| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eneco claimt boetevergoeding terug na overstap
Eneco claimt boetevergoeding terug na overstap
Ik ben laatst overgegaan van Eneco naar Oxxio.
Dit binnen mijn contract periode, dit houdt in dat ik een boete betaal voor mijn producten en is gezien het een jaarcontract was Euro 50 per product.
Nu bij de eindafrekening zie ik tot mijn vebazing dat de vergoeding welke destijds is overgenomen door eneco nu weer terug wordt gecalimd bovenop de verwachte boete.
Ik zie dit echter nergens terug in de (leverings)voorwaarden.
en is volgens mij ook niet rechtsgeldig.
De reden dat ik binnen een jaar weer ben overgestapt laat ik hierbij in het midden.
Gezien Het tijdstip van overstap (kort na winterperiode) met deze dubbele boete vergoeding zie ik het vakantie geld snel verdwijnen (Euro +700)
Oxxio is in ieder geval niet bekend met deze regeling en vraag mij af of er meer zijn die dit hebben meegemaakt bij Eneco.
gr. Tommy
Dit binnen mijn contract periode, dit houdt in dat ik een boete betaal voor mijn producten en is gezien het een jaarcontract was Euro 50 per product.
Nu bij de eindafrekening zie ik tot mijn vebazing dat de vergoeding welke destijds is overgenomen door eneco nu weer terug wordt gecalimd bovenop de verwachte boete.
Ik zie dit echter nergens terug in de (leverings)voorwaarden.
en is volgens mij ook niet rechtsgeldig.
De reden dat ik binnen een jaar weer ben overgestapt laat ik hierbij in het midden.
Gezien Het tijdstip van overstap (kort na winterperiode) met deze dubbele boete vergoeding zie ik het vakantie geld snel verdwijnen (Euro +700)
Oxxio is in ieder geval niet bekend met deze regeling en vraag mij af of er meer zijn die dit hebben meegemaakt bij Eneco.
gr. Tommy
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Re: Eneco claimt boetevergoeding terug na overstap
Zou bijna denken, wat een reclame zeg voor Oxxio.
Als nergens in de voorwaarden staat dan lijkt mij dat Eneo dit niet mag verekenen, maar zou aan Oxxio vragen hoe zij hiermee omgaan in een soortgelijke situatie.
Het is absoluut rechtsgeldig.
Ten tijde dat u het declaratie formulier op de Eneco website hebt ingevuld en gedownload (als pdf bestand omdat u het moest versturen) stond er vet gedrukt duidelijk als voorwaarde vermeld:
Ten tijde dat u het declaratie formulier op de Eneco website hebt ingevuld en gedownload (als pdf bestand omdat u het moest versturen) stond er vet gedrukt duidelijk als voorwaarde vermeld:
Lijkt me ook logisch dat dit als voorwaarde geldt. Anders kan iedereen te pas en onpas verschillende keren kostenloos overstappen omdat de boete door menig leverancier vergoed wordt. Echter breekt u wel steeds vroegtijdig het contract bij de leverancier(s) die u de boete vergoed hebben. Zo zou iemand 'slapend' rijk kunnen worden.Door middel van dit formulier declareer ik de boete van mijn vorige leverancier. Eneco compenseert de boete die ik aan mijn oude leverancier moet betalen (met max. € 125,- per product), omdat ik ben overgestapt. Ik
ga ermee akkoord dat ik het volledige bedrag weer aan Eneco terugbetaal, indien ik mijn contract voor bepaalde tijd opzeg voor het einde van de contractperiode.
Beste tom_my01,
In uw reactie op dit forum schrijft u dat u bent overgestapt van Eneco naar een andere energieleverancier. We brengen u een boete in rekening in verband met contractbreuk en we vorderen de boete terug die eerder door ons is vergoed. U heeft vragen over de terugbetaling van de boete die Eneco eerder heeft vergoed. U vraagt zich namelijk af of dit rechtsgeldig is.
Graag ontvang ik uw gegevens om inhoudelijk op uw vragen te reageren.
