LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

hallo allemaal,

hier alles goed, heb nu alleen last van buikgriep.
Ik race de hele dag van de bank naar het toilet en weer terug hahaha.
Linde, de cita's beginnen te werken als de stress niet doorzet, bij mij gaat het ook zo, ik krijg het wel warm enzo maar het zet niet door.
Het valt me wel op dat we bijna allemaal controle freaks zijn, ik heb ook graag de touwtjes in handen, misschien heeft deze ziekte daar wel mee te maken.
Wij willen overal de controle over houden, en dat gaat niet.
Ikzelf ben een perfectionist en dat werkt ook niet altijd.

Nou iedereen een fijne dag vandaag

Groetjes Angela

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hallo,hier nog zo`n controle freak :lol:

ik weet precies hoe je je voelt linde,hoe dat het voelt als je denkt weer in de stress te schieten..
dat gevoel heb ik ook nog wel eens,en inderdaad dan zet het niet door (gelukkig niet)
ik denk dan "in het ergste geval heb ik nog altijd oxazepam in huis"en dan zakt het weer weg..
ik gebruik de cita`s nu vanaf 5 mei 2011 en voel me heel goed mag ik zeggen,ik gebruik nu 20 mg per dag!

voor de rest is het inderdaad rustig geweest hier,maar het is vakantietijd hè,dus zullen er vele mensen weg zijn..
ik mis ron ook al een tijdje,die zal ook wel lekker aan het genieten zijn...

bokkie,dat is naar hè als je buikgriep hebt pppfff
maar ik denk dat het weer heerst :!:
beterschap hè meid :wink:

liefs wilma

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Dank je Wikky,

Voel me knap kl..te, ben zo lam als een hond ppffff.
Je word er zo moe van.
Ik heb ook al meerdere mensen horen zeggen dat het heerst, fijn dat ik daar dan ook weer bijhoor hahaha
Maar fijn om te horen dat het met jou goed gaat.
Nu de rest nog.

Groetjes Angela

Linde
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jul 2011 15:04

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Linde »

Hallo!

Buikgriep is zo vermoeiend, hoop dat je snel weer beter bent Angela!
Fijn dat jullie mijn ' klachten' herkennen. Het lijkt dan zo erg alsof de stress erdoor komt, heel warm worden, zenuwachtig gevoel en zweten. Maar dan zakt het weer af. Toen ik 8 weken cita slikte (20 mg) had ik dit niet meer. Voelde me daarbij goed, tot een grote terugval 4 wkn geleden en toen opgehoogd naar 30 mg. Kan nog niet zeggen dat ik me 4 weken na deze ophoging weer net zo lekker voelde als toen op de 20 mg. Of is het te vroeg om daar iets over te zeggen?? De psych wil even afwachten tot volgende week woensdag. Misschien dan naar 40mg. Maaar oooh, weer die bijwerkingen.......
Ik zie weer overal tegenop nu, autorijden en verkeer vooral. Dat ging zo goed!

Wikky, fijn dat jij je zo goed voelt!! Het zal mij vast ook gebeuren, maar tijd is een lastig ding voor mij. Ik heb ook een burnout, mede door mijn perfectionisme en alles willen beheersen..... Las laatst dat het vooral mensen uit het onderwijs, zorg, welzijn en horeca treft. Dienstverlenende beroepen waarin ik zelf ook thuishoor!
Iedereen weer succes met dat waar je mee worstelt!

Groet, Linde

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

voelen jullie je ook soms zo schuldig ...iedereen om je heen darteld en doet en jezelf zit of ligt op de bank tot nul gereduceerd ...wat is dat naar

Linde
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jul 2011 15:04

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Linde »

Wonderwel, ik weet precies hoe je je voelt! Iedereen leeft het leven en wij staan aan de zijlijn en doen even niet mee! Maar, dat gaat weer goedkomen hoor! Over een tijdje maken we weer deel uit van de wereld! Ik vind dat nu ook heel moeilijk, hang wat op de bank, bed en tv kijken. Net even op de fiets geweest, dat was weer voor het eerst sinds lange tijd! Wel met mijn man, maar toch! Dat had ik paar dagen geleden niet verwacht. Morgen met de auto naar de bedrijfsarts. Heb wat angst voor autorijden, eens een paniekaanval in de auto gehad.zet m op Wonderwel, samen komen we er wel!!

