LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HD tv van Tele2

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ronybalony
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2011 14:20

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door ronybalony »

Dit al reeds gedaan en daar geen antwoord vandaar dat ik het hier ook heb neergezet.. :shock: :D

ronybalony
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2011 14:20

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door ronybalony »

Ben vandaag gebeld 14-2-2011 met de mededeling dat wij een nieuwe modem toegestuurd krijgen op woensdag/donderdag, de modem zou de update's misschien niet goed meer verwerken.......
Volgende week worden wij weer teruggebeld om te kijken of er verbetering is.

ben benieuwd hou jullie op de hoogte

R

ronybalony
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2011 14:20

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door ronybalony »

Vandaag 23-02-2011 opnieuw gebeld door Tele2, ondertussen al een week verder met het nieuwe modem , maar nog geen storingsvrije HDtv, wel minder geworden. Met internet en telefoon geen problemen meer gehad dus dat is op zich al positief nieuws.
Krijg nu een nieuwe decoder thuisgestuurd en Tele2 belt mij weer terug.

Ben benieuwd of de storing na het plaatsen van de decoder tot het verleden behoord.

Hou jullie op de hoogte

Verblakt
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2011 13:13

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Verblakt »

[quote="ronybalony"]Vandaag 23-02-2011 opnieuw gebeld door Tele2, ondertussen al een week verder met het nieuwe modem , maar nog geen storingsvrije HDtv, wel minder geworden. Met internet en telefoon geen problemen meer gehad dus dat is op zich al positief nieuws.
Krijg nu een nieuwe decoder thuisgestuurd en Tele2 belt mij weer terug.

Ben benieuwd of de storing na het plaatsen van de decoder tot het verleden behoord.

Hou jullie op de hoogte[/quote]

Mijn dochter heeft zojuist totaalpakket aangeschaft en na installatie komen alle in dit forum genoemde klachten op de proppen. ik ben even benieuwd naar de coderingen op het typeplaatje van apparatuur: dus serie/type/versie nummer van hardware/firmware, die op die nieuwe decoder en modem staan. En dan maar eens 2e week van maart afwachten. Ik vrees dat het geheel wat onderbemeten is

Ik vraag mij af hoe tele2 een megaclus gaat klaren met mogelijk verkeerde apparatuur. Is er een logistiek voor download/vervangprocedure van de firmware of software, of gaan ze iedereen van een nieuw apparaat voorzien?
Verder betwijfel ik of het alleen aan de decoder ligt. Het is volgens mij een timing-/snelheids-probleem van de combinatie van modem-/router-/WAN-configuratie in combinatie met een videodecoder die qua timing "vergrendeld" is aan het leveren van een continue perfect HD-plaatje op de tv en vervolgens veel tijd nodig heeft voor de WAN-communicatie met modem en geen tijd krijgt voor afstandbediening. Als daarbij het modem ook nog te veel tijd nodig heeft om de gestreamde videodata te verzamelen, omdat de KPN-lijnkwaliteit niet optimaal is, dan is het plaatje compleet. 20 Mbit door zo'n telefoonlijntje persen is balanceren op de grenzen! De andere zaken als Internet en telefoon hebben daar nauwelijks last van, omdat die met een honderste deel van die datasnelheid al probleemloos werken.

ronybalony
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2011 14:20

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door ronybalony »

@ Verblakt

Leuk verhaal en allemaal erg technisch , het boeit mij totaal niet van hoe en wat, het enigste wat telt is dat tele2 zal " moeten" leveren wat zij aanbieden en hoe zij dat willen doen is aan hun.
Ja je zult wel gelijk hebben maar daar koop ik niets voor, even goede vrienden hoor. :-)
Ik ben al blij dat er contact is genomen door Tele2 naar mij toe ipv bellen met helpdesk en dan het " draaiboek" riedeltje te moeten aanhoren.

Als het Tele2 lukt om mij te leveren wat zij bieden ben ik blij en dan zal ik misschien wat verder gaan om jou proberen te antwoorden.

vrgr
Ron

ronybalony
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2011 14:20

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door ronybalony »

Wederom gebeld door tele2 vlgs afspraak vandaag 03-03-2011.

