LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
DeBaas
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jun 2009 11:49

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door DeBaas »

Mijn huisgenoten en ik zijn eruit:
TV standaard bekijken we 22 zenders.
TV Plus bekijken we geen zenders.
TV Extra alleen SyFy.
Helaas jammer, dan maar geen SyFy, we gaan vanaf 1 september 156 EUR per jaar besparen, terug naar TV standaard.
Het wachten is op een beter aanbod van Ziggo.
Groet
Ed

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Boisbas »

Ik ben ook terug gegaan naar TV-standaard.
De andere zenders uit de andere pakketten bekeek ik toch al niet of nauwelijks.
En on demand spreekt me bovendien ook niet aan.
En waarom zou je dan niet overstappen, wanneer dat meer dan € 10 p.m.
scheelt? (Ook zo'n 160 euro per jaar)
Je bent toch geen dief van je eigen portemonnee...

Je vraagt je inderdaad (Bertens) af wie er allemaal in dat (onderzoeks)panel hebben gezeten wanneer ze met zo'n 'fijne' verandering komen aanzetten.
ZIGGO lijkt haar klanten voor dom te verslijten??

j-go
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2008 12:15

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door j-go »

Ziggo wilt geen trouwe klanten Ziggo wilt alleen nieuwe klanten....als trouw klant mag je de hoofdprijs betalen voor veranderingen 199€ voor een hd recorder die je nodig hebt om gebruik te kunnen maken waar voor je betaalt. En dan zegt ziggo ook nog eens dan zet je dat andere kastje toch op marktplaats als je aangeeft dat je vorig jaar al net een nieuwe hebt moeten aanschaffen bij hun...maar ok je krijgt meer mogelijkheden, dus ben ik wel bereid om 99€ te betalen net als nieuwe klanten. Fair .....lijkt mij

En ze mogen hun personeel ook wel betere info geven want afgelopen zaterdag belde ik met ze en toen kon ik voor 99€ een hd recorder aanschaffen alleen maandag wel even terug bellen moest ik met de klanten service regelen. Dus ik terug bellen.... welles nietes gesprek....enz enz... Ben er klaar mee. Heb nog een klachten mailtje gestuurd en wordt daar niet fatsoenlijk op gereageerd stap ik over....

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door trebelski »

Misschien kan iedereen hieronder zijn of haar onvrede uiten over bv het zenderaanbod van Ziggo.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1017 ... html?p=5,3

Bron =telegraaf.nl

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door seconds-out »

trebelski schreef:Misschien kan iedereen hieronder zijn of haar onvrede uiten over bv het zenderaanbod van Ziggo.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1017 ... html?p=5,3

Bron =telegraaf.nl
Grof schandaal is het!
Leugens van ziggo...denk je nou echt dat de verwijderde zenders uit het anologe pakket noodzakelijk was vanwege uitbreiding van het digitale pakket?
Niet dus..
Er zijn en waren gewoonweg teveel klanten die tevreden waren met een basis abootje...dat gaat niet aan natuurlijk...zo verdienen ze minder..het is de bedoeling om het zo min mogelijk aantrekkelijk te maken, zodat velen zullen overstappen naar een duurdere (digitale) pakket.
Daarom wordt het anologe pakket ook uitgekleedt, niets meer en ook niets minder.

Note..waarom zitten nu nog WEL alle pulpzenders in het pakket en andere belangrijke nieuwszenders NIET?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Is het Ziggo Webteam op vakantie? Meestal zijn ze er als de kippen bij om hier klagers de mond te snoeren.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door seconds-out »

Bob Schurkjens schreef:Is het Ziggo Webteam op vakantie? Meestal zijn ze er als de kippen bij om hier klagers de mond te snoeren.
Dat doen ze alleen als ze denken dat de klacht "opgelost" kan worden...deze klachten zijn niet te verdedigen......het gaat hier ook om meerdere consumenten, elke uitleg zou ook alleen maar de leugen groter maken en de aandacht trekken (dat kunnen ze niet gebruiken nu..).
Dus houden ze zich stil...ook een manier van damage control (schadebeperking).

daytona12
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jan 2007 09:46

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door daytona12 »

Het bizarre is dat de prijs omhoog gaat en je een aantal HD zenders extra krijgt.
Maar als je geen HD ontvanger hebt betaal je dus voor een aantal zenders welke je niet kunt bekijken. Dus worden we op kosten gejaagd doordat we verplicht worden een HD ontvanger aan te schaffen?
Ik wens niet te betalen voor iets wat ik niet kan zien, of Ziggo moet die HD ontvanger gratis leveren.