Wanneer u dat op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum, te mailen naar [email protected].
Hosnia, medewerkster Eneco
In uw reactie op dit forum schrijft u dat u bent overgestapt van Eneco naar een andere energieleverancier. We brengen u een boete in rekening in verband met contractbreuk en we vorderen de boete terug die eerder door ons is vergoed. U heeft vragen over de terugbetaling van de boete die Eneco eerder heeft vergoed. U vraagt zich namelijk af of dit rechtsgeldig is.
Graag ontvang ik uw gegevens om inhoudelijk op uw vragen te reageren.
Wanneer u dat op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum, te mailen naar [email protected].
Hosnia, medewerkster Eneco
Beste Shine,
Bedankt voor je reactie, dat heb ik inderdaad niet gezien.
Ik vraag me af wt de toevoeging "voor bepaalde tijd" tussen het voortijdig afsluiten inhoudt.
Ik snap de redenering maar slapend rijk wordt eigenlijk niemand van energie maatschappijen.
Ook omdat de meeste contracten maar een maximaal bedrag uitkeren van 125 per product.
Eigenlijk wordt je door deze regeling niet (slapend) arm en speel je uiteindelijk quit.
Bedankt voor de info, ik weet genoeg
gr.
Bedankt voor je reactie, dat heb ik inderdaad niet gezien.
Ik vraag me af wt de toevoeging "voor bepaalde tijd" tussen het voortijdig afsluiten inhoudt.
Ik snap de redenering maar slapend rijk wordt eigenlijk niemand van energie maatschappijen.
Ook omdat de meeste contracten maar een maximaal bedrag uitkeren van 125 per product.
Eigenlijk wordt je door deze regeling niet (slapend) arm en speel je uiteindelijk quit.
Bedankt voor de info, ik weet genoeg
gr.
Je hebt contracten met een tijdsduur van 'onbepaalde tijd' en 'bepaalde tijd'.Ik vraag me af wt de toevoeging "voor bepaalde tijd" tussen het voortijdig afsluiten inhoudt.
'Bepaalde tijd' contracten zijn contracten die de klant is aangegaan voor een bepaalde tijdsduur bij de leverancier. Varierend van minimaal 1 jaar tot veelal maximaal 5 jaar. Afhankelijk van de aanbieding en het soort contract. Deze contracten hebben een duidelijke einddatum.
Verbreekt de klant zijn aangegaan 'bepaalde tijd' contract vroegtijdig, dus vóór de einddatum van het betreffende contract, dan krijgt hij/zij een boete.
Onbepaalde tijd zegt het al: zonder einddatum, maar te allen tijden opzegbaar.
Ik heb ook zo'n fijne, maar dan omgekeerd. Ik belde Eneco om te zien of opstappen naar Eneco voordelig voor mij was. Resultaat was dat de medewerker mij voorrekende dat ik € 400,-- per jaar goedkoper uit zou zijn dan bij Oxxio. Daarbij vertelde de medewerker mij ongevraagd (ik had daar nog niet eens aan gedacht!) dat Eneco mijn overstapboete zou betalen. Nu komt puntje bij paaltje: Oxxio brengt € 762,46 in rekening en Eneco vergoedt € 250,--. Tel uit je winst! Ja, het stáát in hun algemene voorwaarden, maar de medewerker die ik aan de lijn had vertelde niets over een max. vergoeding. Ja, ik was zakelijke klant bij Oxxio en daarom mag Oxxio blijkbaar belachelijke boetes in rekening brengen, maar ík ben niet de deskundige. Daar had Eneco rekening mee moeten houden en mij behoorlijk inlichten. Hier word ik dus niet blij van. Ik stelde Eneco daarom voor om alles maar terug te draaien, immers beiden hadden we een andere voorstelling van zaken dan de werkelijkheid. Reactie Eneco: "het staat u vrij om op te stappen, maar dat kost u € 250,00 boete"!! Overigens: ze hebben tot op heden nog NIETS vergoed. Wat moet ik doen?
