LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Naam en toenaam Callcenter?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Callcenter
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2011 11:36

Naam en toenaam Callcenter?

Ongelezen bericht door Callcenter »

Hallo,

Ik heb een achternaam die niet veel voorkomt en ik wil hier eigenlijk niet mee opnemen. Ze zeggen hier op het callcenter dat ik hiertoe verplicht ben maar dit geloof ik eigenlijk niet. Klanten kunnen mij makkelijk vinden op internet en ik wil hier niet door in de problemen komen.

Kan het callcenter waar ik werk mij verplichten om mij met mijn eigen naam en achternaam op te laten nemen? (Ik werk dus inbound)

Bedankt!

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

echt verplichten niet maar ik ben leidinggevend op een klantenservice en ik wil ook dat iedereen met zijn achternaam opneemt. Het klinkt voor de degene die belt gewoon anders is mijn mening

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

ik snap het wel, maar als ik bel of gebeld wordt wil ik ook weten met wie ik gesproken heb. Stel je wilt een keer reclameren en je kunt niet weten met wie je gesproken hebt.
Daarnaast, als ik zou vragen met wie ik sprak en die persoon zei "zeg ik niet" of gaf een valse naam zou ik ernstig betwijfelen of ik wel met dit bedrijf te maken zou willen hebben

Trudy

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Ongelezen bericht door ciske »

Ik wil altijd een naam weten , lijkt mij ook normaal als de naam genoemd wordt.

Net als Trudy al zegt, het is een beetje raar als iemand je naam vraagt en jij wilt die niet geven.

morundo
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jun 2010 21:06

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Ongelezen bericht door morundo »

Als ze zeggen dat jij verplicht bent,wat me heel logisch lijkt bij een callcenter,dan doe je dit,zo niet zoek een andere werk.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Callcenter schreef: Klanten kunnen mij makkelijk vinden op internet en ik wil hier niet door in de problemen komen.
Simpele oplossing:
verkoop geen leugens, en lever service.

Helaas, bij veel callcenters is dat laatste nogal moeilijk.

Zowiezo - indien je toezeggingen doet, en het gebeurt niet, moet de klant kunnen refereren naar een gesprek met jou.

Als je toevallig 'john' zou heten - en er werken er 4 - is dat natuurlijk lastig.
Dus, vandaar - die eis is terecht - en zoals de vorige reactie al stelt - als dat een probleem is, om welke reden dan ook, zou ik een andere baan zoeken.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Ongelezen bericht door ciske »

Dus ik begrijp je probleem wel, al is natuurlijk het standpunt van het center ook te begrijpen. Je wil toch weten met wie je spreekt.

dat weet je van te voren toch bij een callcenter dat je je naam moet noemen?

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

pindakaaspotje ben het helemaal met je eens, sommige mensen denken dat de hele wereld om hun draait

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Pindakaaspotje schreef:
Guardian72 schreef: Simpele oplossing:
verkoop geen leugens, en lever service.
wel heel erg kort door de bocht.

Dus ik begrijp je probleem wel, al is natuurlijk het standpunt van het center ook te begrijpen. Je wil toch weten met wie je spreekt.
Ik snap ook wel dat je mensen hebt die nooit tevreden zijn.
Echter, juist in dit forum lees je vaak dat callcenterfiguren uitspraken doen of toezeggingen doen die later niet nagekomen worden - en ik denk in dit geval even uit het oogpunt van de klant - en niet van het callcenter.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

En juist daar ligt het probleem Guardian72, als ik zo'n callcenter-miep
aan de foon krijg vraag ik ook naar zijn of haar naam, niet meer dan normaal dat ze die geven.
Wil je dat niet....dan werk je op het verkeerde adres ben ik van mening.

kuklos
Berichten: 9869
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Ongelezen bericht door kuklos »

Guardian72 schreef:Simpele oplossing:
verkoop geen leugens, en lever service.

Helaas, bij veel callcenters is dat laatste nogal moeilijk.
Kort door de bocht en zo incorrect als maar mogelijk is.
Een call center fungeert veelal als muur om de klant buiten te houden. Het echte werk gebeurt niet in het call center maar binnen het bedrijf zelf. Het call center kan klachten aannemen, vragen beantwoorden, maar uiteindelijk zullen de andere afdelingen van het bedrijf het werk moeten doen.
Je kan wel het call center van bijvoorbeeld een kabelbedrijf bellen, maar het call center sluit geen klanten aan, dat doet een andere afdeling, het call center bevat geen monteurs die kastjes repareren etc. Bij een verzekeraar neemt het call center geen beslissingen over wat wel en niet wordt uitgekeerd.

zwanenbloem
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 jun 2011 09:54
Locatie: Heerenveen

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Ongelezen bericht door zwanenbloem »

