LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hema autoverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ouddorp

Hema autoverzekering

Ongelezen bericht door ouddorp »

Als je bij de Hema een auto verzekering hebt afgesloten, al een aantal jaren .En als je dan 70 bent geworden en je koopt een andere auto . Dan zegt Hema sorry maar uw geboorte jaar is niet wat wij willen, dus dan mag je gaan! Dan zeggen zij zoek maar een andere verzekerering. Dat is niet wat ik verwachte van de Hema.

Chocomelk

Re: Hema autoverzekering

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ouddorp schreef:Als je bij de Hema een auto verzekering hebt afgesloten, al een aantal jaren .En als je dan 70 bent geworden en je koopt een andere auto . Dan zegt Hema sorry maar uw geboorte jaar is niet wat wij willen, dus dan mag je gaan! Dan zeggen zij zoek maar een andere verzekerering. Dat is niet wat ik verwachte van de Hema.
Discriminatie !

Frankjj01

Ongelezen bericht door Frankjj01 »

ouddorp schreef: Dat is niet wat ik verwachte van de Hema.
Oh nee ???? Nou, ik wel hoor !!!!!!
Lees maar eens het hele recente topic wat ik startte over de Hema.
Dan weet je meteen hoe ze daar bij de Hema over hun klanten denken !!
En relevant daaraan.... hoe ze op de meest makkelijke manier geld kunnen scoren. Dat is het enige belang wat ze daar hebben.

Wil je verzekerd zijn van een goede verzekering ???? Neem dan geen Hema verzekering !!!!

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

@ouddorp
Gezien het gemeldde in het door Frankjj01 genoemde topic is het misschien maar beter zo?

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Hema is niet de enige verzekering lees dit eerst alvorens alleen maar over de hema te discusseren
Dit is een origineel bericht van PCOB

Zo'n veertig procent van de autoverzekeraars weigert automobilisten van 64 jaar of ouder te verzekeren. Dit blijkt uit onderzoek van Verzekeringssite.nl onder veertig autoverzekeraars. Ouderenorganisatie PCOB voegt daarom op korte termijn een autoverzekering toe aan het pakket collectieve verzekeringen.

Ook voor de PCOB is het een bekend probleem dat autoverzekeraars mensen boven een bepaalde leeftijd weigeren te verzekeren, of een premietoeslag berekenen. Regelmatig melden zich bij de ouderenorganisatie leden die zich hierover beklagen. Het blijkt dat iemand, als individu, geen voet aan de grond krijgt bij de verzekeraars.

De PCOB vindt het ontoelaatbaar dat verzekeraars voor ouderen dergelijke drempels opwerpen. Uit onderzoek blijkt dat ouderen niet vaker dan andere leeftijdsgroepen een beroep doen op hun autoverzekering. Daar komt nog bij dat ouderen vanaf 70 jaar verplicht zijn via een arts een rijbewijskeuring te laten doen, om hun rijbewijs te behouden. Ouderen die niet door deze keuring komen, moeten hun rijbewijs inleveren. Overigens hebben VVD en PvdA kortgeleden aangegeven dat de leeftijd voor deze rijbewijskeuring wat hen betreft omhoog kan van 70 naar 75 jaar. Een logische stap, immers de grens van 70 jaar bestaat al 25 jaar, terwijl de gezondheid van mensen in deze periode toenam.

Om toch iedereen, ook ouderen, te kunnen voorzien van een autoverzekering zonder discriminatie, komt de PCOB binnenkort met een collectieve autoverzekering, als uitbreiding van het pakket van collectieve verzekeringen. In deze verzekering worden PCOB-leden, ongeacht leeftijd geaccepteerd en worden geen premietoeslagen voor ouderen toegepast. Natuurlijk moeten mensen wel in het bezit zijn van een geldig rijbewijs om deze verzekering af te kunnen sluiten.
Dus Hema is nog mild met zijn 70 jaar zijn er al die na 64 jaar moeilijk gaan doen.Maar er is nog hoop voor ons oudjes,er komt een collectieve verzekering,ik wacht af ben er ook eerdaags aan toe.

gr Henk

Frankjj01

Ongelezen bericht door Frankjj01 »

Tjonge, ik begrijp ondertussen niet dat dit allemaal maar getolereerd word ( werd ) in Nederland. Gelukkig dat de regering hier nu eens een keer op inspringt.

En die 64 jaar is helemaal te gek natuurlijk. Ben je straks vrachtwagenchauffeur die tot z'n 67ste met 40 ton handel over de wegen moet rijden. Maar in je vrije tijd kan je niet eens in een auto rijden volgens een grote groep verzekeraars. Inderdaad niet alleen de Hema.
Hoe gekker kan je het stellen hier in Nederland !

Gesloten