LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gazelle orange innergy fietsen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
seconds-out

Re: gazelle orange innergy fietsen

Ongelezen bericht door seconds-out »

Quepert schreef: Let op! Koga valt onder de accel group waqardoor de ion technologie van Sparta bij hun gebruikt word dus je kunt wat dat betreft ook een sparta of zelfs batavus met ion technologie kopen voor heel wat mionder als die koga maar net zo betrouwbaar, het is immers de ion technologie die inmiddels 8 jaar bestaat, het enige wat bij koga anders is handgemaakt & duurdere versnellings/remdelen.
Omdat de ion technologie hetzelfde is als bij een Koga-Miayta kan je net zo goed een Batavus of een Sparta kopen?
Zal best, die zijn OOK goed getest...maar op kwaliteit en vooral duurzaamheid is een Koga veel beter, is gewoon dus een andere prijsklasse.
Je kan dus niet stellen dat je net zo goed een batavus of een sparta kan kopen...het zijn kwalitatief gezien minder goeie fietsen als bijvoorbeeld een Koga-Miyata. (met of zonder electrische aandrijving).
Ben helaas geen expert, ook geen quepert...eigenlijk praat ik mijn fietsenmaker na...die beweert dat en ik geloof hem. 8)

Quepert

Ongelezen bericht door Quepert »

Je hebt deels gelijk buiten de elektronische onderdelen om is de Koga inderdaad beduidend beter, de rest is zo ongeveer hetzelfde & de vraag is natuurlijk ben je bereid meer te betalen voor net datgene meer.
Verder zijn het echt topfietsen.

vloerkleed

Ongelezen bericht door vloerkleed »

Beste forum,

Mijn vrouw en ik willen twee Orange Excellent Innergy E-bikes kopen. Gezien de discussie op dit forum weet ik het niet meer.
Ik zoek betrouwbare fietsen. Mij is verteld dat de serie 2009/2010 erg veel problemen heeft gehad en dat de 2011 serie deze niet meer heeft.
Wat is wijsheid????????????????

WIE kan mij adviseren

seconds-out

vloerkleed schreef:Beste forum,

Mijn vrouw en ik willen twee Orange Excellent Innergy E-bikes kopen. Gezien de discussie op dit forum weet ik het niet meer.
Ik zoek betrouwbare fietsen. Mij is verteld dat de serie 2009/2010 erg veel problemen heeft gehad en dat de 2011 serie deze niet meer heeft.
Wat is wijsheid????????????????

WIE kan mij adviseren
Blijkbaar is een Koga-Miyata niets voor je anders had je hier niet je vraag gesteld.
Eigenlijk heb je de keus al gemaakt, je wilt de knoop doorhakken maar je twijfelt of de 2011 serie WEL betrouwbaar is?

Ik zou nog een paar jaartjes wachten, dan weet je het zeker...
Naar mijn mening is betrouwbaarheid op den lange duur de archilles-hiel van een electrische fiets.

Ik denk dat geen enkele electrische fiets met kop en schouders boven de anderen uitsteekt als je kijkt naar de gebruikersresultaten in de praktijk (1, 3. 5 jaar).
Behalve dan misschien een Koga en zelfs dat is maar een mening. :D

TA69

Ongelezen bericht door TA69 »

