LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] StartPeople voor mij nooit meer wat een afpersers

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
bhofman

StartPeople voor mij nooit meer wat een afpersers

Ongelezen bericht door bhofman »

Na een tijdje in de WW gezeten te hebben kwam ik een vacature tegen bij StartPeople met
werk dat ik al tien jaar heb gedaan.

Na netjes gebeld te hebben en mijn CV opgezonden via de mail werd ik teruggebeld dat
ik bij hun langs mocht komen voor een gesprek maar dat er eerst maar eens over het
salaris via de telefoon moest worden onderhandeld. Ik heb de persoon netjes verteld
dat ik geen salarisonderhandelingen via de telefoon doe en dat ik dat alleen doe tijdens
een gesprek. Hierna werd ik uitgenodigd om langs te komen.

Toen ik langs kwam voor het gesprek zat ik amper op de stoel en werd het mes op tafel
gelegd wat ik wilde verdienen. Mijn antwoord was volgens CAO dat bij dat bedrijf van
toepassing is met de maximale dienstjaren (6).
Mij werd een salaris geboden door StartPeople van 0 dienstjaren met de eerste maand
10% minder. Op mijn vraag waarom dat is kreeg ik het antwoord dat alle uitzendkrachten
dat krijgen wanneer ze beginnen te werken bij StartPeople en dat daar niet over
onderhandeld kan worden het was slikken of stikken.

Dezelfde middag dezelfde vacature gezien bij een ander uitzendburo en daarop gereageerd.
Ik werd gelijk uitgenodigd voor een gesprek en werd mij het maximale salaris geboden
volgens CAO dat bij het bedrijf geld dat overeen komt met 6 functie jaren en helemaal
geen 10% minder voor de eerste maand.

Ik werk nu voor een salaris dat ruim boven mijn WW uitkering uit komt dat is wat
anders dan mij was geboden bij StartPeople waar ik ver onder mijn WW uitkering
zou komen.

WAT EEN AFZETTERS

uitzuigkracht

Re: StartPeople voor mij nooit meer wat een afpersers

Ongelezen bericht door uitzuigkracht »

goed zo!

pak ze maar aan die roversbende :P

suc6 met je nieuwe job

Emma75

Re: StartPeople voor mij nooit meer wat een afpersers

Ongelezen bericht door Emma75 »

Ik reageer misschien een beetje laat op dit topic. Maar ik wilde toch even schrijven dat ik deze ervaring deel. Ik heb eens op een callcenter gewerkt waarbij personeel via Randstad of Tempo-Team 9,50 euro per uur verdiende. Personeel van Start People verdiende voor exact hetzelde werk op dezelfde afdeling 9,25 euro. Ik had zelf 9,50 per uur maar het was erg lullig voor mijn collega's die via Start People waren bemiddeld dat ze allemaal een kwartje per uur minder verdienden. Het kan in sommige gevallen dus best wat uitmaken via welk uitzendbureau je gaat werken.

Later heb ik nog eens een uitzendbaantje gehad via Start People. Maar toen kreeg ik evenveel betaald als collega's die via andere uitzendbureaus bemiddeld waren. Het salaris hoeft dus niet atijd verschillend te zijn. Maar het loont om te vergelijken!

Gesloten