Bij een callcenter maakt het voor mij niet uit of de persoon achter de telefoon de juiste naam noemt. Of de angst van 'callcenter' terecht is of niet doet hier niet ter zake.
Als deze persoon een alias wil gebruiken lijkt het mij geen probleem. Wel zal zijn leidinggevende en zijn collega's moeten weten welke alias hij/ zij gebruikt i.p.v. zijn eigen naam. Dan kan de klant als er klachten zijn over de service melden met wie er eerder is gesproken. Dat moet herleidbaar zijn.
Als de alias eenmaal is afgesproken dan zit de persoon er wel aan vast tijdens het werk. Het niet na komen van afspraken of slecht geleverde service is in veel gevallen niet de schuld van de callcentermedewerker. Het callcenter is alleen maar ingehuurd door een ander bedrijf om telefoontjes af te handelen.
Wel raad ik aan om een alias-achternaam te nemen die heel veel voorkomt om geen andere mensen tot last te zijn met ongebruikelijke achternamen.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Ongelezen bericht door trudy81 »

Wel zal zijn leidinggevende en zijn collega's moeten weten welke alias hij/ zij gebruikt i.p.v. zijn eigen naam. Dan kan de klant als er klachten zijn over de service melden met wie er eerder is gesproken. Dat moet herleidbaar zijn.
Als u ooit echt benadeeld zou worden en een zaak zou aangaan hebt u dan wel echt een probleem.

Trudy

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

trudy81 schreef:
Wel zal zijn leidinggevende en zijn collega's moeten weten welke alias hij/ zij gebruikt i.p.v. zijn eigen naam. Dan kan de klant als er klachten zijn over de service melden met wie er eerder is gesproken. Dat moet herleidbaar zijn.
Als u ooit echt benadeeld zou worden en een zaak zou aangaan hebt u dan wel echt een probleem.

Trudy
Ach dat is ook zo als iemand wel zijn echte naam gebruikt in een callcenter. Het wordt al gauw een wellus/nietus spelletje over wat wel en niet is gezegd. Toon maar eens aan wat mondeling is toegezegd als het gesprek niet is opgenomen.

Om op het onderwerp te reageren. Ik wil persoonlijk ook altijd weten met wie ik gesproken heb zodat ik bij navraag kan vermelden dat ik op die en die dag met persoon x heb gesproken of daar direct naar vragen als het een complex geval is. Dat praat wel zo makkelijk.

Ik ga echt geen medewerker googlen en zoeken wat ik daar allemaal over kan vinden. Tevens zou ik niet een medewerker gaan stalken als ik een probleem met een bedrijf hebt. Dit is voor mij een zakelijk geschil en geen persoonlijk geschil. Of je leidinggevende dit kan verplichten, weet ik eventjes niet. Maarja als dit hun beleid is (welke ik me goed kan voorstellen) kunnen ze er wel voor zorgen dat je of een andere functie krijgt welke je niet leuk vind of zelfs op andere wijze proberen je "weg te pesten" of het eerstvolgende contract niet verlengen. Ergens vind ik wel dat dit bij een dergelijke functie hoort. Als het je niet zint, is het misschien beter ander soort werk te gaan zoeken of ervoor zorgen dat je moeilijker te vinden bent op het web.

kuklos
Berichten: 9869
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Ongelezen bericht door kuklos »

Emmy75 schreef:Ik ga echt geen medewerker googlen en zoeken wat ik daar allemaal over kan vinden. Tevens zou ik niet een medewerker gaan stalken als ik een probleem met een bedrijf hebt. Dit is voor mij een zakelijk geschil en geen persoonlijk geschil.
Jij niet, maar andere mensen zullen dit helaas wel gaan doen. ik snap het punt van de TS dan ook wel.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

kuklos schreef: Jij niet, maar andere mensen zullen dit helaas wel gaan doen. ik snap het punt van de TS dan ook wel.
Oja, maar ik snap het punt van TS ook wel. Ik denk echter wel dat dit de minderheid zal zijn.. Maarja 1tje is al genoeg om er behoorlijk last van te hebben.

Het probleem is dat een werkgever het je wettelijk gezien misschien niet kan verplichten (dat weet ik overigens niet). Maar een werkgever kan wel zeggen dat dit beleid is en als je je daaraan niet conformeert, is het al gauw einde oefening met het werk. Resultaat blijft of linksom of rechtsom dus hetzelfde als werkgever dit eist.

Dan is het voor TS raadzamer om niet te makkelijk gevonden kunnen worden op het web. Of misschien is het opnemen met een 2de doopnaam en juiste achternaam al voldoende.

karremaar
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 jul 2011 17:42

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Ongelezen bericht door karremaar »

Wij gebruiken bij ons allemaal een schuilnaam is veel makkelijker.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

karremaar schreef:Wij gebruiken bij ons allemaal een schuilnaam is veel makkelijker.
Je houdt de mensen dus al voor de gek zodra je opneemt of belt. :shock:

karremaar
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 jul 2011 17:42

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Ongelezen bericht door karremaar »

Neen dat is puur om de persoon van de organisatie te beschermen.
Iedereen heeft recht op privacy. Niemand weet jouw echte naam op dit forum
maar iedereen weet wie Chocomelk is.

Gesloten