En dan hebben we het nog niet eens over zenders welke spontaan verdwijnen en waar niets ander voor terug komt. Of zender welke ineens na 18:00 over gaan in een andere zender waar je geen donder aan vind zoals TLC. En wat dacht je van 24 uur per dag peutertv terwijl al die peuters allang op één oor liggen. Andere kindertv welke 24 uur per dag te zien is??? Wat een onzin, je betaald voor 40% crap tv.

Bertens
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 apr 2006 20:53

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Bertens »

Ze belden vandaag n.a.v. mijn klacht omtrent de nieuwe pakketten. Hij kwam er niet uit, hakkelde als ik over te duur, te weinig zenders, nieuwe decoder enz begon. Ze zijn toch wat in paniek en eigenlijk moet dit net zo hard aangepakt worden als de klacht omtrent het vervallen van de analoge zenders, zoals die nu in de media speelt. Wat dat betreft had ik eigenlijk hier honderden klachten verwacht over de pakketten, zodat ook Radar zelf hier op in kan spelen. Zou van Radar in dit forum ook wel een reactie willen lezen over de Ziggo-pakketten, of is deze redactie ook op vakantie tot 9 september? Want 1 september start Ziggo er mee........

yorickk
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2011 22:06

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door yorickk »

Ik heb me ook erg opgewonden over de brief die ik vandaag heb ontvangen. Ik snap dat Ziggo graag vooruit wil, dat ze het eea graag makkelijker willen maken voor hun klanten, echter met de huidige aanpassing stoten ze gewoon veel mensen voor het hoofd. Het is de manier van communiceren (alsof ze je een plezier doen, dat is zeker niet altijd het geval zoals we hier hebben gelezen) en het feit dat ze je dwingen tot meer betalen (en dus geld uit je zak kloppen).

Ook ik heb maar één pakket voor maar één zender die ik wil hebben en ook deze zender verhuisd naar het Extra pakket. Wil ik deze zender dus behouden moet ik dat pakket dus nemen.

Vandaar een klacht op de website ingestuurd en wat krijg je als reactie "voor dat bedrag krijgt u ook nog andere zenders". Ja zo wordt het wel erg simpel: Die wil ik niet, ik wil alleen die ene zender. Die gaat me nou ruim €156 op jaarbasis kosten ipv €47,40......een nogal groot verschil.

dame41
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 mar 2011 13:13

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door dame41 »

Ik heb ook de welbekende brief van Ziggo gekregen. Op zich ga ik iets meer betalen maar goed ik had al het volledige pakket en op zich leek me het wel wat, interactieve tv en wat HD zenders. Waar ik wel boos over wordt, is het feit dat je dus voor je interactieve tv en de HD zenders een recorder moet kopen. Ik heb alleen tv bij Ziggo, nu las ik in dit topic dat zo'n recorder € 199 kost. Via de website van Ziggo zelf zie ik 2 bedragen € 459 als je al klant bent en € 99 voor nieuwe klanten, maar dan moet je ook internet en telefoon afnemen.
Dit vind ik echt schandalig, dat je vaste klanten, waarvan je dus elke maand geld ontvangt de volle mep laat betalen voor een recorder. Als je die recorder dus niet hebt, kan je ook niet optimaal gebruikmaken van je abonnement en gaat er € 3.05 in de zak van Ziggo.
Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die € 459 + verzendkosten gaan betalen, da's echt veel geld, daar kan ik een maand boodschappen voor doen.
Sla je slaatje. Foei Ziggo!!!

meerzicht
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2011 13:06

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door meerzicht »

