LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] coca cola spaaractie

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
tribeworld_melanie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2011 23:03

Re: coca cola spaaractie

Ongelezen bericht door tribeworld_melanie »

ik werk in een winkel en bij ons werden er geen doppen achtergehouden.
ik zelf wou 2 weken terug eindelijk bestellen en toen was er helemaal niks meer.
gewoon gespaard voor niks.
dus wat je zegt dat supermarktmedewerkers dat doen slaat nergens op.
ik moet wel zeggen dat ik het een waardeloze actie vind van coca cola sorry hoor maar je hebt wel gelijk hoe sommige mensen aan 9 x 150 code's komen.

Ed van den Berg
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2011 09:58

Re: coca cola spaaractie

Ongelezen bericht door Ed van den Berg »

Coca Cola laat zich nu van de verkeerde kant zien. Op 27 mei heb ik een bestelling en betaling gedaan. Vanaf dat moment heb ik om een bevestiging gevraagd voor mijn bestelling. Tot mijn grote verbazing zijn zij niet eens in staat om mijn bestelling te bevestigen en krijg (zoals iedereen) het antwoord "door grote drukte.....".
Misschien is het een oplossing om alle klachten te verzamelen en deze bij het hoofdkantoor in Amerika neer te leggen aangezien wij in Nederland totaal geen reactie krijgen.

tribeworld_melanie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2011 23:03

Re: coca cola spaaractie

Ongelezen bericht door tribeworld_melanie »

hier ben ik het dus mee eens.
vind het schandalig dat er mensen zijn die helemaal niks hebben en wel heel veel punten hebben.
ik werk in een winkel en heb al heel veel mensen gehad die dit ook hadden die ook niks meer konden bestellen.
en vind dat iedereen dan wel kan zeggen van ja ze gaven het op tijd aan dat het op raakte,
maar als je je ergens voor spaart moet je daar ook de tijd voor krijgen.
vind het voor een groot bedrijf als coca-cola belachelijk dat dit zo'n groot fiasco is geworden gewoon belachelijk.
en vind het ook stom dat ze allemaal dezelfde berichtjes versturen ze versturen altijd dezelfde.

tribeworld_melanie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2011 23:03

Re: coca cola spaaractie

Ongelezen bericht door tribeworld_melanie »

schaam je dat je zoiets zegt ook al is het waar.
ben altijd een grote coca-cola drinker geweest maar ga nu lekker over op andere.
coca-cola kan van mij de boom in.
zo goed hebben ze centjes aan ons verdient ofnie dat ze klanten kwijtraken.

tiepmiep
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:23

Re: coca cola spaaractie

Ongelezen bericht door tiepmiep »

Hoezo is dat schandalig, op is op?
Ze moeten maar blijven bij maken net zo lang totdat nooit meer iemand een koelkast te kort komt.. Dat lijkt me niet echt een optie.

Ze hebben ruim van te voren aangegeven dat het op raakte

tiepmiep
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:23

Re: coca cola spaaractie

Ongelezen bericht door tiepmiep »

uhhh ja dat kan gebeuren toch..
En zoveel teleurgestelde mensen zie ik niet.. op een mega actie..

basti640
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2011 19:01

Re: coca cola spaaractie

Ongelezen bericht door basti640 »

Coca-cola weet heus wel hoeveel actie doppen er in inloop zijn. Zal vast wel in het productie proces geregistreerd worden.

Na loop van tijd kwam ik erachter dat er steeds meer producten op waren dus heb op 13juni 2 tassen besteld en de verzend kosten overgemaakt.
Ik vond het nogal lang duren dus ging googlen en kwam hier terecht.

Ik denk dat de meeste mensen gewoon geduldig afwachten.

Een vriend van me heeft de koolkast de eerste maand cash betaald met het minimaal aantal punten heeft zelf het product ook nog niet ontvangen.

Een kwestie van wie het eerst komt wie het eerst maalt of wordt er selectief bepaald.

