LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rij instructeur ziek

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
Daloe

Rij instructeur ziek

Ongelezen bericht door Daloe »

Hallo allemaal,
Donderdag 28 juli mag ik examen doen maar een aantal weken geleden heeft mijn rij instructeur een motor ongeluk gehad met als gevolg dat ik 3 weken niet heb kunnen rijen omdat hij geen vervanger kon vinden. Eindelijk na 3 weken had hij er 1 gevonden en kon ik weer rijden. Vorige week was zij op vakantie dus kon ik weer niet rijden. Vandaag zou ik dan eindelijk weer gaan rijden, maar reeg vanmorgen een sms dat ze was gevallen en 2 tenen had gebroken! Ik leste 1x in de week 2 uur, dus ik mis 10 lessen en ben dus nog helemaal niet klaar voor het examen.

Wat moet ik nu doen?

alfatrion

Re: Rij instructeur ziek

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou overleggen met de instructeur. En dan aangegeven dat jij er niet financieel op achteruit wil gaan.

Daloe

Ik probeer ze allebei te bellen maar krijg geen gehoor :x

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

de rij school dan

en ander het cbr en melden dat de rijschool niet voor vervanging kan zorgen en eventueel kunnen hun bemiddelen om via een andere rijschool te lessen zonder dat het extra geld kost

Daloe

Het is een ZZPer en het cbr heb ik al gebeld en hebben mij geadviseerd een mail te sturen, dat heb ik inmiddels gedaan dus ik wacht het af.

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

dan hoop ik dat hij nog steeds voor een rijschool rijd cq is aan gesloten via een rijschool
anders kan er een ernstig probleem ontstaan
ik zou ook eens via de BOVAG informeren hoe nu verder

de rijscholen horen daar bij aan gesloten te zijn
mogelijk kunnen hun bemiddelen om als nog op tijd je rijbewijs /examen te kunnen halen

oom Wout

Ongelezen bericht door oom Wout »

Een rijschool behoeft absoluut NIET bij de BOVAG aangesloten te zijn. Veel rijschoollhouders zijn uit principe geen BOVAG-lid.

Het CBR staat hier volledig buiten.

Je moet hierover in overleg je rijschool en samen tot een oplossing komen. De oplossing ligt voor de hand, overigens.

Daloe

Dan moeten ze beide wel bereikbaar zijn! Ik heb ook nog geen reactie op mijn mail gehad.

jojogirl21

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

Staat er niet in de algemene voorwaarden van je rijschool vermeld wat er gebeurd indien de rijschool niet in staat is jou verder les te geven?
Stuur anders een aangetekende brief naar de rijschool, waarin je stelt dat je buiten jouw schuld om 10 lessen hebt gemist en hierdoor niet in staat bent je examen met goed gevolg af te leggen, en eis dat je rijschool jou deze lessen en het examen terug betaald. Dit lijkt mij niet meer dan redelijk, aangezien jouw instructeur op dit moment niet in staat is jou te bieden waar je voor betaald hebt, en kennelijk ook geen alternatief te bieden heeft. Hij is dan gewoon verplicht jou het 'ongebruikte' deel terug te betalen. Dan kan je dat geld weer gebruiken om bij een andere rijschool alsnog deze lessen en een examen te plannen.
Mocht je rijschool ook niet op de aangetekende brief reageren moet je zoeken naar andere oplossingen. Misschien heb je een rechtsbijstandverzekering? Vraag het dan daar eens...

Daloe

Hallo allemaal,
Allereerst heel erg bedankt voor jullie tips.

Afgelopen maandag werd ik gebeld door mijn eigen instructeur. Hij vertelde dat hij zelf weer les ging geven en dat hij alle gemiste lessen op dinsdag, woensdag en donderdag voor het examen wilde inhalen. Dit hebben wij gedaan en ik ben met een 7tje geslaagd :D .

Bedankt nogmaals.

oom Wout

Ongelezen bericht door oom Wout »

Gefeliciteerd!

Het is zeer opvallend hoe menigeen al snel gaat peinzen over "hoe die vervelende instructeur tot de orde kan worden gebracht". Relax een beetje!

Die goede man/vrouw is er in 99,9% van de gevallen op uit om je een passende oplossing te bieden. Dat is immers zijn/haar business. Vertrouw er op!

Gesloten