Ik heb mijn Gazelle Orange Innergy vorig jaar in (april 2010) gekocht.
Fiets al jaren een Gazelle. Ik dacht dat ondanks de negatieve instelling van fietsenverkopers over deze fiets en toezegging van de mijn fietshandelaar een goede keuze te hebben gemaakt. Gazelle weet dat er problemen zijn en wordt altijd netjes opgelost. Ik heb zelfs Gazelle hierover gebeld voordat ik de fiets heb aangeschaft. Zij gaven ook aan dat alles netjes wordt opgelost.
Nou dat heb ik geweten hoor. Ik heb hem in eind april 2010 opgehaald en tot september 2010 is deze zo vaak bij de dealer geweest en hebben de monteurs van Gazelle 2x zelf moeten komen herstellen. Alles aan de fiets wat elektrisch is vervangen. Zelfs een zwaardere accu gekregen. Probleem is bij deze fiets de ondersteuning valt weg. Dan is 30 kg zware Innergy zonder ondersteuning 14 km heen en 14 km terug naar mijn werk wel erg vermoeind met mijn zwakke knieen.
Vorige week zijn de waarden van de sensor aangepast. Zonder succes nu blijft hij na 10 km niet meer ondersteunen. Vandaag breng ik de fiets weer terug voor een nieuwe sensor. Ben bang dat het weer een Gazelle monteur straks naar moet kijken. Ik zeg alleen dit Gazelle doe er wat aan deze GAZELLE ORANGE INNERGY van 2010. Het is toch schandalig dat je € 2199,00 betaald en niet goed ontwikkeld produkt op de markt zet. Kan Radar ons niet helpen? Ik ben het zat en maak al sinds vorig jaar alleen maar negatieve reclame over deze fietsen.
Zij hebben beloofd dat indien er problemen zijn dat Gazelle oplost. Ik heb tot volgend jaar april 2012 garantie. Wat gebeurt hierna? Heb helaas geen rechtsbijstandverzekeing voor dit soort dingen.

TA69

Ongelezen bericht door TA69 »

mijn fiets is 2 weken terug voorzien van nieuwe sensoren. Maar de ondersteuning
hapert nog steeds. Ene keer doet hij wel ander keer weer niet. Als ik de accu eruit haal en weer erin duw dan is er ondersteuning voor pakweg 5 km . Daarna is de onersteuning niet meer. Hij houdt in en je moet best wel zwaar trappen.
Nu heb ik van mijn rijwielhandelaar begrepen dat een gazelle monteur niet meer komt repareren bij de rijwielhandelaar. Dus moet mijn fiets naar Gazelle ben ik hem minimaal 3 weken of langer kwijt. Vorig jaar tijdens de zomer ook zo vaak voor reparatie geweest. Dat ding staat zo vaak bij de reparatie als ik ermee gefietst heb. Gazelle is voor mij afgeschreven. Schande dat zij zo slechte produkt op de markt hebben gezet. Als ik hem straks van de gazellefabriek terug heb, mag ik blij zijn als hij bij het fietsen weer normaal blijft ondersteunen.

slashd

Ongelezen bericht door slashd »

ik heb een Orange Innergy uit 2009, doet het prima maar gaat niet harder dan 22,5 (als ik heel hard trap compenseer ik het terugvallen van de ondersteuning wel en haal ik de 25 maar ook niet echt lang).

Verder als het geregend heeft (en m'n fietscomputer zit er niet op zijn de contacten nat geworden) dan hapert de ondersteuning. Droogvegen fixed het meestal wel, anders is het wachten.

Al met al ben ik tevreden over m'n fiets maar de ondersteuning had wel iets later afgebouwd kunnen worden (bij 25km ipv 22,5).

seconds-out

slashd schreef:ik heb een Orange Innergy uit 2009, doet het prima maar gaat niet harder dan 22,5 (als ik heel hard trap compenseer ik het terugvallen van de ondersteuning wel en haal ik de 25 maar ook niet echt lang).