Ondanks de nieuwe decoder is er geen noemenswaardige verbetering, beeld en geluid haperen nog steeds, nu de melding van tele2 dat wij teveel down/uploaden (tijdens TV kijken) of dat er maleware of virussen actief zijn zodra wij met internet zijn verbonden. Nu is de vraag van Tele2 of wij eens willen gaan proberen terwijl wij tv kijken om het dataverkeer van de pc's te stoppen dus niet te gaan internetten of te up/downloaden.
Virussen en maleware worden elke week geneutraliseerd door onze virus/maleware scanner.

Volgende week worden wij weer teruggebeld en als er geen verbetering is gaat Tele2 via het hoofdkantoor iets aanbieden ( ben benieuwd)
Hou jullie op de hoogte

vrgr Ron

ronybalony
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2011 14:20

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door ronybalony »

10 maart wederom gebeld door Tele2, met de vraag hoe het nu is gegaan, mijn antwoord is duidelijk "geen verbetering" .
Nu werd het ook wel duidelijk dat Tele2 momenteel niet in staat is om deze storing te verhelpen en dat dit echt ligt aan hun, softwarematig krijgt Tele2 het nog niet voor elkaar. Nu sturen ze nog eenmaal een oudere decoder op ( samsung) en vragen mij om het hier nog eens mee te willen proberen, nu heb ik nog een oude " samsung" boven staan in de slaapkamer en heb daar geen problemen mee. Ook gaat tele2 mij aanbieden dat ik desnoods kosteloos kan gaan overstappen, na overleg met het hoofdkantoor en hier hoor ik volgende week meer over.

Wel de hele morgen (10 maart) en in de loop van de middag veel storing gehad met de TV en nu ik op 11 maart in de ochtend het nieuws volg over de Tjunami in Japan hebben wij hier nog geen storing gehad..............

Word vervolgd

Ron

ronybalony
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2011 14:20

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door ronybalony »

21-3-2011

Na het ontvangen van de " oude " Samsung ontvanger en het installeren van deze, wat overigens niet zonder problemen ging maar hier later meer over, ook geen verbetering van het beeld/geluid plus een trage verbinding met zappen en overschakelen. Tele2 heeft wederom teruggebeld met de mededeling dat wij kosteloos mogen overstappen naar een andere privider, waar wij dus serieus mee bezig gaan. Tele2 geeft dus geen garantie dat zij deze problemen op korte termijn kunnen oplossen. ( op lange termijn ook niet volgens mij, maar dat is mijn mening).

De problemen met de oude Samsung waren opgelost nadat ik naar helpdesk heb gebeld (pfff de 0,10 ct/min lijn) Ik had een medewerker die hier prima op anticipeerde door mij het bedrag te restitueren van wat ik verbeld heb met Tele2, prima zaak en dat juig ik toe, je moet er wel om vragen maar dan doet Tele2 ook niet moelijk.

Ik update alleen nog als wij zijn overgestapt of als de problemen zijn opgelost.

Succes voor al diegene die nog met deze problemen zitten en laat mij eens weten hoe jullie dit hebben opgelost.

Ron

Femmiej
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 dec 2010 22:20

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Femmiej »

ronybalony schreef:Ik ben al blij dat er contact is genomen door Tele2 naar mij toe ipv bellen met helpdesk en dan het " draaiboek" riedeltje te moeten aanhoren.
Fijn is dat van Tele2 he.. Hebben ze bij mij ook gedaan en ik was wel 1 maand klant.
Bij UPC heeft het me 2,5 jaar geduurd voordat ik bij een afdeling terecht kwam waar ze aan terugbellen doen.
ronybalony schreef:Ook gaat tele2 mij aanbieden dat ik desnoods kosteloos kan gaan overstappen, na overleg met het hoofdkantoor en hier hoor ik volgende week meer over.
Ben er van overtuigd dat dat mag, het hoofdkantoor kon mijn probleem niet oplossen en ik mocht kostenloos weg.
Ik heb zelfs geen abonnement en aansluitingskosten hoeven betalen, alleen mijn eigen belkosten.
ronybalony schreef:Ik had een medewerker die hier prima op anticipeerde door mij het bedrag te restitueren van wat ik verbeld heb met Tele2, prima zaak en dat juig ik toe, je moet er wel om vragen maar dan doet Tele2 ook niet moelijk.
Dat is ook mijn ervaring, ik vind dat Tele2 dat heel netjes (en terecht) doet.
Daar kan UPC nog heeeeeeeeeel veel van leren.