BlisterAMG
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2011 01:13

Re: coca cola spaaractie

Ongelezen bericht door BlisterAMG »

kooskoekedoos schreef:@Hooli
@ BlisterAMG
Na de 1e periode van "op-raken" is er idd momenteel uitverkocht gecommuniceerd. Hierna zijn de producten weer even aangevuld, alleen zijn deze ook erg snel weer uitverkocht geraakt. Coca Cola heeft voor die extra aanvulling gewaarschuwd per mail en op de site, dat het toen echt op=op zou betreffen.
En toch stond er Momenteel uitverkocht. Dat geeft een ander signaal af dan Uitverkocht!
Heb nu 150 codes voor niks...

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: coca cola spaaractie

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

BlisterAMG schreef:
kooskoekedoos schreef:@Hooli
@ BlisterAMG
Na de 1e periode van "op-raken" is er idd momenteel uitverkocht gecommuniceerd. Hierna zijn de producten weer even aangevuld, alleen zijn deze ook erg snel weer uitverkocht geraakt. Coca Cola heeft voor die extra aanvulling gewaarschuwd per mail en op de site, dat het toen echt op=op zou betreffen.
En toch stond er Momenteel uitverkocht. Dat geeft een ander signaal af dan Uitverkocht!
Heb nu 150 codes voor niks...
Ja na de 1e periode stond er momenteel uitverkocht, de producten zijn toen nog eenmalig aangevuld. Toen deze 2e ronde producten ook op was stond er, zoals nu nog steeds te zien is, uitverkocht.

En met die 150 codes kun je nu dus 150x meedoen voor de reis. Dus je hebt ze niet voor niets, alleen het product van jouw keuze is er niet meer. Dat is iets anders.

elzzzz
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2011 14:31

Re: coca cola spaaractie

Ongelezen bericht door elzzzz »

mdriessen schreef:4 weken gelden heb ik die minikoelkast besteld, hier kreeg ik geen orderbevestiging van. Na 3 emails te hebben gestuurd kreeg ik, terwijl ik om een persoonlijke reactie had gevraagd, steeds de volgende reactie terug:

''Bedankt voor uw bericht over de Coca-Cola actie.
We zullen e.e.a. moeten nakijken alvorens wij u antwoord kunnen geven op uw vraag.Wij verzoeken u vriendelijk om nog enig geduld.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet,
Harry
Het Coca-Cola actie team''

Vandaag heb ik coca-cola zelf gebeld. Het schijnt dat mijn bestelling helemaal niet correct is aangekomen, terwijl de kosten wel van mijn rekening zijn geincasseerd.
De mevrouw zou het voor mij 'uit laten zoeken'

Dus als je een antwoord wil hebben op je vraag zou ik je aanraden om gewoon het hoofdkantoor op te bellen, want van die emails wordt je niets wijzer.
010-2455400
heb je inmiddels al bericht gekregen?
ik heb een jas besteld en op 7 juni voor het eerst gemaild hierover, ik had ook geen bevestiging gekregen,maar wel incasso.
en ze blijven standaard mails sturen: die en die bestelnummers zult u binnen 2 weken geleverd krijgen".
eh nee, die 2 heb ik al!!
wordt er wel moedeloos van en ben bovendien zwaar teleurgesteld!

tiesver
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2011 15:14

Re: coca cola spaaractie

Ongelezen bericht door tiesver »

We dachten vandaag toch nog wat spullen te bestellen bij de coca cola spaaractie. Wij dachten dat we tot eind juli konden bestellen. Alles uitverkocht. Voor veel mensen een heel bekend gegeven, gezien dit forum.
Op de site van coca cola kun je naar de FAQ.
Een collector’s item is niet meer verkrijgbaar. Kan dat?
Ja, dat kan gebeuren. De artikelen zijn slechts beschikbaar zolang de voorraad strekt. Wees er dus snel bij, want op=op. Overigens heeft Coca-Cola veel artikelen bijbesteld omdat de actie erg populair is. Maar het principe van OP=OP blijft gelden.

