LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eindafrekening, wat betekent divididend ?
Eindafrekening, wat betekent divididend ?
Onze afrekening is binnen, tot onze schrik staat er
Eerste aflossingstermijn 45,38 AF
Contractueel nog verschuldigd dividend AF 2320,72 ..
Wat betekent dit ? En waarvoor moeten we dit ook nog eens betalen..
Dacht dat ik het geld bijelkaar had geleend en nu komt er opeen weer 2500 euro extra bij.
Wie weet wat dit inhoudt ?
Eerste aflossingstermijn 45,38 AF
Contractueel nog verschuldigd dividend AF 2320,72 ..
Wat betekent dit ? En waarvoor moeten we dit ook nog eens betalen..
Dacht dat ik het geld bijelkaar had geleend en nu komt er opeen weer 2500 euro extra bij.
Wie weet wat dit inhoudt ?
Re: Eindafrekening, wat betekent divididend ?
Hallo TH & MK,
"Eerste aflossingstermijn 45,38 AF"
Dat klopt zie punt 3B van je contract
In punt 6 van je W3D overeenkomst staat o.a.:
Voor de recht en de plicht tot de tweede en derde aankoop van dezelfde fondsen aantallen tegen de zelfde koersen als de eerste aankoop is de lessee aan Legio Lease een minimum premie verschuldigd welke gelijk is als het bruto dividend van (in mijn geval) 1998. Indien de dividenden (opgebouwd tijdens de looptijd van het contract) niet voldoende zijn dan zal een eventueel tekort aan het eind van de leaseovereenkomst worden verrekend.
Vrij vertaald:
Er wordt dus een minimum bedrag gerekend als kosten voor de aankoop van het tweede en derde pakket, zijnde de hoogte van het dividend van een bepaald jaar.
Hoe hoog dit is wordt niet gezegd!
Als aan het eind er meer dividend is ontvangen door dexia wordt dit in eigen zak gestoken maar als het minder is moet je bijbetalen.
dexia heeft put en call opties gebruikt dus kost het hun geen cent meer of minder.
Aan het eind moet je dus bijbetalen maar hoe ze aan dit bedrag komen wordt niet gezegd.
Sterker nog, als een advocaat vraagt hoe ze aan dit bedrag komen geeft dexia als antwoord:
Datzelfde geld voor de aan en verkoop bedragen van de aandelen:
Voorbeeld: aankoop 100 euro, waarde tweede jaar 70 euro.
En dexia gaat dan zeggen dat ze niet voor 70 maar voor 100 euro zijn gekocht??? en als de waarde in het derde jaar 50 euro is gaan ze ook 100 euro betalen??
Ook hier is weer gebruik gemaakt van de mogelijkheid van call en put opties.
Vette winst dus voor dexia.
Een beetje advocaat haalt dexia op deze 3 punten onderuit (mijn mening).
Groeten,
Piet
"Eerste aflossingstermijn 45,38 AF"
Dat klopt zie punt 3B van je contract
In punt 6 van je W3D overeenkomst staat o.a.:
Voor de recht en de plicht tot de tweede en derde aankoop van dezelfde fondsen aantallen tegen de zelfde koersen als de eerste aankoop is de lessee aan Legio Lease een minimum premie verschuldigd welke gelijk is als het bruto dividend van (in mijn geval) 1998. Indien de dividenden (opgebouwd tijdens de looptijd van het contract) niet voldoende zijn dan zal een eventueel tekort aan het eind van de leaseovereenkomst worden verrekend.
Vrij vertaald:
Er wordt dus een minimum bedrag gerekend als kosten voor de aankoop van het tweede en derde pakket, zijnde de hoogte van het dividend van een bepaald jaar.
Hoe hoog dit is wordt niet gezegd!
Als aan het eind er meer dividend is ontvangen door dexia wordt dit in eigen zak gestoken maar als het minder is moet je bijbetalen.
dexia heeft put en call opties gebruikt dus kost het hun geen cent meer of minder.
Aan het eind moet je dus bijbetalen maar hoe ze aan dit bedrag komen wordt niet gezegd.
