LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Puresential Acai Slim

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door berend12 »

Penotti, dit stond in de Telegraaf (zie de link van Toxopeus van 30 mei hierboven)

Bij toezichthouder Consumentenautoriteit is het bedrijf Puresesential inmiddels een bekende. „Wij hebben diverse klachten over deze onderneming binnengekregen”, aldus een woordvoerster, die de praktijken van het bedrijf ongeoorloofd noemt omdat kopers in het ongewisse worden gehouden over wat ze precies aanschaffen. De Consumentenautoriteit legde eerder boetes op aan soortgelijke aanbieders van ongevraagde abonnementen.

Penotti
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2011 11:40

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door Penotti »

Hoi berend12,

Dank voor je reactie! Had het ondertussen ook opgenomen met ConsuWijzer, zij stuurden mij een uitgebreide mail met daarin ook het Puresential scenario:

Ons advies
Het komt wel eens voor dat een ondernemer u een product toestuurt of een dienst aanbiedt. Dit doet hij bijvoorbeeld door u een brief te sturen. U moet dan binnen een bepaalde tijd reageren als u geen overeenkomst wilt met de ondernemer. Reageert u niet? Dan zegt de ondernemer dat u vast zit aan een overeenkomst. Dit wordt ook wel een negatieve optie genoemd.

Voorbeeld
U bestelt een proefexemplaar van een tijdschrift. U krijgt het proefexemplaar thuisgestuurd. In de brief die bij het tijdschrift zit staat dat er nog 10 tijdschriften worden toegestuurd. Als u dit niet wilt, moet u dit aan de ondernemer laten weten binnen twee weken.

Wat zijn uw rechten en plichten bij een negatieve optie?
Bij een negatieve optie zit u niet automatisch aan een overeenkomst vast. In het voorbeeld hierboven bent u alleen akkoord gegaan met een proefexemplaar en niet met de vervolgzendingen. Reageert u niet binnen een bepaalde tijd? Dan kan het niet zo zijn dat u opeens vastzit aan een overeenkomst. Daarnaast zegt de wet: Wie stelt bewijst!
Vindt de ondernemer dat u akkoord bent gegaan met het aanbod van vervolgzendingen? Dan moet hij dat bewijzen. Bent u niet akkoord gegaan? Dan is er geen overeenkomst. In dat geval hoeft u niet te betalen.

Wat kunt u doen?
Volgens de wet hoeft u bij negatieve optie niet te reageren.
Wilt u toch iets doen? Bespreek uw klacht dan eerst met de ondernemer. Komt u er niet uit? Dan kunt u het volgende doen.
Schrijf de ondernemer een brief. Zet in de brief de volgende informatie:
dat u nooit akkoord bent gegaan met de overeenkomst (bijvoorbeeld vervolgzendingen).
dat u daarom de rekening niet betaalt.
dat u een reactie wilt voor een bepaalde datum. Let op: de termijn die u de ondernemer geeft moet wel redelijk zijn.

Verhaal is dus duidelijk, dit is wettelijk niet toegestaan.

Dramabunnie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2011 15:16

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door Dramabunnie »

Ik heb het met de pleisters gehad,
ik bestel een proefpakketje wat binnen 4dagen geleverd zou zijn,
ik heb daar anderhalve week op gewacht.
voordat het pakketje er was, heb ik het kwartaal setje af proberen te melden via de site,
maar die site deed het in eerste instantie niet,
toen die het deed kreeg ik een melding dat mijn email en postcode (het "wachtwoord") niet bestond...
paar dagen later krijg ik een kwartaal pakket binnen,
dat allemaal terwijl ik op vakantie was.
Ik stuurde ze netjes een mail, of ik het terug kon sturen,
dat kon niet...
een mail weer terug gestuurd, over hoe het zat,
maar volgens hun moet het pakketje binnen 4/7 dagen geleverd zijn...
ik heb via de bank, het geld terug gevraagd,
ik weet alleen niet of ik hierdoor verder in de problemen kom i.v.m. niet betaald.
ik wil ook het pakketje niet terugsturen omdat ik bang ben dat t pakketje ergens verdwijnt, en ik dat daarna niet meer terug zie en nogsteeds moet betalen.
en ik weet niet hoe ik hun rekeningnummers kan laten blokkeren.
en ik weet ookniet goed hoe ik de tips van de bovenstaande reactie aan kan pakken...


Ik snap niet dat zulke mensen kunnen leven van andermans geld,
wat ze opgelicht hebben.
ik hoop dat ze zichzelf nog een keertje kapot hard tegenkomen!
want zo raken ze klanten kwijt en gaan ze "failiet".

MAXIEM

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@
.......en ik weet niet hoe ik hun rekeningnummers kan laten blokkeren.
Je kunt de betreffende nummers doorgeven aan de bank. Die zorgt dan voor het blokkeren.

