Kijk, met je laatste bericht komt de aap uit de mouw.Dus als u mij wil helpen dan graag alleen antwoorden op mij vragen die ik stel daar heb ik behoefte aan Advies is altijd welkom als het mij verder kan helpen in de toekomst
Je zegt wel dat je wilt werken, maar ondertussen loop je alles tegen te werken.
Als ik naar je schrijfwijze kijk, kom je van oorsprong niet uit Nederland. En dan snap ik, denk ik, wel waar je tegen aan loopt. Hier in Nederland is het al heel wat jaren de regel dat iedereen zijn eigen zaken regelt. Zelf overal achter aan gaat. Zelf informatie inwint. Zelf stappen zet om dingen te veranderen. Hier is niemand die je hand vast houdt, die het wel even voor je gaat regelen.
Waar je, denk ik, mee moet beginnen, is leren anders te denken. Niet denken: 'wat kan een ander voor mij doen', maar 'wat kan ik zelf doen'.
Dat betekent dat je dus zo snel mogelijk opvang voor de jongste gaat regelen. Of het nu bij familie, vrienden, of de kinderopvang is. Verder zul je zo snel mogelijk achter een baan aan moeten. Niemand geeft je een baan; je zult zelf moeten zoeken.
Wat de UWV betreft: ik snap wel waar je tegen aanloopt. Op het moment dat je een medisch onderzoek krijgt, is het einde verhaal met je uitkering. Want daar heb je geen recht op. Dat is volgens mij de reden dat je niet mee wilt werken. Want geen baan en geen uitkering, waar moet je dan van leven? Wel, er zijn nog andere mogelijkheden, zoals WW (je hebt al gewerkt) en bijstand.
Maar dat je voor jezelf kunt besluiten nog even 4 jaar in de Wajong te blijven, dat is natuurlijk van de zotte. Maar zover zal het ook niet komen, denk ik. Immers, jij wilt niet meewerken aan een medisch onderzoek, dus dikke kans dat eerdaags je uitkering gekort of stopgezet wordt.