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Hoi allemaal,
Hier weer een berichtje van mij.
Dat schuldgevoel herken ik hoor,heb ik heel veel last van gehad.
Nu gaat het al 4 dagen goed zonder hulp van oxazepam.
Dus eigenlijk hoop ik dat ik het ergste nu gehad heb.
Blijf toch nog bang voor een terugslag net als vorige week gek he?
Volgens mij is angst voor de angst.
Ben sinds vorige week woensdag op 40mg.
Omdat ik zo vreselijk depri bleef.
Maar vanaf vrijdag gaat het veel beter.
Zal dat al door de extra cita s komen?

Ik heb inderdaad ook nog wel dat ik de paniek aanvoel komen.
Zweet breekt me uit, word zenuwachtig maar het zet niet meer door!!
Afleiding helpt heel erg.

Ik vind met dit weer wordt je er ook niet vrolijker op.
Hebben jullie daar ook last van,met al die regen?
Ik ben een zonnemens 8)

Hopelijk gaat het met iedereen stukjes bij beetjes beter.
Veel sterkte allemaal.
grtjs janneke

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

fijn dit forum..ben er blij mee elkaar een hart onder de riem te kunnen steken ...

dank jullie wel.

maandag weer naar de psychiater en met svp,er gesprek morgen denk ik . en da kijken welk traject ik ga doen . hoop begeleiding te krijgen met. Zit echt op zo,n kruispunt bijna vijftig , kinderen groot , nooit een baan gehad en thuis maar ronddolen ...dat is niet goed voor mij zo . Er moet ergens een draai aan gegeven worden .

groeten aan iedereen

Carla1234
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jun 2011 12:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Carla1234 »

Inderdaad, het weer werkt zeker niet mee. Als je al niet helemaal happy bent dan wordt dat meestal wel versterkt door dat sombere weer, bah.

Hier gaat het allemaal wel oké. Ik zit nog steeds op 10 mg.
Ik moet zeggen dat ik deze keer minder last heb gehad van de bijwerkingen dan de eerste keer dat ik met de citalopram begon.
Toen had ik heel veel last van het gapen, misselijk gevoel in de maag, heel dizzy.
Nu heb ik last van wazig zien en dat wordt nog erger als ik moe ben en als het avond is. Wel irritant.

Janneke en Wilma, wat fijn dat het nu beter met jullie gaat!!!!!!

Linde ik las dat jij een burnout hebt. Ik heb er ook één gehad. Ben nog steeds niet de oude, dus mijn tip: luister heel goed naar je lichaam en doe het rustig aan!

Groetjes Carla.

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

heeft iemand een verklaring voor het feit dat het in de avond vaak beter te vertoeven is als in de ochtend . De ochtenden vind ik vreselijk , en voelt mijn hoofdhuid ook prikkelig aan . ????

Carla1234
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jun 2011 12:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Carla1234 »

Geen idee, maar ik heb dat ook wel. Toen ik ziek was had ik het heel sterk maar nu merk ik het nog steeds.
De energie komt zo halverwege de dag.

Linde
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jul 2011 15:04

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Linde »

Goedemorgen allemaal!

