LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Editie Enigma / Jansen & Jansen Incasso

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
gertje1975
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:22

Editie Enigma / Jansen & Jansen Incasso

Ongelezen bericht door gertje1975 »

Ik zal het hele verhaal over proefabonnementen van Editie Enigma ff overslaan,

De oplichters hebben het nu in handen gegeven van Jansen & Jansen Incasso.
Inmiddels heb ik een voorbeeld van een dagvaarding in huis gekregen (zonder data) zodat ik me kan voorbereiden op de kantonrechter.

Met andere woorden: Ik mag straks voorkomen.
Volgens hen heb ik me ook niet verweerd ( Verweerschrift staat al tijden op mijn pc en is al via de post verstuurd)

Wat ik wil weten: Wie is heeft deze brief ook al ontvangen(tot aan de dagvaarding of verder)

Zo ja, wat was het eindresultaat?

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Editie Enigma / Jansen & Jansen Incasso

Ongelezen bericht door alfatrion »

Waar bestond het aanbod van Editie Enigma precies uit?
Heb je dit aanvaard?
Zijn algemene voorwaarden meegestuurd of op de toepasbaarheid daarvan gewezen?
Langs welke weg is er gecommuniceerd?
gertje1975 schreef:Inmiddels heb ik een voorbeeld van een dagvaarding in huis gekregen (zonder data) zodat ik me kan voorbereiden op de kantonrechter
Dit lijkt mij een middel om je mee onder druk te zeggen om maar te betalen. Op het moment dat je echt een dagvaarding hebt ontvangen moet je voorkomen.

Op het moment dat je de echte dagvaarding hebt ontvangen kun je een verweerschrift genaamd "conclusie van antwoord" sturen naar de rechtbank. Daarna kunnen partijen nog een aantal keren reageren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dagvaardin ... derland%29
gertje1975 schreef:Volgens hen heb ik me ook niet verweerd ( Verweerschrift staat al tijden op mijn pc en is al via de post verstuurd)
Nog een keertje sturen naar zowel het incassobureau als de tegenpartij. Naar wie is dat gestuurd? En waar bestaat je verweer uit?

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: Editie Enigma / Jansen & Jansen Incasso

Ongelezen bericht door pakora »

Is het niet treurig dat dit maar door en door gaat? Zoveel mensen zijn door die snert firma gedupeerd en ze gaan maar door.
De incasso's laten zich gebruiken voor hun praktijken en ik ga geen cent betalen. Nooit een proefblad gezien en laten zij maar het tegendeel bewijzen.
Ik heb zelfs een hekel aan puzzelen dus wat zou ik er mee moeten?
Wordt het nu eens tijd om met elkaar de krachten te bundelen zodat er een eind komt aan deze rotzooi???
Ik moet nu 147 euro betalen wat ik niet ga doen. Ik heb ze al laten weten dat ik wacht op de dagvaarding maar dat komt ook niet.
Ik ben het zoooo zat allemaal en heb alles op een stapel ter inzage van welke rechter ook.
Het zijn bedriegers en niet anders.

trienke76
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2011 13:48

Re: Editie Enigma / Jansen & Jansen Incasso

Ongelezen bericht door trienke76 »

hallo,

Ook ik heb dus al een aanvaring met enigma. Kreeg zaterdag ineens een betalings herinnering dat ik 62.65 moest betalen. Rara ik heb nog nooit een boekje gezien en nog nooit een officielle nota en nu moet ik betalen.
Ik heb een schurft hekel aan puzzelen en toch staat er op die band dat ik ja heb gezegd nou knippen plakken is niet moeilijk.
Wie kan mij verder helpen en wie heeft hier nog meer ervaring mee.
Stuur aub een mail naar [email protected]
Wie kan mij mee helpen om dit te stoppen.
Want er worden steeds meer mensen de dupe.

groetjes trienke

ingrid2306
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2011 14:18

Re: Editie Enigma / Jansen & Jansen Incasso

Ongelezen bericht door ingrid2306 »

--------------------------------------------------------------------------------

Ik kreeg van mijn dochter voor moederdag een editie Enigma actie. 7 nummers voor € 34.65. Zij had dit netjes overgemaakt.
Voor moederdag kreeg ik het eerste nummer. Tot zover alles goed.

Het vervolgnummer kwam maar niet. Gebeld. Ze zeiden (na wat heen en weer gebel) dat ik verward was met een andere persoon. En dat het nu in orde was. Oke, ik geloofde dat nog.