Maxiem.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door Jolijn »

Dramabunnie schreef:ik wil ook het pakketje niet terugsturen omdat ik bang ben dat t pakketje ergens verdwijnt, en ik dat daarna niet meer terug zie en nog steeds moet betalen.
Maar nu houd je het EN je betaalt niet?

Dramabunnie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2011 15:16

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door Dramabunnie »

Jolijn schreef:
Dramabunnie schreef:ik wil ook het pakketje niet terugsturen omdat ik bang ben dat t pakketje ergens verdwijnt, en ik dat daarna niet meer terug zie en nog steeds moet betalen.
Maar nu houd je het EN je betaalt niet?

hmmm daar heb je ookwel gelijk in.
ik denk dat ik hem dan gewoon retourzend,
en we zien wel wat er dan gebeurt...
maar t is ookweer zo zonde als je niets hebt,
en er voor moet gaan betalen.

En kan ik hem dan beter aangetekend versturen zodat ik weet dat hij ergens aangekomen is,
of gewoon retour afzender... :?:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door Jolijn »

Je betaalt niet omdat je niet om een vervolgzending hebt gevraagd, je wilt geen abonnement en vind dat je daar op een misleidende manier toe 'gedwongen' wordt.
Het is toch krom dat je vindt dat je eigenlijk wel zou moeten betalen als het door jouw teruggestuurde pakketje (zogenaamd) niet aankomt? Die gedachtegang kan ik niet volgen.
Als ik zelf vind dat ik bedonderd word, wil ik niet meer kosten maken dan nodig. Ik zou dan niet aangetekend retour zenden, dat hebben ze zelf toch ook niet gedaan? Of hebben zij een bewijs dat die kwartaalzending bij jou is afgeleverd? Nee waarschijnlijk.
Gewoon retour afzender zou ik doen.

Penotti
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2011 11:40

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door Penotti »

Maar ik vraag mij nu toch werkelijk af of iemand al eens een deurwaarder aan de deur heeft gehad??

syl61
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2011 10:13

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door syl61 »

Ik heb ook het proefpakket van de Acai-pillen nooit ontvangen maar kreeg wel ineens een kwartaalzending toegestuurd. Protesteren helpt niet, zij geven inderdaad steeds aan dat het proefpakket wel is verzonden en dat ik nu "probeer eronder uit te komen". Ik had het afgeschreven bedrag inmiddels laten storneren en nu krijg ik achter elkaar een aantal dreigmailtjes, als ik niet binnen 3 dagen betaal, wordt er een incassoprocedure gestart. Lijkt me een goed idee want dan moet er ook een opdrachtgever met een juist adres bekend zijn. Ik heb bij de Kamer van Koophandel gezocht naar het postbusadres in Wijk bij Duurstede maar dat is in ieder geval daar niet bekend. Maar als je in het Handelsregister zoekt op Puresential, dan kom je uit bij een bedrijf in Amsterdam:
Day Discounter
Vestigingsadres: Max Euweplein 32
Vestigingsplaats: 1017MB Amsterdam
Internetadres: www.braniq.com
KvK-nummer: 34272630
Vestigingsnummer: 000018300987
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Ik zal de pillen naar dit adres sturen want het heeft geen zin het postbusadres te gebruiken aangezien Puresential daar niet bekend is.

Dramabunnie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2011 15:16

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door Dramabunnie »

Ik heb het kwartaalpakketje retour afzender gedaan,
en ik zie wel waar het terecht komt,
ook heb ik een mail gehad dat ik binnen 3dagen moet betalen,
ik heb daarop gereageerd dat ik het pakketje niet wil, meerdere malen mail contact heb gehad, en het pakje teruggestuurd heb.
daar kreeg ik zoals gewent een standaart mail op terug, dat ze het ontvangen hadden en het zo snel mogelijk behandelen...

Morticccia
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2011 11:43

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door Morticccia »

en ook ik had een gratis pakketje ontvangen, en dus kortgeleden ook het ongevraagde kwartaalpakket. Ik heb zojuist met mijn (Rabo)bank gesproken, het bedrag van 49.50 is teruggestort en Puresential is geblokkeerd voor verdere machtigingen. De bank vertelde me dat Puresential een automatische machtiging had.... raar want hiervoor heb ik nooit getekend. Ook heeft de bank mij geadviseerd hiervan melding te maken bij de politie. Dat ben ik zeker van plan te gaan doen, en ik hoop dat meerdere mensen dit ook gaan doen, misschien komt er zo een einde aan die malafide praktijken van Puresential.

jantje de jonge
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2011 15:02

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door jantje de jonge »

Hallo lotgenoten,

Ik heb ook contact gezocht met consuwijzer, het tel.nr. staat op hun site.
Die man vroeg, of er direct zichtbaar was, dat je aan een abonnement vast zat, dit moet n.l. zichtbaar zijn als je een proefpakket aanvraagt.
Het moet niet zo zijn, dat je eerst alle voorwaarden door moet lezen.
Hij heeft mij een voorbeeldbrief gegeven, dat komt er op neer, dat je vermeldt dat er geen schriftelijke nog een mondelinge overeenkomst is, en dat zij het maar moeten bewijzen.
Ik wil iedereen aanraden, om ook contact met consuwijzer te zoeken, want hoe meer negative meldingen hoe beter.