Je kunt hieruit concluderen dat er binnenkort nog iets besteld kan worden.
Dat is dus een illusie.
Wij hebben 45 punten verzameld. Weggegooid geld dus. Gaan we dus maar weer over op de cola die ons hele gezin sowieso veel lekkerder vind. First Choice (oa verkrijgbaar bij Emté), bovendien gemiddeld € 0,50 per fles goedkoper. Voortaan andere cola drinken is volgens mij de beste actie die je tegen coca cola kunt ondernemen.

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: coca cola spaaractie

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

Als je nu pas voor het eerst op de actie site gaat kijken ben je ook erg aan de late kant. Daarnaast kun je nog steeds wel iets doen met de codes, namelijk deze inzetten bij de loterij. Het is dus niet zo dat de codes niets meer waard zijn, alleen het product dat je graag wilde hebben is er niet meer.

Ook heb je niets betaald voor de codes, dus ik begrijp niet waarom meerdere mensen het over weggegooid geld hebben. Je hebt in de winkel een fles cola gekocht die net zoveel kostte als voor deze actie, en die heb je ook gekregen. Het is niet zo dat flessen coca cola met codes ook ineens duurder waren. Als je normaal gesproken "goedkope" cola drinkt en nu ineens overstapt op coca-cola vanwege een actie, en dan ook gelijk 50 / 100 of 150 flessen koopt, ben je heel erg beïnvloedbaar door marketing. En naar mijn mening zelfs te beïnvloedbaar. Maar dan heb je nog steeds precies gekregen waar je voor betaald hebt, namelijk een fles (of 45 flessen) coca cola, ipv die first choice troep (die ik dan weer niet te drinken vind).

tiesver
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2011 15:14

Re: coca cola spaaractie

Ongelezen bericht door tiesver »

hé kooskoekedoos,

mijn kinderen wilden graag iets van de producten van coca cola hebben, daar kunnen ze naar fluiten. Wij zijn niet geïnteresseerd in een loterij.
Wij zijn weer overgestapt op ons vertrouwde en veel goedkopere merk, First Choice, dat ik iedereen kan aanraden om eens te proberen.

Waarom zit je overigens zo ongeveer als enige op dit forum te ageren tegen de vele mensen die teleurgesteld zijn in deze actie?

Dat zoveel mensen teleurgesteld zijn bewijst dat de actie niet deugt.

Je zult zeker wel het laatste woord willen hebben. Ga je gang.

A Millie
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jul 2009 18:07

Re: coca cola spaaractie

Ongelezen bericht door A Millie »

"Coca Cola [email protected] aan mij
details weergeven 16:11 (1 uur geleden)

---------- Uw vraag ----------
Gaan jullie nog wat doen voor iedereen die nog spaarcodes heeft en al bijna anderhalve maand niks kan bestellen of wachten jullie stilletjes tot het augustus wordt zodat jullie de website kunnen sluiten en in het kader van op=op en deze waardeloos georganiseerde actie achter jullie kunnen laten? Of verwijzen jullie iedereen naar het inzetten van je codes op één (1!) reis waar waarschijnlijk al honderdduizenden keren op is ingezet?

Ik verwacht van een groot bedrijf als 'The Coca-Cola Company' die haar reputatie van levensbelang acht toch wel iets beter. Zeker als consumentenorganisaties als de Consumentenbond, Tros Radar etc. hier lucht van krijgen.

Ik wacht een daadwerkelijke oplossing af.
---------- Onze reactie ----------
Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht over de Coca-Cola actie.

Coca-Cola viert dit jaar haar 125e verjaardag. Deze belangrijke mijlpaal wilden we graag met Nederland vieren en hebben daarom een spaarprogramma opgezet op basis van codes onder de dop.
Consumenten konden deze codes gebruiken om via een online Coca-Cola Boutique voor gratis limited edition Coca-Cola artikelen te sparen.
De online Coca-Cola Boutique ter gelegenheid van de 125ste verjaardag van Coca-Cola is ongekend populair . Vanwege dit grote succes én het op=op principe van de actie, zijn de artikelen helemaal uitverkocht.