Al met al ben ik tevreden over m'n fiets maar de ondersteuning had wel iets later afgebouwd kunnen worden (bij 25km ipv 22,5).
Right,
Daarom is een electrische fiets niks voor mij, ik heb pas "ondersteuning" nodig bij meer als 25 km... :mrgreen:

maarten.span

Ongelezen bericht door maarten.span »

de gazelle orange fietsen van 2008 tot 2010 zijn uitgeruist met een borstel moter waardoor deze meer energy gebruiken en tevens ook soms vast kunnen lopen tevens zijn bij deze fietsen de tmn sensors achter op het achterpad erg gevoelig en na 2 jaar zeker al aan vervanging toe
wat gazelle momenteel aanbiedt aan de dealers is dat de fiets opgestuurd kan worden naar gazelle en dat er dan een nieuwe moter controller en display opkomt waardoor de fiets eigenlijk een gazelle orange innergy plus word uit 2012
( dit wordt tevens wel alleen gedaan als je heel duidelijk bent tegen de dealer dat je alleen dat nog maar wil of anders je geld terug)
zodra de fiets dan omgebouwd is houdt hij niet meer in maar gaat soepel naar die 25 km per uur display is wat minder maar zit wel vast op het stuur dus geen losse contacten meer die nat kunnen worden en het grootste probleem bij de gazelle orange innergy fietsen de controller is verwijderd en zit nu in de moter waardoor daar ook geen storingen meer bij kunnen ontstaan tevens is deze moter een stuk zuiniger waardoor je een grotere actieradius haalt en door deze update kan je nu ook voor een andere accu gaan met een hogere actie radius
bij de orange innergy kon dit niet en als een dealer dit ooit tegen je heeft gezegt LOOG hij .
maar door de ombouw is dit wel mogelijk deze ombouw is tevens gratis maar kost wel ongeveer 3 weken

ik hoop dat de mensen op dit forum wat aan deze info hebben
mocht u nog vragen hebben dan kunt u mij altijd e-mailen [email protected]

maarten.span

de gazelle orange fietsen van 2008 tot 2010 zijn uitgeruist met een borstel moter waardoor deze meer energy gebruiken en tevens ook soms vast kunnen lopen tevens zijn bij deze fietsen de tmn sensors achter op het achterpad erg gevoelig en na 2 jaar zeker al aan vervanging toe
wat gazelle momenteel aanbiedt aan de dealers is dat de fiets opgestuurd kan worden naar gazelle en dat er dan een nieuwe moter controller en display opkomt waardoor de fiets eigenlijk een gazelle orange innergy plus word uit 2012
( dit wordt tevens wel alleen gedaan als je heel duidelijk bent tegen de dealer dat je alleen dat nog maar wil of anders je geld terug)
zodra de fiets dan omgebouwd is houdt hij niet meer in maar gaat soepel naar die 25 km per uur display is wat minder maar zit wel vast op het stuur dus geen losse contacten meer die nat kunnen worden en het grootste probleem bij de gazelle orange innergy fietsen de controller is verwijderd en zit nu in de moter waardoor daar ook geen storingen meer bij kunnen ontstaan tevens is deze moter een stuk zuiniger waardoor je een grotere actieradius haalt en door deze update kan je nu ook voor een andere accu gaan met een hogere actie radius
bij de orange innergy kon dit niet en als een dealer dit ooit tegen je heeft gezegt LOOG hij .tevens hoor ik van veel mensen hier dat de fietsen al meerdere updates heeft gehad dit klopt niet er is voor de fiets ooit 1 update geweest dit voor de actieradius en er is 1 update geweest voor de accu om ervoor te zorgen dat hij over de 20 km nog even sterk ondersteund
maar door de ombouw is dit wel mogelijk deze ombouw is tevens gratis maar kost wel ongeveer 3 weken

ik hoop dat de mensen op dit forum wat aan deze info hebben
mocht u nog vragen hebben dan kunt u mij altijd e-mailen [email protected]

Rob fiets

Ongelezen bericht door Rob fiets »

@ maarten.span
Er zijn wel meerder updates van uit gazelle uitgegeven echt niet allemaal om problemen op te lossen. Sterker nog gazelle heeft een keer een update uitgebracht die alleen maar problemen gaf met sommig fietsen. Daarom adviseert gazelle ook klant tevreden niet upgraden.

maarten.span

@robfiets een update klopt ja die update zorge ervoor dat het wiel door bleef draaien maar dat heefd gazelle aangepast die update is ook maar 6 maanden verkeerd geweest

Rob fiets

Ongelezen bericht door Rob fiets »

maarten.span schreef:@robfiets een update klopt ja die update zorge ervoor dat het wiel door bleef draaien maar dat heefd gazelle aangepast die update is ook maar 6 maanden verkeerd geweest
Ik doelde eigenlijk meer op een nog wat oudere update(Dat was 1.6X of 1.7X) die problemen gaf met sommige controllers waar door de ondersteuning in eens weg valt.