Verblakt
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2011 13:13

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Verblakt »

Mijn dochter heeft Tele2 opgezegd en probeert kosten van alle gedoe terug te krijgen. Tele2 is niet scheutig en belt niet snel terug.
Inmiddels heeft ze binnen drie dag en Ziggo zonder problemen zelf geInstalleerd.

JohnVoorts
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 dec 2010 21:58

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door JohnVoorts »

Als je onder je abonnement uit kunt komen dan is online ook een optie, deze bieden in hun basispakket (37,50 p.m. en eerste 6 mnd. 24,95) ook live pauzeren en opnemen. Hierbij betaal je eenmalig 99,95 voor de hd recorder.

ronybalony
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2011 14:20

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door ronybalony »

Nog ff update

Ben uiteindelijk overgestapt naar Ziggo omdat ik bij hun nu met 5 MB/sec download en bij Tele2 ik niet sneller kon (1 tot 1,4 MB/sec) en zij ook voorlopig niet sneller gaan.

Met de HD tv sinds de laatste update geen problemen meer gehad goed beeld en geluid ( er is duidelijk iets verbeterd)
Alles is prima geregeld en Tele2 deed niet moeilijk.

Ron

dinah12
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2011 12:56

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door dinah12 »

Ben net onbeschoft behandeld door een medewerker van tele2. [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] is zijn naam. :x

Ik ben al jaren klant bij tele2 en gebruik het modem en de decoder van Samsung ook al jaren. Een paar weken geleden hield de decoder ermee op, Dus ging ik bellen. Tele2 heeft mij na dat ik niet meer tv kon kijken eerst een nieuw modem toegestuurd, heeft mij een uur lang allerlei opdrachten laten uitvoeren van een dik uur A 10 cent per minuut. :evil: Ik wist allang dat het de decoder was die defect was maar hier werd niet naar geluisterd. Hoorde ik later dat het te duur zou zijn om een nieuwe decoder te sturen. :roll:
Ver volgens hier een uren bezig geweest om alles opnieuw in te stellen met resultaat ik kan nog steeds geen tv kijken. :? Opnieuw bellen met tele2 a 10 cent per minuut en weer wordt er tig keer resetten en kabeltjes gecontroleerd. :roll: Probleem ligt bij de kabel, koop maar een nieuwe. Dure kabel gekocht aangesloten :arrow: werkt de tv nog niet. :(
Weer bellen met tele2 a 10 cent per minuut. O, dan ligt het probleem bij de decoder. :roll: wist ik allang. Ik heb toen mijn beklag gedaan over de Samsung decoder die na het aanpassen van het menu door tele2 sloom was geworden en zo nu en dan haperde. Waarom neemt u niet een harddisk recorder werd mij aangeraden. :) Maandelijks gaat u niet meer betalen en u kan nog opnemen ook. Even controleren of ik voldoende MB binnen krijg en dat was het geval. Nou daar zag ik wel iets in. :) Adertjes onder het gras:
  • u contract veranderd
    u kan bij dit abonnement niet meer gratis bellen of u betaald 5 tot 10 euro meer.'
    U krijgt een jaarabonnement
Nieuwe decoder was hier erg snel al voor dat de officiële bedenktijd om was van 7 dagen. :roll: Decoder geïnstalleerd en toen begon de ellende. Ik kon niet meer op internet, ik kon niet opnemen en ik kon al helemaal niet opnemen en tv kijken tegelijk. TV aan betekent :arrow: modem resetten. Om gek van te worden. Ik weer tele2 bellen. :roll: Mevrouw ik zie het probleem al u krijgt te weinig MB binnen om tv te kijken en te internaten. Dus ik denk nou mooie boel of niet, dat hebben jullie van te voren nog gecontroleerd en nu werkt het niet :evil: Belachelijk. Moet er iemand van de KPN komen om een en ander door te Meten :roll: Is het nog te volgen??? :?: KPN zegt U heeft te weinig MB. Tele2 belt u wel terug. Meneer [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] belt met twee opties: A u kunt kosteloos annuleren of B U kunt u abonnement degraderen. Of ik nu direct wil beslissen, kan niet overleggen of wat dan ook. De reden van het te weinig MB moest nog wel gecontroleerd worden door een hoger technishe bureau. Hoeveel bewijs heb je nodig dat het niet werkt, ik weet dat allang. :roll: Omdat ik al jaren klant ben bij tele2 had ik nog een vrij oud contract, voordelig contract met gratis bellen in het weekend en avonds. Dat contract wil ik weer terug, hadden ze mij niet die hd-recorder aangeboden had ik dat contract nog gehad, maar nee dat kon niet. Wat ik belachelijk vind, als iets niet naar behoren werkt dan moet je weer terug kunnen naar de oude situatie. Er ontstaat een discussie omdat ik het er niet mee eens ben. Vervolgens krijg ik te horen dat ik beter moet luisteren en omdat ik boos wordt mij verweten dat ik hem als een hond behandel. Nou ja zeg. Je mag niet eens meer een discussie aangaan?? Ik wil gewoon mijn verhaal kwijt kunnen en genoeg doening. Maar er wordt niet gesproken over vergoeding van al mijn kosten en dat ik niet normaal gebruik kan maken van de diensten die ik bij hun afneem en vervolgens wel gewoon voor moet betalen. Ik werd nog bozer toen ik te horen kreeg dat ik niet kosteloos kon annuleren en gewoon aan een jaarcontract vast zit met een opzegtermijn van een maand. Als ik kosteloos wil annuleren dan moet ik het onderzoek van het technische bureau afwachten maar nu wel al aangeven dat ik wil annuleren.??? Als jij het nog snapt??? Waarom zou ik nu al een keuze moeten maken als er nog een onderzoek moet komen.
Vinden ze het ook nog gek dat je boos bent en voelen zij zich als een hond behandeld hoewel ik gewoon netjes mijn beklag heb gedaan. Ik heb niet gescholden of wat dan ook. Ik wou een manager spreken maar dit kon niet, die is er niet. Nu weet ik uit werkervaring van familie die bij tele2 hebben gewerkt dat dit zeker wel tot de mogelijkheid behoord, je hebt gewoon te maken met callcentermedewerkers. Ik heb gezegd dat ik oa een manager wou spreken of het hele verhaal, met zijn naam erbij op Radar zou zetten als hij op ging hangen. Moet ik nog meer zeggen. :roll:
Ja nog iets, Ik heb geen excuus of sorry gehoord voor al mijn ongemak. Het is U moet!!!! En hij voelde zich onheus bejegend. Hoe denk je dat ik mij voel. :( Ik wens als klant zo niet behandeld te worden.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Dinah12,

