LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NTI opgezegt toch nog facturen in rekening gebracht.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 13 jul 2011 23:05
NTI opgezegt toch nog facturen in rekening gebracht.
Ik heb mijn opleiding comform het studieregelement bij het NTI beeindigd. Hierbij had ik ook nog een klacht mee gestuurd. Uiteraard had ik ook om een bevestiging van uitschrijving gevraagd, maar kreeg , net zo als over mijn klacht, geen reactie ( had het ook niet anders verwacht !).
Nu wordt er dus nog steeds geld van mijn rekening afgeschreven, waar ik het dus niet mee eens ben. Hebben nog meer mensen probelemen met klachten behandeling van het NTI of de opzegging, ondanks dat er via het studieregelement gehandeld is.
Ik zal in ieder geval mijn rekeningsnummer laten blokkeren. Vind het niet normaal!
Nu wordt er dus nog steeds geld van mijn rekening afgeschreven, waar ik het dus niet mee eens ben. Hebben nog meer mensen probelemen met klachten behandeling van het NTI of de opzegging, ondanks dat er via het studieregelement gehandeld is.
Ik zal in ieder geval mijn rekeningsnummer laten blokkeren. Vind het niet normaal!
Re: NTI opgezegt toch nog facturen in rekening gebracht.
Informeer even bij een juridisch loket of je rechtmatig hebt opgezegd. Eerste advies is doorgaans gratis. http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspxCybertronics schreef: Ik zal in ieder geval mijn rekeningsnummer laten blokkeren. Vind het niet normaal!
Dan kun je ook eens bij je bank navraag doen om de gedane incasso's te storneren.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 13 jul 2011 23:05
Re: NTI opgezegt toch nog facturen in rekening gebracht.
Ik heb opgezegt hoe NTI zelf ook zegt en hoe het ook in het studieregelement staat. Via aangetekend schrijven naar hun postbus adres (Hogeschool NTI Klantenservice, Postbus 2222, 2301 CE Leiden ).Emmy75 schreef:Informeer even bij een juridisch loket of je rechtmatig hebt opgezegd. Eerste advies is doorgaans gratis. http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspxCybertronics schreef: Ik zal in ieder geval mijn rekeningsnummer laten blokkeren. Vind het niet normaal!
Dan kun je ook eens bij je bank navraag doen om de gedane incasso's te storneren.
Dus lijkt me wel dat het rechtmatig is opgezegt. Heb zelf handtekening voor ontvangst.
Zal voor storneringen navraag doen bij de bank.
Re: NTI opgezegt toch nog facturen in rekening gebracht.
Of er rechtmatig is opgezegd, kan ik niet beoordelen en doe ik logischerwijs geen uitspraak over. Ik haalde dit aan omdat het belangrijk is om te weten of je bij eventuele incasso in het ongelijk zou kunnen worden gesteld. Dat kan een duur grapje worden natuurlijk.Cybertronics schreef: Dus lijkt me wel dat het rechtmatig is opgezegt. Heb zelf handtekening voor ontvangst.
Zal voor storneringen navraag doen bij de bank.
Meestal kun je betalingen tot ca. 8 weken in het verleden storneren en wordt het geld teruggeboekt op de rekening binnen een aantal dagen. Vraag bij de bank meteen een selectieve blokkade aan voor dat rekeningnummer om toekomstige incasso's te betalen.
Indien er na het storneren nog bedragen zijn die ten onrechte zijn afgeschreven welke niet gestorneerd kunnen worden, stuur dan nog een aangetekende brief aan NTI waarin je het bedrag terugvordert wegens onverschuldigde betalen. Stel hierbij een redelijke termijn voor. Zet erbij dat ze bij niet voldoen direct in verzuim zijn en je andere wegen gaat bewandelen om de vordering te innen waarbij de kosten voor rekening van NTI komen.
Oja nog 1 tip. Bewaar je opzegging en bewijs van ontvangst bij NTI heel goed en heel lang.. Je hebt het andere topic gelezen..
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 13 jul 2011 23:05
Re: NTI opgezegt toch nog facturen in rekening gebracht.
Ik bewaar toch al alles voor hele lange tijd. Heb zelfs nog bewijs van opzeggingen van toen ik nog 18 was. Dus wat dat aangaat heb ik mijn zaken wel op orde.