miriam1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2011 10:28

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door miriam1974 »

Ik wou dat ik dit eerder had gelezen.
Via een mail kreeg ik Puresential onder de ogen. Omdat ik wat wou afvallen en ik het product wel wou proberen ben ik in zee gegaan met een proefpakket.
Gelukkig had ik de kleine letters (met leesbril amper te lezen) wel kunnen ontcijferen. Gelijk heb ik op hun site gekeken naar een telefoonnummer om de zendingen die zouden komen stop te zetten. Deze kon ik niet vinden wel een adres. Daar heb ik een opzegbrief heen gestuurd.
Tot mijn verbazing kreeg ik een termijnzending en werd er 59,95 van mijn rekening afgeschreven. Deze heb ik gelijk terug laten storten. Ik wou de zending retour doen maar er staat geen retour adres op de verpakking. Ik ging weer kijken op de site naar hun adres en toen zag ik ineens het knopje zending stop zetten, dat heb ik gelijk gedaan en heb ze een mail gestuurd over het hoe en wat van de zending die ik gekregen had.
Het verhaal is verder bekend, staat hierboven genoeg !!
Het werd een welles nietes spelletje. Zij zeggen de opzeg brief niet te hebben gekregen. Ik trek aan het kortste eind want ik kan het niet bewijzen natuurlijk.
Na veel boze mails en dreigingen over deurwaarde etc etc. Heb ik om van het gezeur en stres af te zijn de zending maar betaald.
Maar erg blij ben ik er niet om.....

ang285
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2011 23:57

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door ang285 »

Bij mij precies hetzelfde verhaal.
Heb nooit proefpakket ontvangen.
Wel kwartaalpakket. Het bedrag was van mijn rekening geschreven.
Heb ik ongedaan laten maken. Diverse acceptgiro's gehad.
Heb ze diverse briefen gemaild, aangetekend brief verstuurd met daarin
vermeld dat ik nooit een proefpakket heb ontvangen zodat ik dus niet kan weten
dat ik het binnen dat termijn op moet zeggen.
Krijg steeds te horen dat ik op had moeten zeggen 7 dagen na ik het pakketje ontvangen heb.
Word er niet goed van, maar ik betaal helemaal niks.

Dramabunnie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2011 15:16

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door Dramabunnie »

ik heb nogsteeds niets meer van ze gehoord na het retourzenden van het pakketje!
en hopelijk blijft dat ook zo. 8)

lolo60
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2011 12:03

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door lolo60 »

ook ik heb een vervelende ervaring met Puresential, maar dan Green Tea-pleisters. ik kreeg het proefpakket van euro 3,99 toegestuurd en heb dit betaald. na aantal weken werd er plotseling euro 59,85 afgeschreven van mijn bankrekening. dit bleken de kosten van een kwartaalpakket te zijn, dit pakket is overigens nooit geleverd. dit (niet geleverde) pakket had binnen 7 werkdagen geretourneerd moeten worden, lastig als het niet geleverd is. Hierdoor was een schuld ontstaan van iets meer dan 60 euro.
Na diverse mailwisselingen is, na mededeling van feit dat ik een advocaat geraadpleegd heb en aangifte van internetoplichting heb gedaan, mijn schuld kwijt gescholden.

astridvanduijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2011 17:25

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door astridvanduijn »

Goed nieuws ik heb vandaag een brief gekregen van Puresential dat mijn nota is gecrediteerd,
Ik; heb ze geschreven dat het schurken zijn en dat ik ze voor de rechter sleep voor het lastig vallen. En dat het internet er mee vol staat wat voor een schurken ze zijn.
Dus mensen vol houden en niet betalen het werkt.

kdorssers
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2008 00:13

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door kdorssers »

In Amerika staat dit bekend als de Acai scam : mensen krijgen gratis een proefpakket en moeten daarbij wel hun credit card gegevens invullen. Dit zou je natuurlijk al aan het denken moeten zetten :? . Maar goed, veel mensen hebben het 'besteld' en er werd maandelijks een bedrag afgeschreven. Het stond in de kleine letters.
Heel jammer dat Acai daarmee zo'n negetieve naam gekregen heeft, terwijl het juist zo'n prachtig natuurprodukt is ! Het is een energie en vitaminebom en het verdrijft je hongergevoel. En daarom val je ermee af. [commerciële link verwijderd door de moderator] Op uw gezondheid !

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Puresential Acai Slim

Ongelezen bericht door puma73 »

bericht gemeld reclame en spam,wat dacht je gratis reclame want ik heb toch een handeltje is die rotzooi??

Misschien maar gelijk een ban wegens overtreding gedragsregels

Gesloten