Maar wat me wel op valt met deze fietsen is de een heeft er bijna geen problemen mee en de ander om de have klap.

maarten.span

ja wat gebeurt en nu bij gazelle ze hebben 2 test banken voor e-bikes hier word 1 op de 4 fietsen helemaal nagekeken de rest gaat zo de markt op

c.hoes

Ongelezen bericht door c.hoes »

Het klinkt mooi, maar Gazelle zegt de motor alleen te vervangen bij problemen en niet wanneer, zoals bij ons, de acceradius veel te laag is. Dan kan je hem op eigen kosten om laten bouwen.
Schieten we daar wat mee op??????????

GOLDEN EAGLE

Ongelezen bericht door GOLDEN EAGLE »

:shock: goede morgen. Heb net samen met mijn vrouwtje twee orange Innergy Gazelle fiets besteld. Een gewone voor het vrouwtje, en het type XT voor mezelf (kwestie van persoonlijk gewicht). Beide komen in de loop van deze week aan in de fietsenwerkplaats, ergens in en rond het St. Niklaase Be.
Onze leverancier legde ons uit dat er inderdaad veel verschil zit in het actieradius van zowel de gewone, de zilveren, de gouden en de platina-batterijen van deze e-bikes.
Doch gaf hij ons een regelmaat van 40 a 50 km in eco-stand verbruik op voor het "goud-merk"

Als ik nu sommige reacties lees beging ik de twijfelen aan deze doelstelling.

In ieder geval kom ik er zeker volgende week op terug.

Heeft iemand in tussentijd nog enige suggesties betreffende het gebruik en eventueel onderhoud van deze fietsen. ? . Kunnen deze ook op regenachtige dagen buiten komen ? Alle nuttige tips zijn welkom. Bedankt :D

Jaap de Molennaar

Ongelezen bericht door Jaap de Molennaar »

Brief aan Gazelle

Heb bij een Gazelle dealer 15-07-2011 mijn eerste E-bike gekocht en heb er tot heden regelmatig storingen mee! In totaal wel een 15 maal denk ik. Dit is waarschijnlijk wel na te gaan in de historie!
Het betreft hier een Gazelle TYPE: ORANGE INN XPSI SOORT: DT8 FRAMENR: 4761086 met gouden accu voor een aanbiedingsprijs van totaal € 1679
Mijn vrouw heeft deze fiets 05-05-2012 van mij overgenomen en ikzelf heb toen een fiets met grotere ondersteuning gekocht!
De storingen bleven en blijven echter bestaan, nog steeds ook na het plaatsen van een nieuwe accu!
En deze bestaan vooral uit het wegvallen of gedeeltelijk wegvallen van de ondersteuning!

Daar deze fiets mij geen voldoende ondersteuning bood omdat mijn beide knieën niet goed functioneren, heb ik 05-05-2012 bij dezelfde dealer weer een nieuwe fiets met meer ondersteuning gekocht!
Hier betreft het een Gazelle TYPE: ORANGE PLUS INNERGY XT SOORT: DT7V FRAMENR: 5792593 met platina accu voor een ruimere rance, fietstas en zadel voor een prijs van € 2274
Bij deze fiets nagenoeg dezelfde problemen tot de 400 km, dit was al na ongeveer een tweetal maanden toen viel na 15 km gefietst te hebben mijn boost weg terwijl ik nog maar 2 van de 5 streepjes op mijn display van de accu had gebruikt!