Maar wat is een redelijke termijn? Hun zelf geven meestal aan 5 werkdagen en incassobureaus meestal ook zoiets dergelijks ( kan ook 10 zijn ). Dus zou het zelfde kunnen aanhoude, lijkt me. En dan zelf gewoon alles bij een incassobureau indienen. heb ik in het verleden ook vaker gedaan dus weet wel de werkwijze en gedeeltelijk ook de wetgeving hierover. Daarom maak ik mee over incasso en dergelijken eigenlijk geen zorgen. ik heb tenslotte alle stukken en betaalbewijzen. Dus als het uiteindelijk een gerechtelijke zaak zou worden zal dit allemaal ten kosten gaan van het NTI.
En wie weet, zal het toch 5 jaar duren voordat het bij een incassobureau terecht komt ( zo hoe ik dat hier soms lees ). En dan is het na mijn inzien toch allang verjaard.
Maar laat ze eerst eens reageren op mijn opzegging en klacht. Maar dat zal wel weer eeuwen duren, hun kenenden! Alleen met betalen zullen ze snel reageren, als ze niks kunnen vangen!
Maar wat is een redelijke termijn? Hun zelf geven meestal aan 5 werkdagen en incassobureaus meestal ook zoiets dergelijks ( kan ook 10 zijn ). Dus zou het zelfde kunnen aanhoude, lijkt me. En dan zelf gewoon alles bij een incassobureau indienen. heb ik in het verleden ook vaker gedaan dus weet wel de werkwijze en gedeeltelijk ook de wetgeving hierover. Daarom maak ik mee over incasso en dergelijken eigenlijk geen zorgen. ik heb tenslotte alle stukken en betaalbewijzen. Dus als het uiteindelijk een gerechtelijke zaak zou worden zal dit allemaal ten kosten gaan van het NTI.
En wie weet, zal het toch 5 jaar duren voordat het bij een incassobureau terecht komt ( zo hoe ik dat hier soms lees ). En dan is het na mijn inzien toch allang verjaard.
Maar laat ze eerst eens reageren op mijn opzegging en klacht. Maar dat zal wel weer eeuwen duren, hun kenenden! Alleen met betalen zullen ze snel reageren, als ze niks kunnen vangen!
Re: NTI opgezegt toch nog facturen in rekening gebracht.
Beste Cybertronics,
Jammer dat een door jou gestuurde annulering, die als aangetekend stuk is verzonden, kennelijk niet verwerkt is door het NTI, of bij ons niet ontvangen is. Op zich is dat geen probleem omdat juist het aangetekend verzenden voor de student een garantie is dat de annulering geaccepteerd zal worden op basis van de verzendcode. Als je zo vriendelijk wilt zijn je verzendcode te mailen naar de klantenservice of rechtstreeks naar mij ( [email protected] ) kan dit snel afgehandeld worden.
Vriendelijke groet,
Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI
Jammer dat een door jou gestuurde annulering, die als aangetekend stuk is verzonden, kennelijk niet verwerkt is door het NTI, of bij ons niet ontvangen is. Op zich is dat geen probleem omdat juist het aangetekend verzenden voor de student een garantie is dat de annulering geaccepteerd zal worden op basis van de verzendcode. Als je zo vriendelijk wilt zijn je verzendcode te mailen naar de klantenservice of rechtstreeks naar mij ( [email protected] ) kan dit snel afgehandeld worden.
Vriendelijke groet,
Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 13 jul 2011 23:05
Re: NTI opgezegt toch nog facturen in rekening gebracht.
Moet ik nog meer werk verrichten! Ik stel voor dat u anders eens goed gaat nakijken in uw administratie. Ik heb me immers gehouden aan het studieregelement.Als je zo vriendelijk wilt zijn je verzendcode te mailen naar de klantenservice of rechtstreeks naar mij ( [email protected] ) kan dit snel afgehandeld worden.
Op uiteidenlijk incasso's zal ik ook niet reageren en wacht dan wel totdat het gerechtelijk gaat. Ik kan tenslotte de opzegging bewijzen en hoef de kosten ook niet te betalen.
Dus ik sta secure in deze zaak!
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 13 jul 2011 23:05
Re: NTI opgezegt toch nog facturen in rekening gebracht.
Tevens, het NTI houd zich niet aan de Algemene Voorwaarden voor Particulier Onderwijs en Opleidingen waarin staat dat men binnen 10 dagen reactie krijgt op de klacht, of bericht krijgt hoelang het zou duren om de klacht te behandelen. Ik heb tot op heden nog niks mogen ontvangen!!!
