LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!
PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!
Geachte medelezers,
Ik ben echt ten einde raad. Ik ben in het bezit van een ps3 60GB. Vanavond is deze voor de 6de keer kapot gegaan. De YLOD. De laatste 3 maanden is het apparaat 3 keer kapot geweest. De ps3 staat op een tafeltje, kan dus vrij ademen. Het valt me op dat het gebeurd als de console nog geen 5 minuten aanstaat. In totaal sinds 2007, is het apparaat dus 6 keer kapot geweest. Ik moest 2 keer een bedrag betalen. 1ste keer 198 euro, de 2de keer 149 euro. Sony al tig keer aan de lijn gehad, willen niets doen. Gewoon opsturen dus. Ik heb sony dus al zes keer!!! de kans gegeven op een fatsoenlijk appraat te leveren. Ze hebben wel een keer aangeboden om een slim versie er voor te geven, maar daar ga ik absoluut niet mee akkoord! Ik kan dus ook niet terug naar de winkel waar ik hem gekocht heb, want de 60GB is nergens meer te krijgen. Daar komt bij dat ik sony dus 2 keer heb betaald voor een "nieuwe". Dus eigenlijk heb ik nu via hun de koop gesloten toch? Wat kan ik doen om deze bizarre situatie op te lossen?
Ik ben echt ten einde raad. Ik ben in het bezit van een ps3 60GB. Vanavond is deze voor de 6de keer kapot gegaan. De YLOD. De laatste 3 maanden is het apparaat 3 keer kapot geweest. De ps3 staat op een tafeltje, kan dus vrij ademen. Het valt me op dat het gebeurd als de console nog geen 5 minuten aanstaat. In totaal sinds 2007, is het apparaat dus 6 keer kapot geweest. Ik moest 2 keer een bedrag betalen. 1ste keer 198 euro, de 2de keer 149 euro. Sony al tig keer aan de lijn gehad, willen niets doen. Gewoon opsturen dus. Ik heb sony dus al zes keer!!! de kans gegeven op een fatsoenlijk appraat te leveren. Ze hebben wel een keer aangeboden om een slim versie er voor te geven, maar daar ga ik absoluut niet mee akkoord! Ik kan dus ook niet terug naar de winkel waar ik hem gekocht heb, want de 60GB is nergens meer te krijgen. Daar komt bij dat ik sony dus 2 keer heb betaald voor een "nieuwe". Dus eigenlijk heb ik nu via hun de koop gesloten toch? Wat kan ik doen om deze bizarre situatie op te lossen?
Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!
Apparaat in de kliko mikken lijkt mij.
Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!
Waarom de Slim versie niet geaccepteerd? Deze is veel zuiniger dan de Fat versie en veel minder storingsgevoelig...
Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!
Blueface
Sony is naar mijn mening nu eenmaal qua produkt en service een B-merk, waar je geen hoge verwachtingen van mag hebben. In principe had je deze ellende allemaal via de verkoper moeten/kunnen afhandelen. Die heeft je blijkbaar destijds een ondeugdelijk apparaat verkocht en na het 4de defekt had je recht op teruggave van de aankoopsom.
Maxiem.
Sony is naar mijn mening nu eenmaal qua produkt en service een B-merk, waar je geen hoge verwachtingen van mag hebben. In principe had je deze ellende allemaal via de verkoper moeten/kunnen afhandelen. Die heeft je blijkbaar destijds een ondeugdelijk apparaat verkocht en na het 4de defekt had je recht op teruggave van de aankoopsom.
Maxiem.
Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!
Waarschijnlijk omdat deze geen cardreader meer heeft en geen PS2 spellen meer kan afspelen. Maar een console van 4 jaar oud vervangen voor hetzelfde gaat moeilijk worden. Ze houden echt geen voorraadje achter voor eventuele problemen.rcvdveen schreef:Waarom de Slim versie niet geaccepteerd? Deze is veel zuiniger dan de Fat versie en veel minder storingsgevoelig...
Waarschijnlijk heb je gewoon een console uit een slechte batch. Je kan hem proberen te repareren, maar dat helpt vaak niet.
Als ik jou was zou ik de eerdere reparatiekosten terugeisen (heeft namelijk niets geholpen) en de Slim accepteren. (misschien nog wat gratis dlc erbij ter compensatie)
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!
Naar jouw mening een B-merkMAXIEM schreef:Blueface
Sony is naar mijn mening nu eenmaal qua produkt en service een B-merk, waar je geen hoge verwachtingen van mag hebben. In principe had je deze ellende allemaal via de verkoper moeten/kunnen afhandelen. Die heeft je blijkbaar destijds een ondeugdelijk apparaat verkocht en na het 4de defekt had je recht op teruggave van de aankoopsom.
Maxiem.
Ach een ieder mag een mening hebben houd ik het maar op.....
Anyway, voor de rerst ben ik wel mee eens, je had allaaaaaan een nieuwe moeten krijgen.
