LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Puresential Acai Slim

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Caro66
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2011 13:04

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door Caro66 »

Caro66 schreef:Ook ik heb een gratis proefpakket aangevraagd.
Dit staat er in de voorwaarden:
De bestelling kan geannuleerd worden tot zeven werkdagen na de datum waarop je proefpakket is ontvangen zonder opgaaf van reden. In dat geval brengen wij u geen kosten in rekening, behalve de verzendkosten van € 2,99, en mag je het proefpakket houden. De periodieke verzending geldt tot wederopzegging vooraf waarbij je alleen rekening hoeft te houden met de opzegtermijn van veertien dagen na de datum van de begeleidende brief van uw laatste zending. Annuleren en opzeggen is gemakkelijk: ga naar http://uitschrijven.puresential.com en volg de instructies op de website. De actie geldt zolang de voorraad strekt.

Ik heb me uit geschreven op de bovengenoemde website. Ik neem aan dat dit voldoende is.

Vrijwel direct kreeg ik dit mailtje:

Geachte klant,

Wij hebben het verzoek tot beëindiging van uw abonnement ontvangen. Het abonnement PP-AC-23869 is hierbij opgezegd per 5/9/2011.

Wij bedanken u voor uw interesse en hopen dat onze producten aan uw verwachting voldeden. Wij hopen u in de toekomst weer als klant te mogen verwelkomen.

Met vriendelijke groet,

Het Puresential team.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door berend12 »

-
Laatst gewijzigd door berend12 op 02 jun 2011 14:48, 3 keer totaal gewijzigd.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door berend12 »

-
Laatst gewijzigd door berend12 op 02 jun 2011 14:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Corinerina
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2011 20:31

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door Corinerina »

Ook ik heb gebruik gemaakt van het (ienimienie) proefpakket :evil: ...maar heb me gelijk afgemeld. Toch vandaag zo'n eerste kwartaalpakket gekregen, heb ze meteen gebeld en gemaild...nu ff afwachten. Heb onderaan de mail alle reacties geplakt van Tros Radar... :roll:
Net als ieder ander heb ik geen zin in aangesmeerde producten, potverdorie ik kan wel betere dingen kopen voor 50 euro...voor mijn gezin, ik heb niet zo'n dikke portemonnee... :cry:

Ik laat nog wel weten of het iets heeft opgeleverd.
groetjes Corinerina

xxandra
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2011 13:26

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door xxandra »

Ik wilde net zo'n proefpakket bestellen en heb toen toch maar even gegoogled en lees deze berichten. Blij dat ik het niet gedaan heb dus.

Ik denk dat het op zich geen probleem is, want bij een koop op afstand mag je het spulletje terugsturen en hoef je niet te betalen. Volgens mij kunnen ze je dus echt niks maken.

Zit het in ridderkerk?
Hm, een paar jaar geleden was er een bedrijf in ridderkerk dacht ik, die beautysalon bonnen telefonisch verkocht en dat waren ook oplichters. Is toen nog op tv geweest. Ook bij radar, of opgelicht, weet niet meer.

lady4757
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 apr 2011 15:51

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door lady4757 »

hallo,

Vandaag na een maand niks van puresential gehoord of gezien te hebben een brief van Alektum incasso binnen gekregen. Of ik maar 87 euries wou betalen, ik heb gelijk de telefoon gepakt, de hele boel uitgelegd, overmacht ziekenhuis opname, wel een betaling gedaan om er af te zijn, betaling terug gekregen van de bank etc mailwisseling en zo. Alles op de mail gezet naar alektum, zij gaan het nu uitzoeken en hebben uitstel gegeven. Dus nu maar weer afwachten. wordt vervolgd. zie ook op Kassa

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door Toxopeus »


shilaq
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2011 15:37

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door shilaq »

hallo,

ik heb ook een slechte ervaring met puresential. helaas had ik niet gezien dat ik binnen 7 dagen paket moest terug sturen. zij hebben gewoon geld van mijn rekening afgehaald zonder toestemming. toen heb ik het terug geboekt .ik kreeg een brief dat ik moets betalen ik heb het pakket terug gestuurd naar het adres dat in mijn brief stond. toen kreeg ik een email met rekening ik heb geantwoord en dan zij hebben geantwoord. weer stuurde ik een mail met de vraag waar het paketje is en waarom zij niet reageren ..geen reactie.. na 2 weken heb ik weer een mail gestuurd met verzoek tot reactie..weer geen reactie.. nu heb ik incasso bureau op mijn dak dus en geen pakket en ook nog een rekening van 86,- .wat een oplichterij.. en niemand wil luisteren..:(((((((((((

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door berend12 »

Uitspraak Reclame Code Commissie:

Naar blijkt uit de bij de klacht overgelegde “Algemene Voorwaarden” houden de “Actie voorwaarden Acai Slim pakket” onder meer in dat men na ontvangst van het proefpakket “het eerste kwartaalpakket” met Acai Slim capsules ontvangt, waarvoor € 16,50 moet worden betaald. Voorts blijkt uit de voorwaarden dat “De bestelling” kan worden geannuleerd tot 7 dagen na de datum waarop het proefpakket is ontvangen, in welk geval alleen verzendkosten in rekening worden gebracht, en het proefpakket mag worden behouden.

