LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKr registratie door Rabobank aangepast maar hoe lang?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
roosboele1

BKr registratie door Rabobank aangepast maar hoe lang?

Ongelezen bericht door roosboele1 »

Beste mensen,

Vorige week heeft de hypotheker te kennis gegeven dat onze offerte is afgekeurd door de NHG omdat er op mijn naam een BKR registratie stond, ( ze gaven alleen aan code A)

Nu weet ik hiervan omdat ik in 2007 een achterstand had van een lening van 1000 euro, MAAR op 30 april 2009 heb ik alles afbetaald. Ze gaven mij de kans om alles in 1x af te betalen ( was nog maar 200 euro) en als ik dat deed, zou de bkr registratie eruit halen. Naja prima dacht ik!

Nu kreeg ik dus te horen van de Rabobank dat hij inderdaad nog open stond, maar dus nooit op gesloten stond en dat de reden was waarom hij is afgeketst.. Nu zouden zij hem direct aanpassen, maar moest er rekening houden dat er paar werkdagen overheen zou gaan bij het BKR...

Kan iemand mij vertellen hoe lang dit duurdt als het aangepast is bij de BKR? En dan komt hij toch op H code te staan met de datum wanneer het afgelost zou staan. De hypotheker had namelijk aangegeven als er maar komt te staan dat hij afgelost is en afgesloten is dat het dan goed zou komen.. maar toch heb ik er mij twijfels over???

Wie kan mij iets meer duidelijkheid geven???

Elissa

Re: BKr registratie door Rabobank aangepast maar hoe lang?

Ongelezen bericht door Elissa »

Het kan volgens mij maximaal twee weken duren voordat een BKR registratie gewijzigd wordt.

Indien de achterstand weg zou zijn, zou er inderdaad een H voor moeten staan of een datum bij de praktische aflossing (in geval van beëindiging).

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

BKR-H blijft 5 jaar in de boeken staan. Het is aan de kredietverlener om uit te maken wat ze daamee willen doen.

CB

Ongelezen bericht door CB »

Het is aan de kredietverlener om uit te maken wat ze daamee willen doen.
Of de Geschillencommissie (daar kun je in beroep gaan), die kan de deelnemer (kredietverlener) terechtwijzen.

Fiesiekus

@CB: bedoel je dat de geschillencommissie de codering kan (laten) verwijderen. Of omtrent de beslissing van de kredietverlener om geen krediet te verlenen?

CB

De geschillencommissie kan opdracht geven een codering te laten verwijderen cq aanpassen.
Ze bemoeien zich niet met de beoordeling van kredietaanvragen. Dat is ook buiten de reikwijdte van het BKR. Iedere kredietverlener hanteerd een eigen beleidt voor het aanbieden van leningen en terecht bemoeit het BKR (Geschillencommissie) zich daar niet mee.

Fiesiekus

Dus via de geschillencommissie van het BKR, kan je eventueel een H_codering laten verwijderen?

Bedankt voor de uitleg !

CB

Voor als je e.e.a. wilt nalezen, zie onderstaande link.

http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=93&H ... commissie|

Je moet er dus best wat voor doen voor je bij de geschillencommissie terecht kunt.

Fiesiekus

Wederom bedankt.

Gesloten