LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Puresential Green Tea Patch

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Help!
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 apr 2011 21:35

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Help! »

Maar de algemene voorwaarden,waren niet duidelijk,
zodat mensen er wel ingeluisd worden :!:

Caro88
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2011 14:03

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Caro88 »

Een rechtszaak tegen Puresential kwam tot de volgende uitspraak:Hier is in juridische termen sprake van een negatieve optie (je zit ergens aan vast tenzij je opzegt). Zo'n negatieve optie leidt echter niet per definitie tot een rechtsgeldige overeenkomst. Daarvoor is vereist dat de verkoper/leverancier een aanbod doet dat door de koper expliciet wordt aanvaard. De Stichting Reclame Code heeft inmiddels uitspraak gedaan (op 11 mei j.l.) dat de reclame van Puresential voor het proefpakket voor Acai Slim misleidend is.

Ik heb advies van het juridisch loket gevraagd.
Zuij zeggen:
U kunt het bedrijf een aangetekende brief sturen en hen wijzen op de uitspraak die de rechter heeft gedaan. Echter betreft het een uitspraak van een kantonrechter. Het is dan ook niet zo dat elke uitspraak van een rechter hetzelfde zal zijn. Echter in deze situatie is die kans wel groot.

Mocht een brief niet helpen en zij bij hun standpunt blijven dan kunt u het uiteindelijk voor laten komen bij de rechter. De kans dat u dan uiteindelijk wint is erg groot. Er blijft wel een risico. Mocht u de zaak verliezen dan kunt u veroordeeld worden in de proceskosten.

Caro88
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2011 14:03

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Caro88 »

Wat dit bedrijf doet mag wettelijk niet..
Als dat wel zo was, zou ik wel betalen.
Ik vind dat we met z'n alle Puresentia; voor de rechter zouden moeten dagen als het niet ophoudt.
Iemand wel van ze afgekomen?

Caro88
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2011 14:03

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Caro88 »

Help! schreef:Ik heb het terug gestuurd als pakketpost,
want dan heb je de verzendcode (track&trace),
want als je het aangetekend verstuurd,dan
nemen ze het misschien niet aan :?:
Heb je nog iets van ze gehoord?

Caro88
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2011 14:03

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Caro88 »

marshan schreef:Ik heb ook contact gehad met mijn rechtsbijstandverzekering. Kunnen niks doen je bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden.
Mijn verzekering was wel zo aardig om €30,00 op mijn rekening te storten.
Dat klopt niet. Volgens de Consuwijzer is alleen akkoord gaan met algemene voorwaarden niet genoeg. Mijn juridisch adviseur zegt het zelfde. Puresential heeft al een zaak verloren.

Caro88
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2011 14:03

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Caro88 »

hillibillie76 schreef:hoi susanne,
ik heb geen idee, ik heb het laten storneren en tot op heden nog niks weer gehoord
ik ga echt geen 60 euro betalen :evil:
2 berichten boven je staat een brief, wellicht heb je daar wat aan
als ze moeilijk gaan doen,zend ik die brief als mail naar hun
groet cynthia
Hoi,

Nog steeds niks meer gehoord?
Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is bij andere mensen.

marshan
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2011 20:12

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door marshan »

Caro88 schreef:
marshan schreef:Ik heb ook contact gehad met mijn rechtsbijstandverzekering. Kunnen niks doen je bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden.
Mijn verzekering was wel zo aardig om €30,00 op mijn rekening te storten.
Dat klopt niet. Volgens de Consuwijzer is alleen akkoord gaan met algemene voorwaarden niet genoeg. Mijn juridisch adviseur zegt het zelfde. Puresential heeft al een zaak verloren.
Ik denk dat mijn rechtsbijstandverzekering wel weet waar hij over praat. Ik had de voorwaarden beter moeten lezen. Het blijft natuurlijk een rotstreek om mensen er zo in te luizen. Maar ja ik weet nu wel beter voor de volgende keer.

Help!
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 apr 2011 21:35

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Help! »

Pakketje heb ik teruggestuurd met track & trace code,
geld terug laten storten,daarna niets meer gehoord :!:
Daarvoor had ik wel telefonisch contact gehad met Amsterdam.

jimjim
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2011 17:50

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door jimjim »

Ben echt nog steeds niet van plan om te gaan betalen hoor. Ik heb gisteren mijn rechtbijstandverzekering gebeld en deze vroeg mij hoe ik de algemeene voorwaarden heb kunnen lezen. Ik heb ze niet erbij zien staan toen ik het proef pakketje bestelden. Iemand wel? En ik heb ze ook niet gezien bij het preofpakketje iemand wel?
groetjes,
Lillian

xxlindaxx
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2011 21:39

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door xxlindaxx »

Ook ik heb de algemene voorwaarden niet goed gelezen en zo'n kwartaalverpakking ontvangen. Ik heb het pakketje ongeopend teruggestuurd met een brief erbij dat ik me beroep op de wet "kopen op afstand" wat eigenlijk inhoudt dat ik beroep doe op de herroepingsrecht. Hier een korte beschrijving van wat dat inhoudt:

Herroepingsrecht
Na ontvangst van de bestelling heb je een bedenktijd van zeven werkdagen waarbinnen je de koopovereenkomst zonder opgaaf van redenen mag herroepen (ontbinden). Als je op de dag van ontvangst of de dag waarop je de overeenkomst sluit nog geen bevestiging hebt ontvangen met de juiste informatie dan bedraagt de ontbindingstermijn maar liefst drie maanden!