Sterker nog, als een advocaat vraagt hoe ze aan dit bedrag komen geeft dexia als antwoord:
Ze berekenen je maar wat!!!!Het is niet mogelijk een bewijs van de opbrengst optie aan te leveren
Datzelfde geld voor de aan en verkoop bedragen van de aandelen:
En wat betreft de aankoop van het tweede en derde pakket, de waarde van de aandelen waren ver gedaald in het tweede en derde jaar.Wij kunnen u geen verkoopbewijzen overleggen
Voorbeeld: aankoop 100 euro, waarde tweede jaar 70 euro.
En dexia gaat dan zeggen dat ze niet voor 70 maar voor 100 euro zijn gekocht??? en als de waarde in het derde jaar 50 euro is gaan ze ook 100 euro betalen??
Ook hier is weer gebruik gemaakt van de mogelijkheid van call en put opties.
Vette winst dus voor dexia.
Een beetje advocaat haalt dexia op deze 3 punten onderuit (mijn mening).
Groeten,
Piet
th&mk,dividend is niets anders dan je een risico genomen heeft om een aandeel te kopen.Dus dividend is een beloning op de aankoop van aandelen.vrgr.andre de croos.
Dus hoe ik het wend of keert, ik zal het moeten betalen.
En als ik weer geld heb, dan moet ik en zal ik een advocaat in de hand moeten nemen..en de gehele zaak moeten aanvechten!.
En als ik weer geld heb, dan moet ik en zal ik een advocaat in de hand moeten nemen..en de gehele zaak moeten aanvechten!.
Hallo th&mk,
M.i. hebben ze het over je restschuld....
Van die schuld gaat je termijnbetaling af (die 45..) en ook nog eens je dividenden.
Hetgeen dus inhoudt dat je restschuld LAGER wordt.
Althans zo zie ik het.
Check het nog even en geef ff je reactie aub
Gr.
Silfer
M.i. hebben ze het over je restschuld....
Van die schuld gaat je termijnbetaling af (die 45..) en ook nog eens je dividenden.
Hetgeen dus inhoudt dat je restschuld LAGER wordt.
Althans zo zie ik het.
Check het nog even en geef ff je reactie aub
Gr.
Silfer
Hi Silver,
Ja het gaat over de restschuld...
Er is opeens "contractueel nog verschuldigd dividend in rekening gebracht".
Zo'n 2320,72 extra te betalen.
ALs ik in mijn contract kijk dan staat totaal aankoopbedrag 84.138.37
is..en opeens staat er bij de afrekening Subtotaal 86504,47
Ze tellen die 45,38 en Contractueel ....dividend er gewoon bij.
Ja het gaat over de restschuld...
Er is opeens "contractueel nog verschuldigd dividend in rekening gebracht".
Zo'n 2320,72 extra te betalen.
ALs ik in mijn contract kijk dan staat totaal aankoopbedrag 84.138.37
is..en opeens staat er bij de afrekening Subtotaal 86504,47
Ze tellen die 45,38 en Contractueel ....dividend er gewoon bij.
-
Van Dale:
Dat is dus iets wat je ontvangt en niet iets wat je betaald.di·vi·dend (het ~, ~en)
1 periodieke uitkering van winst aan de aandeelhouders van een onderneming
Dat is dus iets wat je ontvangt en niet iets wat je betaald.
Ik was een beetje dom:
je ligt zelf altijd te zeuren over schrijffouten.
Wat dacht je van hierboven betaald met een D? Moet zijn betaalt.
volgen mij is het zo dat als divident hebt dit een betaling is aan jou.
of te wel een winst uitkering?
of te wel een winst uitkering?
Beste Piet,
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb zelf ook een brief gehad dat ze mij geen uitleg willen geven hoe ze aan die bedragen komen en geen kopien aan- en verkoopfakturen willen verstrekken. Ik vraag me af of we hierdoor sterker staan in onze rechtzaken die eraan zullen komen als we individueel worden gedagvaardigt.
Dexia moet toch kunnen bewijzen hoe ze aan die bedragen komen of zien zij dat anders? Ik denk wanneer Dexia niets kan/wil bewijzen die rechtzaak tegen ze een makkie zal worden. Om het nog maar niet te hebben over de zorgplicht.