Deze afhandeling verdietn ind geen schoonheidsprijs.
Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!
Ik heb ook een aanbod voor een slim gehad, maar het probleem is dan raak in inderdaad al mijn extra functies kwijt. Ik ga geen ps2 aanschaffen door fouten van hun. Tja, ik weet dat de 60GB nu echt schaars beginnen te worden. Dat heeft sony bevestigd. Dat is nog steeds geen reden om die dingen slecht te repareren. De winkel waar ik hem gekocht heb is dixons. Ik ben gelijk terug gegaan met de eerste defecte ps3, maar werd dus terug gestuurd naar sony. Hierop klacht in gediend bij hoofdkantoor van dixons. Conclusie was dat de medewerker van dixons gelijk had. Vandaar dat ik dus naar sony ben gegaan. Sony gaat nu contact opnemen met het hoofdkantoor en ik hoor dus volgende week wat er nu moet gaan gebeuren.
Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!
Raar hoor, Dixons hoort voor jou de klacht op te lossen dat hen die naar Sony sturen prima.
Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!
Tegenwoordig hoef je geen extra service meer te verwachten van ketenwinkels. Sommige zelfstandigen doen dit nog wel, maar het wordt erg schaars. Hopelijk dat Sony je een goed alternatief biedt.Chocomelk schreef:Raar hoor, Dixons hoort voor jou de klacht op te lossen dat hen die naar Sony sturen prima.
Ik vraag me overigens wel af hoe ze hebben verantwoord dat jij 350 euro moet betalen aan reparaties. Zeiden ze dat het je eigen schuld was?
Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!
Ik zat elke keer buiten de garantie. De eerste keer was de ps3 2 jaar oud en de derde keer zat er ook weer 2 jaar tussen. De rest viel wel onder garantie omdat de periodes daar tussen ongeveer een maand was. Dus ik denk dat er niets terug te eisen is.tijn80 schreef:Tegenwoordig hoef je geen extra service meer te verwachten van ketenwinkels. Sommige zelfstandigen doen dit nog wel, maar het wordt erg schaars. Hopelijk dat Sony je een goed alternatief biedt.Chocomelk schreef:Raar hoor, Dixons hoort voor jou de klacht op te lossen dat hen die naar Sony sturen prima.
Ik vraag me overigens wel af hoe ze hebben verantwoord dat jij 350 euro moet betalen aan reparaties. Zeiden ze dat het je eigen schuld was?
Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!
Nou dan de compensatie van het hoofdkantoor! Om te janken! Ik kon een controller krijgen of een spel uit een keuzelijst van hun! Dat noemt sony een compensatie die na 6 keer een kapotte playstation te hebben gehad. Deze compensatie had ik de 2e keer ook al. Die hoef ik dus niet!! Dan nog de reactie van de medewerker: Het zou aan mijn tv liggen. De TV zou te veel eisen van de console en dit zou de chip op het moederbord beschadigen. Opblazen dus. Te belachelijk voor woorden dus. Ik heb veel mee gemaakt met bedrijven, maar dit slaat werkelijk alles. Dit bedrijf moet echt ten gronde worden gericht en zou in geen enkel land meer mogen bestaan. In de tussentijd dus lekker blijven opsturen en hopen dat ze het zoveel geld kost tot dat ze er zelf ook niet goed van worden! Ik hou dit heel lang vol kan ik je zeggen. Sony heeft echt een lastige aan mij! Dat is wat ik er van kan hopen.
Re: PS3 6 keer Defect, ben ten einde raad!
Als de medewerkers zegt dat je tv teveel vraagt van de console, dan is hij aan het liegen en je dus bewust aan het misleiden. Lijtk me reden om dar nooit meer iets te willen kopen.
Als je PS3 zes keer stuk gaat in vier jaar heb je gewoon een slecht exemplaar wat allang vervangen had moeten worden. De garantieperiode is dan helemaal niet relevant, je apparaat is ondeugelijk geleverd en de reparaties hebben het probleem niet verholpen.
Je kan Sony hiervoor wel degelijk aansprakelijk stellen en schadeloosstelling eisen. Wel zullen ze rekening mogen houden dat je het apparaat al vier jaar in gebruiken hebt en dus een behoorlijk deel mogen inhouden op je vergoeding (een groot deel van de normale levensduur is na vier jaar wel verstreken).
Als je PS3 zes keer stuk gaat in vier jaar heb je gewoon een slecht exemplaar wat allang vervangen had moeten worden. De garantieperiode is dan helemaal niet relevant, je apparaat is ondeugelijk geleverd en de reparaties hebben het probleem niet verholpen.
Je kan Sony hiervoor wel degelijk aansprakelijk stellen en schadeloosstelling eisen. Wel zullen ze rekening mogen houden dat je het apparaat al vier jaar in gebruiken hebt en dus een behoorlijk deel mogen inhouden op je vergoeding (een groot deel van de normale levensduur is na vier jaar wel verstreken).