Mijn excuses voor deze vervelende situatie! Ik wil je hier graag bij helpen en kijken wat ik hierin voor je kan betekenen. Om je van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag je postcode, huisnummer en klantnummer via [email protected].

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

dinah12
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2011 12:56

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door dinah12 »

hallo Danielle,

Ik heb je mijn gegevens gemaild. Ben benieuwd of je iets voor mij kan betekenen. :?

groet,.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Dinah12,

Bedankt voor je gegevens. Ik neem je probleem in behandeling en kom er nog bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

RuudvanLoo
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2011 21:18

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door RuudvanLoo »

Hier nog iemand die zeer ontevreden is met digitale televisie van Tele2. Het beeld hapert enorm en geeft daarbij een zeer hard, vervelend geluid. Ik vrees iedere keer voor mijn televisie en dolby surround set.

Het vasthangen en haperen van het beeld komt eigenlijk iedere dag wel voor, je went er bijna aan. Soms moeten we overschakelen op analoge televisie, omdat het gewoon niet meer om aan te zien is. Ik heb het idee dat het te maken heeft met het downloaden op de computer, hoewel de snelheden hier niet hoger zijn dan 1/2mb.

Daarnaast doet de digitale receiver het soms gewoon niet, hij springt niet aan of wilt niet meer van zender veranderen. Dit komt gelukkig niet vaak voor en is een probleem waarmee ik kan leven.

Alles bijelkaar genomen zullen wij overstappen op een andere provider zodra ons contract afloopt.