Ik ben een trouw (honkbal) ESPN kijker. Vroeger als keuzezender voor 2,95 (Multikabel) en nu een paar jaar voor 3,95 als onderdeel van het sportpakket.
Dit tot volle tevredenheid ondanks dat ik nauwelijks naar de ander sportzenders kijk. Ik vind en vond 3,95 een keurige marktconforme prijs (ongeveer 25%) van het totaal zenderaanbod.
Nu echter mijn probleem:
De brief die ik gekregen heb is uiterst misleidend. In de tweede alinea staat bij mij:

"Wat verandert er precies voor u? U heeft Alles-in-1 en aanvullend voor televisie het Sport pakket. (tot hier klopt alles!). Uw huidige tv-paket(ten) worden per 1 september a.s. omgezet naar TV-Plus. (hier gaat het fout, alles behalve ESPN). U betaalt nu voor uw aanvullende tv-paket(ten) 3,95 per maand en gaat daar 8,00 per maand voor betalen. (dit klopt dus niet, moet zijn 13,95) De eerste 3 maanden betaald u geen 8,00 per maand, maar 3,95 per maand. etc.."

In de 3e alinea staat het addertje onder het gras!

"Van uw huidige keuzepakket(ten) blijven ook met TV Plus de MEESTE zenders gewoon te zien."

Kortom, van 3,95 naar 13,95 per maand extra! Met zenders waar ik helemaal niet op zit te wachten. Ik heb natuurlijk gebeld maar mij kon niet duidelijk gemaakt worden waarom er geen maatwerk meer geleverd kon worden (blijft vreemd in dit digitale tijdperk) én of een prijsstijging van 10,00 per maand wel gerechtvaardigd is...

Ik blijf mij afvragen of dit zomaar kan?

Gr,
Rob

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door seconds-out »

En welke zender moest er persee af?
CNN natuurlijk (o.a) Die is populair, daar kijken veel mensen naar...die missen die zender, zodat ze haast wel gedwongen worden om over te stappen naar het duurdere digitale pakket.
De prachtige reportages op TV5 ...bijna alles ondertiteld...ook weg!
Wat blijft is een stelletje (nederlandse) pulpzenders...DIE gaan er niet af!...neuh..daar zitten de adverteerders...jak..zaken zijn zaken. :twisted:

Keuze, hoezo keuze!!?? :twisted:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 13 jul 2011 14:15, 2 keer totaal gewijzigd.

WendyRvg
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2011 13:58

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door WendyRvg »

Mijn Alles-in-1 met het Kennis & Nieuws pakket wordt omgezet naar TV Plus. Van 3,95 euro per maand worden de kosten voor het uitgebreidere pakket 8 euro per maand. Dit is een stijging van meer dan 100 % (!). Wat hier tegenover staat in de wijzigingen van het product lijkt niet gelijk te staan aan deze kostenstijging.

Één van de voordelen die ze aangeven is dat met het ingaan van het nieuwe abonnement ik standaard gebruik zou kunnen maken van interactieve televisie. Dit geldt echter enkel voor klanten die in het bezit zijn van een interactieve ontvanger. Deze ontvanger heb ik niet, dus indien ik van dit 'voordeel' gebruik zou willen maken, zou ik eerst deze recorder moeten aanschaffen. Dat betekent nog meer overbodige kosten. Ik heb immers een ontvanger die op ieder ander vlak prima werkt. Bij de brief zit wel een folder waar een exclusief aanbod bekend wordt gemaakt; ik kan als huidig klant een interactieve HD recorder bestellen voor 199 euro. Goedkoper uiteraard dan het normale tarief dat ze vermelden van 459 euro, maar toch nog steeds duurder dan in de advertentie op hun website voor nieuwe klanten. Hier wordt voor dezelfde recorder geadverteerd met een prijs van 99 euro. Mijn beloning voor het feit dat ik nu al ruim een jaar klant ben bij Ziggo betekent dus dat ik twee keer zo veel mag betalen als een nieuw klant.