De dealer heeft dit toen kortgesloten met Gazelle en die beloofden hem toen om nieuwe software voor mijn E-bike aan te leveren!
Die aanlevering aan mijn dealer werd steeds met een tweetal maanden uitgesteld!
Dit hebben ze tot nu toe volgehouden totdat ik dat gedonder goed beu werd en dit maal nog al boos de dealer een mail heb gestuurd en om een professionele oplossing gevraagd heb!
Deze brief heb ik als bijlage bijgevoegd!
Ik ben van mening als je voor €4000 aan E-bikes hebt gekocht deze het ook wel mogen doen!

Aangezien ik verder een goed contact met de dealer heb, heeft de dealer mij verder op de hoogte gehouden van het contact met Gazelle!
Ik heb van hem begrepen dat er geen platina accu in deze E-bike kan omdat bij dit model fiets de software niet hiervoor is aangepast en door de fiets met een platina accu uit te rusten deze hierdoor 30% slechter presteert!
Dit schijnt maar bij enkele medewerkers van Gazelle bekend te zijn, en er word dan ook maar geen moeite genomen om even een E-mail naar alle Gazelle dealers te zenden om hen op de hoogte te stellen van dit fenomeen!
Zodat dit een hoop met nodeloos storing zoeken van de diverse dealers en ergernis van klanten kan voorkomen, en niettemin de naam van Gazelle!
Ik heb dus nodeloos ruim een jaar met een slecht functionerende fiets met pijnlijke knieën en een hoop ergernis moeten fietsen en de dealer heeft in principe al zijn tijd voor niets besteed omdat Gazelle zo laks is!

Ik vind dit een zeer slechte zaak en kan dan ook niemand aanraden om een E-bike van jullie te kopen!

c.hoes

Ongelezen bericht door c.hoes »

Jaap, ik hoop dat je er wat mee opschiet. Ik heb al menig brief, mail en telefoontje met gazelle gehad, maar ben er niets mee op geschoten. De dealer was fantastisch heeft ons overal goed mee geholpen en veel geduld gehad met ons.
Ik wens je veel succes!

casie60

Ongelezen bericht door casie60 »

Ik heb mijn Gazelle Orange Innergy gekocht in 2009 omdat ik slechte spieren en verstopte bloedvaten heb in mijn benen. Tot op heden juli 2013 heb ik er maar 348 km op gefietst omdat ik telekns de problemen had met het stil vallen van de trapondersteuning. Ik ben telkens in de veronderstelling geweest dat het aan mij lag door mijn ongemakken aan mijn benen. Ben dit jaar verhuisd en wilde weer eens gaan proberen om op mijn Gazelle Innergy fiets op een rustig fietstempo van de omgeving te gaan genieten.
Omdat mijn fiets nog geen 1ste servicebeurt heeft gehad ben ik hier maar eerst eens naar een fietsenmaker gegaan om een afspraak te maken voor deze beurt.
De fietsenmaker uitgelegd wat mijn problemen zijn en heeft mijn fiets eerst op de computer aangesloten en concludeerde dat er nog geen update had plaats gevonden op mijn fiets en heeft dit ook meteen gedaan.
Hij heeft de fiets ook iets ligter afgesteld zodat het trappen een beetje verlicht werd. Dat heeft maar 10 km geduurd en het was weer afgelopen met de ondersteuning en kon 10 km tegen wind in terug.
Na elke kilometer kon ik eerst even rusten want mijn benen blokkeerde meteen.
De fietsenmaker heeft me toen ook verteld ovder de slechte serie van Gazell Orange Innergy van 2009 en dat destijds de motors vervangen werden door Gazelle.
Heb nu mijn hele verhaal ook gestuurd naar Gazelle met het contactformulier op hun website en hoop dat er nog iets aan gedaan kan aorden.
Wordt vervolgd....

Gesloten