Dus vind dat ze ook eens op hun vingers getikt mogen worden ( met een eventuele boete erbij! ). Wij consumenten moeten ons tenslotte ook houden aan de afspraken in de algemene voorwaarden!
Maar back on topic. Zijn er nog meer mensen die wel alles volgens de regels hebben gedaan ( zo als opzeggen, klacht indienen, etc. ) maar dan niks meer vernemen van het NTI?!
Dus vind dat ze ook eens op hun vingers getikt mogen worden ( met een eventuele boete erbij! ). Wij consumenten moeten ons tenslotte ook houden aan de afspraken in de algemene voorwaarden!
Maar back on topic. Zijn er nog meer mensen die wel alles volgens de regels hebben gedaan ( zo als opzeggen, klacht indienen, etc. ) maar dan niks meer vernemen van het NTI?!
Re: NTI opgezegt toch nog facturen in rekening gebracht.
Tja wat een redelijke termijn is, is soms lastig. Als het te kort is, kun je bij het vervolg ervan daarvoor op je vingers worden getikt om het zomaar te formuleren. Soms kun je eea afleiden van de betalingstermijnen welke het bedrijf zelf hanteert. In het algemeen is 10 (werk)dagen doorgaans wel voldoende.Cybertronics schreef:Maar wat is een redelijke termijn? Hun zelf geven meestal aan 5 werkdagen en incassobureaus meestal ook zoiets dergelijks ( kan ook 10 zijn ).
Re: NTI opgezegt toch nog facturen in rekening gebracht.
Beste Cybertronics,
In je bericht geef je aan dat je bij de annulering een klacht hebt meegestuurd, en daar zit dus het probleem, deze brief is bij het NTI niet ontvangen. Op de klacht kon dus niet gereageerd worden. Dit maakt voor de annulering niet uit omdat het bewijs van aangetekend annuleren ook geaccepteerd wordt als annulering indien de brief zelf zoek zou raken in de post. Wat dat betreft volstaat dus een melding met de code naar mijn adres. Als je daar dan tevens een kopie van de klacht bijvoegt, zorg ik dat binnen de gestelde periode een reactie gegeven zal worden op de klacht.
Vriendelijke groet,
Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI
In je bericht geef je aan dat je bij de annulering een klacht hebt meegestuurd, en daar zit dus het probleem, deze brief is bij het NTI niet ontvangen. Op de klacht kon dus niet gereageerd worden. Dit maakt voor de annulering niet uit omdat het bewijs van aangetekend annuleren ook geaccepteerd wordt als annulering indien de brief zelf zoek zou raken in de post. Wat dat betreft volstaat dus een melding met de code naar mijn adres. Als je daar dan tevens een kopie van de klacht bijvoegt, zorg ik dat binnen de gestelde periode een reactie gegeven zal worden op de klacht.
Vriendelijke groet,
Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 13 jul 2011 23:05
Re: NTI opgezegt toch nog facturen in rekening gebracht.
Er is getekend voor ontvangst, dus in een rechtzaak zou dit ook voldoende bewijs moeten zijn dat het ontvangen is! Dus nogmaals. ga uw administratie na. ik heb me aan mijn deel van de afspraak gehouden zoals het in het studieregelement staat.NTI schreef:Beste Cybertronics,
In je bericht geef je aan dat je bij de annulering een klacht hebt meegestuurd, en daar zit dus het probleem, deze brief is bij het NTI niet ontvangen. Op de klacht kon dus niet gereageerd worden.
Re: NTI opgezegt toch nog facturen in rekening gebracht.
Beste Cybertronics,
Natuurlijk wil ik dit graag in onze administratie nagaan, alle ingekomen aangetekende stukken worden zorgvuldig geregistreerd. Alleen blijft het een feit dat ik dit niet na kan gaan zonder over uw naam en/of studentnummer te beschikken, de verzonden brief zal niet onder de naam geregistreerd staan die u hier op het forum gebruikt.
Hierbij alsnog de uitnodiging deze gegevens naar mij te mailen, zodat ik dit na kan gaan.
Vriendelijke groet,
Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI
Natuurlijk wil ik dit graag in onze administratie nagaan, alle ingekomen aangetekende stukken worden zorgvuldig geregistreerd. Alleen blijft het een feit dat ik dit niet na kan gaan zonder over uw naam en/of studentnummer te beschikken, de verzonden brief zal niet onder de naam geregistreerd staan die u hier op het forum gebruikt.
