LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] artiekel afgeprijs wat nu??

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
pedicure13
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2011 16:57

artiekel afgeprijs wat nu??

Ongelezen bericht door pedicure13 »

Wat te doen : Ik heb pas een tuinset gekocht die nu afgeprijsd is binnen hoeveel tijd moeten ze het verschil terug betalen is daar een regel voor??

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: artiekel afgeprijs wat nu??

Ongelezen bericht door puma73 »

pedicure13 schreef:Wat te doen : Ik heb pas een tuinset gekocht die nu afgeprijsd is binnen hoeveel tijd moeten ze het verschil terug betalen is daar een regel voor??
Daar is geen regel voor. Als de set duurder was geworden, had jij dan ook het verschil betaalt?

witte angora
Berichten: 31171
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: artiekel afgeprijs wat nu??

Ongelezen bericht door witte angora »

pedicure13 schreef:Wat te doen : Ik heb pas een tuinset gekocht die nu afgeprijsd is binnen hoeveel tijd moeten ze het verschil terug betalen is daar een regel voor??
Je hebt een overeenkomst op een bepaald moment afgesloten: een tuinset voor een x-bedrag. Dat de tuinset op een later moment goedkoper wordt, maakt die overeenkomst niet ongeldig.

Ze moeten dus helemaal niks terug betalen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: artiekel afgeprijs wat nu??

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als op de bon staat: ruilen binnen 14 dagen, kun je misschien nog ruilen. In de praktijk komt dat dan neer op een korting(sbon) ter waarde van de betreffende korting.

Maar in principe geldt: koop is koop. Wettelijk gezien heb je nergens recht op als de winkelier geen ruilrecht aanbiedt.

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: artiekel afgeprijs wat nu??

Ongelezen bericht door cliff »

pedicure13 schreef:Wat te doen : Ik heb pas een tuinset gekocht die nu afgeprijsd is binnen hoeveel tijd moeten ze het verschil terug betalen is daar een regel voor??
Hoeven jou niets terug te betalen.Veel plezier met je tuinset:)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: artiekel afgeprijs wat nu??

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik voorspel dat we begin januari 2012 en begin juli 2012 weer dit soort vragen krijgen. En in 2013, 2014, 2015 und so weiter....

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: artiekel afgeprijs wat nu??

Ongelezen bericht door flepp »

Zelf eens artikel gekocht bij de bouwmarkt wat binnen30 dagen in de reclame kwam en 75 € naar beneden afgeprijsd was. Met de bon naar bouwmarkt het artikel terugbracht, op nieuw gekocht en het verschil werd uitbetaald. :D

witte angora
Berichten: 31171
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: artiekel afgeprijs wat nu??

Ongelezen bericht door witte angora »

GJvdZ schreef:Ik voorspel dat we begin januari 2012 en begin juli 2012 weer dit soort vragen krijgen. En in 2013, 2014, 2015 und so weiter....
En ik voorspel je dat we dan ook weer dezelfde soort antwoorden krijgen. :lol:

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: artiekel afgeprijs wat nu??

Ongelezen bericht door mihoen »

flepp schreef:Zelf eens artikel gekocht bij de bouwmarkt wat binnen30 dagen in de reclame kwam en 75 € naar beneden afgeprijsd was. Met de bon naar bouwmarkt het artikel terugbracht, op nieuw gekocht en het verschil werd uitbetaald. :D
das alleen maar netjes van de bouwmarkt. ze kunnen van te voren ook niet altijd weten wat er in de actie komt en zijn daarom best coulant, hoewel je wettelijk geen poot heb om op te staan, vooral als het artikel al uit de verpakking is en gebruikt is.

en zoals gezegd, als er een prijsverhoging komt, ga je het verschil ook niet bij betalen, het mag van 2 kanten komen...

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: artiekel afgeprijs wat nu??

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Veel winkels zijn coulant en zullen je binnen een paar dagen na de aankoop je de korting alsnog geven.

Als het een paar dagen geleden is zou ik het gewoon proberen.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: artiekel afgeprijs wat nu??