Laat ze maar komen. Mijn contract is in december afgelopen met een schuld van € 26000, wel een paar aanmaningen gehad en een reactie op mijn brief waarin ik o.a. om uitleg vraag van die bedragen, daar wil Dexia niet aan en verwijst me naar de afrekening. We zien het allemaal, alle correspondentie die ik van ze krijg gaat keurig in een mapje, mij krijgen ze niet meer gek.
Groeten,
RP
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb zelf ook een brief gehad dat ze mij geen uitleg willen geven hoe ze aan die bedragen komen en geen kopien aan- en verkoopfakturen willen verstrekken. Ik vraag me af of we hierdoor sterker staan in onze rechtzaken die eraan zullen komen als we individueel worden gedagvaardigt.
Dexia moet toch kunnen bewijzen hoe ze aan die bedragen komen of zien zij dat anders? Ik denk wanneer Dexia niets kan/wil bewijzen die rechtzaak tegen ze een makkie zal worden. Om het nog maar niet te hebben over de zorgplicht.
Laat ze maar komen. Mijn contract is in december afgelopen met een schuld van € 26000, wel een paar aanmaningen gehad en een reactie op mijn brief waarin ik o.a. om uitleg vraag van die bedragen, daar wil Dexia niet aan en verwijst me naar de afrekening. We zien het allemaal, alle correspondentie die ik van ze krijg gaat keurig in een mapje, mij krijgen ze niet meer gek.
Groeten,
RP
Beste Piet,
Als het inderdaad zo is dat Dexia gebruik heeft gemaakt van call en putopties dan zijn ze wel heel misleidend bezig. In het Legiolease contract staat dat alleen met een calloptie aandelen worden gekocht. Als ze dit hadden afgedekt met putopties heden we niet niet in de sores gezeten.
Groeten,
Martin
Als het inderdaad zo is dat Dexia gebruik heeft gemaakt van call en putopties dan zijn ze wel heel misleidend bezig. In het Legiolease contract staat dat alleen met een calloptie aandelen worden gekocht. Als ze dit hadden afgedekt met putopties heden we niet niet in de sores gezeten.
Groeten,
Martin
Maar wat kunnen we nu het beste doen ?
Eerst dexia vragen of ze kunnen bewijzen kunnen leveren van aan en verkoop van onze aandelen? en hoe ze aan dit bedrag dividend gekomen zijn ?
Eerst dexia vragen of ze kunnen bewijzen kunnen leveren van aan en verkoop van onze aandelen? en hoe ze aan dit bedrag dividend gekomen zijn ?
Blijkbaar is het niet duidelijk bedenk, dat je altijd nog kunt betalen!! Ik zou Dexia een aangetekende brief sturen en deze vragen aan hun stellen.
Is er nog nieuws over de gestolen pinpas??
Tineke.
Is er nog nieuws over de gestolen pinpas??
Tineke.
Hi Tineke,
Gaan we doen...maar hopen dat de kosten niet zullen lopen want het bedrag dat we moeten betalen is al hoog zat!
Credit card was het...Interpay zegt gewoon doodleuk dat we 2300 eurootjes moeten betalen, want we zijn nalatig geweest!
Kan er ook nog wel bij, eerst Dexia gezeik en dan nog eens extra kosten erbij...krijg er slapeloze nachten van
Bedankt dat je het vraagt..
Gaan we doen...maar hopen dat de kosten niet zullen lopen want het bedrag dat we moeten betalen is al hoog zat!
Credit card was het...Interpay zegt gewoon doodleuk dat we 2300 eurootjes moeten betalen, want we zijn nalatig geweest!
Kan er ook nog wel bij, eerst Dexia gezeik en dan nog eens extra kosten erbij...krijg er slapeloze nachten van
Bedankt dat je het vraagt..
Hallo TH @ MK,
Je gaat dexia een brief schrijven om uitleg, vervolgens krijg je een wazig antwoord en dan?
Wat doe je dan?
Weer een brief schrijven?
