LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Blueface
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 apr 2009 17:10
Locatie: Arnhem

PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!

Ongelezen bericht door Blueface »

Geachte medelezers,

Ik ben echt ten einde raad. Ik ben in het bezit van een ps3 60GB. Vanavond is deze voor de 6de keer kapot gegaan. De YLOD. De laatste 3 maanden is het apparaat 3 keer kapot geweest. De ps3 staat op een tafeltje, kan dus vrij ademen. Het valt me op dat het gebeurd als de console nog geen 5 minuten aanstaat. In totaal sinds 2007, is het apparaat dus 6 keer kapot geweest. Ik moest 2 keer een bedrag betalen. 1ste keer 198 euro, de 2de keer 149 euro. Sony al tig keer aan de lijn gehad, willen niets doen. Gewoon opsturen dus. Ik heb sony dus al zes keer!!! de kans gegeven op een fatsoenlijk appraat te leveren. Ze hebben wel een keer aangeboden om een slim versie er voor te geven, maar daar ga ik absoluut niet mee akkoord! Ik kan dus ook niet terug naar de winkel waar ik hem gekocht heb, want de 60GB is nergens meer te krijgen. Daar komt bij dat ik sony dus 2 keer heb betaald voor een "nieuwe". Dus eigenlijk heb ik nu via hun de koop gesloten toch? Wat kan ik doen om deze bizarre situatie op te lossen?

hahal
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 mei 2011 22:53

Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!

Ongelezen bericht door hahal »

Apparaat in de kliko mikken lijkt mij.

rcvdveen
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 dec 2010 14:16

Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!

Ongelezen bericht door rcvdveen »

Waarom de Slim versie niet geaccepteerd? Deze is veel zuiniger dan de Fat versie en veel minder storingsgevoelig...

MAXIEM

Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Blueface

Sony is naar mijn mening nu eenmaal qua produkt en service een B-merk, waar je geen hoge verwachtingen van mag hebben. In principe had je deze ellende allemaal via de verkoper moeten/kunnen afhandelen. Die heeft je blijkbaar destijds een ondeugdelijk apparaat verkocht en na het 4de defekt had je recht op teruggave van de aankoopsom.

Maxiem.

tijn80
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 nov 2005 22:29

Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!

Ongelezen bericht door tijn80 »

rcvdveen schreef:Waarom de Slim versie niet geaccepteerd? Deze is veel zuiniger dan de Fat versie en veel minder storingsgevoelig...
Waarschijnlijk omdat deze geen cardreader meer heeft en geen PS2 spellen meer kan afspelen. Maar een console van 4 jaar oud vervangen voor hetzelfde gaat moeilijk worden. Ze houden echt geen voorraadje achter voor eventuele problemen.
Waarschijnlijk heb je gewoon een console uit een slechte batch. Je kan hem proberen te repareren, maar dat helpt vaak niet.
Als ik jou was zou ik de eerdere reparatiekosten terugeisen (heeft namelijk niets geholpen) en de Slim accepteren. (misschien nog wat gratis dlc erbij ter compensatie)

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

MAXIEM schreef:Blueface

Sony is naar mijn mening nu eenmaal qua produkt en service een B-merk, waar je geen hoge verwachtingen van mag hebben. In principe had je deze ellende allemaal via de verkoper moeten/kunnen afhandelen. Die heeft je blijkbaar destijds een ondeugdelijk apparaat verkocht en na het 4de defekt had je recht op teruggave van de aankoopsom.

Maxiem.
Naar jouw mening een B-merk :?: :?: :?: :?:
Ach een ieder mag een mening hebben houd ik het maar op..... :roll: :roll: :roll:

Anyway, voor de rerst ben ik wel mee eens, je had allaaaaaan een nieuwe moeten krijgen.
Deze afhandeling verdietn ind geen schoonheidsprijs.

Blueface
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 apr 2009 17:10
Locatie: Arnhem

Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!