Ongelezen bericht door bianca82 »

het is een gunst

wij hebben dat ook wel eens.. zaterdag koopt iemand wat maandag komt het in de aanbieding... persoon ziet dat maandag en komt naar de winkel...

puur uit klantvriendelijkheid doen we dat bij bepaalde bedragen...
maar we hebben ook klanten die voor letterlijk 10 cent verschil terug komen.. daar gaan wij niks voor retourneren (want dat is hoe het bij ons moet) zodat die persoon het zelfde product weer kan kopen voor 10 cent minder...

bbq

Re: artiekel afgeprijs wat nu??

Ongelezen bericht door bbq »

AH heeft soms b.v. Heineken bier in de aanbieding en de week daarna niet.
Hoe zou dat toch komen :lol:

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: artiekel afgeprijs wat nu??

Ongelezen bericht door flepp »

mihoen schreef:
flepp schreef:Zelf eens artikel gekocht bij de bouwmarkt wat binnen30 dagen in de reclame kwam en 75 € naar beneden afgeprijsd was. Met de bon naar bouwmarkt het artikel terugbracht, op nieuw gekocht en het verschil werd uitbetaald. :D
das alleen maar netjes van de bouwmarkt. ze kunnen van te voren ook niet altijd weten wat er in de actie komt en zijn daarom best coulant, hoewel je wettelijk geen poot heb om op te staan, vooral als het artikel al uit de verpakking is en gebruikt is.

en zoals gezegd, als er een prijsverhoging komt, ga je het verschil ook niet bij betalen, het mag van 2 kanten komen...
Voorwaarden bouwmarkt binnen 30 dagen retour en onbeschadigd in de verpakking mag je het terug brengen, als toevallig dan net de kortings actie in gaat koopt je op nieuw het zelfde artikel met de korting.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: artiekel afgeprijs wat nu??

Ongelezen bericht door BBCS »

pedicure13 schreef:Wat te doen : Ik heb pas een tuinset gekocht die nu afgeprijsd is binnen hoeveel tijd moeten ze het verschil terug betalen is daar een regel voor??
Nooit.

Hoe kom je er trouwens bij dat ze het verschil terug moeten betalen?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: artiekel afgeprijs wat nu??

Ongelezen bericht door dhc »

Lekker snel gereageerd....te druk met het uitpluizen en naar eigen goeddunken vertalen van garantievoorwaarden? Wellicht ligt hier nog een stukje onontgonnen terrein.....
Ik denk dat we nog wat BBCS voorwaarden hier op los kunnen laten...

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: artiekel afgeprijs wat nu??

Ongelezen bericht door BBCS »

dhc schreef:Lekker snel gereageerd....te druk met het uitpluizen en naar eigen goeddunken vertalen van garantievoorwaarden? Wellicht ligt hier nog een stukje onontgonnen terrein.....
Ik denk dat we nog wat BBCS voorwaarden hier op los kunnen laten...
De prijs welke op moment van aankopen is rechtsgeldig, iedere verandering daarna mag niet aan de klant worden doorberekend.

Dus heeft de consument recht op geld terug als de prijs na de koop omlaag gaat?
Het antwoord is heel simpel: nee.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: artiekel afgeprijs wat nu??

Ongelezen bericht door dhc »

Ja...maar dat wisten we twee weken terug al....
is het stil in de toko?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: artiekel afgeprijs wat nu??

Ongelezen bericht door BBCS »

dhc schreef:Ja...maar dat wisten we twee weken terug al....
Mijn excuses. Ik was niet eerder in de gelegenheid om hierop eerder te reageren.
dhc schreef:is het stil in de toko?
Hoezo?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: artiekel afgeprijs wat nu??

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Heren (gokje) kan het gekibbel even via een PB en niet op het forum?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: artiekel afgeprijs wat nu??

Ongelezen bericht door ciske »

VioletPrue schreef:Heren (gokje) kan het gekibbel even via een PB en niet op het forum?
:lol: :lol:

Gesloten