LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] moneybookers.com / Prepaid MasterCard

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
thetung
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 okt 2009 17:48

moneybookers.com / Prepaid MasterCard

Ongelezen bericht door thetung »

Heb iemand ervaring met deze Prepaid Credit Card? Het lijkt wel goedkoper en ''veiliger'' dan een Master Card via je eigen bank, is dit betrouwbaar? Zie www.moneybookers.com
Bedankt!

Yooy
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jun 2011 13:57

Re: moneybookers.com / Prepaid MasterCard

Ongelezen bericht door Yooy »

Heb de moneybookers zelf niet omdat ik nogal veel reis en daarom een ander creditcard voor mij aantrekkelijk was. Maar als je de Moneybookers Card vergelijkt met andere kaarten zie je vooral dat hij erg goedkoop is. Hij is namelijk maar 10 euro per jaar. Je hebt verder geen last van een minimum inkomen dat je moet hebben en je bestedingslimiet is onbeperkt! En verder nog wat andere handige dingetjes.

Het ligt er natuurlijk ook aan waarvoor je hem gaat gebruiken, maar verder gewoon een erg goeie kaart!

Bron:http://creditcardervaringen.nl/moneyboo ... d-prepaid/

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: moneybookers.com / Prepaid MasterCard

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Even verder zoeken op dit forum ... er is al meer over geschreven.

Zelf heb ik de moneybookers creditcard (PREPAID) dus ook mee genomen op vakantie naar de USA.

- autohuur BORG was niet mogelijk (heb hiervoor mijn VISA gebruikt)
- 1x was er een winkel en die nam geen enkele MASTERCARD aan ...
- 2x een betaling niet kunnen doen door....?????
Geen idee reden werd niet gegeven, maar net daarvoor wel getankt en die houden een reserveringsbedrag in wat groter is dan waarvoor je getankt hebt.
Afhankelijk van de organisatie is dit reserveringsbedrag weer vrij na enkele uren maar soms ook enkele dagen === dus op moneybookers geld bij moeten storten!

Over het algemeen werkte hij goed, maar ik was blij dat ik mijn VISA (ANWB) achter de hand had.

De koers van VISA was ook iets voordeliger dan de Moneybookerscard.
Niet erg veel verschil ... zat nog geen cent tussen.

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: moneybookers.com / Prepaid MasterCard

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

en je bestedingslimiet is onbeperkt!
Dit is dus niet waar.
Hetgeen je maximaal kunt besteden is het bedrag wat je zelf op die card hebt gezet!!!

Dat is dus je limiet.
Ik had er nooit meer dan 200 euro opstaan.
Mocht de kaart dus gestolen worden dan kan er m.i. ook nooit meer van je gestolen worden dan het bedrag wat er nog op de kaart staat.

nathalie2000
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2011 11:08
Locatie: Delft

Re: moneybookers.com / Prepaid MasterCard

Ongelezen bericht door nathalie2000 »

En wie heeft er ervaring met http://www.creditcardoverzicht.com/cred ... reditcard/
Ik zit namelijk er aan te denken om er eentje te kopen, omdat ik op vakantie ga en je krijgt korting enzo op reizen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: moneybookers.com / Prepaid MasterCard

Ongelezen bericht door bprosman »

De Visa kaart is geen verkeerde kaart, heb er jarenlang (zakelijk) veel gebruik van gemaakt en mijn ervaring is dat dit samen met Eurocard/Mastercard de meest geaccepteerde kaart ter wereld is. Wat me wel tegenviel was het destijds beetje arrogante toelatingsbeleid maar nu praat ik over 17 jaar terug. Inmiddels reis ik niet meer zo veel en heb alleen nog maar Eurocard/Mastercard en Amex, die laatste eigenlijk alleen om de ruiten mee te krabben in de winter omdat dat de enige plaats zon beetje is waar je m kunt gebruiken in Europa :? .

Yooy
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jun 2011 13:57

Re: moneybookers.com / Prepaid MasterCard

Ongelezen bericht door Yooy »

Nathalie,

Die site die jij opschreef (www.creditcardoverzicht.com) ziet er zeker goed uit. Ik houd altijd wel van dat soort mooie sites waarop producten met elkaar vergeleken worden. Aan welke kaart zat je te denken om te kopen. Ik reis namelijk ook veel en heb daar ook rekening mee gehouden in de keuze van mijn creditcard. (Zie ook hierboven)

Laat maar weten als je vragen hebt;)

nathalie2000
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2011 11:08
Locatie: Delft

Re: moneybookers.com / Prepaid MasterCard

Ongelezen bericht door nathalie2000 »

Hoi Yooy

Ja lekker overzichtelijk he? Ik ben lid bij de ANWB en sluit daar de laatste jaren ook mijn reisverzekeringen af, dus mij leek de ANWB Visa Creditcard een goeie en heb deze ook aangevraagd.
Ik ga trouwens naar de Canarische eilanden :)
En wat wordt jouw volgende reis?

Yooy
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jun 2011 13:57

Re: moneybookers.com / Prepaid MasterCard

Ongelezen bericht door Yooy »

Heey!!

Zoals ik al eerder zei reis ik veel, en doe ik dit voornamelijk voor mijn werk. Daarom heb ik de Flying Blue American Express Gold genomen! Dit was reis technisch gezien de beste keus voor mij. En van jou is het ook een logische keus dat je voor de ANWB card gekozen hebt, zeker als je er al lid van bent!

Fijne vakantie;)

Gesloten