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door lammi »

RuudvanLoo schreef:Hier nog iemand die zeer ontevreden is met digitale televisie van Tele2. Het beeld hapert enorm en geeft daarbij een zeer hard, vervelend geluid. Ik vrees iedere keer voor mijn televisie en dolby surround set.

Het vasthangen en haperen van het beeld komt eigenlijk iedere dag wel voor, je went er bijna aan. Soms moeten we overschakelen op analoge televisie, omdat het gewoon niet meer om aan te zien is. Ik heb het idee dat het te maken heeft met het downloaden op de computer, hoewel de snelheden hier niet hoger zijn dan 1/2mb.

Daarnaast doet de digitale receiver het soms gewoon niet, hij springt niet aan of wilt niet meer van zender veranderen. Dit komt gelukkig niet vaak voor en is een probleem waarmee ik kan leven.

Alles bijelkaar genomen zullen wij overstappen op een andere provider zodra ons contract afloopt.

Kreeg laatst reclame van tele2, of ik wilde overstappen. Was best een aantrekkelijk aanbod, goedkoper dan wat ik nu heb(Ziggo). Laat ik voorop stellen dat ik zeer tevreden ben daarmee, zeker wat Digitale televisie(en HD) betreft,echt een plaatje. Als ik hier de reviews lees over Tele2 dan ga ik hier maar nog eens goed over nadenken. Natuurlijk, over Ziggo wordt ook geklaagd, dat klopt maar die ervaring heb ik zelf dan weer niet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door ciske »

Kreeg laatst reclame van tele2, of ik wilde overstappen. Was best een aantrekkelijk aanbod, goedkoper dan wat ik nu heb(Ziggo). Laat ik voorop stellen dat ik zeer tevreden ben daarmee, zeker wat Digitale televisie(en HD) betreft,echt een plaatje. Als ik hier de reviews lees over Tele2 dan ga ik hier maar nog eens goed over nadenken.
lijkt mij zeer verstandig, als je tevreden bent, zie vele topics van tele2 om dan niet over te stappen.

RuudvanLoo
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2011 21:18

Re: HD tv van Tele2

Ongelezen bericht door RuudvanLoo »

lammi schreef:
RuudvanLoo schreef:Hier nog iemand die zeer ontevreden is met digitale televisie van Tele2. Het beeld hapert enorm en geeft daarbij een zeer hard, vervelend geluid. Ik vrees iedere keer voor mijn televisie en dolby surround set.

Het vasthangen en haperen van het beeld komt eigenlijk iedere dag wel voor, je went er bijna aan. Soms moeten we overschakelen op analoge televisie, omdat het gewoon niet meer om aan te zien is. Ik heb het idee dat het te maken heeft met het downloaden op de computer, hoewel de snelheden hier niet hoger zijn dan 1/2mb.

Daarnaast doet de digitale receiver het soms gewoon niet, hij springt niet aan of wilt niet meer van zender veranderen. Dit komt gelukkig niet vaak voor en is een probleem waarmee ik kan leven.

Alles bijelkaar genomen zullen wij overstappen op een andere provider zodra ons contract afloopt.

Kreeg laatst reclame van tele2, of ik wilde overstappen. Was best een aantrekkelijk aanbod, goedkoper dan wat ik nu heb(Ziggo). Laat ik voorop stellen dat ik zeer tevreden ben daarmee, zeker wat Digitale televisie(en HD) betreft,echt een plaatje. Als ik hier de reviews lees over Tele2 dan ga ik hier maar nog eens goed over nadenken. Natuurlijk, over Ziggo wordt ook geklaagd, dat klopt maar die ervaring heb ik zelf dan weer niet.
Natuurlijk zijn wij ook deels gezwicht voor de aantrekkelijke prijs, maar dit heeft helaas zijn wederwerking in de kwaliteit van de apparatuur. Het modem werkt weliswaar naar behoren, maar de digitale receiver laat nogal wat te wensen over.

Wellicht gaat Tele2 dit probleem in de toekomst aanpakken, maar dan zal het waarschijnlijk in de vorm van een nieuwe receiver zijn, zoals dat eerder gebeurd is. Mijn broer heeft nog de oude Versatel receiver die aanvankelijk gebruikt werd bij Tele2 en die is helemaal niet om aan te zien.

Gesloten