In de bestreden uiting wordt gesteld “Ja, stuur mij een GRATIS proefpakket!” en “PROBEER NU GRATIS!”, zonder dat duidelijk wordt gewezen op het feit dat men, door een proefpakket te bestellen, in beginsel verplicht is om een kwartaalpakket af te nemen. Dit blijkt pas uit de actievoorwaarden. Adverteerder heeft gesteld dat de klant “bij aanmelding” akkoord dient te gaan met de actievoorwaarden, maar de Commissie acht het feit dat in beginsel meer dan een proefpakket dient te worden afgenomen zo essentieel voor het onderhavige aanbod, dat hierop direct had moeten worden gewezen.

Gelet op het bovenstaande is er sprake van een verborgen houden van essentiële informatie die de gemiddelde consument nodig heeft om een geïnformeerd besluit over een transactie te nemen als bedoeld in artikel 8.3 aanhef en onder c van de Nederlandse Reclame Code (NRC). Nu de uiting de gemiddelde consument er bovendien toe kan brengen een besluit over een transactie te nemen, dat hij anders niet had genomen, is de uiting misleidend en daardoor oneerlijk in de zin van artikel 7 NRC.

De beslissing

Op grond van het voorgaande acht de Commissie de reclame-uiting in strijd met artikel 7 NRC. Zij beveelt adverteerder aan om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken.

RCC

sandra47
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2011 21:56

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door sandra47 »

Ook ik ben er ingetrapt.Nergens lees ik of er iets aan te doen is .En waarom wordt deze manier van handelen niet afgestraft .Staan ze in hun recht of mag je de rekening blokkeren.?
graag een antwoord sandra scheuder

ohmyfucknbieber

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door ohmyfucknbieber »

xx
Laatst gewijzigd door ohmyfucknbieber op 11 jul 2011 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

ohmyfucknbieber

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door ohmyfucknbieber »

df
Laatst gewijzigd door ohmyfucknbieber op 11 jul 2011 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

bettySY
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:27

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door bettySY »

hallo mede lotgenoten
ja en ook ik ben er in getuimd, net als met de andere een proefpakket twv 3.99.
natuurlijk ook niet gezien over die zeven dagen opzeg termijn. dus kreeg ik ook twee weken naar het proefpakket een aardig pakketje voor een kwartaal.
natuurlijjkk wilde ik dat niet en bracht het bij een postagentschap(onderdeel van een sigarettenwinkel) om het terug te laten sturen. de tijd ging verder maar had nog niet op internetbankieren gekeken.
en jawel maar liefst 59.95 kon het in eertse instantie niet plaatsten dus ben gaan snuffelen en daar kwam het die wonderbaarlijke pleisters.
dus ik aan de tel krijg je en bandje heb alles in gesproken, en natuurlijk dat ik mijn geld terug wilde. drie keer raden niets dus. ben overal nog gaan informeren,maar dat leverde niets op. dus weer aan de tel weer maar nu wat geirriteerder alles ingesproken. hing op maar kwam tot de ondekking dat ik mijn email vergeten was dus ik weer aan de lijn en gelijk opgezegd.
kreeg wondebaarlijk een bericht terug dat het ze ten zeerste spijt maar kon geen geld terug vragen want ja het hele verhaal wat bij ieder al bekend is.
gelijk terug gereageerd over dat het een schande is dat deze dingen nog steeds ,gebeuren je bent goed van vertrouwen en dan krijg je een mes in de rug.en dat ik onder een proefpakket versta iets wat je kan uit proberen en niet dat je daar gelijk aan vast zit, dan nog niet te spreken over het woordje gratis.
helemaal niets gratis 3,99 is bij mij niet gratis. en dr gelijk vermeld dat ze het maar terug moeten sturen daar gezien ik er al voor betaald heb. en wat denkt iedereen juist je hoort niets meer. maar of het uit de lengte of de breedte moet komen ik ga net zo alng door totdat ik mijn pakket terug heb.
stelletje oplichters dat ze daar nou niets aan doen. en tot slot ..... maar in mijn geld en in die pleisters

missesx
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2011 14:15

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door missesx »

en ja hoor brief uw schuld aan puresential na twee maand!!!!
pakket al lang teruggestuurd en bedrag gestorneerd
mail gestuurd maar krijg een standaard no reply terug kijken hoe lang het duurt voordat mijn mail wordt beantwoord
ik wil er echt niet voor betalen maar weet mij echt geen raad meer

astridvanduijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2011 17:25

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door astridvanduijn »