Uiteindelijk kwam er een vervolgnummer.

Wat schetst onze verbazing toen er op vrijdag 1 juli een betalingsherinnering werd gepost bij ons.

Ik heb toen een mailtje gestuurd naar editie enigma, dat er al betaald en wanneer enz. Kreeg een mail terug, dat dat waarschijnlijk langs elkaar heen gegaan was. Ja ja een betaling van april en een herinnering van beging juli.
Alles was nu in orde volgens hun.

Afgelopen vrijdag kreeg ik een aanmaning. Weer een boze mail gestuurd. Ik wacht nu nog op hun reactie. Moet dus betalen terwijl dat al gedaan is.

Wordt waarschijnlijk vervolgd.

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Editie Enigma / Jansen & Jansen Incasso

Ongelezen bericht door GGG »

En wat heeft dit alles nu helemaal met kansspelen te maken? Niets toch?
Hou s.v.p. eens op met deze rubriek vervuilen en ga in de juiste rubriek klagen over abonnementen op tijdschriften...

richsimo
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2011 16:20

Re: Editie Enigma / Jansen & Jansen Incasso

Ongelezen bericht door richsimo »

hallo allemaal
afgelopen zaterdag ik tot mijn verbazing ook een herinneringsbrief met acceptgiro waar ik niets van af wist. Ik durf niet te zeggen of ik een proefexemplaar heb ontvangen want ik zat in een verbouwing maar heb nooit toestemming gegeven om een abonnement in werking te stellen.

Ik ben enige weken geleden gebeld door iemand van Enigma benaderd of ik interesse had in een proefexemplaar van hun , ben helemaal geen puzzelaar. Het zou zonder enige verplichting zijn. Nu zeggen ze je hebt een proefexemplaar ontvangen en als je niet binnen 14 dagen reageer, gaat automatisch het abonnement in. Dit zijn toch geen praktijken en nu moet ik betalen. Wie heeft een advies wat ik moet doen?
Graag een reactie mijn mailadres:[email protected]

romy64
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2010 18:57

Re: Editie Enigma / Jansen & Jansen Incasso

Ongelezen bericht door romy64 »

Ook mijn dochter is benaderd door hun, zij (18 jaar) heeft zich laten overbluffen door deze oplichters.. vandaag de tweede herinnering thuis gekregen.. wat moet ik hier nou mee? wie kan ons helpen?

Alida66
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2013 09:43

Re: Editie Enigma / Jansen & Jansen Incasso

Ongelezen bericht door Alida66 »

Met z'n allen klagen bij CONSUWIJZER!

Alida66
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2013 09:43

Re: Editie Enigma / Jansen & Jansen Incasso

Ongelezen bericht door Alida66 »

Mail van Janssen en Janssen

Geachte mevrouw +++++,

Uw e-mail ontving ik in goede orde. Ik kan u verzekeren dat wij in de diverse
gesprekken met Calatus ons hebben vergewist dat zij in hun acquisitietraject de
Wet volgen. Vooralsnog heb ik geen signalen ontvangen dat zij hier recent van
zijn afgeweken. Het feit dat er op consumentenfora klachten binnen komen omtrent
deze wijze van acquireren is bekend maar de wet biedt nu eenmaal die
mogelijkheid. Als u aantoonbare signalen heeft dat Calatus hiervan afwijkt
ontvang ik die graag van u. In het andere geval kan ik u helaas alleen maar
adviseren om tot tijdige betaling over te gaan.


Met vriendelijke groet,

A.L.T. Donkers

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Editie Enigma / Jansen & Jansen Incasso

Ongelezen bericht door alfatrion »

Briefje terugsturen:

Geachte heer, mevrouw,

U geeft aan dat de handelspraktijken van uitgeverijen wettelijk zijn toegestaan om proefabonnementen op hun bladen stilzwijgend te verlengen. Hiermee heeft u een oneerlijke handelspraktijk verricht, omdat het tegenovergestelde waar is. Langs deze weg maak ik u kenbaar dat ik niet tot betaling over zal gaan en dat ik verder geen behoefte hebt aan contact met u over deze zaak.

Met vriendelijke groet
X


N.B. De Wet Van Dam is ingevoerd op 1 december 2012 en ook daarvoor is het onder bepaalde omstandigheden gebleken dat kantonrechters een streep hebben gezet door stilzwijgende verlenging.

N.B. Een goede inschatting van uw rechten kan ik niet maken omdat ik kennis heb van de omstandigheden.

Gesloten