LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] jaarcontract, 2 periodes opzegging, nu te laat met opzeggen?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
jocira
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2011 08:49

jaarcontract, 2 periodes opzegging, nu te laat met opzeggen?

Ongelezen bericht door jocira »

Ik heb een jaarcontract, deze loopt 17 juli af bij mijn huidige werkgever. Daar is bekend dat ik het niet naar mijn zin heb en eigenlijk weg wil. Aangezien ik vorige maand nog geen zicht had op ander werk en zij geen zicht op een andere medewerker, is mondeling toegezegd dat mijn contract nog wel verlengd kan worden tot december 2011. Ik heb verder nog niets getekend. Wonder boven wonder wordt ik voorgesteld bij een ander bedrijf. Daar zijn ze enthousiast en willen 1 juli de puntjes op de i zetten. Stel nu dat ik wordt aangenomen? Ze zouden dan graag 1 augustus met mij in zee gaan. In mijn jaarcontract staat dat ik 2 periodes opzegtermijn heb, dit gaat al niet meer lukken omdat 17 juli mijn contract afloopt. Als ik langer blijf, dan gaat het mondelinge contract tot eind van het jaar in werking, denk ik.
Er is verder niets getekend. Ik wil het wel graag netjes afronden, maar bij het bedrijf waar ik nu werk, weten ze dat ik toch wel weg zou gaan omdat ik niet in hun team pas. Hopelijk kan iemand mij goed advies geven :?

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: jaarcontract, 2 periodes opzegging, nu te laat met opzeggen?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Zo te lezen hebben jullie al over en weer open kaart gespeeld: jij wil weg en zij willen jou eigenlijk niet houden.
Waarom dan niet gewoon weer open kaart spelen? Ga naar je gesprek en als je aangenomen wordt, ga je naar je huidige werkgever en legt het uit. 1 juli is nog ruim 14 dagen voor het einde van je huidige contract dus als jullie verder niet moeilijk doen naar elkaar, én jij je nieuwe contract hebt bij je nieuwe werkgever, is er vast samen een oplossing te vinden.
Succes!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: jaarcontract, 2 periodes opzegging, nu te laat met opzeggen?

Ongelezen bericht door SJZ »

Jij schrijft zelf: "is mondeling toegezegd dat mijn contract nog wel verlengd kan worden". Dat is dus nog niet gebeurd.

Kortom: jij hebt een contract dat 17 juli 2011 afloopt. Als je niets afspreekt over verlenging, dan hoef je gewoon vanaf 17 juli niet meer te komen (immers: je hebt geen contract meer).

Wat is dan het probleem/je vraag: 17 juli is je contract bij het oude bedrijf voorbij, 1 augustus heb je een nieuw contract. Er is dus geen probleem, tenzij je zelf een probleem verzint.

jocira
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2011 08:49

Re: jaarcontract, 2 periodes opzegging, nu te laat met opzeggen?

Ongelezen bericht door jocira »

het nieuwe contract ligt er wel, alleen heb ik nog niet getekend. In mijn huidige jaarcontract staat dat ik een opzegtermijn heb van 2 periodes. Aangezien 17 juli het jaarcontract afloopt, ga ik het opzegtermijn niet meer redden. Ben bang dat daar het probleem in gaat zitten. Maar dank voor het advies, open kaart spelen lijkt tot nu de beste optie

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: jaarcontract, 2 periodes opzegging, nu te laat met opzeggen?

Ongelezen bericht door brieziet »

een contract voor bepaalde tijd eindigt van rechtswege op de aangegeven datum en hoef je niet op te zeggen.
Alleen als je tussentijds wilt opzeggen kan hiervoor een opzegtermijn gelden.

Het enige wat je nu hoeft te doen is je werkgever te melden dat jij de arbeidsovereenkomst die van rechtswege afloopt op 17 juli niet wenst te verlengen.

succes bij je nieuwe werkgever!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: jaarcontract, 2 periodes opzegging, nu te laat met opzeggen?

Ongelezen bericht door SJZ »

Aangezien 17 juli het jaarcontract afloopt, ga ik het opzegtermijn niet meer redden.
Hoezo opzegtermijn? Je hebt nu al een paar keer gezegd dat 17 juli je contract afloopt, dus "opzeggen" is helemaal niet aan de orde.
Het enige wat je nu hoeft te doen is je werkgever te melden dat jij de arbeidsovereenkomst die van rechtswege afloopt op 17 juli niet wenst te verlengen.
Heel strikt juridisch genomen hoeft zelfs dat niet eens. Maar nu er al een contract(svoorstel) ligt is dat wel netjes.

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: jaarcontract, 2 periodes opzegging, nu te laat met opzeggen?

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

En hoe is dit nu afgelopen?

Gesloten