Hierbij alsnog de uitnodiging deze gegevens naar mij te mailen, zodat ik dit na kan gaan.
Vriendelijke groet,
Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI
Re: NTI opgezegt toch nog facturen in rekening gebracht.
Ik heb opgezeg d.
Re: NTI opgezegt toch nog facturen in rekening gebracht.
Goed om te weten.Nebilem schreef:Ik heb opgezeg d.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 13 jul 2011 23:05
Re: NTI opgezegt toch nog facturen in rekening gebracht.
Zo.. weer een tijdje geleden, maar inmiddels alles stop gezet en terug geboekt.
wordt nu alleen nog gestalkt door het NTI, zowel per post als per telefoon. ben benieuwd totdat ze overgaan tot incasso. weet toevallig iemand bij welk incassobureau ze zitten of mee werken?
niet dat ik daarop ga reageren. ik wacht wel op de rechtzaak. Ik kan tenslotte alles aantonen dat ik heb opgezegt middels het aangetekend schrijven.
mogen hun eens onkosten maken! en een gerechtelijke procedure kosten wel al gauw een paar hondert euro!
wordt nu alleen nog gestalkt door het NTI, zowel per post als per telefoon. ben benieuwd totdat ze overgaan tot incasso. weet toevallig iemand bij welk incassobureau ze zitten of mee werken?
niet dat ik daarop ga reageren. ik wacht wel op de rechtzaak. Ik kan tenslotte alles aantonen dat ik heb opgezegt middels het aangetekend schrijven.
mogen hun eens onkosten maken! en een gerechtelijke procedure kosten wel al gauw een paar hondert euro!
Re: NTI opgezegt toch nog facturen in rekening gebracht.
Ik wil je echt aanraden op een brief van een incassobureau toch echt eenmalig aangetekend te reageren. Schrijf daarin dat je de vordering betwist en waarom. Geef aan van het bureau verder geen communicatie te wensen ontvangen en dat ze direct over moeten gaan tot dagvaarding indien zij van mening zijn dat de vordering terecht is.Cybertronics schreef: niet dat ik daarop ga reageren. ik wacht wel op de rechtzaak. Ik kan tenslotte alles aantonen dat ik heb opgezegt middels het aangetekend schrijven.
Dit zal ervoor zorgen dat de oplopende incassokosten verder beperkt worden. Ik begrijp dat je hier niet zo mee zit maar dit behoor je wel te doen. De rechter kan je dit ook aanrekenen.
Het "staat" niet goed voor de rechter als je niet op zijn minst een briefje schrijft.
Weet niet welk bureau ze gebruiken.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 13 jul 2011 23:05
Re: NTI opgezegt toch nog facturen in rekening gebracht.
En bij wie kan ik de kosten en mijn inspanningen in rekening brengen? Ik neem aan dat ik dit niet bij het NTI in rekening kan brengen omdat ze hun administratie niet op orde hebben!Emmy75 schreef: Ik wil je echt aanraden op een brief van een incassobureau toch echt eenmalig aangetekend te reageren. Schrijf daarin dat je de vordering betwist en waarom. Geef aan van het bureau verder geen communicatie te wensen ontvangen en dat ze direct over moeten gaan tot dagvaarding indien zij van mening zijn dat de vordering terecht is.
Ik heb me gehouden aan de algemene voorwaarden met betrekking tot de opzegging. wat willen ze dan nog meer?
Ik wil ze op zich wel helpen, breng daarvoor wel 128 euro per uur in rekening ( met een minimum van altijd een half uur ) en 10 euro per gevraagd onderdeel/stuk. Ga tenslotte niet gratis te werk!
Re: NTI opgezegt toch nog facturen in rekening gebracht.
Ja, dat weet ik en is een probleem en kun je niet verhalen (dacht ik zo gauw even).. hoewel je volgens mij wel een redelijke tegenvordering zou kunnen doen bij de rechter.. Dit zou je even kunnen navragen bij een juridisch loket of jurofoon hoe dit precies zit.Cybertronics schreef: En bij wie kan ik de kosten en mijn inspanningen in rekening brengen? Ik neem aan dat ik dit niet bij het NTI in rekening kan brengen omdat ze hun administratie niet op orde hebben!
Een rechter zal in het kader van de redelijkheid wel snel oordelen dat het sturen van een briefje aan het incassobureau dan wel het minste is dat je kan doen. Het zou zo maar eens kunnen zijn dat dat verplicht is.. maar ook dat kun je eventjes navragen daar.