en ga daar alvast mee oefenen om die te schrijven.
Kijk regelmatig (dagelijks) op werk.nl of er een leuke baan voor je bij zit, kijk de kranten naar, zit er wat leuks bij dan moet je er een sollicitatie brief heen schrijven, via post of via mail.
* Wil juist graag werken. Ook wil graag duidelijkheid wat mijn beperking dan zijn.Wil gaan werken en savonds naar school. Opleiding bloemschikken bij Welland Colege in houten. Sávonds is mij partner thuis. Overdags zoek ik voorschoolse opvang en na schoolse opvang voor mij zoontje van 4. Tussen de middag blijft hij al over. Dat is wat ik echt wil. Wil niet meer belemmert worden met Ex veleden of dochter dat heb ik afgesloten voor mij zelf. UWV Arbeidsdeskundige en verzekerings art weten dit. Heb vele gesprekken gehad na dat IRO stop werd gezet. Waar ik het niet mee eens bed als ik vroeger in wwg heb gewerkt is ook niet voor niet geweest denk ik dat heet nu wmo als ik goed heb.
Waneer krijg je een herkeuring van het UWV is dat al bekend ?
Of de UWV die opleiding zal gaan betalen, geen idee, maar verwacht van niet.
ALLEEN PARTNER STEUNDE MIJ. HIJ DACHT ALLES WAS OKE EN WAT KREEG IK KEIHARD STANK VERDANK alleen werkgever vertelde mij dat ik langzamer dan andere mensen was vergelijkbaar wet werk voorziening

Heeft hij ook bevestigt op schrift uiteindelijk door geen hulp baan en contract verloren om Baas wilde dat ik UWV om begeleiding ging vragen

*DAAR HEB IK NU NOG SLAPELOZE NACHTEN VAN WAT VOOR STRES LEVERDE MIJ HET UWV DAN ? WAANHOOP EN FALSE HOOP wAAR KUN JE DAN NOG OP BOUWEN IN DEZE MAATSCHAPPIJ ALS IK EEN BEPERKING ZOU HEBBEN HEEFT BAAS RECHT OP MEER DAN 7 DUIZEND EURO VOOR BEGELEIDENT WERKEN MET TOEKOMST GERICHT AAN HET WERK TE BLIJVEN EN KUNNEN ZE OOK NOG VERGOEDING KRIJGEN VOOR OMSCHOLING VAN EEN WERKNEMER

******SNAPT U NU HET VERHAAL
Er verliezen wel meerdere mensen hun banen hoor en vinden ook wel weer wat anders.
Een baas kan recht hebben op subsidie maar dat wil nog niet zeggen dat daarom de baas je moet aannemen.
Er moet ook werk voor je zijn in dat bedrijf.

Nee en je verhaal begrijp ik nog niet, je bent erg onduidelijk, de ene keer schrijf
je dit en de andere keer weer dat.

Mischien kun je ook eens antwoordt geven op Witte Angora en Violetprue.

zeeman-b

Ongelezen bericht door zeeman-b »

monliesuper

Dit is niet de juiste plek voor jou om advies te krijgen, zoals je reeds hebt
gemerkt. Steek je licht eens op bij de Sociale Dienst van jouw Gemeente
en probeer een afspraak te maken met een maatschappelijk werker.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

zeeman-b schreef:monliesuper
gemerkt.
TS heeft zelf gekozen het hier te plaatsen en de gegeven antwoorden zijn helemaal niet verkeerd. Wat anders is dat TS dit niet wil horen en denkt een soort sabbatical te kunnen nemen van 4 jaar ( op kosten van de gemeenschap). Zeker met de antwoorden die Chocomelk gaf (en de andere leden gaven) is niets mis, met de houding van TS inzake werk des te meer helaas.

VioletPrue

zeeman-b schreef:monliesuper

gemerkt. Steek je licht eens op bij de Sociale Dienst van jouw Gemeente
en probeer een afspraak te maken met een maatschappelijk werker.
Iemand die een herkeuring moet ondergaan in het kader van de Wajong heeft nog helemaal niets met de Sociale Dienst te maken.
Mevrouw is beter af met een baan, dan vanuit de Wajong naar de Bijstand te gaan.
Er dit is ook nog helemaal niet aan de orde, want zij is nog geen eens herkeurd.
Maatschappelijk werk zou misschien geen gek idee zijn, maar dat is een heel ander verhaal en heeft niets met haar Wajong te maken.
Monliesuper schreef:Waar ik het niet mee eens bed als ik vroeger in wwg heb gewerkt is ook niet voor niet geweest denk ik dat heet nu wmo als ik goed heb.
Dit kan niet.
De voormalige Wet voorziening gehandicapten (Wvg) was geen werktraject, dat was puur een weg voor mensen met een beperking om bijvoorbeeld een rolstoel, traplift of huishoudelijke hulp te krijgen.
Ook via de tegenwoordige Wet maatschappelijke Ondersteuning (Wmo) is werk niet mogelijk.
Ik denk dat u de Wsw bedoeld, de Wet Sociale Werkvoorziening.
Maar als u via die weg heeft gewerkt, heeft u toch echt ooit een diagnose van een chronische ziekte/beperking gehad.
Die stamt dan niet vanuit de tijd dat u Wajong heeft aangevraagd/ontvangen.
Er moet dus echt ergens al eens een beperking bij u zijn vastgesteld, want nogmaals, met alleen slecht Nederlands en 'een beetje langzaam zijn' kom je niet in de Wajong en ook niet in de Wsw.

witte angora

Ik denk dat u de Wsw bedoeld, de Wet Sociale Werkvoorziening.
Dan kom je dus uit op een sociale werkplaats. Niks mis mee, maar daar kun je alleen terecht als er een beperking is vastgesteld. En er dus een diagnose is.

Aangezien monliesuper niks weet van wat er rondom haar speelt, blijft mijn vraag: ben je indertijd onder curatele gesteld? Want dat zou een hoop verklaren.

witte angora

Wil gaan werken en savonds naar school. Opleiding bloemschikken bij Welland Colege in houten.
Ik neem aan dat dit de reden is dat je 4 jaar niet wil werken, maar stage wil lopen? Een opleiding van 4 jaar, veronderstel ik?

Ik neem aan dat dit in het kader van het leerlingwezen is, dan moet je inderdaad een plek hebben om praktijkervaring op te doen. Dat kan een stageplek zijn, maar betaald werk hoort zeker tot de mogelijkheden.

Gezien mijn ervaring met diverse projecten ben je met een betaalde baan toch echt het beste af. Hoe minder een bedrijf bereid is te betalen, hoe minder men in het personeel geïnteresseerd is. En des te minder je er zult leren. Alleen ga ik dat niet allemaal uitleggen, dat is een te lang verhaal.

morundo

Ongelezen bericht door morundo »

Uww staat in zijn recht.Je werkt mee anders moetje de gevolgen dragen.
Ik denk aan de tekst te lezen en de manier van redeneren dat je iq niet hoog is.
Ik zou zeggen ga naar de huisarts,vraag om een maatschapelijke werker om jou te begeleiden.
En aub stop om te denken dat je schuld ligt aan de anderen,kijk ook naar je aandeel.
Als je een partner heb kan hij ook zorgen voor de kinderen,je bent samen ouders.

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Iemand wie zoveel smilies in een openingspost gebruikt welke serieus van ondertoon zou moeten zijn, neem ik op voorhand al niet serieus.

Gesloten