Ook ik ben er in geluisd, een proefpakket aangevraagd en betaald voor verzendkosten. Proefpakket nooit gekregen.
Ook ik kreeg een pakketje voor een paar maanden toegestuurd 2 maanden na aanvraag proef pakket.
Kan dat spul niet terug sturen, ook niet na een hoop heen en weer geschrijf.
Geld afgeschreven en dat weer terug gehaald en rekening geblokkeerd voor deze mensen.
Nu krijg ik een acceptgiro, ik betaal dus ook niet net als vele andere hier.
Maar goed wat nu, wie heeft er al wat nieuws wat we kunne doen tegen deze oplichters.
Groeten Astrid Jansen

ajwm 55
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2011 02:23

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door ajwm 55 »

krijg vandaag bericht dat het pakket proefpakket en vervolgzending door mijn brievenbus is gegaan volgens tnt op 13-03???????en dat ik maar had moeten reageren binnen 7 dagen hoe kan ik dit als ik nooit iets ontvangen heb door hun!!!!!!!!!!!! :shock: :x :x :evil: ik heb er zo genoeg van van deze praktijken kunnen we als gedupeerde bij elkaar dan collectief niets aan deze oplichterij doen ...

Penotti
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2011 11:40

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door Penotti »

Uiteraard ben ook ik erin geluisd, al zijn ze bij Puresential hoogst verbaasd als ik hen daarop wijs. Ook het "gratis" proefpakket besteld uit pure nieuwsgierigheid, en ergens in 2e week juni ontvangen. Prompt werd er op 07-07 het welbekende bedrag van €49,50 van mijn rekening gehaald. Dit laten storneren en Puresential een mail gestuurd dat ik geen toestemming geef & heb gegeven om geld van mijn rekening te halen. Kreeg het standaard mailtje terug van "opzeggen binnen 7 dagen, blablabla" Aangegeven dat ik hier niet van gediend ben het het geld zal blijven storneren.
Werd beantwoord met de mail :

"Wij zijn geen oplichtersbedrijf. Wij vermelden bij het bestellen van het proefpakket dat wij over gaan tot vervolgzending als u niet opzegt binnen het gestelde termijn. Met deze voorwaarden bent u akkoord gegaan.
Vervolgens vermelden wij ook op de brief van het proefpakket dat wij over gaan tot vervolgzending.
Wij willen u erop wijzen dat als het openstaand bedrag niet wordt voldaan wij u zullen doorsturen naar het incasso bureau."

Vandaag is er weer een poging gedaan tot afschrijving, uiteraard zonder succes.
Je kan mij niet vertellen dat dit soort praktijken "zomaar" kunnen.
Hier wordt dus gebruik gemaakt van de "zwijgen is toestemmen" methode. Heeft dit enige rechtswaarde??

MAXIEM

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Penotti

Waarschijnlijk ben je bij het aangaan van het proefabonnement, ook accoord gegaan met het automatische afschrijven van de vervolgpakketten. Dan is er dus geen sprake van de negatieve optie (het wie zwijgt, stemt toe principe). Lees dus nog even de "kleine lettertjes".

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 14 jul 2011 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.

jantje de jonge
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2011 15:02

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door jantje de jonge »

Ik heb dus ook een proefpakketje besteld, maar het proefpakketje heb ik nooit ontvangen, wel kreeg ik het vervolg pakket waar ik 49,50 voor moet betalen. Veel mail verkeer met ze gehad, maar ze blijven volhouden aan die 7 dagen dat ik had moet reageren.
Op 25 mei was er 2,99 van de rekening afgeschreven, op 9 juni heb ik ze een mailtje gestuurd, dat ik nog niets had ontvangen. Alleen zeggen ze nu dat ik het naar een verkeerd mailadres heb gestuurd. In de brief staat niet eens een mail adres, nu zeggen ze weer dat het bij hun op de web site staat.
Ik denk dat die oplichters gewoon in een huiskamertje zitten te werken.
Heeft 1 van jullie al een deurwaarder aan de deur gehad?

MAXIEM

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door MAXIEM »

jantje de jonge

Dit verandert de zaak drastisch. Bij het proefpakketje had ook een schrijven moeten zitten waarin de bedenktijd (7 werkdagen) vermeld wordt. Omdat je dat proefpakketje nooit hebt ontvangen, is er geen sprake van een overeenkomst. Bovendien moet (als zij beweren je wél het proefpakketje hebt ontvangen) het bedrijf bewijzen dat je dat pakketje in ontvangst genomen hebt. Let wel: jij hoeft niks te bewijzen!!! en zij kunnen het niet bewijzen, omdat ze proefpakketjes niet aangetekend en met bewijs van ontvangst verzenden. De beste manier is dus de juridische kontekst even aan het mee te delen en aangeven dat je alle zendingen als ongevraagde toezending zult beschouwen. Je kunt daarbij vermelden dat zij het pakje of de pakjes bij jou thuis kunnen ophalen. In elk geval moet je hoe dan ook niks betalen!!!

Maxiem.

Gesloten