LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie Ikea te vertrouwen?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Francois53

Garantie Ikea te vertrouwen?

Ongelezen bericht door Francois53 »

Twee latten bodems gekocht bij Ikea welke binnen de garantietermijn kapot zijn gegaan. Garantie bij Ikea werkt wat anders. Het artikel moet terug naar de winkel (in mijn geval transport), maar eerst een nieuwe lattenbodem kopen dan krijgt u geld terug. De nieuwe lattenbodems gekocht en laten bezorgen, gelijk de oude kapotte lattenbodems retour naar Ikea. Na 3 maanden later nog geen geld retour. Vervolgens naar de klantenservice gebeld (volgens Ikea een informatielijn, want de klantenservice is alleen in de winkel) a 0,10 per minuut. Elke keer hebben ze begrip maar uitbetalen schijnt erg moeilijk te liggen bij Ikea. Na een 1 maand 6 keer gebeld te hebben (dat tikt toch aan), ben ik het vertrouwen kwijt in de klantenservice van Ikea, want u begrijpt het al: vele toezeggingen maar geen geld retour. Elke keer weer een ander excuus, afdelingen communiceren slecht en ze weten niet waaraan het ligt. Bah..wat valt dat tegen. Een koude douche midden in de Ikea verdienen ze. Ben ik de enige?

Ouwe aap

Re: Garantie Ikea te vertrouwen?

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

U bent misschien niet de enige, maar persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met Ikea. Daar staan ze toch ook wel bekend om.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

maar eerst een nieuwe lattenbodem kopen dan krijgt u geld terug.
Klinkklare onzin! Ikea houdt zich aan de in Nederland geldende garantievoorwaarden. Eigen regels stellen is niet eens toegestaan!
Hoe lang na aankoop zijn de bodems stukgegaan?

Francois53

Ouwe aap schreef:U bent misschien niet de enige, maar persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met Ikea. Daar staan ze toch ook wel bekend om.
Mijn ervaringen in de winkel zelf zijn ok. Het betreft hier de communicatie met Ikea Nederland. Ik moet altijd 75 km of meer reizen (heb ik voor dit geval al 4 keer gedaan, een lattenbodem neem je niet zomaar mee), om te kunnen overleggen en alles leek goed te gaan totdat ze geld moeten terugstorten, dat kan zomaar niet en gaat dus in mijn geval maanden (meer dan 4 maanden inmiddels) duren.

Francois53

dhc schreef:
maar eerst een nieuwe lattenbodem kopen dan krijgt u geld terug.
Klinkklare onzin! Ikea houdt zich aan de in Nederland geldende garantievoorwaarden. Eigen regels stellen is niet eens toegestaan!
Hoe lang na aankoop zijn de bodems stukgegaan?
Lattenbodem was 1,5 jaar oud, garantie termijn is 25 jaar op de lattenbodem en 5 jaar op het elektrische gedeelte dus dat kan het probleem niet zijn. Nu alleen nog deze garantie nakomen............

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Waarom ga je in hemelsnaam 75 km reizen om een lattenbodem te kopen :shock:
Die kan je toch overal halen?

Francois53

sephora30 schreef:Waarom ga je in hemelsnaam 75 km reizen om een lattenbodem te kopen :shock:
Die kan je toch overal halen?
Helemaal gelijk, daar is het fout gegaan. Maar ja daar gaat het hier niet om.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Francois53

Ook hier is er weer sprake van het niet toepassen van de Nederlandse consumentenwetgeving. In het BW7 staat klip en klaar dat het defekte produkt onder de garantie dient te worden gerepareerd danwel vervangen moet worden. De voorwaarde: eerst nieuwe betalen de daarna je geld retour is een eigen vinding van dit bedrijfje en uiteraard een onredelijk beding. Anders gezegd: deze specifieke voorwaarde is onredelijk bezwarend en op grond daarvan niet rechtsgeldig.

Maxiem.

Ouwe aap

dit bedrijfje
Al zul je vast gelijk hebben, het is niet nodig om zo minachtend te doen. Je kent ook maar 1 kant van het verhaal.

dhc

Read is nu eenmaal gewend om zo te "praten". Verwacht echter geen reactie terug van hem, op de site van Vara Kassa had deze fraaie deskundige slechts één mening:
Elk bedrijf(je) licht klanten op en koop daar niets.
Ben nog steeds benieuwd waar hij zijn bloemkool en halfje bruin haalt...

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

MAXIEM schreef:Ook hier is er weer sprake van het niet toepassen van de Nederlandse consumentenwetgeving. In het BW7 staat klip en klaar dat het defekte produkt onder de garantie dient te worden gerepareerd danwel vervangen moet worden. De voorwaarde: eerst nieuwe betalen de daarna je geld retour is een eigen vinding van dit bedrijfje en uiteraard een onredelijk beding. Anders gezegd: deze specifieke voorwaarde is onredelijk bezwarend en op grond daarvan niet rechtsgeldig.
Wellicht is het, voordat dergelijke beweringen worden gedaan, eerst zinvol om de algemene voorwaarden van IKEA te lezen. Alles wat in dit geval van belang lijkt te zijn staat in art. 11. De algemene voorwaarden zijn hier te downloaden (pdf bestand): http://www.ikea.com/ms/nl_NL/pdf/servic ... _voorw.pdf

dhc

Ach....Read is nu eenmaal gewend om zijn eigen waanideeën te "vertalen"als Heilig woord..
Knippen en plakken maakt je nog geen echte deskundige....

Ouwe aap

Mee eens. Er "lopen" er wel meer rond hier...

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ francois,

is het inmiddels al geregeld?

Francois53

Kort geleden is het geld overgemaakt. Zonder enige melding van excuses voor de vertraging of vergoedingen voor het feit dat ik uren met de klantenservice a 0,10 p/m aan de telefoon heb doorgebracht. Al met al, service in een filiaal ok maar met IKEA Nederland en met name de telefonische servicelijn etc. absoluut onvoldoende en geen aanrader. Ik shop de volgende keer toch maar ergens anders. Laat ze nog even onder de koude douche staan wat mij betreft.
Guardian72 schreef:@ francois,

Francois53

Guardian72 schreef:@ francois,

Nadat ik kort geleden heb gemeld dat ik het geld had ontvangen. Kreeg ik vandaag een envelop met een tegemoetkoming voor de belkosten etc. van Ikea. Uiteraard te besteden in de Ikea maar het geeft een beter gevoel. Ikea mag weer onder de koude douche vandaan komen.

somdv

Ongelezen bericht door somdv »

Fijn dat het netjes is opgelost, ik heb ook uitstekende ervaringen met de klantenservice.

Gesloten