LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN past prijsdiscriminatie toe

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
lmterreehorst

KPN past prijsdiscriminatie toe

Ongelezen bericht door lmterreehorst »

Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum en de aanleiding van mijn aanmelding is, dat ik vanmiddag er achter kwam dat ik bij KPN al 1,5 jaar € 30,-- per maand teveel betaal voor mijn Internet/Bel abonnement. Ik had een InternetPlusBellen Comfort-abonnement bij Planet Internet dat eind 2008 overgenomen is door KPN.
Ik vroeg mij af of dit thema op dit forum al eerder is behandeld en tevens wil ik 'mede-gedupeerden' waarschuwen.

Het probleem is mijn eigen schuld volgens de KPN. Want bij de overgang van PLanet naar KPN zou ik informatie hebben ontvangen, waarin tevens zou zijn vermeld dat ik kon overstappen. Dat heb ik niet gedaan, want er 'veranderde niets aan de aangeboden diensten'. Alleen hebben ze er destijds waarschijnlijk niet bij vermeld, dat ik € 30,-- per maand minder zou kunnen betalen voor deze zelfde diensten.
Ik had dit misschien van sommige andere aanbieders kunnen verwachten, maar niet van de Koninklijke KPN. Omdat ik geen kontrakt heb, kan ik mijn abonnement wel direct wijzigen, maar mijn € 540,-- ben ik kwijt. Als compensatie zou ik nog wel 3 maanden een korting kunnen krijgen van € 10,-- en misschien zelfs € 15,--, maar dit staat uiteraard niet in verhouding tot het bedrag dat ik willens en wetens bij de KPN teveel heb betaald.
Ik vind dit prijsdiscriminatie en bovendien moreel van een bedenkelijk niveau, maar het is allemaal mijn eigen schuld want ik had zelf moeten reageren.

Mocht u ook in deze positie verkeren, kijk dan even naar uw rekening.

groet

Leen Terreehorst

ciske

Re: KPN past prijsdiscriminatie toe

Ongelezen bericht door ciske »

Als compensatie zou ik nog wel 3 maanden een korting kunnen krijgen van € 10,-- en misschien zelfs € 15,--, maar dit staat uiteraard niet in verhouding tot het bedrag dat ik willens en wetens bij de KPN teveel heb betaald.

als je die compensatie wel doet, zit je weer een jaar vast.
gedeeltelijk is het ook een beetje je eigen schuld toch? nooit op de rekening gekeken?

lmterreehorst

Ongelezen bericht door lmterreehorst »

ciske schreef:
Als compensatie zou ik nog wel 3 maanden een korting kunnen krijgen van € 10,-- en misschien zelfs € 15,--, maar dit staat uiteraard niet in verhouding tot het bedrag dat ik willens en wetens bij de KPN teveel heb betaald.

als je die compensatie wel doet, zit je weer een jaar vast.
gedeeltelijk is het ook een beetje je eigen schuld toch? nooit op de rekening gekeken?
Dat klopt, bij wijziging zit je een jaar vast. En het is ook mijn eigen schuld en daarom wil ik mensen in dezelfde situatie waarschuwen.

De rekeningen zie ik overigens elke maand en ook die van de KPN. Ze waren ook elke maand hetzelfde. De diensten wijzigden niet en dus ook de facturen niet. Zou opzich niets aan de hand zijn, als de KPN niet hetzelfde product tegen een lager tarief aanbiedt en dat niet doorvoert naar de klanten die ze hebben overgenomen. Die informatie stond namelijk niet op die rekeningen. Ik heb begrepen dat het destijds om zo'n 600.000 klanten ging.

Volgens een medewerker was dat ook destijds de afspraak tussen Planet en KPN; wel de wijziging van de provider melden, maar niet de goedkope tarieven. Desgevraagd informeerde een medewerkster mij, dat de meeste Planet-abonnees destijds niet op de wijzigings-uitnodiging waren ingegaan. In mijn geval is het verschil € 30,-- per maand, maar er blijken ook kleinere verschillen te zijn van € 10,00 tot € 15,--. Als nog slechts 100.000 van die 600.000 abonnees nog gemiddeld € 15,-- per maand teveel betalen, hebben we het toch over zo'n slordige € 18 miljoen op jaarbasis. Men is zich daar kennelijk heel goed bewust van wat er speelt. Tel uit je winst! Had ik niet van de KPN verwacht, maar het zijn tenslotte ook voor de KPN barre tijden.

De les is dus: ook de Koninklijke KPN niet op de blauwe ogen geloven!

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Dit heb ik inderdaad ook eens eerder gehad, maar dan met UPC waar ik al jaren een internet, tv, bellen totaalpakket heb.
Die waren vroeger voor het hoogste internet abonnement 80 euro en later verlaagden ze het naar 50 euro.
Sindsdien hou ik elke keer zelf eventjes mijn abonnementen in de gaten om toch te kijken of ik niet goedkoper uit kan zijn.
Op het contract staat wel het oude, dus ze mogen het in rekening brengen gezien je ermee akkoord gaat, maar zodra je belt zullen ze gewoon het bedrag verlagen naar het huidige tarief.

Geld terugkrijgen hoef je dus zeker niet te verwachten.

wakker

Ongelezen bericht door wakker »

een wakkere consument is goedkoper uit.
een consument die slaapt betaald vaak veel teveel.

totaal niet de verandwoordelijkheid van welk bedrijf dan ook.
want ook kpn maakt voldoende reclame met "goedkopere" pakketten.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

want ook kpn maakt voldoende reclame met "goedkopere" pakketten.
kpn heeft geen goedkope pakketen.

wakker

Ongelezen bericht door wakker »

45 euro.. superduur durft ik het niet te noemen..

tuurlijk, als upc 24 v.d. 25 mb halende klant is 8 mb internet zeer weinig.
maar toch.. het kán goedkoper... ik kan het speciaal voor jou ook anders formuleren:

het kan ook minder duur.

"mompelt iets over glas halfvol of half leeg"

Gesloten