Beste Paul F,
U schrijft in uw bericht op dit forum dat we u een maximale boete van 125 euro per product vergoeden, terwijl de boete van uw vorige leverancier veel hoger is.
U geeft aan dat we u dit niet hebben gemeld bij het aangaan van de overeenkomsten. Ik kan mij voorstellen dat u hier ontevreden over bent. U geeft aan dat u de toegezegde 250 euro ook nog niet heeft ontvangen.
Ik kijk graag samen met u naar een oplossing voor deze vervelende situatie. Als u dit op prijs stelt, stuur dan uw contactgegevens naar [email protected].
Ik zie uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijk groet,
Wilma, medewerker Eneco
U schrijft in uw bericht op dit forum dat we u een maximale boete van 125 euro per product vergoeden, terwijl de boete van uw vorige leverancier veel hoger is.
U geeft aan dat we u dit niet hebben gemeld bij het aangaan van de overeenkomsten. Ik kan mij voorstellen dat u hier ontevreden over bent. U geeft aan dat u de toegezegde 250 euro ook nog niet heeft ontvangen.
Ik kijk graag samen met u naar een oplossing voor deze vervelende situatie. Als u dit op prijs stelt, stuur dan uw contactgegevens naar [email protected].
Ik zie uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijk groet,
Wilma, medewerker Eneco
Paul F schreef:Ik heb ook zo'n fijne, maar dan omgekeerd. Ik belde Eneco om te zien of opstappen naar Eneco voordelig voor mij was. Resultaat was dat de medewerker mij voorrekende dat ik € 400,-- per jaar goedkoper uit zou zijn dan bij Oxxio. Daarbij vertelde de medewerker mij ongevraagd (ik had daar nog niet eens aan gedacht!) dat Eneco mijn overstapboete zou betalen. Nu komt puntje bij paaltje: Oxxio brengt € 762,46 in rekening en Eneco vergoedt € 250,--. Tel uit je winst! Ja, het stáát in hun algemene voorwaarden, maar de medewerker die ik aan de lijn had vertelde niets over een max. vergoeding. Ja, ik was zakelijke klant bij Oxxio en daarom mag Oxxio blijkbaar belachelijke boetes in rekening brengen, maar ík ben niet de deskundige. Daar had Eneco rekening mee moeten houden en mij behoorlijk inlichten. Hier word ik dus niet blij van. Ik stelde Eneco daarom voor om alles maar terug te draaien, immers beiden hadden we een andere voorstelling van zaken dan de werkelijkheid. Reactie Eneco: "het staat u vrij om op te stappen, maar dat kost u € 250,00 boete"!! Overigens: ze hebben tot op heden nog NIETS vergoed. Wat moet ik doen?
Heeft u in dat gesprek aangegeven dat u een zakelijk contract had?
Als u dat niet heeft aangegeven dan kan er ook geen rekening mee gehouden worden.
Degene die u aan de telefoon heeft gehad is er waarschijnlijk vanuit gegaan dat u een particulier bent en bij uw vorige leverancier een particulier contract heeft gehad.
update: probleem is (al enige tijd) geheel uit de wereld! Wilma van Eneco heeft alles perfect en snel geregeld direkt nadat ik haar had gebeld. Boete is volledig vergoed. Gelukkig voor mij (en voor Eneco) nemen ze alle gesprekken op. Wilma heeft de band afgeluisterd (zoals ik aan een eerdere medewerker ook had gesuggereerd maar die dat weigerde) en daaruit bleek a) dat er - zoals ik al had gezegd - geen max boetevergoeding was genoemd en b) dat ik had gemeld dat het om een zakelijk contract ging etc. Geweldig eerlijk van Wilma om dat te erkennen. Binnen enkele dagen alles voor elkaar. Een dikke pluim voor deze Wilma. Jammer alleen dat Wilma pas aan de beurt kwam nadat ik de reactie op dit forum plaatste, want voordien wilde Eneco gewoon niets.