LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent : torenhoog (onterecht) maandelijks voorschot

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
p.g.h.
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2011 13:36

Essent : torenhoog (onterecht) maandelijks voorschot

Ongelezen bericht door p.g.h. »

als (alleenwonend) starter ontvang ik al vanaf het moment van aanmelding bij Essent (februari 2010) torenhoge onterechte voorschot rekeningen die tot op de dag van vandaag (juli 2011) maar niet terug geschroefd kunnen worden





alle feiten op een rijtje



- online aangemeld en telefonisch bevestigd als nieuwe klant in februari 2010 ( begin meterstanden 38,890 kwh en 25,782 m3)  maar in juni 2010 pas de aanmelding ontvangen (in deze 4 maanden ook brandbrieven van de net beheerder ontvangen om niet afgesloten te worden )

ook meerdere keren meterstanden moeten doorgeven die vervolgens keer op keer niet doorgevoerd bleken te worden binnen de administratie van Essent (zelfs vanaf mijn vakantie uit het buitenland nog moeten bellen hiervoor... goede start!!)



- juli 2010 eerste voorschot van Essent ontvangen  aangeslagen op 175 euro per maand!!... Die na geduldig telefoneren terug geschroefd kon worden naar 100 euro (wat het absolute minimum betrof volgens de medewerker)  ...en dat in crisis tijden waarin ik het amper kon betalen



- in dezelfde maand kwam ik erachter dat ik zelf via de verbruiksmanager van mijn essent.nl (aan de hand van mijn consumptie gedrag)  het voorschot naar 83 terug kon schroeven... dus verkeerd voorgelicht door de Essent medewerker



- via de verbruiksmanager (wanneer deze werkte en niet vastliep) op mijn essent.nl regelmatig gedurende het hele jaar de meterstanden doorgegeven (verondersteld dat dit de manier is van de meterstanden doorgeven bij Essent)



- juli 2011 de jaar rekening ontvangen met de vermelding dat ik 243 euro bij moest bijbetalen en het maandelijks voorschot bedrag maar liefst 115 euro zou gaan bedragen!! (ik zou hierdoor in de financiële probleem kunnen komen dus via de site per direct een klacht ingediend)




- bij nader onderzoek en wat emails bleek dat Essent incorrecte meterstanden heeft omdat ik de meterstanden niet doorgeven zou hebben....(nooit door Essent erop gewezen dat de meterstanden persoonlijk doorgegeven dienen te worden of een reminder via email gedurende het jaar als nieuwe klant)



- in 2011 zijn nooit de meterstanden opgenomen door de netbeheerder of Essent zelf (laatste keer was mei 2010) ook geen briefje in de brievenbus




- na geduldig bellen de correcte meterstanden doorgegeven en een tussentijdse rekening met een lager en eerlijk maandelijks voorschot zou volgen (nadat de openstaande rekeningen betaald zouden zijn )



- een paar weken later de tussentijdse rekening ontvangen met een zeer onduidelijk en chaotische specificatie (waarin gelukkig wel vermeld wordt dat ik mijn veel te veel betaalde geld (965,87 euro) terug krijg... gelukkig eindelijk iets positiefs !)



-  nu in juli 2011 staan de meterstanden op 39,667 kwh en 26,112 m3 en ook in de specificatie kan ook mijn verbruik van het gehele jaar uitgerekend worden: : 777 kwh en 330 m3  (ik blijk me dus bewezen te hebben als een extreem zuinig gebruiker )



-  de beloning van Essent : nieuwe maandelijks voorschot van 192 euro!!!!!!!!!!!!!



- na geduldig telefoneren met Essent wordt gesuggereerd dat hen berekeningen toch echt blijkt te kloppen en het maandelijks voorschot Niet omlaag kan

!

- dus van een lage bloeddruk binnen 1dag over naar een te hoge bloeddruk want ik leef van het minimum inkomen en kan zeker geen 192 euro per maand missen...



- half juli 2011 een officiële (schriftelijke) klacht ingediend bij Essent na het ontvangen van het ( onterechte) maandelijkse voorschot



- mocht ook dit niets op leveren zie ik mij genoodzaakt om mijn klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie Energie en Water.





na wat info op het web blijk ik niet het enige slachtoffer van deze incompetente bedrijfsstructuur.



het is schandalig dat deze oneerlijke bedrijfsvoering in Nederland kennelijk al jaren geaccepteerd wordt!  

het verbaasd me ook dat de politiek hier niet al lang geleden heeft ingegrepen!