Coca-Cola betreurt het dat u niet meer de mogelijkheid hebt om artikelen te bestellen met de gespaarde codes. We bieden deze artikelen gratis aan en hebben er voor gekozen om niet onbeperkt producten weg te geven. Daarom hebben we vanaf de start van de campagne het op = op principe gehanteerd en dit expliciet, via diverse communicatiemiddelen, consequent gecommuniceerd. Daarnaast zijn er grote aantallen artikelen bijbesteld om toch zo veel als mogelijk aan de vraag te voldoen.

Wij hopen u met deze mail meer achtergrond te hebben gegeven. Voor verdere informatie verwijzen wij u naar de actievoorwaarden die op de site vermeld staan.

Eventueel ongebruikt spaarsaldo kan wel nog gebruikt worden voor deelname aan de winactie.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.


Met vriendelijke groet,

Harry
Het Coca-Cola actie team"
Onbegrijpelijk.. Harry copy-paste er vrolijk op los zonder in te gaan op de vraag. Jammer dat Radar hier geen aandacht aan besteedt..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: coca cola spaaractie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@A Millie, Harry geeft duidelijk aan dat het om een op=op aktie gaat.
Dat heb je soms bij supermarkten ook wel eens die aktie's, wil je als die
aktie op is dan ook nog aanspraak maken op die aktie terwijl het er duidelijk bij vermeld wordt ?

elzzzz
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2011 14:31

Re: coca cola spaaractie

Ongelezen bericht door elzzzz »

elzzzz schreef:
mdriessen schreef:4 weken gelden heb ik die minikoelkast besteld, hier kreeg ik geen orderbevestiging van. Na 3 emails te hebben gestuurd kreeg ik, terwijl ik om een persoonlijke reactie had gevraagd, steeds de volgende reactie terug:

''Bedankt voor uw bericht over de Coca-Cola actie.
We zullen e.e.a. moeten nakijken alvorens wij u antwoord kunnen geven op uw vraag.Wij verzoeken u vriendelijk om nog enig geduld.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet,
Harry
Het Coca-Cola actie team''

Vandaag heb ik coca-cola zelf gebeld. Het schijnt dat mijn bestelling helemaal niet correct is aangekomen, terwijl de kosten wel van mijn rekening zijn geincasseerd.
De mevrouw zou het voor mij 'uit laten zoeken'

Dus als je een antwoord wil hebben op je vraag zou ik je aanraden om gewoon het hoofdkantoor op te bellen, want van die emails wordt je niets wijzer.
010-2455400
heb je inmiddels al bericht gekregen?
ik heb een jas besteld en op 7 juni voor het eerst gemaild hierover, ik had ook geen bevestiging gekregen,maar wel incasso.
en ze blijven standaard mails sturen: die en die bestelnummers zult u binnen 2 weken geleverd krijgen".
eh nee, die 2 heb ik al!!
wordt er wel moedeloos van en ben bovendien zwaar teleurgesteld!

en dat telefoonnummer werkt!!!

A Millie
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jul 2009 18:07

Re: coca cola spaaractie

Ongelezen bericht door A Millie »

Chocomelk schreef:@A Millie, Harry geeft duidelijk aan dat het om een op=op aktie gaat.
Dat heb je soms bij supermarkten ook wel eens die aktie's, wil je als die
aktie op is dan ook nog aanspraak maken op die aktie terwijl het er duidelijk bij vermeld wordt ?

Waar het mij, en met mij vele anderen (zie deze threads, maar ook twitter, facebook etc.) om gaat is dat deze actie heel erg slecht is georganiseerd. Je weet precies hoeveel flessen Cola er elke week verkocht worden en al zou tien procent aan die actie mee doen dan kom je al te kort. Zeker als die actie voor de hele Benelux geldt.. Daarnaast hebben ze door hun uitingen het idee gegeven dat er nog bijbesteld zou worden (wat ook logisch zou zijn gezien de actie tot eind juli zou lopen) maar dit is dus niet het geval.