De verkoper mag je hiervoor geen boete in rekening brengen, hoogstens de kosten voor het terugzenden. Heb je al (gedeeltelijk) betaald? Dan moet de verkoper binnen 30 dagen het geld terugstorten.

De discussie die ik nu aan het voeren ben met hen is wanneer de 7 dagen zijn ingegaan. Zij zeggen namelijk dat de 7 dagen in zijn gegaan na het ontvangst van het proefpakketje maar mijn logische beredenering zegt dat de 60 euro die ik moet betalen is voor het kwartaalpakket en dat is dus wat ik "gekocht" heb. Die heb ik binnen 7 dagen teruggestuurd.

Ik hou jullie op de hoogte hoe het afloopt... betalen ga ik in ieder geval niet :)

Rescue
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 feb 2010 15:18

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Rescue »

--De discussie die ik nu aan het voeren ben met hen is wanneer de 7 dagen zijn ingegaan. Zij zeggen namelijk dat de 7 dagen in zijn gegaan na het ontvangst van het proefpakketje maar mijn logische beredenering zegt dat de 60 euro die ik moet betalen is voor het kwartaalpakket en dat is dus wat ik "gekocht" heb. Die heb ik binnen 7 dagen teruggestuurd--

Is geen discussie, de bedenktijd geldt voor Proefpakket, de naam zegt het al, op proef en niet voor de vervolgzending, bij proefpakket kun je proberen en je bedenken, zeg je dat niet af dan kies je dus zelf voor het vervolg en dan kun je je niet nogmaals 7 dagen daarover gaan `bedenken`
Sommige artikelen zijn ook uitgesloten van bedenktijd te denken aan hygieneartikelen en pillen ed waar dit onder zal vallen omdat de artikel-veiligheid niet gewaarborgd kan blijven bij pillen bij op en neer sturen.....
Dat is de reden ook dat ze een proefpakket verstreken kun je het daadwerkelijk uitproberen en afmelden in een bepaald tijdsbestek als bedenktijd dan.

xxlindaxx
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2011 21:39

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door xxlindaxx »

Is geen discussie, de bedenktijd geldt voor Proefpakket, de naam zegt het al, op proef en niet voor de vervolgzending, bij proefpakket kun je proberen en je bedenken, zeg je dat niet af dan kies je dus zelf voor het vervolg en dan kun je je niet nogmaals 7 dagen daarover gaan `bedenken`
Sommige artikelen zijn ook uitgesloten van bedenktijd te denken aan hygieneartikelen en pillen ed waar dit onder zal vallen omdat de artikel-veiligheid niet gewaarborgd kan blijven bij pillen bij op en neer sturen.....
Dat is de reden ook dat ze een proefpakket verstreken kun je het daadwerkelijk uitproberen en afmelden in een bepaald tijdsbestek als bedenktijd dan.[/quote]

Hoe kan die wet gelden voor iets wat je niet koopt? Het proefpakket koop je niet dat ontvang je volgens eigen zeggen "gratis". De wet kan daarop niet van toepassing zijn.
Daarnaast staat de "bedenktijd" van 7 dagen niet in verhouding omdat je simpelweg in die periode niet kan beoordelen of het product ook daadwerkelijk is wat je ervan verwacht. Maar goed we zullen zien, kennelijk bent u wel van mening dat deze manier van producten verkopen kan en mag. De wet is niet voor niets in het leven geroepen en door simpelweg een aantal dingen op te nemen in de eigen algemene voorwaarden kom je daar niet onderuit.

Rescue
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 feb 2010 15:18

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Rescue »

Persoonlijk vind ik het allemaal nogal duidelijk aangegeven hoe het werkt bij de algemene voorwaarden, probleem is blijkbaar dat veel mensen die nooit lezen,
je gaat gewoon een abonnement aan na de proefperiode, dat staat er ook duidelijk.
En zo werkt het ook bij bv leesbladen of software dan heb je daarna ook niet opnieuw weer een proeftijd als je abo/koop daadwerkelijk gaat lopen Na de proeftijd, en dat mag wel, hier is het niet anders dus zou niet weten waarom het in dit geval dan anders zou zijn...........
Behalve dat je er hier nog na elke zending weer vanaf kunt en je bij een leesblad of een ander abo er meestal gelijk een jaar aan vast zit.

En proeftijd is te kort om te weten dat het werkt, tja voor dit soort dingen werkt - als het al werkt.......- ben je weken of maanden verder en ze kunnen moeilijk voor een half jaar gratis gaan verstrekken.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door berend12 »

Sommige berichten moet je gewoon negeren.