Ik ken dat gevoel van de avond, dat is zo fijn. Dat zou je dan vast willen houden! Die ochtenden zijn altijd het lastigst! Ik heb goed geslapen, man al vroeg weg, nu broodje eten met de kids die zo naar school gaan. 2 weken geleden lukte me dit niet! Moest ik spugen vd spanning, kreeg dit ochtendritueel niet voor elkaar. Das dus een verbetering!
Straks naar de bedrijfsarts, met de auto! Zie nog steeds op tegen autorijden. Heel vreemd. Over een weekje heb ik vakantie, ook zin in terwijl ik niet werk! ff geen bedrijfarts, huisarts, psycholoog, psychiater, baas....heb soms het gevoel dat ik me aan iedereen moet verantwoorden!
Fijn ook om te lezen dat het met een aantal van jullie beter gaat. Dat geeft hoop.

Carla, die burnout zorgt voor lichamelijke klachten idd. Ik luister goed naar mijn lichaam, maar het is o zo lastig soms. Ineens overvalt je weer een enorme moeheid of somberheid. Dan gaat het een paar dagen goed en dan ineens weer een gigadip.

Vandaag trouwens voor het eerst niet meer zwetend wakker geworden!!!

Fijne dag allemaal, en volhouden he!!!

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Hoi allemaal,
Ik heb niet veel te melden.
Het gaat met mij eigenlijk heel goed.
Sinds ik 10 wk geleden aan de cita s begon heb ik me niet zo goed gevoeld.
Had vaak hulp van de oxazepam nodig en dan ging het wel maar zoals het nu gaat durf ik bijna te hopen dat het echt de goede kant op gaat.
Jullie zullen me wel een zeurpiet vinden,maar de angst voor de paniek zit er nog goed in bij mij,moet nog wat meer vertrouwen krijgen.
Zit 10 wk aan de cita waarvan 1 wk op 40 mg,en het gaat ineens goed.
Zal dat al zo snel kunnen?
Ik slik natuurlijk al wel een poosje 30 dus denk toch dat 40 werkt bij mij.
Vorige week zaterdag heb ik ook echt genoten in t pannekoekhuis.
Was lang geleden dat ik dat kon!!
Hoe gaat het met jullie??
VOlhouden hoor er komt een tijd dat het echt weer beter gaat!!
grtjs Janneke

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

Linde schreef:
Ik heb goed geslapen, man al vroeg weg, nu broodje eten met de kids die zo naar school gaan.
hoi hoi...

linde, moeten de kinderen bij jullie naar school toe?
hier bij ons hebben ze allemaal vakantie,jij woont zeker niet in nederland dan :idea:
ik ben wel heel nieuwsgierig hoor,maar je hoeft gen antwoord te geven hoor :P

ik ga dadelijk ffe de dokter bellen want volgens mij heb ik weer een infectie aan de luchtwegen pppfff
af en toe valt ook mijn stem weg en voel me niet zo happy :(
ik hoop dat ik vanmiddag dan nog ffe langs mag komen...
voor de rest gaat het prima wat cita`s betreft :!: :!:

tot laterssssssssssss

Linde
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jul 2011 15:04

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Linde »

Hallo!

@Wikky, ik woon gewoon in Nederland hoor! Wij zijn dit jaar de laatste regio die vakantie krijgt, komende vrijdag! Beterschap,aldie kwaaltjes maken het extra lastig om je goed te voelen.

@Janneke, wow, wat mooi dat je je zo goed voelt! Die angst voor de angst ken ik wel, je moet weer vertrouwen krijgen. Maar dat gaat je vast en zeker lukken!

Ik was vanmorgen bij de bedrijfsarts, autorijden ging zelfs goed! Ik mag na mijn vakantie rustig aan weer paar uurtjes beginnen, niks geen druk opgelegd. Dat voelt fijn. Mijn dagen zijn nog niet stabiel genoeg.

Voor iedereen sterkte! Volgens een collega zijn wij krachtige mensen die het gevecht aangaan en er niet voor weglopen! Zo is het!
Grt. linde

Linde
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jul 2011 15:04

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Linde »

En deze dag was weer beter dan de vorige!! Ben zelfs even naar een verjaardag geweest. wil morgen even koffie drinken op het werk!
Heb een vraagje; drinken jullie weleens een glaasje wijn nu je cita gebruikt? Ik heb dat niet meer gedaan, maar zou het weleens lekker vinden weer!