Ongelezen bericht door Blueface »

Ik heb ook een aanbod voor een slim gehad, maar het probleem is dan raak in inderdaad al mijn extra functies kwijt. Ik ga geen ps2 aanschaffen door fouten van hun. Tja, ik weet dat de 60GB nu echt schaars beginnen te worden. Dat heeft sony bevestigd. Dat is nog steeds geen reden om die dingen slecht te repareren. De winkel waar ik hem gekocht heb is dixons. Ik ben gelijk terug gegaan met de eerste defecte ps3, maar werd dus terug gestuurd naar sony. Hierop klacht in gediend bij hoofdkantoor van dixons. Conclusie was dat de medewerker van dixons gelijk had. Vandaar dat ik dus naar sony ben gegaan. Sony gaat nu contact opnemen met het hoofdkantoor en ik hoor dus volgende week wat er nu moet gaan gebeuren.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Raar hoor, Dixons hoort voor jou de klacht op te lossen dat hen die naar Sony sturen prima.

tijn80
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 nov 2005 22:29

Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!

Ongelezen bericht door tijn80 »

Chocomelk schreef:Raar hoor, Dixons hoort voor jou de klacht op te lossen dat hen die naar Sony sturen prima.
Tegenwoordig hoef je geen extra service meer te verwachten van ketenwinkels. Sommige zelfstandigen doen dit nog wel, maar het wordt erg schaars. Hopelijk dat Sony je een goed alternatief biedt.

Ik vraag me overigens wel af hoe ze hebben verantwoord dat jij 350 euro moet betalen aan reparaties. Zeiden ze dat het je eigen schuld was?

Blueface
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 apr 2009 17:10
Locatie: Arnhem

Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!

Ongelezen bericht door Blueface »

tijn80 schreef:
Chocomelk schreef:Raar hoor, Dixons hoort voor jou de klacht op te lossen dat hen die naar Sony sturen prima.
Tegenwoordig hoef je geen extra service meer te verwachten van ketenwinkels. Sommige zelfstandigen doen dit nog wel, maar het wordt erg schaars. Hopelijk dat Sony je een goed alternatief biedt.

Ik vraag me overigens wel af hoe ze hebben verantwoord dat jij 350 euro moet betalen aan reparaties. Zeiden ze dat het je eigen schuld was?
Ik zat elke keer buiten de garantie. De eerste keer was de ps3 2 jaar oud en de derde keer zat er ook weer 2 jaar tussen. De rest viel wel onder garantie omdat de periodes daar tussen ongeveer een maand was. Dus ik denk dat er niets terug te eisen is.

Blueface
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 apr 2009 17:10
Locatie: Arnhem

Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!

Ongelezen bericht door Blueface »

Nou dan de compensatie van het hoofdkantoor! Om te janken! Ik kon een controller krijgen of een spel uit een keuzelijst van hun! Dat noemt sony een compensatie die na 6 keer een kapotte playstation te hebben gehad. Deze compensatie had ik de 2e keer ook al. Die hoef ik dus niet!! Dan nog de reactie van de medewerker: Het zou aan mijn tv liggen. De TV zou te veel eisen van de console en dit zou de chip op het moederbord beschadigen. Opblazen dus. Te belachelijk voor woorden dus. Ik heb veel mee gemaakt met bedrijven, maar dit slaat werkelijk alles. Dit bedrijf moet echt ten gronde worden gericht en zou in geen enkel land meer mogen bestaan. In de tussentijd dus lekker blijven opsturen en hopen dat ze het zoveel geld kost tot dat ze er zelf ook niet goed van worden! Ik hou dit heel lang vol kan ik je zeggen. Sony heeft echt een lastige aan mij! Dat is wat ik er van kan hopen.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!

Ongelezen bericht door wiseger »

Als de medewerkers zegt dat je tv teveel vraagt van de console, dan is hij aan het liegen en je dus bewust aan het misleiden. Lijtk me reden om dar nooit meer iets te willen kopen.

Als je PS3 zes keer stuk gaat in vier jaar heb je gewoon een slecht exemplaar wat allang vervangen had moeten worden. De garantieperiode is dan helemaal niet relevant, je apparaat is ondeugelijk geleverd en de reparaties hebben het probleem niet verholpen.

Je kan Sony hiervoor wel degelijk aansprakelijk stellen en schadeloosstelling eisen. Wel zullen ze rekening mogen houden dat je het apparaat al vier jaar in gebruiken hebt en dus een behoorlijk deel mogen inhouden op je vergoeding (een groot deel van de normale levensduur is na vier jaar wel verstreken).

Gesloten