Maar je gaat dexia wel betalen:
Kortom als dit mijn situatie was zou ik een advocaat in de arm nemen, niets betalen aan dexia en de advocaat op de hoogte stellen van de situatie en afwachten op de zet van dexia.
Als je een dagvaarding krijgt zal de advocaat een tegenvordering indienen en één van de vele vragen aan dexia zal zijn:
Ik zou mijn geld gebruiken voor een advocaat om mijn inleg terug te vorderen en niet om die criminele bende van dexia te betalen.
Dit is mijn mening.
Groeten,
Piet
Je gaat dexia een brief schrijven om uitleg, vervolgens krijg je een wazig antwoord en dan?
Wat doe je dan?
Weer een brief schrijven?
Maar je gaat dexia wel betalen:
Waarom ga je een brief schrijven en waarom ga je betalen om daarna dat geld weer terug te vorderen? Hiervoor heb je een advocaat nodig en waar betaal je die van, van het geld wat je dexia hebt betaald?Dus hoe ik het wend of keert, ik zal het moeten betalen.
Kortom als dit mijn situatie was zou ik een advocaat in de arm nemen, niets betalen aan dexia en de advocaat op de hoogte stellen van de situatie en afwachten op de zet van dexia.
Als je een dagvaarding krijgt zal de advocaat een tegenvordering indienen en één van de vele vragen aan dexia zal zijn:
En dexia kan de hoogte van het bedrag niet met bewijzen aantonen...zoals ze meer posten niet met bewijzen kunnen aantonen.De kosten van de optie bedragen 2320,72 euro. Op welke contractuele bepaling is deze post gebaseerd? Kunt u de hoogte van het bedrag aantonen?
Ik zou mijn geld gebruiken voor een advocaat om mijn inleg terug te vorderen en niet om die criminele bende van dexia te betalen.
Dit is mijn mening.
Groeten,
Piet
Hi Piet,
Het bedrag is al zo hoog..en om extra kosten te krijgen dat kunnen we niet betalen...Vandaar dat we in eerst instantie wilde betalen onder protest en voorbehoud van onze rechten... we moeten al onze spaargeld inleveren en zelf nog wat extra bij de bank lenen
en dan sparen voor een advocaat en dan weer procederen...
Extra rente....aanmaningen, incassokosten kunnen we niet betalen.
En we willen graag een ander huis kopen dus een BKR vermelding kunnen we er ook niet bij gebruiken..
Situatie is al moeilijk genoeg...
heb jij toevallig een conceptbrief die ik kan gebruiken ?
Groetjes
MK
Het bedrag is al zo hoog..en om extra kosten te krijgen dat kunnen we niet betalen...Vandaar dat we in eerst instantie wilde betalen onder protest en voorbehoud van onze rechten... we moeten al onze spaargeld inleveren en zelf nog wat extra bij de bank lenen
en dan sparen voor een advocaat en dan weer procederen...
Extra rente....aanmaningen, incassokosten kunnen we niet betalen.
En we willen graag een ander huis kopen dus een BKR vermelding kunnen we er ook niet bij gebruiken..
Situatie is al moeilijk genoeg...
heb jij toevallig een conceptbrief die ik kan gebruiken ?
Groetjes
MK
beste TH & MK
Hieronder vindt vragen misschien kunt u stellen aan dexia.
1-U weigerde echter antwoord op die specifieke vragen te geven waartoe
u naar mijn mening wel verplicht bent.
Het is voor mij dan ook onbegrijpelijk dat u geen concreet antwoord geeft.
Aanhef
--------
1. In de aanhef van de eindafrekening staat vermeld, dat de effecten conform de algemene voorwaarden zijn verkocht.Op welke specifieke bepaling van de algemene voorwaarden is deze verkoop gebasserd?
2.er worden achterstand of dan wel rest schuld termijnen contant gemaakt tegen { bepaald percentage} Waar zijn deze bevoegdeheid en dit percentage op gebaseerd?
3. De kosten van de optie bedragen €0000 Op welke contractuele bepaling is deze post gebaseerd?
4. kunt u de hoogte van het bedrag aantonen?