Groetjes Linde

KappieNL
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 jun 2011 15:51

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door KappieNL »

Volgens mijn psych moet 1 of 2 wijntjes wel kunnen. Maar pas wel op hoor. Het smaakt vaak naar meer. 2 weken geleden heb ik me ook flink laten gaan en dat heb ik geweten. Heb de halve dag in een soort van 'trip' gezeten.

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Hoi allemaal

Hier gaat het ook steeds beter. Ik voel heel af en toe nog een aanval inzetten, maar die zet dan niet door! Heerlijk! :D
Mijn bloeddruk is weer normaal, maar ik heb nu met regelmaat hoofdpijn... Herkend iemand dat ook? Ik had laatst Imigran ervoor genomen, maar dat viel me ook niet mee met de bijwerkingen. :(

Ik krijg ook weer zin aan een borrel, maar durf het nog niet zo goed.

Wij gaan begin augustus op vakantie. Ik ben benieuwd hoe het Ron vergaan is op vakantie. De kids gaan morgen voor de laatste keer dit schooljaar naar de peuterspeelzaal. Dus hier nog een noordeling.

Succes allemaal!

missy_Tony
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2011 19:58

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door missy_Tony »

Hi allemaal,

Ik heb vandaag van mijn huisarts citalopram meegekregen. Heb zelf om ad gevraagd aangezien het al een tijd (ruim 1 jaar) niet al te best gaat. (lichte hyperventilaties, hartkloppingen, maar vooral depressief, somber, levenslust weg en alles op mijzelf betrekken/faalangst). Ik dacht het zonder ad te kunnen, maar helaas. Ben zeer huiverig om het te gaan gebruiken. Wil het zeker wel gaan doen want zoals het u gaat ben ik helemaal zat.
3 jaat geleden heb ik effexor gebruikt en eerlijk gezegd ging dat best goed, na afbouwen ook, echter is het dus toch weer terug gekomen. geeft niks, er is wat aan te doen :)
Waar ik tegenop zie, zijn de bijverschijselen, ook al zijn ze tijdelijk.
Hoe hebben jullie dat gedaan en wat zijn voornaamste verschijnselen?? Ik moet gewoon werken de aankomende dagen, ik kan echt niet vrij nemen nu. Kan ik wel gewoon mijn werk doen?? Ik ben kapster en heb dus veel te maken met sociale contacten, (wat ik heel leuk vind).... Heb over 3 weken vakantie, maar wil niet wachten, anders voel ik me belabbert op vakantied En auto rijden; kan dat echt niet...?? Gebruik toch vrij regelmatig de auto voor korte ritjes naar familie/vrienden etc. En wat is de beste tijd op de dag om het in te nemen, in de ochtend of avond?
Nou ja veel vragen, hoop graag iets te horen van jullie, want durf eerlijk gezegd nu niet te beginnen... Heb wel oxazepam meegekregen van de huisarts voor 2 weken, schijnt te helpen in t begin.

Thanxx!

Linde
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 jul 2011 15:04

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Linde »

Hallo,

Het is bekend dat er bijwerkingen kunnen optreden, maar dat wisselt per persoon! Ik heb er veel last van gehad, maar lees dat er ook gebruikers zijn die slechts milde bijwerkingen hebben. Mijn voornaamste klachten waren misselijkheid en toename van de angst en onrust. autorijden lukte daardoor niet. Met oxazepam mag je niet rijden volgens mij. Met citalopram wel. Ik snap dat je voor de vakantie wilt beginnen, na 3 weken zijn meestal de ergste bijwerkingen weg.en kun je nog wat genieten van de vakantie!
Met welke dosis ga je beginnen?
Ik ga elke dag vooruit, heb nu alleen nog wat hoofdpijn en duizeligheid.
Succes ermee!!

Groet, Linde

Gesloten