Daarnaast zou er een ruimer aanbod aan digitale zenders zijn. Dit zijn er welteverstaan 6, die allen gericht zijn op een zeer specifieke doelgroep. Naast het huidige extra pakket Kennis & Nieuws heb ik daarnaast ook een abonnement op Sport1. Moeilijk lijkt het dan niet om te bedenken dat ik niet het soort klant ben dat zit te wachten op twee Disney-kanalen. Laat staan dat ik er meer dan 4 euro per maand extra voor wil betalen! Van een aantal andere zenders waarmee geadverteerd wordt binnen het TV Plus pakket zoals BravaNL (een zender die ik ook werkelijk kijk) is eerder al bekend gemaakt dat deze op korte termijn komen te vervallen. Waarom worden deze zenders dan gebruikt om het pakket mee aan te prijzen?

Naast deze zenders is er nog het kanaal Discovery Travel & Living dat, naar mijn weten zonder enige vooraankondiging, niet langer beschikbaar is. Argument hiervoor kan zijn dat er nu de nieuwe zender 'TLC' is, maar deze zendt slecht een aantal uur per dag uit in tegenstelling tot Discovery T&L.

Nu zijn ze wel zo aardig om te vermelden wat de mogelijkheden zijn indien ik het niet eens ben met al deze wijzigingen. In de brief staat vermeld; 'Mocht u zich niet kunnen vinden in deze wijziging, dan kunt u uw abonnement wijzigen of kosteloos en met ingang van de wijzigingsdatum opzeggen.' Mijn abonnement wijzigen lijkt vooralsnog geen optie; ik wil juist de zenders BBC 3 en 4 blijven ontvangen en TV Plus is daarbij de enige optie naast het nog duurdere TV Extra.

Al met al geeft de informatie die ze verstrekken de indruk dat ze van mening zijn dat klanten zich kunnen verheugen op de wijzigingen, maar het komt er op neer dat er voordelen aan zitten waar ik geen gebruik van kan maken zonder een nog aan te schaffen duurdere recorder, meer dan een verdubbeling van mijn maandelijkse kosten voor het pakket, een vermindering in het aantal relevante kanalen en tot slot de melding dat ik het ermee eens kan zijn of anders op mag stappen. Waar is de klantvriendelijkheid gebleven in al dit?

Ik heb net ook maar even het Contactformulier op de Ziggo-website ingevuld met mijn klacht en ben benieuwd wat de reactie is, als die überhaupt komt... Het lucht in ieder geval op!!! :D

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door seconds-out »

[quote="WendyRvg"]

ik wil juist de zenders BBC 3 en 4 blijven ontvangen en TV Plus is daarbij de enige optie naast het nog duurdere TV Extra.
/quote]

Wat jij graag wilt (en vele anderen) wordt er expres afgehaald!
Makkelijke keus voor Ziggo ook>>>>
Want op die zenders zitten ook GEEN NEDERLANDSE ADVERTEERDERS.
Het mes snijdt dus aan twee kanten...klanten moeten wel overstappen en Ziggo blijft dikke vriendjes met de adverteerders.
Heit is een vuil commercieel spelletje :twisted: kwaliteitszenders alleen in het dure pakket...de pulp voor het anologe pakket!

Waarom zijn we toch uitgeleverd aan die snaaibaaien??
Het interesseert Ziggo geen hol welke zenders wij kijken..of toch wel?
Want denk je dat Ziggo niet weet wat de importantie is van kwaliteitszenders?
Juist wel>>>daarom is CNN er ook afgehaald...en..zoals al gezegd..HET criterium is natuurlijk ook dat er geen Nederlandse adverteerders zitten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door kweenie »