Uiteraard valt er wat te zeggen voor het feit dat het een actie is en dat zij 'op=op' hebben vermeld, maar ik denk dat we het er toch wel over eens kunnen zijn dat dit een waardeloze actie is geweest..

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: coca cola spaaractie

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

@tiesver

allereerst hoef ik niet perse het laatste woord te hebben. Ik reageer wel op het moment dat iemand een vraag heeft en ik genoeg van het onderwerp af weet om deze persoon te helpen of, en dat is nu het geval, mensen acties/bedrijven/producten afkraken zonder dat hier een reden toe is. Daarnaast ook nog met (of helemaal zonder) argumenten die van geen kant deugen. Heeft dus niets met het laatste woord te maken.

Dat jullie / de kinderen niet op een loterij zitten te wachten maar de producten van Coca Cola willen is dan toch ook echt een probleem van jullie en niet van Coca Cola. Er waren een beperkt aantal producten beschikbaar en er is altijd en overal OP = OP gecommuniceerd. Daarnaast was coca cola zelf zo netjes dat er op de site te vinden was hoeveel van de producten er beschikbaar was. Zoals Coca Cola aangeeft gaat het om gratis producten en is er dan ook een beperkt aantal. Daarnaast hebben ze toen de actie erg snel liep, aangekondigd om nog 1x extra te zullen aanvullen maar dit was ook gelijk de laatste keer. Dat je als spaarder te laat bent (en dan ook echt veel te laat), daardoor achter het net vist en alleen nog maar mee kunt doen aan de loterij kun je 1 iemand aanrekenen en dat ben je zelf. Coca cola, de buurman en buurvrouw, de jongen in de supermarkt en het dames voetbal elftal van Japan zijn hier echt de schuldige niet van.

En dat er hier een aantal mensen klagen is absoluut geen bewijs dat het een waardeloze actie was. Helemaal gezien de meeste klachten ongegrond zijn. Het enige wat coca cola valt aan te rekenen zijn de levertijden.
Dat de producten zo snel zijn gegaan is juist een bewijs dat het een erg goede populaire actie is.

Dus nog een keer:
1. Je hebt geen geld weggegooid, want je hebt in de supermarkt betaald voor 45 flessen coca cola en die ook gekregen. Dat je normaal gesproken goedkopere cola drinkt laat dus alleen maar zien dat je erg gevoelig bent voor marketing.
2. De codes zijn niet waardeloos meer, want ze kunnen nog steeds gebruikt worden in de boetiek.


Ik zou zeggen, geniet voortaan gewoon weer lekker van de First Choice. En als je voortaan ergens bij kunt sparen voor gratis producten, denk dan even een tweede keer na voordat je weer van goedkoop naar duur switched.

kooskoekedoos
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 jun 2010 12:21

Re: coca cola spaaractie

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

@ A Millie

er is gewoon bijbesteld hoor, zoals aangegeven door Coca Cola. Deze producten waren alleen binnen een week weer op. En ik geef net als mijn voorganger degene van Coca Cola gelijk. Gratis producten blijven niet onbeperkt weggegeven worden. En zoals je zelf al aangeeft, Coca Cola heeft dit ook nooit voorgehouden, er is altijd sprake geweest van op=op.

tribeworld_melanie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2011 23:03

Re: coca cola spaaractie

Ongelezen bericht door tribeworld_melanie »

typisch een geval van bij coca cola werken ofnie.
anders verdedig je het ook niet op deze manier.
het is gewoon een hele waardeloze actie je kan zeggen wat je wilt.
net wat iemand anders hierboven zei als je weet wat je verkoopt in 1 week tijd aan cola moet je ook voorbereid zijn dat een actie goed kan lopen.
en dat stomme argument met bij een supermarkt kan je het ook mislopen ja 1 dag van te voren als je pech hebt niet zowat 2 maanden van te voren als je al een korte tijd een spaaractie doet.

Gesloten