Laatst gewijzigd door p.g.h. op 20 jul 2011 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Essent : torenhoog (onterecht) maandelijks voorschot

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste p.g.h.,

In uw bericht van 17 juli op dit forum geeft u aan dat u een klacht heeft over de hoogte van uw voorschot. Tevens heeft u uw klacht kenbaar gemaakt op de website van klachtenoplossing. Die klacht hebben wij reeds in behandeling genomen. Wij zijn uw klacht aan het uitzoeken.

Ik of een collega neem(t) zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

p.g.h.
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2011 13:36

Re: Essent : torenhoog (onterecht) maandelijks voorschot

Ongelezen bericht door p.g.h. »

aan de hand van de klacht hier op radar.nl telefonisch contact gehad met zeer sympathieke dame die het maandelijkse voorschot bedrag zelfs naar 25 euro kan terugschroeven, maar we komen er samen uit om het op 35 euro per maand te zetten.


openstaand bedrag wat ik nog terugkrijg van Essent wordt overgemaakt (zou 965,87 moeten zijn) (maar dit moet nog uitgezocht worden aan de hand van de chaos van meerdere incorrecte rekeningen die zijn toegestuurd en al deels betaald zijn, omdat er anders aanmaningen zouden volgen)

ik wordt hier later nog over terug gebeld

het balletje rolt (eindelijk)


(bloeddruk is gedaald maar ik kan pas weer blij zijn als ik dit zwart op wit van Essent bevestigd heb gekregen..... de tijd zal het leren!)
Laatst gewijzigd door p.g.h. op 20 jul 2011 22:59, 2 keer totaal gewijzigd.

p.g.h.
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2011 13:36

Re: Essent : torenhoog (onterecht) maandelijks voorschot

Ongelezen bericht door p.g.h. »

vandaag een mail ontvangen ter bevestiging van het nieuwe voorschot bedrag van 35 euro met een verontschuldiging

ook idd ( keurig netjes op de afgesproken tijd ) terug gebeld door dezelfde sympathieke dame en mondeling overeengekomen dat alles schriftelijk wordt bevestigd.

nu wachten tot het papierwerk binnen is en daadwerkelijk een einde maakt aan deze ( "Toren C achtige" ) chaos van het afgelopen 1,5 jaar

ook even vermeld dat het wat prettiger zou zijn als er wat meer werknemers binnen Essent deze frisse en heldere manier van werken zouden kunnen hanteren (zoals deze sympathieke dame dit dus doet)
en als Essent gewoon het werk naar behoren doet, ik als klant zelfs ook nog wel bij Essent wil blijven!

(mocht dit niet het geval blijken dan twijfel ik er niet aan over te stappen naar 1 van de talloze anderen in deze "uit de kluiten gegroeide fantastische nieuwe branche" in dit kleine landje)

opgelucht ben ik nu wel dat er nu eindelijk werk van gemaakt wordt!.... echter wel vreemd dat dit pas blijkt te kunnen via deze externe (politiek correcte) kanalen!

miep321
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 jan 2011 15:31

Re: Essent : torenhoog (onterecht) maandelijks voorschot

Ongelezen bericht door miep321 »

aan deze afhandeling kan oxio nog een voorbeeld nemen!
hopelijk zijn u problemen daadelijk opgelost.

p.g.h.
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2011 13:36

Re: Essent : torenhoog (onterecht) maandelijks voorschot

Ongelezen bericht door p.g.h. »

recent de post ontvangen met alle mondeling afgesproken overeenkomsten en nieuwe maandelijkse voorschot bedragen ( zoals hierboven beschreven) zwart op wit bevestigd.

ondertekent,verzorgd en afgehandeld door dezelfde sympathieke jongedame ( wiens naam ik wegens privacy redenen niet zal noemen)

ik ben haar ontzettend dankbaar dat zij mij snel en adequaat verlost heeft van deze "vreemde manier van zaken doen" waarin ik in mijn eentje machteloos stond tegenover deze (kennelijk goed geoliede) geldpluk-machine.

aan de hand van het achteraf toch correct afhandelen van mijn klacht en ook de sympathieke en rechtvaardige benadering van deze dame besluit ik klant te blijven bij Essent

keep up the good work!!

wat mij betreft is deze zaak keurig afgehandeld en dus nu ook gesloten!

Vervreemdeling
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 apr 2011 19:59

Re: Essent : torenhoog (onterecht) maandelijks voorschot

Ongelezen bericht door Vervreemdeling »

Mooi om te horen dat het nog is goed gekomen, maar inderdaad jammer dat je daarvoor Tros Radar nog hebt..

Gesloten