seconds-out schreef: Want denk je dat Ziggo niet weet wat de importantie is van kwaliteitszenders?
Juist wel>>>daarom is CNN er ook afgehaald...en..zoals al gezegd..HET criterium is natuurlijk ook dat er geen Nederlandse adverteerders zitten.
Het gaat niet zozeer om de importantie van kwaliteitszenders, maar tot op zekere hoogte wél om de beschikbaarheid van 'pulpzenders'. Eén van de criteria (die ook de programmaraden hebben), is de redenering dat een tweede TV niet zou gauw een digitale ontvanger zal hebben, en dat er daarom voor het analoge pakket ook goed moet worden gekeken wat er veel op een tweede TV wordt bekeken. Vaak zal dit een TV voor bv. de kinderen zijn, zodat er in elk geval ook een minimaal aanbod aan jongeren- en muziekzenders zal moeten zijn. Ook de commerciële zenders zullen daarom niet snel eruit gaan. Daarnaast heb je natuurlijk de verplichte zenders en is er bij de programmaraden nog een houding dat er eigenlijk voor de diverse moderne talen minstens een zender zou moeten zijn.

Bij zenders die er echt toe doen is de redenering dat die vaak op de 'hoofd-TV' worden bekeken, en dat die daarom (op termijn) vaak via een digitale ontvanger worden bekeken. In die redenering is het verminderen van de kwaliteitszenders een logische gedachte. Maar... dan ga je er wel van uit dat je bij de 'hoofd-TV' een digitale ontvanger hebt. En dat is bij veel mensen nog niet het geval.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

de Wijziging met animal Plent en TLC is niet vanuit ziggo dit heeft animal planet gedaan ik werk bij een provider en bij ons is dit ook gewijzigd

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door seconds-out »

kweenie schreef: Vaak zal dit een TV voor bv. de kinderen zijn, zodat er in elk geval ook een minimaal aanbod aan jongeren- en muziekzenders zal moeten zijn. Ook de commerciële zenders zullen daarom niet snel eruit gaan.
Voor kinderen?
Laat me niet lachen :shock: ...heb s nachts tien pulpzenders die alleen maar erotiek en vage astro-troep vertonen.
En die zitten er NU nog allemaal op!
Als je praat over wat verantwoord is voor kinderen dan is het toch wel bijvoorbeeld een zender als TV5 ...leuk en ook leerzaam...maar die zit er niet meer op!

zeeman-b
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:03

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Wat is het dan mooi als je ook kunt overstappen op glasvezel.

WendyRvg
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2011 13:58

Re: Pas op ! Nieuwe abo's en Tarieven ZIGGO per 1 september :-(

Ongelezen bericht door WendyRvg »

Ik heb een reactie op m'n bericht aan Ziggo. Erg snel, maar ook erg teleurstellend:

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.
Als bestaande alles in 1 abonnee kunt u inderdaad helaas geen gebruik maken van het huidige welkomstaanbod voor nieuwe alles in 1 abonnee's. U heeft immers in het verleden reeds gebruik kunnen maken van een welkomstaanbod.
Wel bieden wij u als bestaande klant ook een aantrekkelijke korting aan op de interactieve ontvanger zoals u weet. Op www.ziggo.nl/interactief schaft u de ontvanger aan voor €199,- in plaats van het reguliere tarief van €459,-. Dus ook bestaande klanten zijn we niet vergeten.
U bent bovendien reeds in het bezit van een interactieve ontvanger (de Samsung ontvanger in uw bezit).
Er zijn onlangs inderdaad een aantal zenders gewijzigd waaronder het Travel en living channel. Dit is ingegeven door Discovery Networks, geen keuze vanuit Ziggo zelf.
In de nieuwe abonnementsvorm krijgt u een flink aantal zenders in HD die hiervoor niet in HD voor u beschikbaar waren of in het losse HD pakket zaten waarvoor apart betaald diende te worden. We zijn tevens bezig het zenderaanbod nog verder uit te breiden, hierover kunnen wij echter nog niets publiceren omdat we nog in onderhandeling zijn met deze zenders.
Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar; u bereikt ons telefonisch op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Bel met uw Ziggo-telefoonlijn het telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting. Stel uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat altijd voor u klaar op www.ziggo.nl/klantenservice. Bovendien stelt u al uw vragen eenvoudig via het online contactformulier op www.ziggo.nl/contactformulier. Uiteraard wanneer het u uitkomt.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Klantenservice
Ziggo


Wat een non-antwoord! Ik ga maar even bij de concurrentie kijken!

Gesloten