5. Wat was de hoofdsom en op welke wijze is deze berekend? Waarom wordt ook de hoofdsom contant gemaakt tegen Percentage? Waarop zijn deze bevoegdheid en dit percentage gebaseerd?
6. Hoe is het bedrag van €....... berekend?
7. Kunt u bewijs van de opbrengst van de optie ad €....... aanleveren?
Opbrengst
-----------
8. Kunt u mij gegevens verschaffen omtrent de beurskoersen per dd mm jj van de diverse in de eindafrekening vermelde aandelen? of te wil de koers per 12 maanden?
9. In de overeenkomst staan alleen het aantal aandelen en de aankoopkoersen Van de eerste aankoop vermeld. de totaalbedragen van de tweede en derde etc aankopen staan eveneens vast, doch ik beschik niet over de gegevens met betrekking tot de tweede en de derde etc aankoop. Kunt u mij deze verschaffen?
Uw reactie zie ik graag binnen 10 dagen na dagtekening van deze brief tegemoet. Blijft uw reactie uit, dan laat u mij werkelijk geen andere keus dan de zaak voor te leggen aan de rechter met het verzoek u te veroordelen tot aanlevering van de benodigde informatie, uiteraard onder verbeurte van een dwangsom voor het geval u ook die veroordeling naast u neer zou leggen en het verzoek u te veroordelen tot betaling van het inleg en rente bedragen. Uiteraard zullen ook vorderingen tot betaling van wettelijke rente, buitengerechtelijke kosten en proceskosten ingesteld worden.
Onder voorbehoud van alle mij rechten en in afwachting van uw reactie tekent,
Hoogachtend,
................
Hieronder vindt vragen misschien kunt u stellen aan dexia.
1-U weigerde echter antwoord op die specifieke vragen te geven waartoe
u naar mijn mening wel verplicht bent.
Het is voor mij dan ook onbegrijpelijk dat u geen concreet antwoord geeft.
Aanhef
--------
1. In de aanhef van de eindafrekening staat vermeld, dat de effecten conform de algemene voorwaarden zijn verkocht.Op welke specifieke bepaling van de algemene voorwaarden is deze verkoop gebasserd?
2.er worden achterstand of dan wel rest schuld termijnen contant gemaakt tegen { bepaald percentage} Waar zijn deze bevoegdeheid en dit percentage op gebaseerd?
3. De kosten van de optie bedragen €0000 Op welke contractuele bepaling is deze post gebaseerd?
4. kunt u de hoogte van het bedrag aantonen?
5. Wat was de hoofdsom en op welke wijze is deze berekend? Waarom wordt ook de hoofdsom contant gemaakt tegen Percentage? Waarop zijn deze bevoegdheid en dit percentage gebaseerd?
6. Hoe is het bedrag van €....... berekend?
7. Kunt u bewijs van de opbrengst van de optie ad €....... aanleveren?
Opbrengst
-----------
8. Kunt u mij gegevens verschaffen omtrent de beurskoersen per dd mm jj van de diverse in de eindafrekening vermelde aandelen? of te wil de koers per 12 maanden?
9. In de overeenkomst staan alleen het aantal aandelen en de aankoopkoersen Van de eerste aankoop vermeld. de totaalbedragen van de tweede en derde etc aankopen staan eveneens vast, doch ik beschik niet over de gegevens met betrekking tot de tweede en de derde etc aankoop. Kunt u mij deze verschaffen?
Uw reactie zie ik graag binnen 10 dagen na dagtekening van deze brief tegemoet. Blijft uw reactie uit, dan laat u mij werkelijk geen andere keus dan de zaak voor te leggen aan de rechter met het verzoek u te veroordelen tot aanlevering van de benodigde informatie, uiteraard onder verbeurte van een dwangsom voor het geval u ook die veroordeling naast u neer zou leggen en het verzoek u te veroordelen tot betaling van het inleg en rente bedragen. Uiteraard zullen ook vorderingen tot betaling van wettelijke rente, buitengerechtelijke kosten en proceskosten ingesteld worden.
Onder voorbehoud van alle mij rechten en in afwachting van uw reactie tekent,
Hoogachtend,
................