Help!
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 apr 2011 21:35

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Help! »

Algemene voorwaarden waren niet echt duidelijk :!:
(De kleine lettertjes :!: )
Je vraagt een proefpakket aan en je wordt er in geluisd
voor een vervolgpakket :!:

lin34
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2011 17:09

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door lin34 »

hallo
ook ik heb een proefpakket besteld voor €3.99 verzendkosten.heb niks kunnen lezen over een vervolgpakket en dat je dit binnen 7 dagen moest doorgeven of je dit wilde.ik bestel zo vaak gratis producten of waar je alleen verzendkosten bij moet betalen dat als ik het binnen krijg dit vluchtig in kijk en op de eettafel leg en later weer es goed ga bekijken wat het precies is.tot ik een dik pakket kreeg dat ik moest betalen,want ik was klant geworden van hun.ik proefpakket erbij gepakt en toen ik de brief las zat er een 'leuke opvallende' voorwaarden bij.op de achterkant!!ik dit pakket dus aangetekend retour gedaan naar het adres van wijk bij duurstede.dit heb ik in mei gedaan.ook mailtjes heengestuurd en gebeld,naar een bandje idd,en gelijk afgezegd.
krijg ik vandaag een acceptgiro dat ik nog €60 moet betalen.heb ze een mailtje gestuurd dat ik dit niet van plan ben en ik het gevoel krijg dat ze de boel erg besodemieteren zo en veel mensen die €60 laten betalen.ook geschreven dat het pakket allang aangetekend is teruggestuurd.dus ben benieuwd wat ze nu gaan doen.ik ben van mening dat ik in mijn recht sta,net als zovelen.maar ja,gaat dit nu een lange weg tegemoed?ik lees bij soms dat je niet moet reageren op de acceptgiro's.en dat ze het toch niet voor het gerecht gooien.ik ben er ook niet bang voor hoor en weiger te betalen.zijn er nog meer mensen die het ook zo gedaan hebben of hier al acceptgiro's hebben gehad.oja de eerste keer was er ook €60 automatisch van mn rekening af gehaald wat ik uiteraard weer terug heb laten boeken.ik heb ze daar niet om gevraagd,dus vandaar de acceptgiro's nu.ik lees ook steeds meer verhalen van mensen op internet.hoe kunnen we dit oplossen en er voor zorgen dat die lui hier mee kappen of in elk geval gestraft worden.

succes
groetjes lin34 :evil:

patrick_d
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2011 19:05

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door patrick_d »

Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem gehad. Puresential stuurde de green patch op, en zodra die binnenkwam, heeft zij meteen afgemeld. Puresential heeft echter wel de 60 euro afgeschreven van haar rekening. Zij heeft dit gesaneerd, en het rekeningnummer geblokkeerd. Nu sturen ze mailtjes dat ze dit niet mag doen, omdat ze volgens hen niet uitgeschreven is, en dat zij rechtsgeldig te werk gaan. Na enkele communicatie tussen Puresential en haar, laten ze weten dat ze gewoon moet betalen. Gelukkig vonden we in haar mail een bevestiging terug dat ze is uitgeschreven. En ik geloof dus echt niet dat Puresential daar niets vanaf weet. Deze truc doen ze volgens mij al geruime tijd, en ik denk toch dat 9 op de 10 slachtoffers zich af laat bluffen en voor de zekerheid betaald. Makkelijk geld verdienen is het dan. Telefonisch kun je niemand te woord staan, dat hebben ze veilig achter hun antwoordapparaat weggestopt. Mijn vraag is, is er geen manier om deze oplichters te laten boeten voor hun afzetterij? Is er geen instantie die hen ook aan kan pakken? Een rechtszaak beginnen voor die 60 euro vind ik het niet waard, maar als je de bedragen van het collectief bekijkt, zullen zij hier wel dik op kunnen verdienen. Dat gun ik deze brutale oplichterij niet. Ik vind het oplichters, en de redenen hiervoor is allemaal terug te lezen op dit forum (om over andere fora maar niet te spreken).

Wachtend op reacties,
Patrick

Help!
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 apr 2011 21:35

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door Help! »

tel.020-5306666

ajwm 55
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2011 02:23

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door ajwm 55 »

ook ik ben de zoveelste die problemen heb ik heb het proefpakket aan gevraagd en betaald maar nooit ontvangen nu krijg ik dreigbrieven en rekeningen van de vervolgzending ook die heb ik nooit ontvangen!!!!!!!!! wel 60 euro afgeboekt maar dit heb ik gestorneerd en al verschillende pogingen gewaagd om te reageren ik heb het emailadres van hun gekregen [email protected] om te reageren maar dit bestaat niet ???? verder heb ik geen adres of telefoonnummer van hun dus ik weet het ook dan niet meer hoe in contact te treden met hun maar weiger te betalen ben ik dan strafbaar of dat stelletje oplichters wat een kromme wereld

ajwm 55
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2011 02:23

Re: Puresential Green Tea Patch

Ongelezen bericht door ajwm 55 »

nog even een aanvulling heb net nog het rekening nummer gecontroleerd en de datum van het terug storneren dit was op 19-04-2011 op reknr.556977556
het reknr wat ik nu heb is 544775287 is dit bekent bij anderen?

Gesloten